View Full Version : Aandrijfassen
Bertus_01
03-10-2006, 17:22
Hallo Mede VWers,
Ik heb een vraagje.
Ik rijd in een MkII 1.6 Carb
4 Bak
Motorcode RF
Nou zijn mijn homokoneten links en rechts defect,
Dus had in mijn gedachten om een paar complete aandrijfassen te halen.
Maar welke aandrijfassen passen allemaal op mijn auto??
Dus van welke Motoren passen de aandrijfassen bij mij???
Alvast bedankt ;)
Bertus_01
03-10-2006, 18:19
Kan Slotje op :cool:
Bertus_01
05-10-2006, 16:28
Ja zou handig zijn idd ;)
Maar helaas weet ik het antwoord niet :confused:
Heb aandrijfassen gevonden van hetzelfde motortype.... :rolleyes:
Maar als iemand het antwoord heeft kan hij het alsnog posten :cool:
breadfan83
05-10-2006, 18:20
tot 66kW zijn de aandrijfassen even dik, vanaf 66kW zijn ze n slag dikker
staat allemaal in de vraagbaak, zal t van t weekend wel effe nog voor je nakijken als ik in driebergen ben, heb mn boekie daar liggen
Golf_1_gts
05-10-2006, 19:01
Tevens gezeocht voor Breadfan....nog een extra vraagbaak. eentje voor in Sittard...eentje voor in Driebergen.:D
breadfan83
05-10-2006, 19:06
Tevens gezeocht voor Breadfan....nog een extra vraagbaak. eentje voor in Sittard...eentje voor in Driebergen.:D
nou...eigenlijk zoek ik er nog wel eentje
die in driebergen is de sleutel-baak, ik zoek nog een nette boekenplank-baak
die ik nu heb bladerd wel lekker soepel, is al lekker ingesmeerd :D
breadfan83
08-10-2006, 15:27
De vraagbaak zegt:
De aandrijfassen zijn niet voor alle typen identiek. De lengte van de aandrijfassen, is afhankelijk van de toegepaste versnellingsbak.
Versnellingsbak - lengte in mm links - lengte in mm rechts
type 084 - 465 - 677,2
type 020 - 443 - 677,2
automaat 010 - 443 - 667,2
vooras synchro type 009 - 443 - 513,5
achteras synchro type 009 - 543,6 - 404,6
Vanaf 08-'87 heeft de buitenste homokineet een gewijzigde aanligrand (diameter 53 mm ten opzichte van 50 mm oud). De oude uitvoering mag niet in auto's vanaf modeljaar 1988 worden ingebouwd.
Let bij het vervangen van de stofhoezen op de volgende punten:
- Modellen met motorvermogen vanaf 66kW: teken voor het inbouwen van de stofhoes van de linker aandrijfas a=17 mm (a wordt aangegeven in de tekening die ik d'r even niet bij krijg gezet, maar het is iig gemeten vanaf die geribbelde rand op de as naar binnen (dus van het wiel af)) af op de as. De grootste diameter van de ontluchtingskamer A moet op het dikke gedeelte van de as zitten.
De stofhoes wordt bij het aanbrengen vaak ingedrukt waardoor onderdruk ontstaat die de stofhoes in een plooi naar binnen trekt. Licht, om dit te voorkomen, de stofhoes na het aanbrengen even op om te ontluchten.
Dan nog effe een lijstje met diameters van homokineten:
Binnenste homokineet, diameter 100mm voor auto's met een motorvermogen vanaf 66kW.
Binnenste homokineet, diameter 94mm voor auto's met een motorvermogen tot 66kW.
Buitenste homokineet, diameter 90mm voor auto's met een motorvermogen vanaf 66kW.
Buitenste homokineet, diameter 81mm voor auto's met een motorvermogen tot 66kW.
Kolere wat 'n getyp is dat!
Topic mag nu waarschijnlijk wel een slotje hebben, veel duidelijker kan ik het tenminste niet maken. Een en ander wordt wel nog verduidelijkt met een paar ontplofte tekeningen, maar zo lukt het waarschijnlijk ook wel.
En als het nou nog niet duidelijk is: KOOP ZELF MAAR EEN VRAAGBAAK! :tongue:
Hopende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij. :D
vw dennis
08-10-2006, 18:09
Dus waren dat nou de goede voor Bert? Die jij had? Ze moeten er snel onder ivm APK keuring
breadfan83
08-10-2006, 18:48
Ik heb vandaag d'r aan gewerkt Bertus, maar ze zijn er nog niet onderuit.
De boel zit echt verdomd vast... ik denk dat ik de hele fusees d'r onder uit moet halen om ze goed los te krijgen ofzo.
Het lukt dus vandaag iig niet meer. 't Is koud en nat en donker, dus ik hou 't voor gezien.
Volgende week vrijdag kan ik er pas weer aan verder, dus als je zo lang kan wachten probeer ik ze d'r dan voor je onderuit te hebben, anders moet je effe bij iemand anders vragen of ie je kan helpen.
Dus waren dat nou de goede voor Bert? Die jij had? Ze moeten er snel onder ivm APK keuring
Maar het zijn idd wel de goeie. Ik heb de assen voor een 1.6 met 53kW met een vierbak.
Edit: Uhm, ik zeg nou wel dat 't de juiste zijn, maar 't bouwjaar speelt dus ook nog 'n rol. De Golf waar de mijne onder vandaan komen is van 17 april '87.
Bertus_01
08-10-2006, 19:13
Ik wacht gewoon en als ik iets anders tegen kom, ben je de 1ste die het hoort ;)
De mijne komt uit 14-01-1988.
Dus zou moeten passen toch..?
breadfan83
08-10-2006, 19:21
Ik wacht gewoon en als ik iets anders tegen kom, ben je de 1ste die het hoort ;)
De mijne komt uit 14-01-1988.
Dus zou moeten passen toch..?
Vanaf 08-'87 heeft de buitenste homokineet een gewijzigde aanligrand (diameter 53 mm ten opzichte van 50 mm oud). De oude uitvoering mag niet in auto's vanaf modeljaar 1988 worden ingebouwd.
De mijne komt uit 04-'87, die van jou uit 01-'88.
Dan zou ie dus in feite niet passen, of ik zie wat over 't hoofd...
Bertus_01
08-10-2006, 19:37
De mijne komt uit 04-'87, die van jou uit 01-'88.
Dan zou ie dus in feite niet passen, of ik zie wat over 't hoofd...
Yep je hebt gelijk, had het ffe verkeerd gelezen :rolleyes:
Dus helaas :(
Opnieuw op zoek naar aandrijfassen dan maar.
Iemand nog assen liggen... :redface:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.