PDA

View Full Version : Gereedschapwagen tips en advies gevraagd!

classicline
12-10-2006, 07:15
Nu ben ik mijn garage aan het nieuw inrichten en wil ik ook mijn gereedschap een beetje vernieuwen.
Nu zit ik te denken om een gereedschaps wagen te kopen.

Op ebay heb ik wel een leuke gezien maar mischien zijn er hier mensen wie andere ideeen hebben of zeggen dat die kar op ebay helemaal niks is dan hoor ik dat graag.

Of als iemand advies heeft waar ik ergens anders rond het zelfde geld iets moois kan vinden.

Die kar op ebay moet incl verzenden 700 euro kosten en gaat om gereedschap van mannesmann.

Ik hoor graag advies,Op of aanmerkingen.

Hier wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6S8ADXFV

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6YENM78D

http://www.mijnalbum.nl/Foto=UGZMCNA8

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WU3INBDB

http://www.mijnalbum.nl/Foto=U7F8GC6D

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IKJYWF8Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JYMACGJS

M.I.V.W
12-10-2006, 08:44
Is wel mooi voor dat geld,en zo intensief zal het niet gebruikt gaan worden,ik heb een kar van Tengtools was toen 1200 euro gevuld,maar dat spul is super sterk en duurzaam.en als je iets stuk draait krijg je meteen nieuwe,en ik gebruik het 7 dagen per week.

classicline
12-10-2006, 08:59
Nee idd zo heel intensief zal het niet gebruikt worden,
Heb net ook even Tengtools gezocht en bekeken is voor
mij een beetje overdreven, maar wel erg mooi spul.

Op die set hier boven zit ook tien jaar fabrieksgarantie op, maar dan heb je natuurlijk dat gedoe met opsturen en zo, maar met mijn gebruik zal het niet zo 123 stuk gaan.;)

Richard
12-10-2006, 09:15
Ik heb een Gedore car vol koste toendertijd 4250 gulden.. maar dan heb je wel alles..

Ik mis in deze set wel slagbouten.. handig met oudere auto's
en torq doppenset.. en inbus op dop

classicline
12-10-2006, 10:01
Ik heb een Gedore car vol koste toendertijd 4250 gulden.. maar dan heb je wel alles..

Ik mis in deze set wel slagbouten.. handig met oudere auto's
en torq doppenset.. en inbus op dop

Hij is idd niet helemaal met alles gevult,

maar mannesmann is dat wel een redelijk merk en kwaliteit?
is geen topmerk dat weet ik maar volgens mij ook niet echt een aldi merk of wel?

wat ik er een beetje van begrepen heb zit deze qua prijs/kwaliteit wel aardig goed.

Richard
12-10-2006, 10:11
mannesman is wel aardig. heb er eens een doppenset van gehad.. ging de ratel stuk na 2 jaar. zat 3 jaar garantie op. gelijk uit duitsland weer een nieuwe ratel..
zegt genoeg denk ik

classicline
12-10-2006, 10:26
Dat zegt wel genoeg ja,

Ik had hier in nederland ook nog eens rondgekeken en hier bieden ze dezelfde
sets tussen de 900 en 1200 euro aan.

Dus de prijs daar valt echt reuze mee.
Het is een ebay shop met meer als 12000 bewertungen en 99,4%
positief moet wel redelijk betrouwbaar zijn dacht ik.

classic-edition
12-10-2006, 19:51
Ik heb zelf een aantal jaren bij een Nederlandse grossier in gereedschappen gewerkt.
Ik verkocht oa. Gedore en Stahlwille(veel gebruikt in de automotive) gevulde karren.Beiden ook goede kwaliteit maar wel wat hoger in prijs.Dus ik denk dat dit een mooie aanbieding is.
Mijn ervaring met versturen is wel dat de karren vaak beschadigd bij ons aankwamen
(gedore vanuit duitsland) met als gevolg, lades krom niet goed sluiten,etc etc.
Dus let hier wel mee op !

Zie ook deze link http://www.stahlwille.nl/promotie/promotie.html
Stahlwille is te koop bij bv diverse Fabory Centres

Suc6 met de aankoop.

Isard
12-10-2006, 19:57
Mannesmann spul is van een lekker lichte legering gemaakt. Maar ik heb al wel een ratel gemold toen ik een bak uit elkaar aan het schroeven was.
Wat moet je met die schroevedraaiers? Gebruik je nooit bij een auto.

classicline
12-10-2006, 20:12
Ik heb zelf een aantal jaren bij een Nederlandse grossier in gereedschappen gewerkt.
Ik verkocht oa. Gedore en Stahlwille(veel gebruikt in de automotive) gevulde karren.Beiden ook goede kwaliteit maar wel wat hoger in prijs.Dus ik denk dat dit een mooie aanbieding is.
Mijn ervaring met versturen is wel dat de karren vaak beschadigd bij ons aankwamen
(gedore vanuit duitsland) met als gevolg, lades krom niet goed sluiten,etc etc.
Dus let hier wel mee op !

Zie ook deze link http://www.stahlwille.nl/promotie/promotie.html
Stahlwille is te koop bij bv diverse Fabory Centres

Suc6 met de aankoop.

bedankt,
die folder kreeg ik net toevallig in mn handen gedrukt, maar moet eerlijk zeggen dat ik stahlwille net iets te duur vind,

en ik kreeg net een folder van "sonic" maar daar heb ik helemaal het idee van
dat het niks is..

maar ik kan dus beter niet laten versturen, ik zal hem eens mailen hoe
dat zit met beschadegingen..

classicline
12-10-2006, 20:13
Mannesmann spul is van een lekker lichte legering gemaakt. Maar ik heb al wel een ratel gemold toen ik een bak uit elkaar aan het schroeven was.

maar schroevendraaiers zijn ook wel makkelijk als ik in huis eens een lamje op moet hangen ;)

vwleusden
12-10-2006, 21:10
TengTools, niet duur en erg duurzaam. Iets kapot, terug naar de winkel en je krijgt een nieuwe. Pasvorm van het gereedschap is ook goed, goedkopere merken voel je echt speling als je bijvoorbeel een sleutel op een bout zet o.i.d.

breadfan83
12-10-2006, 23:25
Mannesmann is geloof ik 't vaste merk van de ANWB-shops. Heb er destijds ook naar gekeken, en het is inderdaad wel redelijk spul. In ieder geval goed waar voor je geld, en als je het niet al te intensief gebruikt (en dat doet thuis eigenlijk niemand) gaat het een flinke tijd mee.

Schroevendraaiers had ik ook willen kopen, tot ik merkte dat in die gereedschapsset van mijn MK2 een schroevendraaier met kruis- en platkop zit. Met dat ding heb ik onderhand al drie auto's uitmekaar gedraaid, zonder schroeven te mollen, dus ik ga binnenkort geen geld meer uitgeven aan schroevendraaiers.

Die dingen als kleine bitjes enzo kan je het beste naderhand van een echt goed merk kopen, want dat spul wordt bij merken als Mannesmann alleen in de set gegooid om een indrukwekkend aantal te krijgen. Een leuke 133 delige doppenset bijvoorbeeld, voor MAAR 90 euro. En acheraf blijkt dan dat 50 van die 133 delen van die kleine prullige bitjes zijn die je na een keer gebruiken rond hebt gedraaid.

Stahlwille, Hazet, Snap on en Gedore ed. zijn zo'n merken waar je die bitjes van kan kopen. Zij geven er levenslange garantie op, en als er iets MET NORMAAL GEBRUIK aan gort gaat krijg je een nieuwe. Stahlwille is trouwens ook gewoon te krijgen bij Brezan. Daar heb ik tenminste pas geleden nog wat spul gehaald.

Ik heb destijds gewoon een goede doppenset gekocht, en dan beetje bij beetej de dingen gekocht die ik nodig heb.

Datzelfde kratje dat jij wil hebben staat trouwens geloof ik ook op MP, voor 99 euro meer, ook gratis thuis bezorgd, maar misschien dat je er iets af kan pingelen als je de zooi zelf ophaalt. Dan weet je tenminste ook zeker dat het niet stuk is als je het thuis uitpakt.
Kijk HIER (http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/garageuitrustingen/55334488.html?return=eJwlyOEOgiAUhuF7cdOfAlqu4VyzG2mnZMhEYJxjWa17D9af7332gRTyYyTvUYpjI4tb9E9U%2FUwUJGOLD8rVK8SFggUgrJ1lsJG%2FTuahIirHNETQajMUNyTjdLruHa9nWu15t4OoJhzIl%2B0oyvZi04yHU1aT1PEsSnqbkLkn5r7%2B9WgSmioMoui%2FP3%2BMNqQ%3D&df=1&p=1&fta=) maar even.

classicline
13-10-2006, 06:49
Thanx voor de info,
Net ook even die man gemailt, van marktplaats wel een mooie tip,
Voor 725 euro mag ik daar een set ophalen, voor die 25 euro haal ik hem liever zelf op idd
weet ik zeker dat ie goed is..

Aangezien er ook twee positieve reacties van Tengtools staan ga ik vandaag daar maar eens achteraan hoe wat en waar..

Tot zo ver alvast iedereen bedankt voor de reacties.

classicline
13-10-2006, 20:54
Nou ik Heb er een gekocht op ebay, toch maar mannesmann,
530 euro!!!! :eek: was ik de hoogste bieder...

ik ben zo blij als een klein kind :)

is bij mijn werk in de buurt kan hem ophalen.. scheelt weer verzendkosten.

Hier linkje: Mijn nieuwe aanwinst. (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&item=230035425646&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1)

Jurgen Santana
13-10-2006, 21:00

Sommige mensen hebben aan een hamer en beitel genoeg. Maar ik heb vaak een schroevendraaier nodig. Haal bijvoorbeeld de achterbank van een Golf 2 er eens uit, of de grille van je Rallyefront etc etc...

breadfan83
13-10-2006, 22:03
Sommige mensen hebben aan een hamer en beitel genoeg. Maar ik heb vaak een schroevendraaier nodig. Haal bijvoorbeeld de achterbank van een Golf 2 er eens uit, of de grille van je Rallyefront etc etc...

Kan allemaal met die tweezijdige schroevendraaier die in je standaard Volkswagen wielmoersleutel steekt. :D

Jurgen Santana
13-10-2006, 22:04
Kan allemaal met die tweezijdige schroevendraaier die in je standaard Volkswagen wielmoersleutel steekt. :D

De Handy-dandyschroevendraaier zoals vw dennis hem noemt :D

Marco
13-10-2006, 22:54
Niet alleen dat jurgen... probeer je dashbord er maar eens uit te halen zonder schroevendraaier..... :) ik zou zeggen SUC6 !!

of je lampen, binnenschermen.....

VolkswagenRacing
13-10-2006, 23:05
Onze automaterialen zaak wist mij te vertellen dat mannesmann al een tijdje falliet is. (was op zoek naar een doppenset) Dus aan de fabrieks garantie zal je helaas niet veel meer hebben.

classicline
13-10-2006, 23:24
Onze automaterialen zaak wist mij te vertellen dat mannesmann al een tijdje falliet is. (was op zoek naar een doppenset) Dus aan de fabrieks garantie zal je helaas niet veel meer hebben.

Ok zou zo maar kunnen dat ze daarom voor aardig goedkope prijzen verkocht
worden,
Is op zich niet zo heel erg ik werk er tenslotte niet dagelijks mee,
voor de zaterdag klusjes zal het best wel ff heel blijven denk ik..
En als het na drie keer gebruiken allemaal kapot gaat.. ja dan is
het een miskoop geweest maar ik denk dat dat wel mee valt.

breadfan83
13-10-2006, 23:57
Ok zou zo maar kunnen dat ze daarom voor aardig goedkope prijzen verkocht
worden,
Is op zich niet zo heel erg ik werk er tenslotte niet dagelijks mee,
voor de zaterdag klusjes zal het best wel ff heel blijven denk ik..
En als het na drie keer gebruiken allemaal kapot gaat.. ja dan is
het een miskoop geweest maar ik denk dat dat wel mee valt.

Ik heb een setje van WINNTEC, dat zegt me eigenlijk ook helemaal niks, maar het gaat nu wel al 6 oude volkswagens mee, en ik heb aan ze allemaal aardig wat te sleutelen gehad.
En bij gebrek aan hamers wil ik nog wel eens met de ratel op dingen beuken om ze los te krijgen.
Ik heb destijds geloof ik 89 ex. BTW betaald voor de set, en alles werkt nog prima, alleen de bitjes waren na een weekje al versleten.
Die Mannesmann-set zal het in ieder geval prima doen voor wat de gemiddelde sleutelaar met zijn gereedschap doet.

Rico
14-10-2006, 17:58
Ik heb zelf Stahlwille verkocht (en gekocht) Zeer goed spul, de mercedes onder het handgereedschap

service is ook zeer goed en heel lang garantie.

Je moet wel een aardige duit in het zakje doen om er mee te mogen sleutelen, maar als je de aanbiedingen in de gaten houd, kan je leuk scoren.

als je het dagelijks gaat gebruiken, of bijna, dan zou ik altijd voor Stahlwille kiezen.

classicline
31-10-2006, 08:31
Allemaal bedankt voor de reacties,

Ik heb het nu een tijd mogen proberen en bevalt zeer goed voor
wat ik het gebruik.

Ik heb mannesmann gebelt maar ze zijn niet failliet maar hebben zelfs 25 jarig jubileum maar dat maakt verder ook niet uit.

Hier mag in ieder geval een slotje op.

Bedankt

breadfan83
31-10-2006, 09:51
Allemaal bedankt voor de reacties,

Ik heb het nu een tijd mogen proberen en bevalt zeer goed voor
wat ik het gebruik.

Ik heb mannesmann gebelt maar ze zijn niet failliet maar hebben zelfs 25 jarig jubileum maar dat maakt verder ook niet uit.

Hier mag in ieder geval een slotje op.

Bedankt

Heb je dan toch die Mannesmann set van MP gekocht dan?

classicline
31-10-2006, 09:56
Heb je dan toch die Mannesmann set van MP gekocht dan?

Nee niet die van marktplaats,
wel dezelfde kist maar via ebay voor 530 euro,
stond iets eerder ook al;)
Was een uurtje rijden om op te halen maar was het waard.

breadfan83
31-10-2006, 12:44
stond iets eerder ook al;)

En ik had er ook nog op gereageerd.
Goeiemorgen! :chair:

classicline
31-10-2006, 13:14
En ik had er ook nog op gereageerd.
Goeiemorgen! :chair:

hehe..