PDA

View Full Version : Ervaringen/ opmerkingen over Supersport schroefset


Soumensch
08-11-2006, 10:19
Heeft iemand ervaring met een supersport schroefset? ik ben van plan om een schroefset te kopen voor mijn golf1 .. mijn budget is niet zo heel groot(+/-400euro dus kwam ik uit bij supersport. Ik zal niet veel met mijn golf rijden.. alleen als het droog weer is.. op vrije dagen en in het weekend. Is een supersport schroefset een goed idee. Op het internet zijn de meningen erg verschillend over dit merk.

Groeten Martijn

http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/supersport20hjust20senkesett.jpg

evilnyntje
08-11-2006, 10:23
Ik heb ook een supersport schroefset al een jaar of drie weer. Ik gebruik de auto zelden maar de set bevalt nog steeds.

René
08-11-2006, 10:31
Ik heb ook een tijdje op een Supersport schroefsetje gereden en rij nu op een setje van FK. FK is als het goed is nét even iets duurder, maar ook net even iets comfortabeler. de kwaliteit zal wel een beetje hetzelfde zijn.

na een ritje van 2x 3 uur met platte banden en een Supersport setje was ik helemaal kapot en had hoofdpijn en erg last van m`n rug

Als je echt laag wilt zonder dat er dan ook maar iets aanloopt bij een hobbelige weg en als je van kneiterharde verlaging hou dan zou ik voor supersport kiezen.

Wil je toch nog een klein beetje comfort houden dan zou ik voor FK gaan.

Gert
08-11-2006, 10:39
Supersport hard ? Laat me niet lachen :D
Ik vind het slap .
Je moet ook naar het veerkarakter kijken en Supersport is qua demping in de uitgaande veerweg slap en stuiterig .
3 verschillende sets ervaring mee

Ralph
08-11-2006, 11:41
volkomen met rene eens.
ik spreek ook uit eigen ervaring, en heb het gemonteerd onder een golf 1 gti.
kortom je kan wel superlaag en het is behoorlijk stug.

Black Devil
08-11-2006, 11:55
Hoe lager je gaat hoe stugger het wordt met een supersport schroefset, ik kan het weten want ik heb nu 3 auto's rondrijden van mezelf op deze sets.

Sommige mensen weten niet hoe je een schroefset moet afstellen en zetten hem gelijk helemaal op zijn laagst zodat ze op de bumpstops hobbelen, dat is dus niet zo slim. Je kunt de bumpstops ook inkorten.

Ik ben met mijn golf 2 op en neer nar italie geweest op mijn schroefset met 8cm verlaging en volle bepakking EN platte bandjes en niks aan de hand!

Ik lever ze dus ook in grote aantallen en nog nooit een setje terug gehad voor garantie of wat ook, levenduur is helemaal top.

Eventueel mag je een keertje een rondje komen rijden met mij in de Golf 1 op Supersport schroefset om te ervaren.

Soumensch
08-11-2006, 12:04
erg bedankt!! ik moet dus deze set hebben.. ik ben echt schijterig dat mijn wielen gaan aanlopen in mijn wielkasten als ik over een hobbeltje rij. maar als deze set moois stijf is, is hij perfect voor mij. :rolleyes:

Zijn er nog aandacht punten bij het monteren en onderhoud van eens schroefset??

Pedaalemmer
08-11-2006, 13:05
schroefdraad goed vet houden of op een andere manier beschermen tegen kwaadaardige invloeden :D

Edrik
08-11-2006, 14:06
Heb ook nog een vraagje over het monteren van een schroefset.
Weet iemand waar ik die veerspanners/veerklem kan halen die je nodig hebt om de veer in te klemmen?

Larsv5
08-11-2006, 14:31
ik heb zeker 60.000km met een supersport schroefset gereden in 1.5 jaar tijd en het is perfect....

Als je intersee hebt moet je even met Blackdevil contact opnemen, hij is koning supersport.. ;)

Soumensch
08-11-2006, 14:54
Hoezo heb je een veerklem nodig?? je kan toch de hele veerpoot er tegelijkertijd uitpakken zonder de veer los te halen en daarna de schroefset monteren?

Heb ook nog een vraagje over het monteren van een schroefset.
Weet iemand waar ik die veerspanners/veerklem kan halen die je nodig hebt om de veer in te klemmen?

Edrik
08-11-2006, 15:29
Hoezo heb je een veerklem nodig?? je kan toch de hele veerpoot er tegelijkertijd uitpakken zonder de veer los te halen en daarna de schroefset monteren?

Er is mij verteld dat je die veer in moet klemmen omdat anders het zaakje er niet in past :confused:

steven16v
08-11-2006, 15:35
Er is mij verteld dat je die veer in moet klemmen omdat anders het zaakje er niet in past :confused:

haha je zaakje. :D


Maar even serieus. Nee, is niet nodig. Welke flapdrol heeft dat gezegt dan? ;)

rallye16vt
08-11-2006, 15:47
Ik heb ook een supersport setje op mijn golf, perfect :hug:
alleen voor dames met grote.....geen succes/ of even een sport bh kopen :rock:

Edrik
08-11-2006, 15:56
haha je zaakje. :D


Maar even serieus. Nee, is niet nodig. Welke flapdrol heeft dat gezegt dan? ;)

Godver! :tongue:
Schroefset ligt hier al een tijdje klaar, maar heb hem er niet onder zitten omdat ik in de veronderstelling was dat die veren in elkaar gedrukt moesten worden :redface:

Weer wat te doen dit weekend :D

knarfmk1
08-11-2006, 16:33
Godver! :tongue:
Schroefset ligt hier al een tijdje klaar, maar heb hem er niet onder zitten omdat ik in de veronderstelling was dat die veren in elkaar gedrukt moesten worden :redface:

Weer wat te doen dit weekend :D

dan bedoel je de veren van je oude dempers/veren voor waarschijnlijk, omdat je het toplager nodig hebt.
op zich is het toplager (bij een mk1 althans) er ook af te halen zonder verenklem, zoveel spanning staat er niet op die veren, wel even een afstandje bewaren dan met de moer losdraaien ;):D

Black Devil
08-11-2006, 17:32
Als je slim bent gelijk nieuwe toplagers monteren :)

Ik onderhoud de schroefset door zo af en toe (2x per jaar) de auto op de brug te zetten en met lucht ff al het zand en troep tussen de windingen uit te spuiten. Het spul blijft zo goed gangbaar, liever geen vette zooi erop spuiten want zo blijft er juist vuil etc op plakken.

vwjopie
08-11-2006, 17:50
dan bedoel je de veren van je oude dempers/veren voor waarschijnlijk, omdat je het toplager nodig hebt.
op zich is het toplager er ook af te halen zonder verenklem, zoveel spanning staat er niet op die veren, wel even een afstandje bewaren dan met de bout losdraaien ;):D

ik heb ze wel is gezien lieten de auto op de wielen staan dus ingeveerd...
T-rips om de veren en dan opkrikken konden ze de veren erzo af halen...
wil alleen niet meemaken dat die t-rips knappen als je het toplager er net af heb...
kan je denk effe naar de tandarts :S

dus even voorzichtig zijn maar voor een schroefset heb je 100% geen veerspanners nodig...

Lieuwe
08-11-2006, 17:51
Volgende maand maar even naar Essen toe als je een Supersport schroefset wil. Daar gaan ze weg voor iets van 300€.

RubenD
08-11-2006, 17:54
Veerklem kun je toch huren meen ik. Zou het er niet op wagen. Ken iemand met een deuk in zijn gezicht. Met vastdraaien ging het de verkeerde kant op en schoot de veer weg.

Erwin G60
08-11-2006, 18:20
Als je goed laag wil en stug zodat de wielen niet aanlopen moet je supersport nemen en bij Black Devil ben je dan aan het juiste adres heeft de set ook voor mn corrado geleverd en voor een kennisje van me goeie service.;) Ik heb voor de pirelli een setje v-maxx gekocht die is niet zo stug en was nog goedkoper en ik rij er toch niet zoveel dus mocht ie over 5jaar kapot gaan ben ik nog goedkoop uit :D

sixpack
08-11-2006, 18:24
heb zo'n set 3 jaar onder mijn daily vr6 gehad , goede prijs/kwaliteit verhouding.

had um ook ingespoten met blanke tectyl , toen ie eenmaal op de juiste hoogte stond.

3 jaar later verkocht maar hij moest stuk omhoog van de nieuwe eigenaar , wielen eraf , poten insmeren met wasbenzine , droogblazen met compressor
en draaien maar , geen probleem .

Erwin G60
08-11-2006, 18:34
heb zo'n set 3 jaar onder mijn daily vr6 gehad , goede prijs/kwaliteit verhouding.

had um ook ingespoten met blanke tectyl , toen ie eenmaal op de juiste hoogte stond.

3 jaar later verkocht maar hij moest stuk omhoog van de nieuwe eigenaar , wielen eraf , poten insmeren met wasbenzine , droogblazen met compressor
en draaien maar , geen probleem .
Ik heb ze nog nooit igespoten of iets dergelijks maar draai ze zo alle kanten op geen probleem.Nu heb ik laatst een gebruikt h&r setje gekocht en die was met geen mogelijkheid los te krijgen die heb ik in moeten zagen en nieuwe ringen voor besteld maar dat setje kost nieuw wel over de 1000 euro dus dat zegt ook niks ;)

Black Devil
08-11-2006, 21:05
Volgende maand maar even naar Essen toe als je een Supersport schroefset wil. Daar gaan ze weg voor iets van 300€.

Garantie kun je dan op de buik schrijven als je het in Essen koopt.

pirelli
08-11-2006, 23:54
Supersport hard ? Laat me niet lachen :D
Ik vind het slap .
Je moet ook naar het veerkarakter kijken en Supersport is qua demping in de uitgaande veerweg slap en stuiterig .
3 verschillende sets ervaring mee


rij ff een keer mee met de type 2 van mij, maar de golf van Becky is weer soepel juist.

Golf_1_gts
09-11-2006, 00:28
Maakt supersport ook schroefsetjes voor type 2 :)?

Black Devil
09-11-2006, 11:46
Maakt supersport ook schroefsetjes voor type 2 :)?

Bedoel je Bus of golf 2

maartenunplukt
09-11-2006, 11:54
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26035 :rolleyes:

steven16v
09-11-2006, 12:26
Garantie kun je dan op de buik schrijven als je het in Essen koopt.

Hoezo als ik vragen mag? Is toch gewoon garantie vanaf fabriek? Toch?

Goed, je zult wel zelf alles moeten regelen qua opsturen ed. Maar de garantie blijft toch.

pirelli
09-11-2006, 12:48
Bedoel je Bus of golf 2


golf 2 deze set zit er al bijna 5 jaar onder

PVPMK1
09-11-2006, 13:31
Ik heb van de week een set besteld bij Black Devil, en heb net mail gekregen dat het op gestuurd is.
Ervaring heb ik er nog niet mee, een maatje van me wel en is zeer te spreken over de set hij heeft het er nu zo een 4 jaar onder zijn MK2.
Hier een foto zijn MK2, ik weet niet hoeveel hij nu is gezakt maar hij kan nog lager is mij verteld.
Niet met deze combinatie, maar als hij er 14'' of 13'' onder zou monteren wel.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/7/0/fotosgolfVengolfII004.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/7/0/fotosgolfVengolfII009.jpg

Soumensch
10-11-2006, 15:44
Is er op het forum ook iets te vinden over het monteren een schroefset?? (foto's en uitleg) en hoe dat zit met het toplager.

K & C Tuning
10-11-2006, 16:44
Maar jullie kiezen supersport boven v-maxx af zie ik dat verkeerd, en wat zijn de verschillen tussen deze 2 merken ?

Groeten Coen

oergolf
10-11-2006, 17:25
ik heb ze wel is gezien lieten de auto op de wielen staan dus ingeveerd...
T-rips om de veren en dan opkrikken konden ze de veren erzo af halen...
wil alleen niet meemaken dat die t-rips knappen als je het toplager er net af heb...
kan je denk effe naar de tandarts :S

dus even voorzichtig zijn maar voor een schroefset heb je 100% geen veerspanners nodig...

Je hoeft niet perse t-rips te gebruiken. Als je de grote moer van het toplager losschroeft wanneer de auto in ingeveerde toestand is loshaalt en vervolgens de auto opkrikt wordt gelijk de veer ontspant. Nu kan je je veerpoot loshalen bij je fusee. Andere veer erop en hetzelfde truukje maar dan omgekeerd.

Heb je geen spanners voor nodig. Zo werkt het ook met de achterkant (moet je wel beide kanten in 1 keer opkrikken)

Arnaud
11-11-2006, 12:57
Supersport hard ? Laat me niet lachen :D
Ik vind het slap .
Je moet ook naar het veerkarakter kijken en Supersport is qua demping in de uitgaande veerweg slap en stuiterig .
3 verschillende sets ervaring mee

100% mee eens! Ik heb de set ook onder de Passat en ben qua prijs-kwaliteitsverhouding tevreden, maar de uitgaande veerweg is inderdaad slap en de auto wordt daar erg "springerig" van. Mensen die roepen dat het superstug spul is, hebben nog nooit met een duurder soort schroefset gereden.

opastyle
13-11-2006, 18:54
ik heb ook supersport onder mn mk1 maar had ze er zo onder..
heb geen spanners nodig gehad of wat dan ook??? wie kan mij dit even duidelijker uitleggen.

Black Devil
13-11-2006, 19:28
100% mee eens! Ik heb de set ook onder de Passat en ben qua prijs-kwaliteitsverhouding tevreden, maar de uitgaande veerweg is inderdaad slap en de auto wordt daar erg "springerig" van. Mensen die roepen dat het superstug spul is, hebben nog nooit met een duurder soort schroefset gereden.

Het hangt ook af van wat voor auto het onderkomt en hoe laag je hem zet, dat is ook al een wereld van verschil.

classicline
13-11-2006, 19:49
100% mee eens! Ik heb de set ook onder de Passat en ben qua prijs-kwaliteitsverhouding tevreden, maar de uitgaande veerweg is inderdaad slap en de auto wordt daar erg "springerig" van. Mensen die roepen dat het superstug spul is, hebben nog nooit met een duurder soort schroefset gereden.


Ik zat al te denken maar "Springerig" dat is het juiste woord!

Maar voor de prijs mag je niet klagen maar het is toch wel een duidelijk
verschil met KW of H&R