PDA

View Full Version : Scroefset KW demper vraag..


BLEK
04-10-2006, 17:16
Hallo..ik heb een schroefset van KW in hardheid verstelbaar....

De (achter)dempers zitten nog niet onder de auto,maar bij het indrukken van de demper gaat er 1 heel zwaar...en de ander veel lichter, en bij het begin zit er een soort knak in...hij schiet dus even door..en dan heb je de tegendruk...

Vraag..:

Wat kan dit zijn?
1...Is de demper kapot...en te herstellen..(revisie)...
2...Wat kosten een paar nieuwe dempers (Koni geel)..
3...Is er dmv het serienummer achter te komen hoe oud de dempers zijn?
4...Ik lees wel eens over een levenslange garantie van Koni...iemand ervaring mee?

gr eric

RubenD
04-10-2006, 18:03
KW - Koni, is dat hetzelfde? Paar nieuwe dempers, tja 80 euro voor 2 stuks?

In principe moet er een serienummer opstaan, type nummer en daarnaast iets van weeknummer en jaartal. Voor misproductie en andere zaken.

Viperwin
04-10-2006, 18:52
KW betrekt dempers bij Koni, KW komt niet voor niets aan die goede naam. ;)

1) Al een paar keer de zuigerstang heen en weer gehaald met de demper in verticale positie? Wat je beschrijft klinkt als valse lucht. Als het probleem blijft kan dat duiden op olieverlies. Herstellen kost meer dan een nieuwe.
2) Een Koni achterdemper voor een Golf 4 kost je nieuw zo'n 90, 100 euro per stuk.
3) Als je KW demper inderdaad een Koni exemplaar is staat de productiedatum (4 cijfers) ingestampt boven of onder het typenummer onderaan de demper, eerste 2 cijfers is het weeknummer, laatste 2 het jaartal
4) In Nederland heb je op Koni's inderdaad levenslange garantie op het functioneren van de demper, uiteraard alleen op gebreken die te wijten zijn aan een inferieure demper. Gescheurde stofkap -> vuil op zuigerstang -> beschadigde dichtring -> olieverlies = bijvoorbeeld geen garantie. Garantie alleen van toepassing voor eerste eigenaar in bezit van aanschafbewijs.

BLEK
04-10-2006, 21:19
Ik ben dus niet de eerste eigenaar..en heb geen bon nee.....

Ingeslagen nr 5101..dus van week 51 ..2001.

Ik denk inderdaad aan olie verlies of de keerring is niet goed meer...je hoort duidelijk een zuigend geluid als je de demper heen en weer haalt...

Deze demper is ook helemaal verroest aan de bovenkant terwijl die ander als nieuw oogt...

Ik zal eens kijken of revisie en controleren van de dempers lonend is t.o van een paar nieuwe...

mzl eric