PDA

View Full Version : wat is wat, typen en/of types


Skywalker
07-11-2006, 23:12
.

Marco
07-11-2006, 23:15
Kan het daar natuurlijk niet anders als volledig mee eens zijn. Discussies in topics hierover zullen we dan vanaf nu ook gewoon verwijderen. Die discussie mag je hier met ons voeren.

maartenunplukt
07-11-2006, 23:33
Luchtgekoeld is gewoon Type 1/2/3/4/181
Watergekoeld Mk 1/2/3/4/5

Simpel als wat.

Berserker
07-11-2006, 23:47
Luchtgekoeld is gewoon Type 1/2/3/4/181
Watergekoeld Mk 1/2/3/4/5

Simpel als wat.

Zet er dan wel ff de benaming voor:

dus Golf mk2, of polo mk1..

Maja dan heb je bij polo's weer

Polo: mk1,mk2,mk2 f,6n,6nf,9n en ga zo verder....

of type 86, type 86c en ga zo verder....

Maar indd jouw opzet werkt t beste...

breadfan83
07-11-2006, 23:49
Luchtgekoeld is gewoon Type 1/2/3/4/181
Watergekoeld Mk 1/2/3/4/5

Simpel als wat.

Misschien dat Type 17 hier nog iets op te zeggen heeft...
Zo simpel is het dus niet, maar wel makkelijk genoeg om effe te leren.
Zo niet goedschiks, dan wel kwaadschiks (onder het motto wie niet horen wil :chair: ).

René
07-11-2006, 23:58
hmmmm ik heb er persoonlijk niet veel last van eigenlijk, meestal verklaart de tekst of foto`s er omheen wel om wat voor auto het gaat....

sommige mensen zijn misschien alleen maar bekend met golfjes e.d. en hebben zich nooit echt verdiept in het luchtgekoelde gedeelte, vandaar dat ze een golf 1 vaak dan een type 1 noemen... hoor het bij mij in de buurt ook vaak genoeg.

wat ik dan -persoonlijk- wél storend vind is dat er in dat topic dan weer begonnen word over type1 en mk1 en je dus weer de bekende discussie hebt...

dan zeg ik op m`n beurt...pas het dan als moderator zelf ff snel aan in de beginpost:)

berendd
08-11-2006, 00:06
golf 1 is type 17 geen type 1

polo 1 is type 86

golf 2 is type 19

passat 1 is 32 en 2 is 32b de 3 heet 35i

en de rest zoek je zelf maar uit.

RubenD
08-11-2006, 00:12
Bij mijn weten heb ik een Type 19E :D

breadfan83
08-11-2006, 00:13
Bij mijn weten heb ik een Type 19E :D

Bij mijn weten heb ik een wrak met deuken.

RubenD
08-11-2006, 00:26
Staat tie ook zo op kenteken!?

breadfan83
08-11-2006, 00:36
Staat tie ook zo op kenteken!?

Kenteken?

RubenD
08-11-2006, 00:41
kenteken papieren, rdw...

maartenunplukt
08-11-2006, 09:30
Tuurlijk heb elk beestje een officieel naampje. Maar mijn opzet is toch wel het meeste gebruikt. Trouwens als je gewoon een tijdje meeleest op het forum snap je het al snel wel. Van polo's heb ik bijvoorbeeld geen kaas gegeten, maar ik snap ondertussen toch wel wat er met 6n9f2 en 86abc bedoeld wordt.

Het meeste is idd wel logisch met foto's erbij, maar het verschil in een fotoloze advertentie Type 1, MK 1 kan wel lastig zijn.

Sponze®
08-11-2006, 16:15
Tuurlijk heb elk beestje een officieel naampje. Maar mijn opzet is toch wel het meeste gebruikt. Trouwens als je gewoon een tijdje meeleest op het forum snap je het al snel wel. Van polo's heb ik bijvoorbeeld geen kaas gegeten, maar ik snap ondertussen toch wel wat er met 6n9f2 en 86abc bedoeld wordt.

Het meeste is idd wel logisch met foto's erbij, maar het verschil in een fotoloze advertentie Type 1, MK 1 kan wel lastig zijn.



Dan is de advertentie ook niet goed opgesteld ;)

sjampoo
08-11-2006, 16:36
<KNIP>, vandaar dat ze een golf 1 vaak dan een type 1 noemen... hoor het bij mij in de buurt ook vaak genoeg.



Wat hier mis gaat, is dat de contekst vaak al 'golf' is.

Als je niet verder denkt dan de golf, dan is de vermelding 'type 1' inderdaad voldoende. Als ik binnen 'mijn vrienden kring' "2f" zeg, dan weet iedereen, behalve Gert wat ik bedoel.

En daar gaat t om: De contekst. Het gaat hier, op dit forum over volkswagens. Met alleen 'type 1' heb je het daarom over de volkswagen type 1. En dat is een Kevert.

Of je nu "Golf 1" of "Golf MK1" zegt, dat zal mij worst wezen, als je er maar bij vermeld dat je het over een GOLF hebt.

Als je ipv "type 1" nou "Golf 1" zegt, ben je klaar. Dus liever niet "Golf type 1"


Binnen de specifieke groepen (bijv. Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld -> Golf en Jetta MK II ) hoef je dan weer niet per-ce te melden dat het om een Golf MK II gaat. (tenzij je in het verkeerde forum post :) )

Maar goed:
Air:
Type 1 -> kever / thing / q-bal
Type 2 -> bus (incluus Transporter T3 air / T2,5 :) )
Type 3 -> ponton / fastbackers / karmann ghia's
Type 4 -> vreemde eend

Water:
Polo 1 / 2 / 6n - 6k / 9n
Iltis 1
Golf 1 / 2 / 3 / 4 / 5 /
Jetta 1 / 2 / Vento / Bora / 5
Passat 1 / ? / 35i / B4 / 3B / ?
Transporter T3 / T4 / T5
Sharan 1 / 1f
Touran 1 / 1f
Lupo 1
Fox 1
Touareks 1

Forgotten anything? sure!

Mark1
08-11-2006, 17:29
golf 1 is type 17 geen type 1

polo 1 is type 86

golf 2 is type 19

passat 1 is 32 en 2 is 32b de 3 heet 35i

en de rest zoek je zelf maar uit.

Polo 1 / Audi 50 = type 86, uiteraard. :D

RubenD
08-11-2006, 17:38
Passat 1 / ? / 35i / B4 / 3B / ?

Volgens mij 2B 3BG en 3C

Der Typ Siebzehn
08-11-2006, 18:02
Misschien dat Type 17 hier nog iets op te zeggen heeft...
Zo simpel is het dus niet, maar wel makkelijk genoeg om effe te leren.
Zo niet goedschiks, dan wel kwaadschiks (onder het motto wie niet horen wil :chair: ).


Veel heb ik er niet op te zeggen, de Golf 1 is dus officieel de type 17 en niet MK1, de Golf 2 is de type 19E en niet MK2, Scirocco (1 en 2) type 53 enz.(ik ken ze niet allemaal uit mijn kop, Golf 3 b.v. zou ik zo niet meteen kunnen zeggen), die typeringen zijn ook voor de watergekoelde modellen van alle generaties in feite de juiste, omdat VW zelf die typeringen aan die auto´s heeft gegeven, zoals b.v. de kever dus type 1 is, maar mij stoort het verder niet als er "MK1" of "type 1" word geschreven in het geval van een Golf van de eerste generatie, als men even verder leest in een bepaalde topic, weet men meestal wel wat voor auto ermee wordt bedoeld .

sanderz
08-11-2006, 18:03
corrado 53i???

Pedaalemmer
08-11-2006, 19:13
Is er ook een luchtgekoeld gedeelte op dit forum?

RubenD
08-11-2006, 20:17
Hehe

Edrik
08-11-2006, 20:33
als men even verder leest in een bepaalde topic, weet men meestal wel wat voor auto ermee wordt bedoeld .

Precies, al ziet men in het Golf/jetta MK2 gedeelte een topic met daarin een vraag over een type2 (vaak ook nog door iemand met een golf 2 als avatar) kun je wel ruiken dat het om een golf 2 gaat en niet om een bus...

Lijkt me..
Ik erger me er iig niet aan :)

Rinus66
08-11-2006, 22:04
Is er ook een luchtgekoeld gedeelte op dit forum?

Heb er wel eens gekeken, had toen een 9n met airco. :D

breadfan83
08-11-2006, 22:12
Heel dit forum is luchtgekoeld! Kijk maar eens in je pc-tje wat daar
draait en zorgt voor de koeling! Dat jij dat niet weet Henk! :D

D'r zijn ook van die hypermoderne watergekoelde PC's Luuk.
Jij bent alweer ZEAU Vorige Eeuw!

breadfan83
08-11-2006, 22:17
Alsof jij die kunt betalen. :chair:

;)

Tijdens webcam-chat praat ik met consumptie. Telt dat ook als watergekoeld?

Mister Cool
08-11-2006, 22:22
Mijn ongezouten mening: Wat een gezeik om niks!

En niet verder kijken/denken/voelen dan golf, ach, ze zijn er ook die datzelfde doen met kevers/bussen whatever...

Je kunt toch aan het forum gedeelte zien waar het over gaat... Ik erger me er in ieder geval ook niet aan, maar ik erger me deste meer aan mensen die steeds zout leggen op de benamingen... Als iemand in het waterkokert gedeelte een golf IV, type 4 noemt of whatever, weten we allemaal waar het over gaat... Inderdaad, niet om een luchtkoeler, want dan stond het verkeerd!

Nu hoop ik niet dat iemands tenen bezeerd heb! Zowel, dan sorry! Maarjah, veiligheid van meningsuiting!

Pedaalemmer
08-11-2006, 23:58
Heel dit forum is luchtgekoeld! Kijk maar eens in je pc-tje wat daar
draait en zorgt voor de koeling! Dat jij dat niet weet Henk! :D

Dus ik moet eigenlijk maar een ander forum zoeken wat wel golf (watergekoeld) geschikt is...

breadfan83
09-11-2006, 00:14
Er is ook nog een gedeelte Aanbiedingen van Marktplaats,eBay, etc. :rolleyes:

Of zoiets:

http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=355014&postcount=25

Gert
12-11-2006, 09:15
Ff tellen op de zondagoggent :
G O L F ... 4 letters .
T Y P E .... volgens mij ook 4 letters .
Dus tis niet makkelijker of moeilijker om Golf 1 te typen ipv type 1 .
Kan niemand verkeerd lezen :D

rallyegolf driver
12-11-2006, 11:07
Even mijn meninkje/ meningkje ( (streep door wat niet van toepassing is):

Ik vindt deze discussie een beetje kortzichtig, als men inderdaad even de 5 seconden neemt om de context rondom het typ(e) verhaal te lezen , is het in 99% van de gevallen al direct duidelijk waar het om draait.

Om nu direct de scheiding tussen lucht- en watergekoeld eventjes te laten doorschemeren is alweer nét té veel gedaan, ik geloof dat we het hier over het merk/concern VAG hebben , dus vanaf 193* tot heden? daar vallen beide koelingsvarianten onder, dus om daar nu even de nadruk op te leggen, en ook zo van "luchtgekoeld was eerder, dus hebben wij ( personen met een luchtgekoelde motor en/of een auto met als basis een luchtgekoelde motor, wel of niet omgebouwd naar watergekoeld etc etc) een streepje vóór?

Dit vind ik zelf ook een net zo kortzichtige uitspraak als dat van het typ(e) gebeuren.

Trouwens, Mk 1-2-3-4-5-65-67-78 slaat de plank ook mis, we zijn hier niet in Het Verenigd Koninkrijk ( UK).
In de Verenigde Staten van Amerika duiden ze deze uitvoeringen van autos weer aan op basis van A1 , A2 , A3, A4 chassis, dus daar is ook weer een andere uitspraak.

Dan hebben we nog de fabrieksaanduidingen , bijvoorbeeld Golf eerste model genaamd Typ 17 , Golf tweede model Typ 19E ( in mijn geval 19E-299) , Corrado type 53 , Passat Typ 35i , 32B etc etc etc.

Met andere woorden, leg niet zo veel zout op zo een klein probleem, het gaat toch werkelijk nergens over? Behalve over lange teentjes, kinderachtig geneuzel, beterweter praktijken etc.

Dit is mijn mening over zo een onzinnig onderwerp.

Als er mensen zijn die in dit stukje tekst taalfouten hebben gevonden, verkeerde uitspraken , of ik iemand voor zijn licht-geirriteerde bolletje heb gestoten, graag via dit topic melden, dan staan die opmerkingen tenminste niet in de topics waar het WEL over boeiende zaken gaat!

Ik dank u voor uw tijd.

...................

chrisjuh
12-11-2006, 15:38
:) Als ik dit zo lees zaten we er anderhalf jaar gelden behoorlijk naast met de Type 1 meeting.....

Wat wel grappig is dat het toen geen ''issue'' was. :D

sjampoo
12-11-2006, 15:44
:) Als ik dit zo lees zaten we er anderhalf jaar gelden behoorlijk naast met de Type 1 meeting.....

Wat wel grappig is dat het toen geen ''issue'' was. :D

Ging het toen niet om de 'het eerste type van wat voor model dan ook' meeting?

Golf 1, maar ook Lupo 1, Type2-T1, Polo 1, Passat 1 etc etc.

classicline
12-11-2006, 16:00
Het maakt mij eigenlijk allemaal niet zo heel veel uit,
maar als het gewenst is zet ik er ook gewoon MK of wat dan ook voor.

Maar wat mij soms wel een beetje stoort en wat ik ook bij een bekende van mij
gezien heb is:

Hij hoort dat dit een leuk forum is, kijkte een beetje rond en denkt "laat ik mij ook maar
eens aanmelden"
Als hij dat gedaan heeft en helemaal fris is hier maakt hij zijn eerste post
en gelijk de eerste 10 reacties wat hij krijgt is het MK en Type 1 gebeuren..

Hij denkt gelijk: wat is dit voor een gezeik, ik dacht dat dit een leuk forum was...

En ik moet zeggen dat ik hem ook nog gelijk geef!!
Want als ik in mijn bekenden kring over een type 1 praat weet iedereen waar ik het over heb.

Dat iemand erop geatendeerd word ok, maar gelijk in iemands eerste post zo te pakken te nemen vond ik wel een beetje overdreven.

Dennis@polo86c.nl
12-11-2006, 16:38
Trouwens, Mk 1-2-3-4-5-65-67-78 slaat de plank ook mis, we zijn hier niet in Het Verenigd Koninkrijk ( UK).


Precies! We zijn niet in Engeland en niet in de USA.
Snap dat hele "Mk" gedoe niet, iemand ooit horen zeggen dat hij/zij een "Golf Mk 1" heeft? :confused:
Correct zou dan zelfs zijn: "Golf Mark 1".

Golf/Polo etc. + 1,2,3 enz. is wat mij betreft kort en duidelijk.

Jurgen Santana
12-11-2006, 17:14
Golf/Polo etc. + 1,2,3 enz. is wat mij betreft kort en duidelijk.

Polo 1: duidelijk
Polo 1F: duidelijk
Polo 2: duidelijk
Polo 2F: wordt soms al Polo 3 genoemd

Dus de daarop volgende Polo?? Die heet weer 6N, Of Polo 3, of Polo 4 :D

Wat te denken van de nieuwe Jetta.
Jetta 1, Jetta 2, Vento, Bora en dan de Jetta 5:D

Helemaal duidelijk gaat het nooit worden. Ik ken mensen die de Golf 1 niet van een Golf 3 kunnen onderscheiden.

Maar spullen te koop zetten voor een Type 1 is inderdaad niet handig.

Golf-classic
12-11-2006, 17:32
tja

als je beetje moeite doet en met je muis op de titel gaat staan kun je al deel bekijken zonder erop te klikken
kun je ook al veel uitmaken of het nu om een golf of een bus gaat

voor mij ist duidelijkst gewoon het model vernoemen hehe
typ17 is ook al duidelijk maar kan nog jetta 1 of golf 1 zijn en niet iedereen kent weer die codes

ach vind allemaal wat zever hoor wat maakt het uit :D

Gert
12-11-2006, 18:28
Dus het is gezeik als wij als Volksforum team het leesbaar hier willen houden ?

FF ERG GENERALISEREND zeg ik nu dat de Golf 1 of Golf 2 bezitters het gezeik vinden omdat ze zeggen dat ze respectievelijk een Kever of een Bus hebben :D

Ok dan gaan we het voortaan over pica van een Corrie hebben want dat is ook bon ton .
Begrijpbaar en leesbaar ? Vast wel maar waarom weer opnieuw het wiel uitvinden ?
Taal evolueert maar een naam of aanduiding blijft hetzelfde omdat je dat met elkaar afgesproken hebt .
Het getal 1000 op je loonstrook is niet in ene 2000 omdat iemand dat vind ;)

classicline
12-11-2006, 18:40
Ik vind het geen gezeik hoor en vind ook dat we gewoon lekker
ABN moeten praten.

En nogmaals het maakt mij allemaal niet uit en ik zet er ook netjes neer wat jullie willen
maar volgens mij betekent MK: Mark En Mark vertaald in het nederlands (wat we hier moeten spreken) is Type.

Mister Cool
12-11-2006, 18:46
Of zoiets:

http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=355014&postcount=25

Ging alweer over supersport... ;)

Split52
12-11-2006, 18:47
Ik ben het wel ongeveer eens met de stellingen hier en daar dat het verwarrend kan zijn klopt, erg stoor ik me er niet aan. Iemand ooit wel een horen zeggen dat hij een type2 heeft of een type1? Als ze dat zeggen bedoelen ze meestal een golf puur omdat je een bus of kever niet bij z'n pruduktienummer noemt, helemaal correct is dat natuurlijk niet maar er zijn wel meer misvattingen die algemeen geaccepteerd worden.. hoe vaak hoor je iemand wel niet roestvrijstaal zeggen?

Mijn idee hierbij dus. gezeik om bijna nix.

Enig voetnoot; erg verwarrend wordt het wel als je onderdelen voor je T3 tekoop hebt, gaan ineens mensen vragen of het voor hun type3 is. Omschrijf je ze als Type3 gaan ze vragen of het op hun golf past... Hier dus de opmerkingen op z'n plaats.

(Type2)T3, Type3 en Golf3 zijn toch wel anders... hoe verwarrend ook ;)

Ruud
12-11-2006, 18:48
Ging alweer over supersport... ;)

Dat gaat over een t1 bus misschien of een t2 of t3 of t4 of t5 :D

Mister Cool
12-11-2006, 18:54
Hoe dan ook, ik blijf dit echt een zeikonderwerp vinden! Ik stoor me er juist aan dat op zulke punten zoveel zout moet...

ZOAB
12-11-2006, 18:58
Als je de typenaam (nee niet het woord 'type' maar de merk/type) erbij zet, zijn we toch van alle problemen verlost?

mk2 wil ook niet altijd Golf zeggen, maar kan ook de Polo zijn.
Altijd het type (Polo) van het merk (VW) erbij vermelden dus.. simple as that..

Als je valt over iets als "onderdelen voor Golf type2" vind ik je een beeeetje een zeikerd omdat je best begrijpt dat het voor een Golf is, en niet voor een T2-bus. (er staat tenslotte Golf in)

Als ik iets chrooms zoek op marktplaats, moet ik nu ook alle soorten spelling nakijken (chrome, chroome, chroom, chromen en... ja serieus: groom, gromen, grome, etc. Marktplaats kent geen wildcard :| )
Allemaal vervelend maar de wereld vergaat niet.

Heb je het dus alleen over type2, dan krijg je vanzelf vragen van Golf-rijders op dat op hun mk2 past :D ;) Kan je beter T2 zetten he..

Gert
12-11-2006, 19:03
Mister Cool : er is geen gezeik .. er is een verzoek : volgens de Dikke van Dale is dat totaal iets anders ;)
Neem een harttabletje en ga lekker TV kijken .
Ja ik kan lezen wat je delete .. sorry

Mister Cool
12-11-2006, 19:04
Op een forum waar luchtgekoeld en watergekoeld (ja, luchtgekoeld voorop, want die waren er eerder) samen gaat moet je het beestje wel bij de naam noemen. Ik heb het ook niet verzonnen anders had ik het hoogst persoonlijk anders gedaan, echt waar.
Het lijkt er op dat menigeen oogkleppen op heeft en niet verder denkt/kijkt/voelt dan Golluf. Hallo!!! Wake UP!!! Welcome in the real world met Polo's, kevers, Jetta's, bussen en ander mooi VW-spul.


Het ging dus ook om de manier waarop het gebracht werd...

Gert
12-11-2006, 19:06
Het ging dus ook om de manier waarop het gebracht werd...


Nou dan is het toch simpel : moet je daar op reageren en niet op ons verzoek ;)

Mister Cool
12-11-2006, 19:06
Mister Cool : er is geen gezeik .. er is een verzoek : volgens de Dikke van Dale is dat totaal iets anders ;)
Neem een harttabletje en ga lekker TV kijken .
Ja ik kan lezen wat je delete .. sorry

Geëamel, as âlde wyven praat mei fansels ek freon... Ik wit allinnich net at dat wol yn de DvD stiet...

Gert
12-11-2006, 19:09
Geëamel, as âlde wyven praat mei fansels ek freon... Ik wit allinnich net at dat wol yn de DvD stiet...

Stoer hoor .. als ik het niet met woorden afkan en voel dat ik fout zit ga ik maar wat brabbelen zodat mijn medestanders moeten lachen :D
Er lachen er nu nog meer .. maar niet omdat ze het grappig vinden : uit medelijden :D

ZOAB
12-11-2006, 19:10
Nee, een T2 is een panorama bus.
Idee
Kan er niet iets ontwikkeld worden op het forum dat als je typt type2, er automatisch een pop-up komt met een selectielijstje:

Bedoelde u?
o type 2
o T2
o Polo mk2
o Golf mk2
o Iets anders......

Vink de juiste keuze aan en klik op Invoegen.

:woowoo:

Of gaat dat tever? Ik vind het überhaupt al tever gaan dat er werkelijk een serieuze discussie over rondgaat.. ik reageer niet meer.. :rolleyes:

Mister Cool
12-11-2006, 19:12
Stoer hoor .. als ik het niet met woorden afkan en voel dat ik fout zit ga ik maar wat brabbelen zodat mijn medestanders moeten lachen :D
Er lachen er nu nog meer .. maar niet omdat ze het grappig vinden : uit medelijden :D

Ik lach net zo hard, om dit hele topic :woowoo:

Gert
12-11-2006, 19:14
Je ziektenkosten verzekering iig niet : met dit tempo haal je de 21 jaar niet .

Ik vind het best dat jij als taalvirtuoos graag het woord "verzoek" leest als "dwangbevel" ..
Je komt een hoop deurwaarders tegen in je leven vrees ik :D

Rinus66
12-11-2006, 19:19
Als je beestjes bij namen wilt noemen is een t1 een kever en een golf een golf.

Split52
12-11-2006, 19:23
Als je beestjes bij namen wilt noemen is een t1 een kever en een golf een golf.

Ga terug naar Start !!!

Boehaha, gaaf topic toch wel :D

LuNaTiK
12-11-2006, 19:28
Haha wat een gezeik... Vroeger (toen het forum nog zwart was) hadden we zo nu en dan nog eens een stukje slappe humor er tussen door. Dat mis ik best wel eigenlijk, en dit soort topics maakt het er zeker niet beter op...

Maar even ontopic, als we toch bezig zijn over type-aanduidingen: Ik begin me juist te ergeren als ik in een leuk topic zit te lezen, en ik zie alleen maar kreten voorbij komen als: "T2B" , "38C" , "415" etc etc. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer! Het feit dat ik mezelf beperk tot het sleutelen aan waterkoelers (Golf en Jetta van het 2e type) mag mijn forum-pret toch niet drukken? Noem het beestje toch gewoon bij zijn naam! Wat moet de gemiddelde nieuwkomer inderdaad wel niet van ons forum denken!?

Zijn wij hier te nuchter voor Mister-Cool?? Of schaamt men zich te vertellen dat men in een Kever of een bus rijdt??

ZOAB
12-11-2006, 20:46
Kever en bus rijders zeggen echt niet dat ze in een type 1 of type 2 rijden. Waar het wel gebruikt wordt is bijvoorbeeld bij meetings : type 3 meeting. Vervelend als je met je watergekoelde Golf aankomt rijden en het blijkt een fastback, notchback, squareback meeting te zijn. Ook onderdelen worden vaak aangeboden als zijnde voor type 2. Dat is toch makkelijker dan te zeggen onderdelen voor T1, T2a, T2ab, T2b, T3. Als dan ook nog Golf2 bezitters van hun Golf2 onderdelen aangaan bieden als zijnde voor type 2 dan is de verwarring compleet.

:twocents:
Toch nog ff een reactie..;) Dit is al 20x duidelijker dan de eerste post van dit topic.. :hug:

In de eerste post komt het tot mij (en kennelijk menigeen ander) een beetje over als een aanval op watergekoeld met Golf in het bijzonder..
(ik voel me overigens niet meer aangesproken want ik heb alleen het Golf-front ;) :D )

grtz Boaz

Arnaud
12-11-2006, 22:04
Komt de collectezak hier ook nog langs, want ik heb ook nog 2 centjens!

Ik begrijp tot zekere hoogte het verzoek over het gebruik van de juiste benamingen bij de juiste voertuigsoorten. Ikzelf gebruik bij het plaatsen van berichten altijd de aanduiding "MK" (ik beperk mij tot de waterkoelers), echter in spreektaal wordt vaak het woord "type" gebruikt, ook aangezien de aanhoorder meteen weet waar je het over hebt (niet iedereen kent de interne benamingen, en laten we niet vergeten dat de waterkoelers nog steeds de grootste gemene deler zijn, in het hedendaagse verkeer). Laten we daarom de nieuwkomers niet meteen afbranden maar verbeter ze hier en daar nog eens (eventueel met een kleine noot in de startpost, moderator). Vergeet niet hoe we ooit zelf begonnen zijn, het vergt even wat tijd om "erin te groeien"!

Marco
12-11-2006, 23:45
Waarom zijn er toch altijd mensen die zeiken om het zeiken... Waarom is het zo moeilijk om je aan te passen...?? Wij als Volksforum Crew zien een bepaald probleem onstaan (ongeacht of dit voor luchtgekoeld of watergekoeld is), hiervoor maken we een voorstel om dit op te lossen, vervolgens wordt dit door een aantal compleet de grond in geboord..

WHY???

Is het nu zo moeilijk een beetje rekening met elkaar te houden? Probeer je bij dit soort problemen eens in de huid van de "tegenpartij" te plaatsen, misschien dat dat helpt.

Het is immers zoals al 100 keer aangegeven een verzoek en geen dwangbevel, dat kunnen we er ook van maken alleen worden we daar allemaal niet beter van en wordt het alleen nog maar onduidelijker.

ZOAB
12-11-2006, 23:56
@Marco: jouw eerste post in dit topic:
Kan het daar natuurlijk niet anders als volledig mee eens zijn. Discussies in topics hierover zullen we dan vanaf nu ook gewoon verwijderen. Die discussie mag je hier met ons voeren.

Je vraagt om een discussie en als die lekker op gang is, zeg je dit:

Waarom zijn er toch altijd mensen die zeiken om het zeiken... Waarom is het zo moeilijk om je aan te passen...??
....
Is het nu zo moeilijk een beetje rekening met elkaar te houden? Probeer je bij dit soort problemen eens in de huid van de "tegenpartij" te plaatsen, misschien dat dat helpt.

:confused: dus we moeten niet zeiken en ons aanpassen.. :confused:

Ik kan me in een aantal punten prima vinden hoor, de laatste post van Luuk was erg verhelderend en redelijk/billijk en daar had wat mij betreft jouw post niet op deze manier overheen gehoeven..

Maar wie ben ik.. :rolleyes:

stufenheckfahrer
13-11-2006, 00:02
Iets wat ik heel sterk proef in deze discussie:

Men voelt zich aangesproken, en aangevallen. Waarom? Een type2 eigenaar heeft een bus. Punt. Dat wil niet zeggen dat een Golf 2 minderwaardig of slechter is, en dat lijken sommigen hier te voelen.

Het verzoek is om duidelijk aan te geven wat voor een auto je bedoelt, en bovendien, bijna alle luchtlopers rijden dagelijks en voor het echgie ook gewoon watergekoeld, dus van neerkijken zoals sommigen dat ervaren is geen sprake.
Hou je gewoon aan de juiste nummering, en dan is deze discussie niet nodig ;)

Greetz Ron

breadfan83
13-11-2006, 00:23
Met kennis komt gewoon wat onduidelijkheid.
Mijn moeder noemt elke Volkswagen een Golf, omdat ze d'r gewoon geen donder van af weet. En wat haar betreft heb ik tot nu toe elke keer dezelfde auto gehad, alleen in een andere kleur. Weet zij veel dat de ene een Golf 1 is en de andere een 2 en de ander een Jetta.

Wat ik probeer te zeggen is dat er gewoon zo ontzettend veel verschillende typen / types zijn, en het voor iemand die WEL de juiste namen kent en gebruikt verrekt onduidelijk wordt als een Golf 2 de naam krijgt van een bus, en een Jetta van de eerste generatie opeens wordt omgetoverd tot Kevert.

Voor de mods is het geen doen om bij elk topic alle posts na te kijken en alles te controleren, dus als we dat nou gewoon effe zelf doen met onze eigen post scheelt dat iedereen een hoop werk en stress.
En ik als meester-spammer zal daar nog het meeste werk mee hebben, en mij zul je niet betrappen op het verkalefateren van luchtkoelers naar waterkoelers of omgekeerd, dus dan moet de rest dat ook kunnen.
En als we de nieuwen gewoon even helpen met dit idee duidelijk te maken op een fatsoenlijke manier kunnen we allemaal weer doorgaan met er één grote knuffelige bende van te maken hier op het forum. :hug:

Lijkt me allemaal zo'n kunst niet.
Het is een des te grotere kunst om je persoonlijk aangevallen te voelen als iemand een redelijk voorstel doet om gewoon alles bij zijn / haar juiste naam te noemen.

Over juiste namen gesproken: ik ben Breadfan of Chris, en niet broodliefhebber, croisantaanbidder, tostiridder of wat dan ook voor creatief soort gebakje de dames en heren hier weten te verzinnen! :D

Berserker
13-11-2006, 10:38
Ik ben t eens met Hermangroupie...

Gert
13-11-2006, 10:52
Weesgelezenstationwagen heeft idd een punt : je aangevallen voelen door een vriendelijk verzoek is een kunst op zich :D

maartenunplukt
13-11-2006, 11:10
Ik ben t eens met Hermangroupie...


Hahaha, sterk!

Toch loopt de discussie idd wat uit de hand aangezien ik 9 van de 10 keer niks merk, en die ene keer dat het foutief wordt gebruikt heb ik er geen problemen of last van. Toch kan ik heel goed begrijpen dat mensen willen dat benamingen correct gebruikt worden, het schept toch helderheid en ik wil daar zelf ook graag precies in zijn. Elk beestje heb toch niet voor niets zijn eigen naampje?

ennuh... welk type is dit?
http://www.autos06.com/volkswagen/volkswagen_gol/volkswagen_gol.jpg
:chair:

breadfan83
13-11-2006, 11:14
Ik ben t eens met Hermangroupie...

Breadfan, het is BREADFAN! :D

(maar 't is wel weer een nieuwe.)

Weesgelezenstationwagen :D

Deze vat ik effe niet helemaal geloof ik...

ZOAB
13-11-2006, 11:26
Deze vat ik effe niet helemaal geloof ik...
Das de ruime opvatting van de vertaling van "stufenheckfahrer" :D

breadfan83
13-11-2006, 11:40
Das de ruime opvatting van de vertaling van "stufenheckfahrer" :D

Treden-achterkant betekent Stufenheck letterlijk.
Stufenheckfahrer betekent dus treden-achterkant berijder. :D

Dennis@polo86c.nl
13-11-2006, 13:10
Duh :)

Weesgelezenstationwagen = Be read van = B read fan

breadfan83
13-11-2006, 13:19
Duh :)

Weesgelezenstationwagen = Be read van = B read fan

Die is wel erg ver gezocht... :D
Ik voel me wel gevleid dat jullie zo je best doen voor mij allemaal! :tongue:

Volksforum Team
13-11-2006, 21:16
@Marco: jouw eerste post in dit topic:


Je vraagt om een discussie en als die lekker op gang is, zeg je dit:


:confused: dus we moeten niet zeiken en ons aanpassen.. :confused:

Ik kan me in een aantal punten prima vinden hoor, de laatste post van Luuk was erg verhelderend en redelijk/billijk en daar had wat mij betreft jouw post niet op deze manier overheen gehoeven..

Maar wie ben ik.. :rolleyes:

Ik zeg ook niet dat er niet gediscusieerd mag worden, alleen viel het me nu op dat er een aantal mensen alleen maar aan het zeiken zijn OM het zeiken. En ik vul het alleen aan met het feit dat het een verzoek is....