View Full Version : Brandstofpomp verhaal Golf1
Even een vraagje van mijn kant over brandstof(pomp) etc. van mijn Golf1 GTI. Moet een nieuwe pomp hebben, want de huidige is niet echt in goede staat. Bij hoge toerentallen/belasting levert de pomp te weinig benzine, waardoor de motor in gaat houden. Zal ook wel een beetje komen omdat de pomp 2x droog gedraait is :rolleyes: Mijn vraag is nu welke pomp kan ik het beste gebruiken ? Zat zelf te denken aan 1 van de volgende opties:
- Golf1 GTI pomp
- Golf2 16v pomp
- "Race" pomp (Facet oid)
Wil dus het liefst een pomp die wat meer geeft dan origineel en dan icm een brandstofdrukregelaar de druk mooi afstellen. Het gaat dus om een KR motor die wat aangepakt is (276 nokkenassen, Supersprint uitlaat). Had bij de MK1 meeting in Assen nog een pomp van Facet gekocht, maar die is voor gebruik icm webers etc. Ding is te koop dus als iemand interesse heeft (stuur dan maar even een PM).
Heb ook eens met een jongen gesproken die had een pomp van een Mitsubishi geloof ik (ook op een Golf1 16v). Iemand die toevallig weet wat voor pomp dit kan zijn ?
gewoon bij de auto materialen zaak vragen.
daar hebben ze een boek met alle bosch pompen.
maar mij meening is dat een goede golf 1 gti pomp voldoende moet leveren.
een goede druk regelaar kost tussen de 150 en 200 euro.
dat is altijd een goede optie,
maar zorg er voor dat je de brandstof druk,
onder het rijden kunt aflezen.
want zonder gegevens kun je ook niets afstellen.
gr ruud
of www.biesheuvel.nl
Ok das duidelijk bedankt. Nog even een vraagje over het aflezen van de brandstofdruk. Zou ik dan de leidingen het beste gewoon in de auto kunnen leggen ? Zodat je er dan makkelijk een regelaar/drukmeter tussen kan zetten die van binnen te verstellen / af te lezen is. Is het toegestaan bij de APK om de leidingen in de auto te leggen ?
Zit trouwens ook nog te twijfelen om mijn KR om te bouwen naar Digifant injectie.
- doen of niet doen ?
- G60 benzinepomp misschien goede optie dan ?
ik heb zelf een orginele golf 1 gti pomp , op mijn 20v turbo.
en ik rij met één 4 bar drukventiel van een 2.9 vr6.
(maar ik heb al wel enkelle pompen versleten,
omdat bij stationair toerental, de pomp zijn druk niet kwijt kan.
het zou beter zijn om de pompen uit een golf 1 cabrio digifant te pakken.
hier zit een opvoer pomp extra in, en er zit ook een betere retoer op.
gr ruud
jettaracing
01-10-2006, 12:38
Je kunt gewoon een pomp van een gti type 1 gebruiken ,want zo'n k-jetronic pomp heeft ,als ie goed is, altijd een bepaalde overcapacitiet
Zo'n pomp in goede staat kan wel zo'n 8 bar druk leveren namelijk
Ik denk dus ook dat als je er een goede brandstofdrukregelaar opzet ,hij ook veel beter trekt (in combi met een goede pomp)
Let wel ,een digifant pomp ,daar wil je kr met k-jetronic niet op lopen hoor!
die levert veel te weinig druk!
Ok bedankt voor de reacties. Dan moet ik maar eens wat rondbellen voor een nieuwe pomp. Heb jij nog goeie adresjes Jettaracer :tongue: ? (Beiboer, ASD, Ferwerda ?).
Iemand nog tips over digifant systeem ? Mijn K-jetronic systeem werkt verder prima dus die zou ik ook gewoon kunnen gebruiken. Misschien dat er wel een vermogenwinst valt te behalen met Digifant of is dit te verwaarlozen ? Systeem is ook wel wat betrouwbaarder dan een K-jetronic lijkt me ?
Sprak vanavond met een jongen die zei dat een 16v pomp een hogere opbrengst heeft dan een 8v pomp, klopt dit ? Of maakt het niet zoveel uit welke ik pak, gezien het verhaal van Jettaracing dat de K-jetronic pompen altijd flink meer kunnen pompen. Graag wat harde feiten aub.
rallye16vt
01-10-2006, 21:11
De oude gti pomp is super wat druk etc betreft, zitten ook onder de rocco 16v.
Maar met een drukmeter in de auto zoals ruud zei is inderdaad niet verkeerd.
toch zou ik gewoon weer een gti pomp nemen, past tenslotte ook zo weer op zijn plek.
Rallye-VR6t
01-10-2006, 21:27
Het hangt van je voorraadhouder af welke pomp erin past.
De 16V en 16V zijn met 2 verschillende diameters geleverd.
Dus heb je een GTI 8V als basis auto, gewoon een GTI pomp halen van Bosch.
Bosch is de betere pomp.
Zal die van mij ook eens preventief vervangen....die jammeerrrrrtttttttttt nog al.
Komt vast van die dorstige motor :mad:
habbekrats
02-10-2006, 17:03
Het hangt van je voorraadhouder af welke pomp erin past.
De 16V en 16V zijn met 2 verschillende diameters geleverd.
Dus heb je een GTI 8V als basis auto, gewoon een GTI pomp halen van Bosch.
Bosch is de betere pomp.
Zal die van mij ook eens preventief vervangen....die jammeerrrrrtttttttttt nog al.
Komt vast van die dorstige motor :mad:
jij rijd ook met een orginele mk1 gti pomp?
Rallye-VR6t
03-10-2006, 18:33
jij rijd ook met een orginele mk1 gti pomp?
Ja de standaard GTI pomp is DE pomp tot 350pk kan deze een motor voeden daarna moet je aan de slag met dikkere pompen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.