PDA

View Full Version : Goedkoop spullen halen bij de dealer?


sjampoo
22-04-2004, 14:44
Hoi,

Met mijn motorprojectje ben ik ondertussen aangekomen bij het 'opbouwen'.
(zuigers coaten is ongeveer net zo duur als compleet nieuwe zuigers, dus laat dat maar lekker zitten!)

Nu ben ik ff bij 'mijn' dealer langs geweest om de prijzen op te vragen van
een groot aantal slijtage onderdelen die ik nieuw moet hebben.

-zuigerveren (4 sets) 030 198 151 B
-koppakking 030103 383 M
-nokkenaskeerring 030 103 085 A
-krukaskeerring-distri-zijde 068 103 085 E
-krukaskeerring-bak-zijde 068 103 171 F
-kopbouten (10) 049 103 384 B
-distributieriempje.. 030 109 119 A
-klepdekselpakking 030 103 483 B

Vooral de bakzijde keerring is duurder dan ik verwachte, want dat is het complete huis (de keerring word niet meer los verkocht).. die gaan we dus zeer waarschijnlijk OF niet vervangen OF imitatie scoren...

Maar goed: Totaal prijs van dit lijstje: 403,53 euri incl.
kan 20 % korting krijgen,. zit dan rond de 320 a 325 euri..

Zijn er via 'deze weg' nog kanalen aan te boren die op dit soort dingen meer korting krijgen, of zit ik met 20% redelijk aan de max?
Bij de onderdelenboer krijg ik op sommige dingen tot 40%.. maar of dat haalbaar is..


Iemand?

Ochja: voor de kenners: 't gaat om een 1.4 ABD motor, uit een 1994'er Golf/Vento/Ibiza.

Andere pakkingen (carterpan, oliepomp etc worden vloeibaar of 'imi')

evilnyntje
22-04-2004, 15:36
Ik krijg via mijn vriendin 30% korting bij VW, ik weet niet wat de max is qua korting. Misschien dat er nog iemand meer korting krijgt bij vw?

VeeDubber
22-04-2004, 17:09
30% zit je vrijwel aan de max, 35 is een mogelijkheid maar dan moet je wel wat afnemen per week.

OakgreenVR6
22-04-2004, 17:32
Via een vriend heb ik vernomen dat hij me de korting kan geven zoals in AKTE vermeldt staat, minus 5%.

OakgreenVR6
22-04-2004, 17:34
Overigens, kortingspercentage is ook afhankelijk van het product. En er zijn 40 verschillende kortingscodes.

Blikopener
22-04-2004, 17:34
Keerringgen heb ik op de zaak ook wel voor je :D

sjampoo
22-04-2004, 18:09
Net Marcel aan de foon gehad..

Heeft me even wat tips gegeven over het aanschaffen van de benodigde spullen..

Eigenlijk blijft alleen de koppakking zelf over als 'liever de dealer' onderdeel. Keerringen, kopbouten, zuigerveren,. 'net zo lief imitatie'.

Laat ik Serge gewoon de koppakking halen: die krijgt daar vast de maximale korting op.

Blik: PM me jouw prijs voor de 'bakzijde-krukas-keering' eens :-)

sjampoo
22-04-2004, 18:10
nog een fijne: welke koppakking past en is het dunst?

evilnyntje
22-04-2004, 19:19
Overigens, kortingspercentage is ook afhankelijk van het product. En er zijn 40 verschillende kortingscodes.

Bij mij iig niet, 30% op alles

Marco
22-04-2004, 22:48
Jaap die keering zou ik immitatie halen, heb ik ook, je moet wel even opletten er zijn 2 verschillende, een bruine en een zwarte, die bruine kan niet zo'n hoge temperaturen aan als de zwarte

Erwin16v
27-04-2004, 11:42
Zijn er hier mensen die in duitsland soms onderdelen halen?? omdat het daar een stuk goedkoper is als hier in n.l maar dan moet je wel voor veel geld halen anders is het de moeite niet maar mischien als je met een paar mensen samen moet bestellen ofzo kan je ook veel voordeliger uitzijn

Zestienkleppen
27-04-2004, 15:39
De VW dealer in duitsland zit ongeveer 3 km bij me vandaan. Ik wil wel eens informeren naar de kosten van enkele onderdelen. Wel graag met nummers, mijn (technisch) duits is niet zo fantastisch...

Marco
27-04-2004, 17:25
Het is daar goedkoper, ben er ook al een paar keer geweest. Maar ben nu inmiddels vrij bekend bij de dealer hier in de buurt, dat ik net zo lief daarheen ga.

Erwin16v
27-04-2004, 19:08
Een dealer in nederland kan nooit aan de prijzen tippen als de dealer in duitsland de onderdelen zijn daar inkoop gewoon veel goedkoper maar het is gewoon een alternatief mischien dat het nog iets scheelt altijd mooi meegenomen toch?

Marco
27-04-2004, 19:22
Precies, ik zoek het eigenlijk nooit om daar heen te rijden :) Dat is het probleem......

Chrispy
28-04-2004, 06:20
Een dealer in nederland kan nooit aan de prijzen tippen als de dealer in duitsland de onderdelen zijn daar inkoop gewoon veel goedkoper maar het is gewoon een alternatief mischien dat het nog iets scheelt altijd mooi meegenomen toch?

alleen zit voor mij een engelse dealer zelfs dichterbij....

NB de onderdelen zijn qua inkoop nooit veel goedkoper zoals jij stelt. In nederland komt er gewoon belasting overheen, en de transportkosten ook nog eens.

Erwin16v
28-04-2004, 21:17
Ja oke ik bedoel gewoon de prijs dat de dealer het in n.l er voor betaald en wat de dealer in duitsland er voor betaald er zijn zelfs dealers in n.l die regelkasten e.d in duitsland halen om goedkoper uit tezijn

Fred
03-05-2004, 12:58
Laat je het zelfde lijstje ook eens voor rekenen bij de *niet* dealer.....ik denk dat je een stuk voordeliger uit bent.

T'is namelijk een fabeltje dat je met *originele* spullen beter uit bent....origineel is alleen het doosje waar een en ander ingestopt word bij de fabrikant.

Je denkt toch niet dat er ergens een fabriekje draait alleen voor VW onderdelen he, integendeel VW koopt gewoon in bij een fabrikant die onderdelen levert die gemaakt zijn volgens de eisen van VW, maar die zelfde onderdelen kunnen net zo goed in andere automerken gestopt worden....

Ik zal een voorbeeld geven....gaat over een Renault onderdeel voor een model 14, stuurkogeltje....origineel bij de Renault dealer toendertijd Fl 149,- (zat een deel van de stuurstang aan)....via de tussen handel kostte datzelfde ding Fl 39,--....zelfde fabrikaat, zelfde leverancier....alleen bij de de eerste stond er het woordje *original* op de verpakking....

sjampoo
03-05-2004, 16:14
Fred: You Speakin (Almost) Complete Bullshit.

Nuja: niet helemaal. Olie-keerringetjes zijn vaak universeel. Sterker nog: Ik ken een verhaal van G40 olie keerringen die je via de dealer niet kunt krijgen, maar via de tussen handel wel. Staat het origineel VW nummer er nog in ook!

Maar er is ook heeel veeel imitatie spul te krijgen dat niet door de OEM fabrikant gemaakt is!
-M'n uitlaat (RomaxOriginal) paste voor geen meter,
-Koppakking heeft veel kleinere koelvloeistof gaatjes
-Klepdekselpakking uit 'alleen kurk' ipv kurk met 'anti-te-straktrek-dingetjes

Maar er is ook veel spul dat gewoon gelijk (of zelfs beter is)
-Toplagers
-Schokdempers
-Wiellagers
-Olie-filters

Je moet de krenten uit de pap zien te vissen..
Goed voorbeeld: Plaatwerk: een Polo 1 spatbord van HS past als gegoten. Elke andere fabrikant: voor geen meter. Maar je moet wel net ff weten dat HS de OEM fabrikant was.
OF: Uitlaat: Polo 2 uitlaat van Bosal past prima. Romax: past niet zonder aanpas werk

enz enz enz

Marco
03-05-2004, 19:29
Ik sluit me VOLLEDIG bij Jaap (sjampoo) aan

Zestienkleppen
04-05-2004, 07:07
Ik sluit me VOLLEDIG bij Jaap (sjampoo) aan

Het probleem met imitaties is dat ze nagemaakt zijn van de originelen. De originelen zijn uitvoerig getest om zoveel mogelijk fouten eruit te halen (al blijven er soms nog wel enkele aanwezig, maar daar hoef ik jullie niks over te vertellen) echter de imitaties zijn dat niet, samen met de ontwikkelingskosten DE reden van het prijsverschil. Kleine veranderingen in het productieproces kunnen echter eenmaal gemonteerd (als dat al lukt) voor grote problemen zorgen. Is het product van exact hetzelfde materiaal, is het met dezelfde kwaliteit afgewerkt, is het op de zelfde temperatuur gehard etc etc.

Het verhaal van Fred gaat op voor bepaalde onderdelen en het verhaal van Sjampoo ook.

Ikzelf heb prima ervaringen met imitatie achterremschijven en wiellagers. Ook de ashoezen, fuseekogels, motorsteunen, uitlaatrubbers blablabla zijn goed.