PDA

View Full Version : achterveren type 3 op type 2?

J_Fix
18-10-2006, 17:51
Gaat goed met vragen vandaag :)

ik zag dat m'n Madison rechts achter de veerpoot lek heeft. Nou heeft een maat van mij nog een setje z.g.a.n. Koni's liggen (verlaagd) van een type 3, past dat onder type 2? Of desnoods met wat kleine aanpassingen?

Zou me weer de nodige Euri schelen als 't past.

Matheo
18-10-2006, 18:09
past wel hoor.
gebruik de zoekfunctie eens, zijn genoeg topics over!

J_Fix
18-10-2006, 18:27
ok, thnx.

Ik had al gezocht op achterveren en vering mk2 en mk3 maar vond daar niets over wat me verder hielp. Heb je toevallig een thread link?

Vr. groet,
Joop (J_Fix).

berendd
18-10-2006, 21:08
gewoon eronder schroeven, achter past bijna alles, of het ideaal is is een ander ding...

vento en golf zijn ook net anders achter maar het past wel onderling... zelfs van een polo of een passat past het gewoon, maar dan is het te slap of te stug. maakt voor apk niks uit trouwens..

en achter zit het er zo onder dus is het niks haal je het er toch weer onderuit..

Gijs
18-10-2006, 21:24
Vering van een type3 op een type2...? Knap..
Oh wacht, ik zit niet bij het luchtgekoelde gedeelte :redface:

:D

J_Fix
18-10-2006, 22:57
Oke, thnx ga ze er morgen onder schroeven, ze verlaagden 40 bij zijn mk3. Weet niet of er veel verschil in lengte is tussen de 3 en de 2, benieuwd hoe ver ik 'm omlaag krijg :)

J_Fix
19-10-2006, 20:47
Zo ze zitten er onder (foto's volgen nog :) )

40 verlagen doen ze niet maar hij is achter nu pakweg 20mm lager gekomen en snoeihard geveerd. Bleken gasgedempte Koni's te zijn (type Sport P20).
hij ligt nu ietsjes achterover omdat voor nog de originele poten er onder zitten (komt binnenkort wel).

Is wel ff wennen nu :D

J_Fix
22-10-2006, 22:42
Oke, effies een update-je, hij ligt nu netjes strak op de weg en het rijdt top. Ben nog niet aan foto's toegekomen door geklooi met de bedrading maar ze volgen nog.