View Full Version : Waarde 76' er golf: iemand?!
Wie kan me vertellen wat de waarde ongeveer is van 76' er golf?!?!
staat is redelijk (verrotte wielkastranden achter en wat roest rondom, lak is hopeloos. knappe chromen bumpers en originele smalle achterlichten er dergelijke er nog in. interieur is redelijk. kan iemand een prijs indicatie geven aan de hand van mijn omschrijving.
Datum eerste afgifte Nederland 26 februari 2001
Datum eerste toelating 15 juli 1976
hoor t graag!
vw dennis
09-10-2006, 14:10
Misschien zal een foto een hoop verduidelijken ;)
Hoeveel het waard is ligt er mee aan hoeveel geld je er in wil steken en wat het kost om de boel netjes te maken en de onderdelen bijelkaar sprokkelen.
In las en spuitwerk gaat snel veel poen zitten als je het zelf niet kan.
foto gaat even niet lukken. staat is zoals omschreven dus ook de waarde van de auto zoals omschreven aub. bij voorbaat dank!
wat een gek er voor geeft.. zoals je zelf aangeeft is er niet veel meer in goede staat dus ik zou er niet meer dan 500 voor geven.
JK Le Mans
09-10-2006, 14:56
Zt ik idd ook aan te denken 400
Der Typ Siebzehn
09-10-2006, 15:02
Dat is ook wel een beetje afhankelijk van de uitvoering en ook hoe zeldzaam die inmiddels al is, een LS zal normaal gesproken (iets) meer waard zijn dan b.v. het standaardmodel, maar zo´n standaard Golf zal dan weer inmiddels misschien iets zeldzamer zijn. Verder natuurlijk de toestand, in Duitsland hebben ze daar kwalificaties voor van toestand 1 (=praktisch nieuwstaat) t/m toestand 5 (slooptoestand) en alles wat daar tussenin zit.
hoe is de staat van de bodem? want dit is ook redelijk belangrijk :)
en ziet hij er zo uit?
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/voor02.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/voor01.jpg
deze heb ik namelijk zo gekocht voor 500 euro, en meer was hij ook bijna echt niet meer waard... :rolleyes:
oke mannen bedankt, is geen duur model dus. zijn de 75érs zo duur dan?! ik vond het kenteken wel erg mooi: 10-YA-00
duur, hangt vooral af van de staat
en die mx hierboven is van '80, is dus nog een verschil met 76 hé :)
inderdaad.. sorry ;) (ik heb niets gezegd) :chair:
ik vond het kenteken wel erg mooi: 10-YA-00
Dat kan niet kloppen:
toch is het zo:
Datum eerste toelating 15 juli 1976
Dat kan niet kloppen:
en Datum eerste toelating 15 juli 1976... wat klopt er niet aan dan?
zijn eerste afgifte IN nederland was in 2001, dus gewoon ingevoerd toch? :confused:
dan zou die een nieuwer kenteken krijgen?! ik gok er op dat ie een tijdje geschorst is...
en Datum eerste toelating 15 juli 1976... wat klopt er niet aan dan?
zijn eerste afgifte IN nederland was in 2001, dus gewoon ingevoerd toch? :confused:
Datum eerste toelating kan ook in Turkmenistan zijn geweest, als datum 1e afgifte nederland dezelfde datum zou zijn klopt het inderdaad.
De auto krijgt dus gewoon een opvolgend kenteken uit de nieuwe lijst.
Mijn auto heeft datum 1e toelating mei '79 (duitsland) maar ik heb wel een kenteken uit '95 (op de weg in nederland): LV- 2 letters- 2 cijfers
Als de datum 1e afgifte in nederland de1e was, daarna de auto naar het buitenland kan onder somige voorwaarden het oude kenteken weer terug als de auto terug nederland in komt.
ok... tja, dan weet ik het ook niet meer hoor :D
Op oudere auto doen ze wel eens oude kentekens.
Bij ons in de straat staat een 72er mercedes. kenteken is oud maar rdw geeft jaar 1999 aan.
Typ op de rdw site maar eens AE-70-12 in.
Oude kentekens worden soms weer gebruikt voor oude auto,s.
Datum eerste toelating kan ook in Turkmenistan zijn geweest, als datum 1e afgifte nederland dezelfde datum zou zijn klopt het inderdaad.
De auto krijgt dus gewoon een opvolgend kenteken uit de nieuwe lijst.
Mijn auto heeft datum 1e toelating mei '79 (duitsland) maar ik heb wel een kenteken uit '95 (op de weg in nederland): LV- 2 letters- 2 cijfers
Als de datum 1e afgifte in nederland de1e was, daarna de auto naar het buitenland kan onder somige voorwaarden het oude kenteken weer terug als de auto terug nederland in komt.
niet waar..
auto van voor 1 jan 1978 kunnen een YA kenteken krijgen.
verhaaltje klinkt mooi voor andere forums maar niet voor hier
ok, dat van voor '78 wist ik niet... sorry dat ik het niet (helemaal) bij het goede eind heb.... :chair:
;).. maar je verhaal klonk wel aannemelijk..:D
verhaaltje klinkt mooi voor andere forums maar niet voor hier
omdat..........................??
we wachten nog steeds op de foto's voor het oordeel van de golf.... :D
ik heb al gezegd dat foto's niet gaan lukken. de staat is zoals in de eerste post omschreven, daar veranderd een foto niks aan.
ik heb al gezegd dat foto's niet gaan lukken. de staat is zoals in de eerste post omschreven, daar veranderd een foto niks aan.
Correctie: je zei: foto gaat even niet lukken... ;)
maar daarintegen, wat voor motortje ligt erin? loopt ie nog als een zonnetje? heeft de auto nog apk? wat voor interieur zit erin? mooi retro kleurtje of gewoon grijs? zijn de chromen bumpers nog echt mooi, want dan zijn die ook zeker weer een paar honderd euri waard. Achterlichten, achterklep etc.
belangrijke dingen die je wilt weten om een prijsindicatie te geven :rolleyes:
omdat..........................??
hier menig een zit die wel een YA heeft of bekend is met deze platen.
Niet aangesproken voelen ;)
ya-platen houdt in dat de auto van voor 78 is?! verder nog iets speciaals hiermee?! zal eerst wel tot een prijs proberen te komen met de eigenaar, misschien loopt dat ook wel op niks uit...
En die zitten niet op andere forums? Niet ieder1 met ouwe auto,s zit hier hoor.
Niet aangesproken voelen ;)
Zullen we er een polletje voor starten?
Ligt eraan wat voor opmerkingen je plaats of iemand zich aangesproken voelt... op fora gelden ook gedragsregels ;)
Op de RDW site kan ik er weinig over vinden, alleen dat blauwe platen alleen toegestaan zijn tot 1-1-1979, via google:
Nieuw blauw kenteken voor voertuigen 1973-1977
Geïmporteerde voertuigen met een datum eerste toelating vanaf 1-1-1973 tot en met 31-12-1977 kunnen een historisch kenteken aanvragen. Voorheen kregen deze voertuigen een nieuw kenteken van het RDW waarbij de gele moderne kentekenplaten moesten worden gevoerd.
zomerbloempje
10-10-2006, 20:40
tot 1-1-1979 tot en met 31-12-1977
Volgens mij mist er ergens een jaar :confused: :confused:
Maare lekker belangrijk hoor, die platen ;)
Volgens mij mist er ergens een jaar :confused: :confused:
Maare lekker belangrijk hoor, die platen ;)
klopt.. voor 1-1-1978 moet het zijn, dus t/m 31-12-1977 ;)
had ik toch gelijk..
voor al je RDW vragen zit hajee hier op het forum.. das mister RDW
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.