View Full Version : vraagje over weitec verlagingset
Ik kan van iemand een ultra gt verlagingset van weitec overnemen in goede staat. alleen als ik op de site van weitec kijk dan geven ze verschillende art nr aan voor de g60 en vr6 set. echter als ik bij de schroefsets kijk zit daar geen verschil in. dus even voor de duidelijkheid, hij heeft een set die van een g60 afkomt en ik heb een vr6. heeft iemand enig idee wat het verschil zou kunnen zijn en of dit gaat passen.
alvast bedankt sander
vwleusden
29-09-2006, 15:55
Zal wel gaan passen maar het heeft meer de kracht van de veren te maken.
16V motor bijvoorbeeld is lichter dan een G60, monteer jij 60mm verlaginsveren van een 16V zal hij bij een G60 verder doorzakken omdat de motor zwaarder is. Bij een schroefset zal dit niet opgaan omdat jij de hoogte bepaald.
Ik denk dat ik het wel weet. Zo had ik dat ook op mijn stage. Heb stage gelopen bij een Nederlandse producent van verlagingssets. Als je iets in Duitsland wilt verkopen dan moet er een TÜV gutachten bij. Deze is motor afhankelijk (kan) daarom zal de set voor een VR6 wel een ander nummer hebben. Zodat er een andere gutachten bij ingepakt werd als de set voor de VR6.
Aan de andere kant, VR6 word meestal een andere veer voor gepakt als de 2.0 en kleinere motoren. Maar als de veernummers verder gelijk zijn kan dat prima. In Nederland kan het gelukkig allemaal wat makkelijker. Tis alleen zo'n kleine markt dat je wel op zijn minst uit moet wijken naar Duitsland en dan zit je dus met die TÜV!
Kopen die handel!
gewichtsverschil is natuurlijk ook weer niet zo bijzonder veel, 1118 om 1179kg
nou ik heb de set gekocht hoor, als het nou toch niks blijkt te zijn dan zal ik je weten te vinden ruben :tongue: hahahaha
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.