Log in

View Full Version : aankoop advies 95'er vento gt

TTF
29-09-2006, 12:15
hallo iedereen.. :)

dinsdag ga ik voor een vento gt uit 1995 kijken..

nu heb ik wel verstand van auto's maar niet van vw... een citroen ax kan ik inmiddels dromen.. dus enige tips zijn welkom wat betreft een vento gt :)

slijtage gevoelige punten enz..

alvast bedankt, Stefan

Dennuz
29-09-2006, 17:18
eigenlijk verders niets....

alleen ze willen nog wel eens roest puntjes vertonen op de wielranden en dorpel.... kijk hoe die dorpel rand er uit ziet, niet dat hij helemaal dubbel ligt gevouwen.
en kijk zoviezo na de kieren en chassisnr en laat hem des noods na trekken (NAP) of er geen rare dingen mee zijn gebeurd.
succes met de aankoop

Vento Vice
30-09-2006, 23:51
De Vento van Hobby Bob had idd roest langs de wielranden...
Mijn Vento van de eerste lichting (1993), heeft alleen roest aan de achterklep, zeg maar dáár, waar de kenteken verlichting zit en binnenin, bij de aanhechting van de scharnieren aan de klep! Kijk daar ook maar effies, dus! ;) ( ik zag het pas, na een aantal weken... :( )

Groeten van Vento Vice (VW Vento GT 2.0 '93)

RubenD
01-10-2006, 00:09
Tja en de bodem even kijken, Golf Mk3 wil er nog wel eens heel slecht aan toe zijn. Slechter als een Mk2 soms. Maar verder hele leuke wagens!

TTF
01-10-2006, 04:21
oke bedankt, ik weet dat de auto een paar kleine roestplekjes op de deur heeft, maar dat is gelukkig het ergste niet..

maar technisch gezien valt er weinig op aan te merken.. ? het is geen ax waar vaak de koppaking of aandrijfassen van versleten zijn.. :mad:

Gijs
04-10-2006, 23:48
oke bedankt, ik weet dat de auto een paar kleine roestplekjes op de deur heeft, maar dat is gelukkig het ergste niet..

maar technisch gezien valt er weinig op aan te merken.. ? het is geen ax waar vaak de koppaking of aandrijfassen van versleten zijn.. :mad:

Ben blij dat je van dat franse schroot afstapt :rolleyes: Bagger dingen. Sckakelen is net een pan soep.

Steenwijk10
05-10-2006, 08:55
He ook hier. Ik ken je nog van het AX forum. Jij hebt ooit die AX GTi van mij gekocht.

Vento Vice
05-10-2006, 23:12
He ook hier. Ik ken je nog van het AX forum. Jij hebt ooit die AX GTi van mij gekocht.

Lachen! Twee AX-rijders die allebei overstappen op een VW (wàt anders?)
en elkaar dan ook weer tegenkomen.....

Steenwijk10
06-10-2006, 06:34
Zo lijkt het inderdaad wel ja, maar ik kom uit een VW nest. Ik heb ooit eens een zijstapje gemaakt naar wat andere merken, waaronder een Citroen AX GTi.
Maar heb altijd een VW erbij gehad.

TTF
06-10-2006, 13:59
hehe dit is erg toevallig ja..

heb nog een ruim jaar in jouwn oude ax rond gereden ongeveer zo;n 25.000km toen heb ik hem verkocht.. helaas bestaat ie nu niet meer volgens de rdw..

dit was hem..

http://members.lycos.nl/tourtheforce/ax/axrallye.JPG

daarna heb ik later weer een ax gti gekocht... ( in tussentijd nog wat andere merken gehad ) waar onder een schade 106 1.6rallye en de ax omgebouwd naar 1600 met nog wat anders leuk spul... klein scheuautotje.. maar goed.. nu 2 en half jaar ax wil je toch wat ruimers.. dus vandaar een vento.. die ik zaterdag ga ophalen als het goed is.. helaas geen gt.. dat was niks.. overal deuken en schades :(

hier nog wat foto's van mijn huidige ax.. ( die ik overigens wel blijf behouden.. :) )

http://www.onh.zolties.nl/albums/album194/Automaxx_Duitse_autosport_festival_23_04_06_098.jpg

http://www.onh.zolties.nl/albums/TTF/Afbeelding_043.sized.jpg

zodra ik de vento heb gekocht zal ik me wel even volledig komen voorstellen .. :)

RATFINK
06-10-2006, 21:40
dus vandaar een vento.. die ik zaterdag ga ophalen als het goed is.. helaas geen gt..

De Vento waar je morgen naar gaat kijken is bijna een GT wat uitrusting betreft.
Wat zeg ik meer, mooier dan een GT :D

GT plastic rondom, VR6 voorstoelen, VR6 voorspoiler, gladde achterklep, Golf voorkant, embleemloze grill, zwarte heldere koplampen, verlaagd, OZ lichtmetaal.

Hoop dat je er goed op past als het morgen doorgaat

Jurgen Santana
06-10-2006, 21:47
Is die bovenste AX ook een GTI? Dacht dat die 4-gaats waren net als de onderste?

Gijs
07-10-2006, 00:36
De oudere AXjes GTI's hebben ook 3 steeks volgens mij. Kennis van mij heeft een gele AX GT en is ook 3 steeks..

TTF
07-10-2006, 02:49
een ax gt heeft 3 gats.. 75 pk.. een gti 4 gats.. en 95of100 pk orgineel alleen deze zie je een stuk minder er zijn volgens de echte citrofielen nog 55 gti's rijdend..

en nu op bed toe.. want morgen weer vroeg..

MMgolfnut1
07-10-2006, 09:21
Waar blijf je nou? :D