View Full Version : Gordel over je ballen (non 18+)
Ik weet niet precies waar deze 'topic' heen moet, maar de air-heads hier hebben wellicht net ff meer ervaring:
zo'n 4 of 5 punts gordel..
zit dat nou lekkah?
http://www.racerwholesale.com/catimg/gf_harness/gf_c5000.gif
Ik heb een tijdje gereden met een (3 punts standaard) gordel die 'continu' geblokkeerd stond, en dat is wellicht minder comfortabel als een rol-3punts gordel, want je kunt echt NERGENS bij tijdens het rijden, maar aan de andere kant; 't geeft wel een prettig, ingesnoerd gevoel.
Nou kost een setje elektrische schrott waarschijnlijk knaken, maar bovenstaande afbeelding doet ongeveer 110 dollar. Elektrische gordels vind ik zelluf helemaal nix... vooral niet in mijn auto's.. elektriek,. da kan (en gaat) dus kapot :-)
vink nie veel geld voor m'n leven, zalk maar zeggen.. ze hebben ze alleen niet in het bruin (min puntje)
Zit dat kruisding niet alleen harstikke 'minder lekker'?
En waarom een 6 (!) punts? Dan kan je je ballen beter kwijt ofzo? Lijkt me dat die 2 gordeltjes tussen je benen net z'n pijn doen als bij een 5 punts (vergelijk plaatjes:)
http://www.racerwholesale.com/catimg/gf_harness/gf5001.gif
Ochja: die blauwe 6 punts is goeikoper, maar niet FIA goedgekeurd..
bij mij zitten ze lekker!! die 4 punts, af en toe wel lastig (achteruit rijden bijvoorbeeld). en je ken nergens meer bij eej, en ik moest dichter op het stuur gaan zitten ivm ontbreken van stuurbekrachtiging en ik zat altijd op "het puntje van mijn stoel" zegmaar :D bij mij waren ze nog geen 100 euro volgens mij, maar niet fia gekeurd.
Pedaalemmer
27-04-2004, 15:23
waarom zo`n gordel erin zetten?
ik had hem eigelijk voor de autocross gekocht, maar zo kan ik nie crossen hoor! en was nie verplicht, en ik von het een beetje sonde om hem in da wrak te hangen. op de weg rijd het wel lekker hoor!
Middelpuntvliedendekracht..
Hoe zwaarder je torso, hoe groter de kracht waarmee ik tegen de deur leun.
Maar ook: hoe straker je in het harnas zit, hoe lekkerder je een bocht door gaat.. en als je over een drempel vliegt, raak je het plafond niet meer..
:-)
Ennuh door vaster in de stoel te zitten en te blijven zitten heb je een beter contact met de auto. Dat zijn nou net die paar minuutjes die je te kort komt als je weer eens te laat bent op het werk :D
Arjan
Kan je die bocht naar links gewoon WEL vol nemen zonder 't gevoel te hebben dat je elk moment via de passagiersdeur de auto zult verlaten...
Ja, is zeker lekker bij het hoeken!! ik doe hem ook alleen maar aan bij het hoeken eigenlijk.
en de rest van de tijd? Geen Gordel?
nee, de normale gordel, die je wel binnen 1 minuut aan heb zonder heel je rug te ontwrichten. ik heb altijd een gordel aan, daarvoor ben ik te vaak over de kop gevlogen en in de sloot gereden.
Pedaalemmer
28-04-2004, 08:03
ahahah...deze gordels zijn dus exclusief voor personen die het voor elkaar krijgen de stad door te rijden met 70 km/.h en zo aan de andere kant zijn zonder ook maar 1 keer te hoeven remmen...
de term remblokjes vervangen kennen deze personen niet omdat de auto eerder vervangen word dan de ongebruikte remblokjes...
zie ik dit zo goed...:D
nou ik denk nie dat ze exclusief zijn voor asosiale chauffeurs :D ik vind mezelf in ieder geval een redelijk sociale chauffeur :D
Pedaalemmer
28-04-2004, 08:25
Aahh..dat zeggen ze allemaal....volgens mij zit je nog in de ontkenningsfase...:D:D..
Ontopic/
Die zespuntgordels..drukken volgens mij al het leven uit je woeliewoelie..want dat ban nooit gezond zijn als je vol remt en die 2 bandjes vangen heel "het zaakje" op :(
ahahah...deze gordels zijn dus exclusief voor personen die het voor elkaar krijgen de stad door te rijden met 70 km/.h en zo aan de andere kant zijn zonder ook maar 1 keer te hoeven remmen...
Als de stad een doorgaande weg heeft, met een maximumsnelheid van 70 per uur, en het is midden in de nacht, en de groene golf werkt.. dan lukt me dat wel ja..
Ik dacht meer aan het nemen van een klaverblad zonder (af) te remmen..
Ja dat vraag ik mij ook af ,ja
Ja dat vraag ik mij ook af ,ja
Waarom lichtmetalen velgen, verlagen, spoilers enz.......???? Is ongeveer dezelfde vraag.
die extra straps zitten niet lekker. Zijn ze natuurlijk ook niet voor gemaakt maar comfy is ut nie...
Waarom lichtmetalen velgen, verlagen, spoilers enz.......???? Is ongeveer dezelfde vraag.
haha! pak aan, gij snodaard!
Rallye-VR6t
30-04-2004, 18:22
waarom zo`n gordel erin zetten?]
In 4punts blijf je gewoon beter zitten.
Op lelystad schoof ik er even af, vol in 2.
Door de kuip met 4punts blijf je gewoon controle houden over de auto als het mis gaat.
In mijn geval als je een 360 graden spin maakt, heb je de kans dat je wielen happen in de grond.
Is dat het geval ga je op je dak.
Doordat je vast zit, kun je tijdens de slip gewoon je stuur blijven gebruiken.
Even doordraaien en je weg weer vervolgen.
(heb het op video...lijkt wel topgear)
In een gewone stoel met 3 punts kun je dit wel vergeten, want je hangt met je smoelwerk of tegen het raam of op de bijrijdersstoel.
Voor gewoon straat gebruik in een normale stoel zijn er ook gevaren aan een 4 punts.
Heb je geen kooi of beugel in de auto, en je krijgt een flinke ram....heb je een goed probleem.
Kom je op je dak te liggen, kan je hoofd geen kant op, en door de zijkant van de gordel zakken lukt niet.
Laat zich raden wat er gebeurd.
Even ter zijde, ik heb mijn golf puur voor hobby gebruik.
Het is ook prettiger om 4punts te hebben met grote remkracht.....
Rallye-VR6t
30-04-2004, 18:24
5 en 6punts is puur om remkracht op te vangen, en het onder de gordel schuiven op te vangen.
Voor sommige klasses verplicht, voor normaal straat en cross gebruik niet echt nodig.
serge pot
01-05-2004, 14:35
http://www.erebuni.de/Bilder/GSI%20Markus/Bilder/014.jpg
daarom zijn die gordels ,kunnen die melkfabrieken ook nergens heen :D
Pedaalemmer
03-05-2004, 15:58
http://www.erebuni.de/Bilder/GSI%20Markus/Bilder/014.jpg
daarom zijn die gordels ,kunnen die melkfabrieken ook nergens heen :D
wahahah tering...:D:D
naja..ik snap het punt..maar als je dus met je auto de sloot inrijd met zo`n gordel..kun je het wel vergeten dus..
wahahah tering...:D:D
naja..ik snap het punt..maar als je dus met je auto de sloot inrijd met zo`n gordel..kun je het wel vergeten dus..
Want?
1 klik en alles is los :-)
Of hebben we het hier over ouwe koeien uit de sloot?
nee melkkoeien in de sloot
Rallye-VR6t
08-05-2004, 10:00
http://home.planet.nl/~koni1691/maikel/IMG_3197.JPG
Stel je had met je 4 punts op de linkerstoel gezeten.
Deze auto heeft geen rolbeugel!
Hoe had je hoofd eruit gezien????
(foto komt uit een ander topic)
Goed... Schuifdak staat open zo te zien..
maar liever een 4 punts en zo crashen dan een 3 punts en zo crashen..
Liever natuurlijk helemaal niet crashen..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.