PDA

View Full Version : Wie maken er allemaal muziek hier?

Volkswouter
22-04-2004, 15:40
Wat voor soort,stijl,instrument,hoe lang al??

Ik zelf speel nu in totaal 4 jaar gitaar (met tussenpozen dat ik alles weer verkocht had.) Mijn stijl is snel en raggen,het soort wat ik graag speel is punk en ska en mijn instrument is een gitaar.
Ben bezig om een schuiftrombone te kopen en dat te gaan oefenen,kickuh!!!

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2514&mode=fullsize
Links boven: akoustische ibanez
Rechts boven: Jazz gitaar uit 1959
Onder :super snelle Cort Viva Gold met een 50 Watt Marshall versterker.

sjampoo
22-04-2004, 15:43
Ik maak ook muziek, maar zonder instrumenten :) (speel de luchtgitaar)..

Volkswouter
22-04-2004, 15:44
Nou kom op,beetje karig antwoord...:D

Wat is je stijl,soort en hoelang al....:D:D:D

Airtime
22-04-2004, 15:47
Ik ook gitaar! http://smile.smilies.nl/670.gif. Al een jaartje of 12, 13. Laatste tijd alleen niet meer zoveel, afstuderen vreeeeeeet tijd... :(

Stijl? Van alles wat, eigenlijk.

sjampoo
22-04-2004, 15:50
Sorry voor het karige antwoord.. Maar van muziek maken heb ik geen kaas gegeten.. Trommel weleens met m'n handen op 't stuur (op de maat van de muziek die in m'n hoofd zit: no ice :-)

ben wel van de 'muziek luisteren/genieten', maar dat zal wel niet tellen.

Marco
22-04-2004, 17:37
Ik ben meer de man van het geluid, sta zo af en toe nog wel eens achter de knoppen

Tjaap
22-04-2004, 21:26
ik ben absoluut niet muzikaal... mijn broertje daarintegen owned jullie allemaal... basicly noem een instrument en hij heeft het. en op het meeste krijgt hij er nog heel fatsoenlijk geluis uit ook

niels_g60-power
22-04-2004, 21:42
Maak wel eens muziek met mijn gaspedaal...... ;) De G60 style :cool:

RedJet
22-04-2004, 22:25
Ik had een Casio-keyboard waarmee ik de liedjes van de radio naspeelde. Dat keyboard heb ik aan een oud-oom gegeven en tegenwoordig speel ik alles op m'n MIDI-keyboard op me PC. Vet programma erbij (Fruityloops) waarmee serieuze trance te maken is, mits er genoeg kennis en geduld in wordt gestoken en waar het nogal eens aan ontbeerd eigenlijk.. Tis erg complex. u know. Melodietjes moet ik uit m'n kop leren. Ik ken geen noot lezen :)

ErrupVW
22-04-2004, 22:39
Fruity loops ken ik wel daar kun je wel wazige geluide mee make. Maar na 3 weke was ik ut alweer beu omdak ut nie egt onder de knie kreeg :S

Erik M
22-04-2004, 23:09
Ik heb vanaf mn 9e tot mn 16de trompet en bariton gespeeld, speelde toen een beetje jazzmuziek. Heb het spelen jaren lang niet gemist maar wil nu toch wel weer een keertje een trompet hebben dus ben nu aan het zoeken naar een niet te duur exemplaar.

FMA
23-04-2004, 07:09
ik ben af en toe wel achter de draaitafels te vinden :D

Christiaan
23-04-2004, 07:30
Ik ben gestopt met muziek maken, maar heb vanaf me 8e tot me 20e trompet gespeelt....maar ja, kreeg andere hobbies :D

Volkswouter
23-04-2004, 07:42
En heb je je trompet nog? Zoek nm. een leuk blaas instrument.

Christiaan
23-04-2004, 08:30
En heb je je trompet nog? Zoek nm. een leuk blaas instrument.

nope.....

Pedaalemmer
23-04-2004, 08:54
ik heb :shame: 4jaar blokfluit gespeeld in een donker verleden :shame:

Vossie
23-04-2004, 12:09
Speel nu zo'n 3 a 4 jaar basgitaar.
Met de rest van de band maak ik vooral bleus/rock lichte jazz
alles waarbij je lekker kan improviseren.

Niels - AirMighty.com
23-04-2004, 13:24
Ik probeer zo af en toe een beetje basgitaar te spelen met een aantal vrienden van mij... in een bandje genaamd 'No Sence 20' tsja... Muziek stijl, lekker ragge, metal, punk, crossover en van die shit, als het maar hard is! Daar mag ikzelf trouwens ook graag naar luisteren! :p

Wie kent bijv. de band Thursday? Die spelen 14 mei in de Melkweg te Amsterdam en ik ben erbij! Dit is echt een goeie band (vindt ik)... Dus kom ook ook ook... :)

Beetlefreak
23-04-2004, 14:07
Ik speel trombone! :)
Al een jaartje of 10 denk ik. Ook nog in een band, d.w.z. brassband.
Een band met alleen koper (brass)-instrumenten dus en bestaat uit ongeveer 28 personen.
Daarvoor speelde ik cornet, een kleine trompet zeg maar...
Met elkaar bespeel ik al 16 jaar koperinstrumenten.

Dus als je les wil hebben Woutjeuh :D:D

Sjon
23-04-2004, 21:50
Muziek maken niet, ooit achter de draaitafels gestaan, vandaar mijn nickname......
(10 a 11 jaar terug de hele teringzooi verkocht, incl alle platen)

Striet
23-04-2004, 22:38
Aantal jaren orgel gespeeld :o
Dat apparaat staat nog steeds bij mn ouders, hier geen plek voor.

Ook nog steeds van plan om ooit fatsoenlijk gitaar te leren spelen.
Verder dan een paar akkoorden ben ik nog nooit gekomen.

Volkswouter
24-04-2004, 06:26
Gerk,hebbie nog een trombone te leen/te koop? Een schuif trombone toevallig??
Hoeft geen ventielen te hebben.

bug59
24-04-2004, 08:29
ben bezig met gitaar te leren spelen,ma als het weer effe niet goed lukt,vliegt dat ding altijd een paar weken de kelder in.
ooit komt er een dag dat ik het ken :D

Beetlefreak
24-04-2004, 09:27
Ventielen Wouter??? das antiek!!! :) Ventieltrombone's worden niet eens meer gemaakt...

Zal es om me heen kijken, maar het spul is vrij schaars.
Misschien in een kast ergens onder verstopt ofzo :D

Ebut
24-04-2004, 10:02
Ik speel ook electrische gitaar, pas een maand of vijf. Lekker raggen en rauzen en zelf wat riffjes verzinnen en wat naspelen.

Volkswouter
24-04-2004, 10:28
Gerk,als je wil graag,de zomer komt eraan en ik wil vrolijke Ska gaan maken met wat vrienden.

Elsemieke
25-04-2004, 15:33
...speel al ruim 10 jaar dwarsfluit nu...stijl? favo is Barok (ja ja, klassiek dus) :o maar ik ben er wel trots op en ga er ook zeker mee door, na de zomer een studenten/symfonie-orkest opzoeken...
verder heb ik ook een tijd gezongen (pak ik later wel weer op) en kan een beetje gitaar :cool: kom sowieso uit een muzikale familie... contrabas, klarinet, piano, trompet, blokfluit enzzz haha

Arno
25-04-2004, 20:37
Ik speel drums, momenteel zit ik nu nog niet in een band maar heb in verschillende bandjes gespeeld.
Allemaal in de stijl Rock Hardrock, metal.
Nu op dit moment ben ik druk aan het mixen met magix dance maker.
ik ben wat voor mijn schoonvader aan het maken van zijn favoriete nummers.

Mark1
25-04-2004, 21:45
Ik speel drums, momenteel zit ik nu nog niet in een band maar heb in verschillende bandjes gespeeld.
Allemaal in de stijl Rock Hardrock, metal.
Nu op dit moment ben ik druk aan het mixen met magix dance maker.
ik ben wat voor mijn schoonvader aan het maken van zijn favoriete nummers.

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2621&mode=normal

... je lijkt op deze foto verdomd veel op John Coghlan, Arno... ;)

Mark1
25-04-2004, 21:59
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2622&mode=normal

En dit was tot jan 2003 van mij, maar heb toen de telecaster helaas moeten verkopen omdat ik ff een paar maanden de ww in moest :mad:
Versterker heb ik nog :D
En als 't ff kan zal er ook wel weer een tele gekocht worden :) :cool:

Marco
26-04-2004, 21:48
Super gitaar zo'n telecaster

Sponze®
26-04-2004, 22:26
Ik speel pokkelorgel :D

harmonica polka :D

Arno
28-04-2004, 18:51
... je lijkt op deze foto verdomd veel op John Coghlan, Arno... ;)[/QUOTE]

Dat zeggen er wel meer mensen :)

Steeph
01-08-2004, 19:52
Voor m'n 15e blokfluit en keyboard, daarna 2 draaitafels en mengtafel aangeschaft, de rest kun je wel raden!!!
Nu al een paar jaar niet meer wekelijks mee bezig!!!

Grtzzz

teknix
09-08-2004, 19:24
Ben alweer zo'n 10 jaartjes bezig om die vinylschijfjes te vernielen,heb een paar keer met DJ/scratch-contests mee gedaan.
Maar draai nu iedere zaterdag in een discotheek en ook nog regelmatig op feesten en geef zelf ook feesten check www.floorfillazzparty.com
Ik draai Urban music(RnB/Hip-Hop/Latinhouse/Garage-2step/etc.)

even de url hersteld

Tjaap
09-08-2004, 20:02
mijn buren zijn nu muziek aan het maken....... EN IK WORD ER HELEMAAL GEK VAN

Steeph
28-08-2004, 09:20
Ben alweer zo'n 10 jaartjes bezig om die vinylschijfjes te vernielen,heb een paar keer met DJ/scratch-contests mee gedaan.
Maar draai nu iedere zaterdag in een discotheek en ook nog regelmatig op feesten en geef zelf ook feesten check www.floorfillazzparty.com
Ik draai Urban music(RnB/Hip-Hop/Latinhouse/Garage-2step/etc.)

even de url hersteld

Vandaar je naam natuurlijk Technics <=> teknix
Het blijven natuurlijk wel The Wheels Of Steel

Ook ik heb aan mixwedstrijden meegedaan! Maar da's al lang geleden!
Wekelijks draaien in Discotheek en Stadscafé, en zelf avonden organiseren.
Het laatste gebeurd nog regelmatig! Trouwens deze maand in De Rechter in Eindh.... Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!!! :biggrin:

Grtzzz

mauce
28-08-2004, 12:59
Ik speel al een jaar of 15 bas en speelde jarenlang in een reggaeband .
Momenteel speel ik in een coverbandje voor bruiloften en feesten enz en speel ook nog in een net opgestarte regaaeband.
Alleen VW liefde en muziekmaken is een HELE DURE grap !
( denk aan je auto tunen en je apparatuur voor je instrument PFFFF )
Als je maar lol hebt !

gr MAUCE

Arno
29-08-2004, 15:32
Ik speel al een jaar of 15 bas en speelde jarenlang in een reggaeband .
Momenteel speel ik in een coverbandje voor bruiloften en feesten enz en speel ook nog in een net opgestarte regaaeband.
Alleen VW liefde en muziekmaken is een HELE DURE grap !
( denk aan je auto tunen en je apparatuur voor je instrument PFFFF )
Als je maar lol hebt !

gr MAUCE

Je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt :D

René
04-09-2004, 21:15
Doe mij maar een piano!

Ik heb toen ik een jaar of 9 was ongeveer een half jaartje op orgelles gezeten :)
Omdat ik de lerares een bitch vond, ben ik er mee gestopt...

Aangezien wij thuis een orgel en keyboard hebben staan (omdat mijn vader orgel speelt in de kerk), probeerde ik af en toe wat te spelen en leerde mezelf alle (de makkelijke) akkoorden aan...Nu speel ik vanalles en nog wat (ze zeggen zelfs dat het wel leuk klinkt:):))

René
04-09-2004, 21:21
hmm.. ik was nog niet klaar!!

toen ik een keertje op een piano had gespeeld, was ik verkocht...kvond et zo`n mooi instrument.

Af en toe een keer naar de muziekwinkel en daar een beetje spelen:)
heb nu een vriendin die ook piano speelt en waar dus bij haar thuis ook eentje staat...wel een digitale, die hoef je namelijk niet te stemmen:P

Nien
19-01-2005, 01:33
Ik speel helemaal niks maar ben wel vaak merch meisje voor de band van me vriend..(zoals zoveel vriendinnen van in bandspelende vriendjes)
Ook leuk.. niet spelen maar wel veel bands kijken..

Hij is drummert in:
www.dicemen.net
en ook nog in:
http://ireject.cjb.net

Michiel86c
19-01-2005, 09:00
Ik speel helemaal niks maar ben wel vaak merch meisje voor de band van me vriend..(zoals zoveel vriendinnen van in bandspelende vriendjes)
Ook leuk.. niet spelen maar wel veel bands kijken..

Hij is drummert in:
www.dicemen.net
en ook nog in:
http://ireject.cjb.net

Dicemen is 'n vette band! Ik heb deze band al 'n aantal keren gemixt. o.a. 't Zeeheldenfestival vorig jaar (ik kwam nog wat foto's tegen op de dicemen site)

Marco
19-01-2005, 20:52
Zoals ik op pagina 1 van het topic al vertelde ben ik net als Michiel meer de man van de knoppen. Niet zo veel als Michiel, maar zo af en toe. Dit was tijdens een evenementje in Groesbeek. Niet zo heel groot, maar wel erg leuk.

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10815&mode=normal

Sound by Spirit SX

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10814&mode=normal

48 Kanaals Showtec Showmaster voor het licht

jappie86
19-01-2005, 21:42
heej, ik doe nu een studie licht en geluids techniek ik tilburg dus als het goed ik kom ik ook nog veel achter de knoppen te staan.
maar ik speel zelf ook gitaar, meestal speel ik death metal of sepultura achtige dingen, mn gitaar wordt over het algemeen niet hoger gestemt dan drop D, maar meestal staat ie in drop C of C :wink:

Marco
22-01-2005, 16:23
Waar studeer je dat Jappie? welke opleiding is dat?

Nien
22-01-2005, 20:49
Dicemen is 'n vette band! Ik heb deze band al 'n aantal keren gemixt. o.a. 't Zeeheldenfestival vorig jaar (ik kwam nog wat foto's tegen op de dicemen site)

Hey grapppig dat jij het geluid voor hen hebt gedaan.
Dan kom je vast ook uit de buurt..(Den Haag)..
nog tips voor een goeie garage daar in de buurt eventueel?
Voorheen brachten we de t4 naar wittebrug.. maar vind dat toch een dure k*t garage..
en oudere auto's weten ze helemaal niet wat ze daar mee aan moeten volgens mij..

Michiel86c
23-01-2005, 01:38
Hey grapppig dat jij het geluid voor hen hebt gedaan.
Dan kom je vast ook uit de buurt..(Den Haag)..
nog tips voor een goeie garage daar in de buurt eventueel?
Voorheen brachten we de t4 naar wittebrug.. maar vind dat toch een dure k*t garage..
en oudere auto's weten ze helemaal niet wat ze daar mee aan moeten volgens mij..

Ik zit overal in het land ;) maar ik woon in Den Haag idd. Ik heb geen flauw idee wat een goede garage is... ik doe (bijna) alles zelf. Het enige dat ik uitbesteed is uitlijnen van m'n auto('s) en balanceren van m'n wielen. Dit laat ik doen bij Henze (bij mij om de hoek) of bij Prins techniek.

Staat jouw zwarte Derby wel eens in Den Haag dan? Ik heb hem nog nooit gezien :confused:

Nien
23-01-2005, 14:05
Ik zit overal in het land ;) maar ik woon in Den Haag idd. Ik heb geen flauw idee wat een goede garage is... ik doe (bijna) alles zelf. Het enige dat ik uitbesteed is uitlijnen van m'n auto('s) en balanceren van m'n wielen. Dit laat ik doen bij Henze (bij mij om de hoek) of bij Prins techniek.

Staat jouw zwarte Derby wel eens in Den Haag dan? Ik heb hem nog nooit gezien :confused:

Nee die zwarte staat nooit in Den haag, die gaat nu ook uit elkaar..
Rijd wel rond met eentje uit '81, een zilvergrijse..
Maar Jona woont in den haag en die vroeg zich af of er nog goeie garage's waren.. Hij doet niks zelf namelijk..
Misschien ga ik wel ff een topic openen met de vraag of iemand een knappe garage weet..

Matheo
23-01-2005, 14:17
Waar studeer je dat Jappie? welke opleiding is dat?
ik zal maar ff voor mijn broertje reageren :biggrin:
zijn opleiding heet licht- en geluidstechniek, is in tilburg. het is een hele nieuwe opleiding die van het jaar pas is begonnen. erg leuk als ik het zo eens hoor, maar hij zal er zelf ook nog wel wat over vertellen.

Michiel86c
23-01-2005, 16:21
Nee die zwarte staat nooit in Den haag, die gaat nu ook uit elkaar..
Rijd wel rond met eentje uit '81, een zilvergrijse..
Maar Jona woont in den haag en die vroeg zich af of er nog goeie garage's waren.. Hij doet niks zelf namelijk..
Misschien ga ik wel ff een topic openen met de vraag of iemand een knappe garage weet..

Aha, dan kom jij zeker uit Hoorn? Mooie Schouwburg daar! 'Het Park' heet het toch?

Nien
24-01-2005, 14:54
ja klopt, ik kom uit Hoorn..
die schouwburg heet idd.'het park'..weet niet of die nieuwe nog steeds zo heet.. ben nog nooit naar die nieuwe toe geweest..

jappie86
24-01-2005, 15:03
Waar studeer je dat Jappie? welke opleiding is dat? ja matheo heeft al het 1 en ander verteld majah, de opleiding heet officieel sound&vision en daar leer je het uitversterken en mixen van live bands en je leert overweg gaan met licht tafels enzo. ook leren we beeld techniek duss das filmen en monteren.

Marco
25-01-2005, 01:07
ja matheo heeft al het 1 en ander verteld majah, de opleiding heet officieel sound&vision en daar leer je het uitversterken en mixen van live bands en je leert overweg gaan met licht tafels enzo. ook leren we beeld techniek duss das filmen en monteren.

Klinkt wel leuk ja. Maar je zult het straks toch in de praktijk moeten leren. Wel mooi dat er nu "betaalbare" opleiding voor is. Je kunt wel naar het SAE gaan, maar das echt onbetaalbaar

jappie86
25-01-2005, 16:15
Maar je zult het straks toch in de praktijk moeten leren.
ja wij hebben op school ook veel spullen dus we krijgen al wel veel praktijk en over een maandje moet ik ook al stage gaan lopen duss...
kijk anders maar ff bij de foto's op http://www.sound-vision.tk

Rickyrick
26-01-2005, 21:22
10 jaar gedrumd, toen alles verkocht want ik ging immers op vakantie

appie
26-01-2005, 21:34
mmmmmmmmh zie dat er meerdere wel eens aan de knoppen gedraaid hebben .

ook ik kan alleen herrie maken achter de knoppen .

http://www.italo.nu/fotos/image.asp?ImageID=81

maar das weinig meer tegenwoordig

http://www.italo.nu/index2.html

xxxmarcelxxx
04-03-2005, 06:49
ik zing grunt in een metalcore band eyepatch
erug brute metal leuk voor op een meeting :D :D :D

Nien
05-03-2005, 00:07
eyepatch.. nog nooit van gehoord.. waar komen jullie vandaan dan?

jappie86
08-04-2005, 21:54
ik zing grunt in een metalcore band eyepatch
erug brute metal leuk voor op een meeting :D :D :D

heej da vind ik eigelijk wel een goeie, een brute metal vw meeting :biggrin: . kom ik ook wel met mn death metal/grind bandje.

(B)ruud
09-06-2005, 21:38
Ik speel bass in metal bandje....
Maar we liggen al 3/4e jaar op ons gat...

Greetz Ruud