Log in

View Full Version : Verzekering tips!

Beetlefreak
19-10-2006, 21:44
Heeft iemand nog tips / adressen waar ik het beste een tweede autootje kan laten verzekeren?
Het gaat om een Polootje coupe van 1988, waarover later meer, voor het vrouwtje :)

Ik hoopte op een soort van youngtimer verzekering ouder als 15 jaar. Maar als ik hier en daar zo rondkijk is dat tegenwoordig 19 jaar en ouder.

Kortom: goed & goedkoop adres iemand??

René
19-10-2006, 22:04
waar vind jij verzekeringen waarbij je op 19jarige leeftijd je auto verzekerd krijgt als youngtimer dan?

Beetlefreak
19-10-2006, 22:10
waar vind jij verzekeringen waarbij je op 19jarige leeftijd je auto verzekerd krijgt als youngtimer dan?
Dat de auto dus 19 jaar is he! Niet de eigenaar :)

Btw, toen ik in 2002 mijn toenmalige '83-er kever verzekerd had kon dat als semi-oldtimer, ouder dan 15 jaar.
Dat is blijkbaar allemaal veranderd sinds die tijd?

Google maar eens op 'verzekeren youngtimer', kom je bij de Europeesche het volgende lijstje tegen met leeftijden e.d.

Indeling klassiekers

Veteraan
Alle sport- en personenauto's ouder dan bouwjaar 1949 voor uitsluitend recreatief en/of hobbymatig gebruik naast de dagelijkse auto.

Oldtimer
Alle sport- en personenauto's ouder dan bouwjaar 1971 voor uitsluitend recreatief en/of hobbymatig gebruik naast de dagelijkse auto.

Youngtimer
Alle sport- en personenauto's ouder dan 24 jaar voor uitsluitend recreatief en/of hobbymatig gebruik naast de dagelijkse auto.

Hobbytimer
Sport- en personenauto's ouder dan 19 jaar, in type en uitvoering van de normale productie uitvoering afwijkend, met een beperkte oplage en uitsluitend voor recreatief en/of hobbymatig gebruik naast de dagelijkse auto.

Sporttimer
Sportauto's tot 20 jaar oud waaronder vallen exoot, coupé, cabriolet, grand-tourismo, kitcar en replica uitvoeringen met 2 of 2+2 zitplaatsen (dus geen 4 persoons)uitsluitend voor recreatief en/of hobbymatig gebruik naast de dagelijkse auto.

Sjon
20-10-2006, 16:25
.

sjampoo
20-10-2006, 17:10
Precies: vanaf 20 jaar oud.
Ik wil niet zeuren, maar 't komt een beetje over alsof je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt.

Voor een 2e gezins auto is het bij de reguliere verzekeraar meestal mogelijk om deze 2e auto tegen gereduceert tarief mee te verzekeren: in iedergeval stap je dan in de zelfde kortingstrede in, welke je met de 1e auto hebt bereikt.

Sinds kort wordt er zelfs om lidmaatschapsnummers gevraagd van clubs als je een auto als young/oldtimer wilt verzekeren! (Wij (van Het Polo86c register) krijgen daar sindskort aanvragen voor binnen! )

Beetlefreak
20-10-2006, 21:59
Ik wil niet zeuren, maar 't komt een beetje over alsof je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt.
Valt mee, maar zoals ik al zei was het bij mij bekend dat zoiets ook kon voor auto's van 15+.
Eind goed al goed: tis allemaal al geregeld! En ook nog alles onder een dak.

Zal ff een draadje aanmaken over het vehikel :)

berendd
20-10-2006, 22:15
ff bellen met van de bunt in Ede...

heb mijn polo bij Generali verzekerd via hun, kost geloof ik 20E in de maand.