View Full Version : Verschil tussen normaal AGG motorblok en AGG "Tuning" door ABT
Wat is het verschil tussen een 2,0ltr gti blok uit een Golf 3 met motorcode AGG, en een AGG blok uit een 20 Jahre editie waar "tuning" op de kop staat geperst? Heeft dit blok meer vermogen of is het gewoon voor de grap erop gezet?
Ik hoor het wel :)
vwmenneke
31-10-2006, 21:45
doppel wobber (http://www.doppel-wobber.de/g3_20.html#motor) geeft gewoon 85kw op, dus je zou zeggen dat het er voor de grap opstaat.
Maar daar heb je waarschijnlijk al gekeken, ben wel benieuwd.
doppel wobber (http://www.doppel-wobber.de/g3_20.html#motor) geeft gewoon 85kw op, dus je zou zeggen dat het er voor de grap opstaat.
Maar daar heb je waarschijnlijk al gekeken, ben wel benieuwd.
Daar had ik inderdaad al gekeken :).
Maar ik neem aan dat door "ABT-getunede" blok geen grapje is. Anders zetten ze er toch niet zomaar tuning op?
maniacmark
31-10-2006, 21:54
[U]Dit zijn de specs van een gewoon AGG blok, dus als iemand de specs van een abt AGG heeft dan ben je dr
iemand die t uit zin hoofd weet is ook welkom natuurlijk
Info
2,0l-Achtventiler mit Motormanagment "Simos"; welches den Nachfolger der "Digifant" darstellt.
Typ Benziner
Besonderheit -
Einsatz in Golf 3
Daten
Kennbuchstabe AGG
eingebaut 07.95-12.01
Zyl./Ven. 4/8
Hubraum ccm 1.984
Leistung kW/PS 85/115
bei 1/min 5400
Drehmoment bei 1/min 166/2600
Bohrung mm 82,5
Hub mm 92,8
Verdichtung 10,4
Einspritzung Simos
ROZ mind. 95
Zündfolge 1 - 3 - 4 - 2
Katalysator x
Lambdaregelung x
Kennbuchstabe AGG
Dynamischer Zündzeitpunkt (v.OT) °/min-1 5-15 / 800
Leerlaufdrehzahl min-1 750-850
CO-Gehalt im Leerlauf Vol.% 0.5 max.
CO2/O2 - Gehalt bei Leerlauf Vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5
HC-Gehalt im Leerlauf ppm 100
Erhöhte Leerlaufdrehzahl min-1 2500-2800
CO-Gehalt bei erhöhtem Leerlauf max. Vol.% 0.3
Lambdawert bei erhöhtem Leerlauf 0.97-1.03
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.