Log in

View Full Version : vr6 in een golf mk2 bouwen en op kenteken zetten??

Ron mk1
08-11-2006, 22:16
Wie heeft er hier ervaring mee?

Wat zijn de kosten en eisen om een golf 2 op vr6 kenteken te zetten ongeveer?
Ik bedoel, moet je een type goedkeuring doen?
Er zijn namelijk al genoeg mk2 als vr6 op kenteken. Is het dan niet makkelijker om nu een golf om te bouwen naar vr6 toe?

Alvast bedankt voor de reacties, ik kon namelijk niks vinden via de zoek functie.

Erwin G60
08-11-2006, 22:22
Is nog niet zo makkelijk je kunt veel goedkoper eentje uit duitsland halen was kort geleden nog een topic over

M.I.V.W
08-11-2006, 22:22
pfffff ,kan iemand dit nu eens in 1 keer goed uitleggen zonder de woorden "mischien" "geloof ik" "voorheen" te gebruiken :);)

Ron mk1
08-11-2006, 22:23
Het liefst bouw ik hem zelf natuurlijk.

Het is en blijft ook gewoon een hobby, waar je de meeste plezier aan beleefd als je het zelf doet.

Maar dat is mijn mening.

Arnaud
08-11-2006, 22:25
pfffff ,kan iemand dit nu eens in 1 keer goed uitleggen zonder de woorden "mischien" "geloof ik" "voorheen" te gebruiken :);)

Geef het goede voorbeeld eens zou ik zeggen...........

Ron mk1
08-11-2006, 22:25

Nou als dat zou kunnen heel graag ja.
Ik wil dan ook wel een antwoord hebben van iemand die er recentelijk ervaring mee heeft natuurlijk.

Ik weet dat Pieter (oakgreenvr6) hem toen ook zelf heeft gebouwd, maar dat is al een mooie tijd geleden. Ben gewoon benieuwd hoe dat nu zit tegenwoordig qua eisen en problemen waar je tegen aan loopt.

Ron mk1
09-11-2006, 15:05
Niemand?

OakgreenVR6
09-11-2006, 15:08
De eisen van 2000 kan ik je wel doormailen en je vertellen hoe het gegaan is destijds, maar dan zul je toch nog zelf contact met de RDW op moeten nemen om te vragen of er wat in die eisen veranderd is.

Aan Edward kun je trouwens wel vragen hoe het is om een keuring voor een 16V -> G60 ombouw te ondergaan, hij is een maand geleden in Lelystad geweest.

Je wist al dat het aantal cilinders niet meer van belang is voor de APK?

RubenD
09-11-2006, 15:23
Tja, dus inbouwen kan zo ook wel maar dan staat het niet op kenteken. En dus niet verzekerd. Misschien kun je een afspraak maken met een verzekeringmaatschappij dat ze je gaan verzekeren als een Golf MK3 VR6. Maar die gaan achteraf toch wel zeiken.

Als je het goed doet moet die auto ook gewoon door de RDW keuring kunnen lopen zonder problemen.

Ron mk1
09-11-2006, 20:50
De eisen van 2000 kan ik je wel doormailen en je vertellen hoe het gegaan is destijds, maar dan zul je toch nog zelf contact met de RDW op moeten nemen om te vragen of er wat in die eisen veranderd is.

Aan Edward kun je trouwens wel vragen hoe het is om een keuring voor een 16V -> G60 ombouw te ondergaan, hij is een maand geleden in Lelystad geweest.

Je wist al dat het aantal cilinders niet meer van belang is voor de APK?

Het gaat mij nog zo zeer niet om de eisen die ze3 stellen, maar meer om de kosten.
Moet ik nog de baan op daar als ik kom te keuren , of is het gewoon een techn. onderdeel.
Ik hoorde al hier en daar kosten van 1500 euro, natuurlijk ga ik dat in nog geen 1500 jaar betalen daar.
Vind het allemaal erg absurd als dat de prijzen zijn.

Er zijn namelijk al een aantal x daar mk2 gekeurd tot vr6.
Dus ga ervan uit dat daar al een type goedkeuring voor is.
Dus dat ze mijn auto enkelt nakijken qua veiligheid en dergelijken , zeg maar "normale" kentekenkeuring zoals je eena uto invoerd.

DAt het niet meer nodig is voor de apk wist ik al, enkelt ome agent vind het nog steeds niet in de haak en de verzekering gaat dat ook niet leuk vinden natuurlijk.

Ik zal toch het rdw zelf even raadplegen over dit onderwerp, zal ze even een mailtje sturen met mijn vragen.

Wat heb jij allemaal van de vr6 gebruikt pieter?
Ik bedoel, achterophanging, voor subframe , remmen, uitlaat?

Ik hoop dat je mij wat info hierover kan geven.
Wat voor ype mk2 heb jij als basis gebruikt?
Ik zelf zat er aan te denken om een golf g60 als basis te nemen.
Want dan zit je nog ruim binnen de norm van 30% vermogens toename. Dus misschien dat je dan niet het rdw circuit meer op hoeft.

Dit zal ik ook even bij het rdw voor leggen.

Ron mk1
09-11-2006, 22:17
Heb net een mail naar het RDW gestuurd, zal mij benieuwen.

:rolleyes:

Christiaan
09-11-2006, 23:41
Je kunt ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er zijn hier al aardig wat topics over geweest...

Ron mk1
10-11-2006, 00:02
Je kunt ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er zijn hier al aardig wat topics over geweest...

Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf, IK kan ze niet vinden.

:confused:

OakgreenVR6
10-11-2006, 09:08
Het gaat mij nog zo zeer niet om de eisen die ze3 stellen, maar meer om de kosten.
Moet ik nog de baan op daar als ik kom te keuren , of is het gewoon een techn. onderdeel.
Ik hoorde al hier en daar kosten van 1500 euro, natuurlijk ga ik dat in nog geen 1500 jaar betalen daar.
Vind het allemaal erg absurd als dat de prijzen zijn.

Er zijn namelijk al een aantal x daar mk2 gekeurd tot vr6.
Dus ga ervan uit dat daar al een type goedkeuring voor is.
Dus dat ze mijn auto enkelt nakijken qua veiligheid en dergelijken , zeg maar "normale" kentekenkeuring zoals je eena uto invoerd.

DAt het niet meer nodig is voor de apk wist ik al, enkelt ome agent vind het nog steeds niet in de haak en de verzekering gaat dat ook niet leuk vinden natuurlijk.

Ik zal toch het rdw zelf even raadplegen over dit onderwerp, zal ze even een mailtje sturen met mijn vragen.

Wat heb jij allemaal van de vr6 gebruikt pieter?
Ik bedoel, achterophanging, voor subframe , remmen, uitlaat?

Ik hoop dat je mij wat info hierover kan geven.
Wat voor ype mk2 heb jij als basis gebruikt?
Ik zelf zat er aan te denken om een golf g60 als basis te nemen.
Want dan zit je nog ruim binnen de norm van 30% vermogens toename. Dus misschien dat je dan niet het rdw circuit meer op hoeft.

Dit zal ik ook even bij het rdw voor leggen.

Ron,

Ga er maar vanuit dat je auto gewoon een weggedragstest en geluidsmeting moet ondergaan en voorafgaand zal een technische keuring uitgevoerd worden. Dit is min of meer een APK-keuring, waarbij ze ook kijken of het om/ingebouwde deugdelijk is.

6 jaar geleden was je voor bovenstaande omgerekend zo'n 500euro kwijt en ben je 2 uur zoet op het RDW terrein. Ervanuit gaan dat er inmiddels al een 'algemene' typegoedkeuring voor bestaat kun je op je buik schrijven, naar mijn mening omdat:
1) geen enkele Golf mkII VR6 ombouw gelijk is
2) dit voor de RDW een mooie bron van inkomsten is (ik zou daar ook wel keurmeester willen zijn!)

Als je me je mailadres ff passed, dan zal ik je een aantal documenten doorsturen waar je een hoop aan hebt. Hier staat o.a. in wat voor onderdelen je kunt gebruiken (welke donorauto's zijn geschikt) en hoe de inbouw in zijn werk gaat (op diverse manieren). Kort gezegd is de Golf G60 de ideale basis (ivm carrosserie die 'beter' is dan andere Golf mkII uitvoeringen) en Corrado VR6 de ideale donor (tegenwoordig 2e hands ook al te koop voor 2.000 a 2.500euro). Staat ook nog een Golf Syncro op dit forum te koop, misschien ook leuk/handig als basis?! :)

Pieter

OakgreenVR6
10-11-2006, 09:09
Heb net een mail naar het RDW gestuurd, zal mij benieuwen.

:rolleyes:

Mijn ervaring met de RDW is dat je daar geen of erg laat antwoord op zult krijgen. En als je al een antwoord krijgt is het erg algemeen, waar je dus nog geen r#k mee kunt doen! :rolleyes:

Ron mk1
10-11-2006, 12:48
Mijn ervaring met de RDW is dat je daar geen of erg laat antwoord op zult krijgen. En als je al een antwoord krijgt is het erg algemeen, waar je dus nog geen r#k mee kunt doen! :rolleyes:

Hey pieter,

Mijn e-mail adres is r.emmerik@quicknet.nl

Ik zie die dingen graag in mijn mail box.

Heb net ook even met het rdw maar gebeld.

Kosten liggen boven de 1000 euro totaal.

Hij was wel heel duidelijk van hoe of wat vond ik.

Alvast bedankt voor het mailtje pieter.
Misschien dat je jouw tel. nr. er ook even bij kan doen.
Heb hem wel gehad maar nadat mijn tel. gesneuveld was kwijt geraakt.

:hug:

VeeDubber
11-11-2006, 11:35
Ik deel de mening van pieter over de typegoedkeuring.
Voor een type goedkeuring moeten alle auto's op eenzelfde manier zijn opgebouwd.
Aangezien alle MK2 VR6en door handige harrie's worden gebouwd, zal dit dus never nooit niet lukken.

Geen typegoedkeuring betekend automatisch de weggedragtest en de geluidsmeting.

hajee
11-11-2006, 19:18
niet helemaal mee eens, als je een G60 ombouwd tot 2.8 VR6
is de vermogenstoename minder dan 40% en dus alleen geluidstest nodig

MelG60
11-11-2006, 20:01
Voor de apk hoef je niet 6 cyl meer op kenteken te hebben en als je een G60 hebt zou je zo er een VR in kunnen hangen (minder dan 40%) en rondrijden maar.

hajee
11-11-2006, 20:04
voor de apk niet nee, maar voor de wet wel,
verantwoordelijkheid voor het omkeuren ligt bij de voertuigeigenaar,
maar zolang je geen ongelukken krijgt en je niet wordt aangehouden,
kan het wel lang goed gaan ja.

golfmonster
07-02-2008, 11:37
ik wil dus het zelfde doen mijn golf2 staat op kenteken als een
1.8 16v kr 102KW en ik wil er een vr6 in leggen
is dat een groot probleem ? ik hoor het graag
greatzz van ramon

Ferry24
07-02-2008, 11:58
voor de apk niet nee, maar voor de wet wel,
verantwoordelijkheid voor het omkeuren ligt bij de voertuigeigenaar,
maar zolang je geen ongelukken krijgt en je niet wordt aangehouden,
kan het wel lang goed gaan ja.

Ja maar een ongeluk zit in een klein hoekje dat weten we allemaal.... ;)

Dus omkeuren anders gaat het echt niet goedkomen.

Siroj.
07-02-2008, 12:32
miss. heb je hier iets aan http://link.marktplaats.nl/144391684 ben je meteen van het gezijk af.

Tjaap
07-02-2008, 12:40
das een leuke deal als je het perse zelf wilt bouwen. anders staat er hier op het forum nog 1 compleet te koop voor niet al te veel

martiepartie
07-02-2008, 12:46
goede tip!

Niet duur voor een golf MET kenteken.Je kan het ook zelf proberen, met het risico dat je het niet haalt in 1 keer..

Deze hoeft dat niet meer, en kan je je volledig concentreren op inbouw van 't blok.

golfmonster
07-02-2008, 13:45
ik heb zelf een waanzinnige mooie mk2 en daar wil ik het in gaan bouwen maar mijn vraag is wat doet de rdw er mee is het haalbaar word het toegestaan en hoe en wat verder die van mij is nu een 16v 140pk kr en ik wil dan naar een vr6
ik hoor het wel wie me daar mee kan helpen thanks

golfmonster
07-02-2008, 13:54
dan zou ik van 102 kw naar 128kw gaan dat moet toch geen probleem wezen heb 4 remschijven rondom enz enz ik hoor het wel groeten van ramon

OakgreenVR6
07-02-2008, 22:16
Heb je je vragen ook al eens aan de RDW zelf gesteld?

golfmonster
07-02-2008, 22:44
ik wou bellen maar ik zou door verbonden worden met de technische kant van de rdw en dan hoor je van er zijn nog 11 wachtende voor u en dat was na een 3kwartier nog zo ik dacht dikke fluit ik bel morgen weer wel een keer :D

golfmonster
08-02-2008, 09:59
ik heb de rdw aan de lijn gehad als je van een gti 16v 102 kw naar een vr6 128kw wil gaan moet ie zo ie zo opnieuw getest worden op lelystad en die man zij er zijn hier al zo veel golfjes 2 geweest met een vr6 blok zeker de oude gti en dat heeft geen problemen geleverd die man zij tegen mij als je alles netjes doet blok er netjes in remmen netjes in orde alles spik en span dan is het geen enkel probleem dan is het gewoon in orde , dacht laat het even weten groeten van ramon

corrado-usa
08-02-2008, 10:24
en wat kost zo iets nu dan.

martiepartie
08-02-2008, 10:30
dat zal nog (+/-) gelijk zijn aan de 500 euro die oakgreenvr6 toen betaald heeft. Mocht alles dus in 1 keer goedgekeurd worden.

Klinkt positief! Beter dan al het [wat/als/misschien] wat vaak geroepen wordt als iemand een vr6 in wil bouwen.
Dan moet het bij een mk1 ook te doen zijn; als je alles netjes oplost en afwerkt.

golfmonster
08-02-2008, 10:35
dat zal nog (+/-) gelijk zijn aan de 500 euro die oakgreenvr6 toen betaald heeft. Mocht alles dus in 1 keer goedgekeurd worden.

Klinkt positief! Beter dan al het [wat/als/misschien] wat vaak geroepen wordt als iemand een vr6 in wil bouwen.
Dan moet het bij een mk1 ook te doen zijn; als je alles netjes oplost en afwerkt.

die man van de rdw was zeer positief hij zegt ook maak alles netjes in orde dus lagertjes aandrijving alles gewoon netjes dan is het geen enkel probleem hij zij ook ik heb wel gekkere dingen gezien dan alleen een golfje 2 met een vr6 blok ;) ik ga de uitdaaging zeker aan foto's zullen volgen van me project ;) :thumbup:

golfmonster
08-02-2008, 10:39
die man van de rdw was zeer positief hij zegt ook maak alles netjes in orde dus lagertjes aandrijving alles gewoon netjes dan is het geen enkel probleem hij zij ook ik heb wel gekkere dingen gezien dan alleen een golfje 2 met een vr6 blok ;) ik ga de uitdaaging zeker aan foto's zullen volgen van me project ;) :thumbup:

dit is de link van me site http://vr6golfmonster.come2me.nl/

OakgreenVR6
08-02-2008, 12:58
Dat is een heel geloofwaardig verhaal en komt overeen met wat ik zelf ervaren heb. Kwestie van de ombouw netjes uitvoeren en goede materialen gebruiken. Daarnaast moet je echter niet vergeten dat de weggedrag- en geluidstesten pittig zijn! En als je er op een punt niet doorheen komt, mag je de volgende keer weer terugkomen voor alle testen en opnieuw de keuringskosten betalen. Zorg er dus voor dat je goed 'beslagen ten ijs' komt!

Ik heb nog wel wat documentatie/uitleg van de RDW wat de eisen precies zijn (van 2000), kan ik je toemailen als je wilt.

golfmonster
08-02-2008, 13:43
Dat is een heel geloofwaardig verhaal en komt overeen met wat ik zelf ervaren heb. Kwestie van de ombouw netjes uitvoeren en goede materialen gebruiken. Daarnaast moet je echter niet vergeten dat de weggedrag- en geluidstesten pittig zijn! En als je er op een punt niet doorheen komt, mag je de volgende keer weer terugkomen voor alle testen en opnieuw de keuringskosten betalen. Zorg er dus voor dat je goed 'beslagen ten ijs' komt!

Ik heb nog wel wat documentatie/uitleg van de RDW wat de eisen precies zijn (van 2000), kan ik je toemailen als je wilt.

als je dat wil doen heel graag is altijd welkom
tgvgolf3@zeelandnet.nl

die man was heel relax en legde alles netjes uit en dat geeft dan ook weer een op kikker om toch het project door te zetten :thumbup:

golfmonster
08-02-2008, 13:44
geluidstest is dan de uitlaat als ik het goed begrijp ?
dan kan je toch effe alles orgineel der onder leggen ?
das dan eigelijk toch het beste mvg van ramon

OakgreenVR6
08-02-2008, 17:33
geluidstest is dan de uitlaat als ik het goed begrijp ?
dan kan je toch effe alles orgineel der onder leggen ?
das dan eigelijk toch het beste mvg van ramon

ALLE geluid van de auto wordt bij het voorbij rijden gemeten, bij accelleratie. Dus niet alleen je uitlaat, maar zeker ook je inlaat zijn daarbij erg belangrijk. Banden- en windgeluid is verwaarloosbaar.

golfmonster
08-02-2008, 19:03
als je alles orgineel laat dan is er niks aan de pet als je gewoon alles inbouwt zoals het hoort gewoon netjes het luchtfilter orgineele uitlaat enz enz
kan er weinig loos aan wezen .

golfmonster
08-02-2008, 19:05

kosten van de herkeuring en de testbaan enz enz zal rond de 750 euro zitten vertelde de man van de rdw aan mij

golfmonster
08-02-2008, 20:33
ik had nog een vraagje hoop dat iemand hem kan beantwoorden
de remmerij is die van mij voldoende voor een vr6 heb nu 4 remschijven van me gti der onder zitten of moet ik alles van een type 3 afhalen vr6 ik hoor het graag greatzz van ramon

OakgreenVR6
09-02-2008, 13:53
Achterremmerij kun je zo houden, voorremmerij zou ik (op zijn minst) upgraden naar G60. Als je liever alles gelijk van een Golf3 wilt hebben, kun je dat natuurlijk ook doen, zul je ook andere velgen moeten nemen.

golfmonster
09-02-2008, 14:56
Achterremmerij kun je zo houden, voorremmerij zou ik (op zijn minst) upgraden naar G60. Als je liever alles gelijk van een Golf3 wilt hebben, kun je dat natuurlijk ook doen, zul je ook andere velgen moeten nemen.

ik zet alles over heb het al gekocht ook :D
dus bij deze

heb een setje 15inc ats cup vol gepolijst te koop

banden 165-50-15 met v-profiel 7,5J 4x100

:D of iemand moet willen ruilen of met bijbetaaling dan hoor ik het wekl :D

Tjaap
09-02-2008, 15:08
Jij hoort nogal veel he? :lmao:

golfmonster
09-02-2008, 16:31
Jij hoort nogal veel he? :lmao:

ja jaap tis wat he :D maar vind het wel super kick op het forum
iedereen helpt mekaar dat is gewoon echt tof (Y)

parebool
11-02-2008, 21:56
gewoon alles van een golf 3 vr6 pakken subframe remmerij enz. Dan kom je wel door de keuring heen zonder probleemen En dat kost je bijna 700 euro Ik had nog gekeken als ik die mail nog had. Maar die heb ik al verwijderd

golfmonster
13-02-2008, 21:22
ik heb een mooie aanwinst een 2.8 vr6 uit 1996 met 155,000 km op het blok
alles er op en der aan helemaal droog en echt als nieuw gewoon
dus dat is al weer 1 stap dichter bij me droom :D greatzz van ramon

leniebfl
01-04-2008, 22:53
ik heb een golf 2 1988 13i 4bak

en ik wil er een vr6 inbouwen .
maar ik heb geen stuur bekrachtiging maar dat wil ik er op hebben van welke auto past dat allemaal ook v golf 3 toch .
kan iemand me dat effe vertellen wat ik er het beste op kan zetten?

wat ben ik vergeten voor de inbouw v me blok?

vr6 motor
vr6 bak
draadboom vr6
computer vr6
denk voor remmen ook achter zoizo want is trommel [ g60]

wat nog meer allemaaal zou iemand me dat even kunnen vertellen wat ik nog meer moet aan schaffen?

ben alleen technies met scooters daarom , auto moet ik nog leren .

alfast bedankt

mvg

ries
02-04-2008, 18:54
Kijken ze bij zo'n ombouw ook naar de gebruikte versnellingsbak?
Stel dat je meteen een 6 bak wilt monteren (en hiervoor goede steunen maakt), zou dit dan een probleem zijn?

Ik meen ook wel eens ergens gelezen te hebben dat je allerlei papieren van de donor auto moet hebben. De meesten zullen echter een los blok aanschaffen en hebben dus helemaal niks.
Of moet je een officieel document van VW hebben waarop de specificaties staan van de omgebouwde motor?

M.I.V.W
02-04-2008, 22:05
Vorige week is Cor zijn golf 2 1.6 omgekeurd naar v5.
Ik ben er zelf bij geweest ,en geloof mij maar,zo spannend is het niet.
Het is een remmen test op de remmen bank.
Speling op de draagarmen testen enz.
En opnieuw wegen(dus laat al je audio thuis)
Een serieuze apk dus.
Ze wilden alleen de motorcode weten en het max vermogen bij welk toerental.
Al deze info kan je netjes bij je dealer halen.
Cor had meer dan 40% vermogens toename en moest dus naar Lelystad voor een test.
(Zit je onder dit verschil van 40% ben je snel klaar.)
Topsnelheid rijden en stopen,geluids test,en wegligging test.
Technishe keuring koste 47 euro.
Lelystad 700 euro.
Als de auto een G60 had geweest of gti was was hij voor 47 euro klaar geweest.

Ik denk dat dit verhaal wel duidelijk is ,het is van vorige week dus ook erg recent.

corrado-usa
02-04-2008, 22:11
dus een golf g60 kan je zo een vr6 in hangen even heen rijden en klaar.

M.I.V.W
02-04-2008, 22:11
Yep

ries
03-04-2008, 10:26
....er vanuit gaande dat je zo door de technische keuring komt.

En dit klopt volgens mij niet helemaal:
Als de auto een G60 had geweest of gti was was hij voor 47 euro klaar geweest.

Er ligt nu namelijk een motor in met een motorcode die VW nooit in die auto geleverd heeft. Je zit dan naast de technische keuring ook altijd aan de geluidstest vast a 350 euro ofzo.
Alleen die weggedragstest komt te vervallen als je binnen de 40% vermogensstijging blijft (hierbij wordt overigens niet gekeken of een motor gechipped ofzo is, de motorcode geeft aan hoeveel Kw die motor heeft en dat wordt vergeleken met de motor die nu nog op je kenteken staat).

ries
05-04-2008, 18:10
Vorige week is Cor zijn golf 2 1.6 omgekeurd naar v5.

Zag dat die bij de rdw netjes als 2.3L V5 op kenteken staat :thumbup:
De handelsbenaming verandert dus niet maar wel de technische gegevens.

Ik heb zijn auto ook even bekeken op jullie website en ik zag bij de beschrijving dat hij een custom-made 3" uitlaat eronder heeft.
Hebben ze hier nog iets over gezegd?
Weet je toevallig ook hoeveel dB hij had en hoeveel hij mocht hebben?
En luchtfilter, was dit een open filter of een gesloten bak?

Ik zag ook dat hij omgeboorde naven heeft van 4x100 naar 5x100 en daar nog een keer spacers op. Was dit ook zo gemonteerd bij de rdw keuring?
Hebben ze van de spacers nog iets gezegd?

Richard

M.I.V.W
06-04-2008, 10:24
De gegevens op de site kloppen niet meer.
De auto is nu 5x100 en er zaten parabool velgen onder.
We hebben ook een demper erbij gezet en de originele luchtfilter gemonteerd.