PDA

View Full Version : lasnaad en carroserie kit.


vwmk2driver
30-09-2006, 16:08
hallo.

vanaf fabriek zijn alle lasnaden op de bodem van een golf 1 en zo nog wel meer plekken voor zien van kit.

nu was ik benieuwd wat voor kit ik dus moet gebruiken als ik straks mijn bodem klaar heb.

nog goede ideeen??

gr frank

Berserker
30-09-2006, 16:12
Bij automaterialen krijg je nadenkit, zowel in kitspuit als in een blik, ik doe t met de kitspuit goed in de naden duwen en helemaal dichtkitten en dan nog eens erna met de kwast en de smeerkit de rest afwerken...

vwmk2driver
30-09-2006, 16:14
oke wat voor merk is dat of heb je wat meer info ??

Berserker
30-09-2006, 16:29
hmm geen id welk merk, maar iedere automaterialenzaak zal t wel hebben liggen, ik zie wel meerdere verschillende merken, geen id welke goed is ofniet..

Racelook
30-09-2006, 19:35
Merk zal niet zo veel uitmaken. Ik heb die van 3M en volgens mij tigerseal gebruikt. Gebruik aub uit tube, uit pot is echt een smerige k*t karwei.

Pot heb ik eenmaal gebruikt, die gebruik ik dus nooit meer.

Wiebrand

Berserker
30-09-2006, 19:55
Merk zal niet zo veel uitmaken. Ik heb die van 3M en volgens mij tigerseal gebruikt. Gebruik aub uit tube, uit pot is echt een smerige k*t karwei.

Pot heb ik eenmaal gebruikt, die gebruik ik dus nooit meer.

Wiebrand

uit tube?? of je bedoelt kitspuit? kitspuit echt voor de naden gebruitk, blik voor de rest :) maar hoezo een rommel?

Racelook
30-09-2006, 20:01
Ja sorry ik bedoelde inderdaad kitspuit.

Rommel; kreeg het lastig aangebracht, bleef te veel plakken aan de kwast (nylon), veel lang gerekte draden vanuit blik richting werkplek (=veel gekrap achteraf met stanleymes), kreeg het niet echt in de naden geduwd.

Maar misschien is mijn reactie niet helemaal objectief, omdat ik de pot al anderhalf jaar op kamertemperatuur had staan.

De tubes die ik erna kocht, werkte net als goed merk kit, soepel te verwerken en makkelijk strak af te strijken.

Wiebrand

Rallyegolf20vt
30-09-2006, 20:43
Ik gebruik het liefst carrosseriekit van innotec .
Je hebt hier keus uit meerdere soorten .
B.v. kit met sterke verlijmende eigenschappen ,of een veel zachtere die weer mooi in de naden gestreken kan worden .
Ik gebruik ook het liefst een kitpatroon , of de kit structuurspuit (hier past een kitpatroon in).
Hiermee kun je kit opspuiten en de orginele kitstructuur imiteren , b.v. op drempels .
Wat ook wel goed werkt zijn de blikken kit waar je een pistool op kunt
schroeven . Deze blikken worden zelfs door v.w. zelf geleverd .
Ik gebruik vaak die van 3M .

vwmk2driver
30-09-2006, 22:26
oke dus een kitpatroon in de kitspuit werkt het mooist.

zou ik dan bijv na het kitten het met een kwast kunnen uitstrijken dat je zeg maar dat mooiuh originele effect krijg.

mk1owner
01-10-2006, 11:38
heb op t werk nog altijd strijkkit van 3m gebruikt uit het blik werkt goed. Wel eerst de blanke delen primeren anders hoopt zich er voht op achter de kit en rot hij weer verder gr arjan.

vwmk2driver
01-10-2006, 14:11
ja alles gaat in de epoxy op de bodem dan.

Marco
02-10-2006, 19:38
Sikaflex 221 gebruik ik, werkt uitstekend. Das ook uit een spuit