View Full Version : gezocht polo 6n DCH versnellingsbak info
jppiggen
23-10-2006, 19:05
hallo
helaas is mn versnellingsbak stuk
hij rammelt alsof t vliegwiel er los in zit zeg maar.
de code van de bak is DCH en het is een polo 6N uit 1997 1.9Diesel
wei weet er een bak te liggen of wat er verstandig is te doen
een ruilbak of 2e hands?
graag info of een versnellingsbak?
groetjes
Renate
vw dennis
23-10-2006, 19:08
Ruilbak is wel duur, maar dan weet je zeker dat het goed is. 2e hands is dat natuurlijk nog maar afwachten.
Is de bak eral af? En is er wat van buitenaf iets vreemds aan te zien?
jppiggen
23-10-2006, 19:18
nee de bak zit nog onder de auto en er is niks te zien aan de buitenkant
maar t is vrij duidelijk dat ie gaar is
als je het gas los laat is t net of alles er onderuit komt.
het zal t gebruikelijke polo probleempje wel zijn
maar is er een beetje aan 2e hands te komen en wat zijn de prijzen?
groeten
renate en jp
Michiel86c
24-10-2006, 11:17
www.ronald-morien.nl (www.ronald-morien.nl/ ) even contacten. Vragen naar Douwe. Probleem bij een 2ehands bak is dat je zeer waarschijnlijk weer dezelfde problemen krijgt. Als ik het goed heb reviseert Ronald Morien deze bakken met een kleine aanpassing. Anders hebben ze wel een adresje voor je.
Mijn 6n bak heeft er nu ongeveer 60.000km op staan en word nu ECHT gaar. Moeilijk in z'n 1 en gieren in z'n 1e, 2e en 5e versnelling.
jppiggen
25-10-2006, 11:56
waar staat de code eigenlijk op de bak
ik kan m niet vinden
wel in het koffer van de auto natuurlijk maar verder niet op de bak
groeten j-p
jppiggen
29-10-2006, 21:21
De bak is gelukkig weer helemaal in orde. De lagers lagen eruit.
Compleet gereviseerd dan maar met ook meteen een nieuwe koppeling en drukgroep. Ik heb me een partij zwarte klauwen nu tering. Het vleigwiel was gelukkig nog in orde, schijnt 500,-- te kosten.
Alles weer vastgezet, nagetrokken en gecontroleerd en rijden maar.
De bak is perfect meer nu rammelt er nog steeds iets. t is alsof de lagers dr uitliggen ergens bij de distributie. Ik vermoed de pomp van de stuurbekrachtiging. Hij rammelt alleen tot 1500 toeren, daarboven niet meer.
Heeft iemand een pompje liggen? wat moet zoeits kosten?
groeten
jppiggen
25-11-2006, 21:58
heeft ze 2000km gereden is dat stomme massa vliegwiel naar de kl*te
inmiddels heb ik begrepen dat er 3 opties zijn
1- nieuwe kopen a 612,-- bij vw grage
2- vastlassen / vastzetten van draaiend gedeelte en uitbalanceren
3- normaal vliegwiel erop a 112,-
wat zij jullie ervaringen en welk type vliegwiel , normaal, past erop
als je wat hebt liggen bied maar aan
ook een stuurbekrachtigingspomp zoek ik nog
groeten
j-p
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.