Log in

View Full Version : golf 1 16V ombouw "projectje" inrijden nieuwe motor

bobby-digital
20-04-2004, 11:24
ben bezig op m'n nieuwe 16V in m'n golf 1 aan het bouwen, ben al een aardig end op weg nieuwe blok is al bijna klaar. wordt een lichtjes getunede KR, heb in m'n fotoalbum een aantal foto's staan, hieronder een foto hoe die er gisteravond uitzag, vanavond de laatste onderdelen monteren die gespoten zijn en dan inbouwen en bollen met die kar

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2375&mode=normal

nu komt het mindere gedeelte min 1000 km inrijden, hoe doe je dat het beste????? zowieso weinig mogelijk belasten en weinig toeren draaien natuurlijk, maar kun je het beste lange stukken snelweg rijden of juist veel afwisselen dus binnendoor????

MaceNL
20-04-2004, 11:38
Blokkie ziet erg netjes uit :D

Als je tijd over hebt ik heb er ook nog 1 liggen die ik er ook wel graag zo uit wil laten zien ;)

bobby-digital
20-04-2004, 11:43
kreatief met de spuitbus kom je een heel eind:) en een paarflessen remmenreiniger om die toellie eraf te krijgen:)
het duurt ff maar is wel netjes, al zeg ik hetzelf.........

VeeDubber
20-04-2004, 12:26
Ik zou zeggen, gewoon normaal verkeer, dus zowel snelweg als stad. 1000km rijden en onder de 3000 omw/min blijven, olie weer aftappen en verversen en Bobby kan gaan :)

sjampoo
20-04-2004, 13:22
Precies.. Zie ook uw eigen instructieboekje :-)

Staat als het goed is gewoon omschreven: Vlot genoeg doorschakelen, niet te veel onderin toeren, niet teveel belasten boven de 3000. (je mag m wel doortrekken tot boven de 3000, als je maar niet overdrijft!)..

Wisselende belastingen zijn aan te raden: stukjes stad, stukjes snelweg, stukjes vanalles.

Heb zelf een blokje open liggen dat bijna NOOIT toeren gemaakt heeft: Olieschraapveer totaal vast verkoold, veel vervuiling langs de zuigers op, en relatief veel krassen op de zuiger kammen.. maar goed: dat gaat dan niet zozeer over het inrijden.. zie vooral je handleiding/gebruiksaanwijzing..

Dat een blokje verkeerd in gereden kan worden is een feit. Te traag ingereden kan net zo goed als te snel, maar beiden zijn uitersten..

Zestienkleppen
20-04-2004, 13:25
Als je onder de 3000 tpm moet blijven zul je iig niet te hard rijden op de snelweg (volgens mij haal je de 120 dan zelfs net niet...)!

Probeer je een beetje in te houden...hehe 1000 km...da's een heel eind.

Even een onbeleefde vraag (je hoeft er ook niet op te antwoorden) wat was je ongeveer kwijt?

bobby-digital
20-04-2004, 13:29
was voor het totaal zo'n 2700 euro kwijt, incl. gereviseerd onderblok met overmaat zuigers, gereviseerde en bewerkte kop, snelle nokkenassen en een compleet gereviseerde en versterkte golf 1 FM versnellingsbak met automatisch tandwiel sper differentieel

sjampoo
20-04-2004, 13:32
kijk.. das lekker :-)

120 km/u.... in die tijd was 100 km de max.. en das dan weer een lekker tempo...

ennuh: ietje boven de 3000 mag ook wel hoor.. zolang je maar niet in 1 keer naar worthersee knalt met je pedaal in 1 stand, dan komt t echt wel goed..

bobby-digital
20-04-2004, 13:35
wil voor woerthersee toch wel min de 1000km erop hebben zitten, lekker cruizen met mooi weer dan gaan de km's snel

sjampoo
20-04-2004, 13:40
1000 km..

das 3 keer tanken...

:)

Das voor mij dus (bij normaal gebruik) 3 weken.. (als ik geluk heb)

bobby-digital
20-04-2004, 13:48
als het meezit wel, heb voor de hele week met zo'n 400 euro benzine rekening gehouden..........

Zestienkleppen
20-04-2004, 14:12
was voor het totaal zo'n 2700 euro kwijt, incl. gereviseerd onderblok met overmaat zuigers, gereviseerde en bewerkte kop, snelle nokkenassen en een compleet gereviseerde en versterkte golf 1 FM versnellingsbak met automatisch tandwiel sper differentieel

geen half werk, en een nette prijs. Wat heb je er precies zelf aan kunnen doen? Het monteren en demonteren neem ik aan maar misschien zijn er nog andere dingen...

bobby-digital
20-04-2004, 14:33
heb zelf (met enige hulp) alles in elkaar gezet, het onderblok was gewoon kaal dus alles van de ouwe PL moest worden overgezet, dan is het een kwestie van ouwe blok slopen en nieuwe weer opbouwen. revisiewerk en de bewerking van de kop is allemaal gedaan daar brand ik mijn vingers liever niet aan

snellesjaak
20-04-2004, 18:55
Ziet er erg netjes uit zo! complimenten hoor

bug59
20-04-2004, 20:28
heb men kever motoreke ook laten reviseren en ben nu dus ook aant inrijden.Er zijn fijner manieren om met de auto te rijden maja,het moet hé.
Moet eerst 500 km rijden,dan kleppen afstellen en nieuwe olie,en dan nog eens 1000 km,en dan mag ik terug gewoon.Elke dag een ritje doen !!

pirelli
20-04-2004, 20:41
hey maarten ziet er goed uit man ooohhh met die korte 1600fm bak gaat ie trekken als een gek veel koppel heb je zeker dan . zondag in lelystad?

bobby-digital
21-04-2004, 08:38
jaja Alvin, dat wordt feest:)
zondag helaas geen lelystad, we moeten zaterdag nog ff een nieuwe kabelboom (scirocco 16V) erin klappen en dan gaan we zondag het blok erin hangen, dus dat gaat niet meer lukken om zondag naar lelystad te komen.
Full Speed in rosmalen staat zeker op de planning, en dan is het al weer tijd voor Woerthersee!!!!!!