Log in

View Full Version : Verzendkosten

Koen is sleeping
23-10-2006, 18:52
Iemand enig idee wat het kost om een setje velgen vanuit Duitsland hiernaartoe te laten verzenden?
En vanuit Oostenrijk? (don't ask...)

sixpack
23-10-2006, 18:57
http://www.dhl.de/dhl?xmlFile=4037

Gert
23-10-2006, 19:26
vanaf 30 euro tot 180 heb ik meegemaakt
Laatste set kon hij stoppen waar de zon niet scheen :D

levis
23-10-2006, 19:40
ik verzend altijd vanuit duitsland als ik wat verkoop op ebay.de. ik doe het bij GLS. hier gaat het naar de grote van de doos en niet naar gewicht. het grootste pakket kost je 20,30 om te versturen van duitsland naar nederland.

Mister Cool
23-10-2006, 20:09
www.dpd.net

Jurgen Santana
23-10-2006, 20:16
Ik heb er laats 40 Euro voor betaald.

PeterZ
23-10-2006, 20:19
Het enige wat ik in Duitsland koop is via eBay.de. Meestal maak ik dan gebruik van de eBay huifkar http://www.huifkar.de/ . Voor de verkoper is het gewoon verzenden binnen Duitsland, dus ze kunnen je niet neppen (opmerkelijk hoeveel ze soms vragen voor versturen naar Nederland). Binnen Nederland is het dan normaal tarief. Deze twee bij elkaar opgeteld is meestal goedkoper dan het originele tarief, en het wordt nog voordeliger als je meerdere artikelen tegelijk laat bezorgen.

DutchRebel
27-10-2006, 17:47
ik heb gelukkig een postadres in duitsland, woon 5 km van de duitse grens..
daar heb ik wel geluk mee.

alleen de rompslomp om geld over te maken naar duitsland. dat is echt belachelijk, en als je het duitse postkantoor doet, kost het 6,70 per betaling..
en als je veelvuldig gebruik maakt van ebay en dergelijke, kan dat behoorlijk in de papieren lopen.

en aangezien dat in dat iban en bic gebeuren nog behoorlijk wat fouten kunnen sluipen, niet idereen dat meteen paraat heeft, en somige mensen zelfs niet eens weten waar je het over hebt als je er naar vraagt ben ik al een tijdje op zoek naar een goed alternatief. dus dit huifkar idee lijkt me mischien wel wat.

was trouwens ook al eraan t denken om een duitse rekening te openen.. maar heb eigenlijk nog geen idee of dat zomaar gaat.. iemand die dit weet?

Berserker
27-10-2006, 17:50
Ik woon ook dicht tegen de duitse grens en zit met duitsers in de klas, daar laat ik t heensturen, maar geld overmaken kost mij helemaal niks extras gewoon met internetbankieren via de sns bank....

sommige andere banken rekenen daar indd geld voor...

DutchRebel
27-10-2006, 17:53
voor mijn bank is dat ook gratis. maar als iemand (ik of de begunstigde) een cijfertje verkeerd ingeeft/doorgeeft krijg je al problemen met de overboeking..

en somige duitsers snappen er echt nix van als je het over iban en bic hebt enzo..

die gebruiken dat helemaal nooit en is daar schijnbaar ook verder niet bekend..

maakt het toch llastig in mijn optiek

Berserker
27-10-2006, 18:31
voor mijn bank is dat ook gratis. maar als iemand (ik of de begunstigde) een cijfertje verkeerd ingeeft/doorgeeft krijg je al problemen met de overboeking..

en somige duitsers snappen er echt nix van als je het over iban en bic hebt enzo..

die gebruiken dat helemaal nooit en is daar schijnbaar ook verder niet bekend..

maakt het toch llastig in mijn optiek

ja klopt maar ik wacht gewoon zolang totdat ze de goeie geven, btw die kun je ook zelf uitrekenen, maar dat is hun zorg en meestal gaan ze wel langs de bank om dat te vragen....

DutchRebel
27-10-2006, 21:34
maar das weer zo`n gedoe.
vooral als je je spullen snel wilt hebben.

vandaar dat ik aan een duitse rekening was t denken. of een dergelijke service als deze

61 RagTop
27-10-2006, 22:01
laatste zending uit duitsland waren 4 velgen met banden.
Was 60 euro verzend, met track & trace.

Ik had er voor gekozen om het zelf te halen bij gls,
pfff stonden er gewoon 2 collies ala formaat palletje :eek:

maar verzenden via ebay.de is het handig om eerst te vragen hoe en voor hoeveel de verkoper alles wil verzenden.
Heb al eens me kop gestoten na een aankoop, en geschil moeten openen. Uiteindelijk werd de koop geanulleerd :tongue:

Clifton
27-10-2006, 22:03
Ik heb €95,- betaald voor een set velgen met banden. Vanaf de Poolse grens, zeg maar.

Dennis@polo86c.nl
28-10-2006, 00:48
maar das weer zo`n gedoe.
vooral als je je spullen snel wilt hebben.

vandaar dat ik aan een duitse rekening was t denken. of een dergelijke service als deze

Via de Rabobank heb je alleen maar IBAN en naam en woonplaats van de verkoper nodig.

Het IBAN nummer kun je zelf berekenen als je het Kontonummer (rekeningnummer) en Bankleitzahl (BLZ, banknummer) hebt, en dat zijn gegevens die je standaard van elke verkoper krijgt.
Berekenen kun je hier:
http://www.polo86c.nl/ebay/iban.html

Sla dit html bestandje op je schijf op, en je kunt zo de IBAN codes genereren.
Hoef je de verkoper ook niet lastig te vallen met moeilijke vragen.

DutchRebel
28-10-2006, 11:00
hey dat wist ik nniet..

das nog een handig!

thnx, maakt het idd allemaal een stuk eenvoudiger!!

Sjon
31-10-2006, 18:10
Via de Rabobank heb je alleen maar IBAN en naam en woonplaats van de verkoper nodig.
Super dat telebankieren van Rabo.

Kleine note: er wijzigd binnenkort wel iets:
Zowel IBAN-nummer als BIC-code nodig.

Ach: meestal krijg je vanzelf een mailtje met alle betalingsgegevens, incl IBAN + BIC

ZOAB
31-10-2006, 18:52
Ik heb altijd om IBAN en BIC moeten vragen, die duitsers snappen het echt totaal niet. :chair:

Deze berekent ook het BIC-nummer dus heb je IBAN en BIC in een keer:
http://www.ibanrechner.de/

gr Boaz

61 RagTop
02-01-2007, 15:03
Werkt dat een beetje goed dat huifkar??

Heb bij een verkoper op ebay.de een aantal items gewonnen,
had hem eerst gemaild of verzenden naar nederland mogelijk was.
Maar acheraf is het toch niet mogelijk om naar nederland te sturen.
(de eikel)

@ Peterz : Als een pakket bij dat postadres aankomt,
wordt het dan meteen gemeld via mail en indien overeengekomen
meteen door gestuurd naar mijn huis adres??

Heb me net geregistreerd bij huifkar,
maar zit nu toch een beetje met twijfels....

berendd
02-01-2007, 23:42
huifkar gaat prima, maar die gozer heeft het ook druk... dus soms wil het wel ff duren, zeker wel betrouwbaar en goed.

full service gaat ook prima, al een paar keer via hem gedaan.

soms is rechtstreeks goedkoper en sneller hangt een beetje van de welwillendheid van de betreffende duitser af.

RubenD
03-01-2007, 00:47
Inderdaad, in Duitsland heb je veel verschillende postbedrijven. De prijs verschilt nogal helaas. Dat IBAN berekenen programma is verdomde handig. Hoef ik niet meer om die nummers te vragen!

Corrado_G60
24-06-2007, 20:59
Weet iemand wat het kost om velgen binnen Nederland te verzenden?

berendd
24-06-2007, 21:15
www.tntpost.nl

ligt aan het gewicht hoeveel pakketjes je nodig hebt, maar voor een pakket tot 10kg ben je E6,20 kwijt, 4x6,20=24,80 maar misschien is in 1 pakket voordeliger..

velgen nog niet in nl verzonden, banden wel, ging prima, ducktape erom en adres erop gestift.