View Full Version : Volkswagen Golf MKII 1.6 milieudiesel
Mister Cool
12-11-2006, 19:59
Luitjes!
Sinds een maandje of 2 is mijn Jetta de deur uit:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding001_659601.jpg
Nog elke dag best spijt van, want ik mis hem heel erg :( , maarjah, hij moest plaats maken voor 'n diesel, omdat ik veel en veel te veel reed op benzine!
Hij is naar m'n broer gegaan, JeeWee, en ik heb nu zijn rooie diesel. Hij is dus wel bij me in de buurt gebleven, en mocht 't ooit zo uitkomen zou 'k hem weer terug kunnen kopen voor erbij!
Dan nu zijn vervanger, een tornadorode Golf 2 1.6 milieudiesel.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding068.jpg
Zoals op deze foto te zien, behoorlijk roze en dof... Hij is op foto's al keurig gewassen, want 't was best 'n gore auto
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding071.jpg
Allereerst de kunststof strips van de auto getrokken, omdat deze helemaal grijs waren... De auto is volledig gepoetst (kleien, polijsten, wax) en de kunststof delen zijn netjes overgespoten in motip bumperlak.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding073.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding074.jpg
Daarna was de binnenkant aan de beurt. De bekleding was goor en alles zat vol stof/zand en rotzooi. Inmiddels zijn de voorstoelen netjes schoon, de achterbank moet nog... Verder het interieur netjes gereinigd en aangezien er gaten in het vloerkleed begonnen te komen, heb ik zelf netjes matten gemaakt in deze auto.
Daarna nog enkele gebreken aan de auto opgelost. Nieuwe kachelmotor, nieuwe distributieriem en spanrol, remleidingen ontroest en getectyleerd, koplampen vervangen voor ori hella's, hoedeplankdragers vervangen voor hele, en beklede exemplaren, radiateur vervangen, en nog heel veel kleine dingetjes! Met elkaar al veel werk van gehad in ieder geval, maar niks schokkends. Na de winter gaan we verder met 'm, en wil ik de motorruimte beetje opfrissen, hier en daar wat nieuwe pakkinkjes, vloeistofjes en filtertjes, en vooral ook, blok en ruimte weer netjes schoon! Ook moet ik aan de binnenkant van de auto nog veel details aanpakken, maar voor de winter kan 't zo eerst wel.
Verder na de winter in ieder geval een 60/60 verlaging, ligt hier al in de schuur. Borbet b's er onder, 6j rondom. Ben nog op zoek naar 175/55/15 bandjes rondom. Een setje edition achterlichten, en misschien een gepolijst rvs s-bochtje op m'n einddemper... Evt. als 'k een harde deur kan vinden rechts voor nog een andere deur erin... Verder is de auto overigens wel goed hard! Verder heb 'k misschien nog wel wat kleine wensjes, maar voorlopig zal 't bij opfrissen blijven, want daar ben ik nog lang niet klaar mee!
De borbet's:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Borbet2.jpg
Ik zou vandaag mooi foto's maken van hoe hij is geworden, maar de camera was er mee opgehouden :( , dus deze houden jullie nog te goed!
Waarom heb je niet gewoon ff de bumper eraf gehaald? Is veel minder werk lijkt me :)
Ik heb de auto al even in het echt mogen aanschouwen en het ziet er zeer net uit, een heel mooie nette basis. Is met weinig middelen een mooi ding van te maken, zo met de smalle bumps en de 5-deurs carosserie! Enne dat "rollen"-idee nou snel loslaten hè! Goed, we gaan het zien, succes ermee! :)
jeuj mooie velgen man! ;) En heb de eer gehad om stukje mee te rijden, kan gerust zeggen dat het autootje prima rijd! zakken en die velgen eronder! :cool:
Mister Cool
22-11-2006, 22:14
Vandaag de 200.000 km. bereikt :D . Niks schokkends ofzo, maar voor 't eerst voor mij :D
Foto, net wat te laat :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding084.jpg
breadfan83
22-11-2006, 22:44
Foto, net wat te laat :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding084.jpg
Valt toch wel mee...
... het is net pas kwart over zeven geweest.
Gefeliciteerd met je jubileum-primeur. :D
Mister Cool
23-11-2006, 23:25
Valt toch wel mee...
... het is net pas kwart over zeven geweest.
Gefeliciteerd met je jubileum-primeur. :D
Kwart over 7 en 2 kilometer te laat :tongue:
Dat word wel wat zie ik al wel, maar zou je niet eens wat aan je avatar doen? Die loopt wel meer als 2 kilometer achter!
breadfan83
24-11-2006, 00:38
Kwart over 7 en 2 kilometer te laat :tongue:
Duh. :rolleyes:
Mister Cool
02-12-2006, 14:07
Bij deze nog wat foto's van hoe hij er nu bij staat. Zijn niet echt super, maar volgend jaar eens kijken of we eens een mooie shoot kunnen maken...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding090.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding091.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/Afbeelding095.jpg
breadfan83
02-12-2006, 14:22
Je hebt nog zwarte prut in de rechtopstaande delen van de deuropening zitten. :tongue:
Mooie standaard onverprutste Golf. Ben benieuwd hoe die er na de winter uit ziet.
Johan-dtc
02-12-2006, 15:45
heb nog een eindemper liggen, is wel van een gtd, dus diameter is iets groter
Mister Cool
02-12-2006, 16:23
Je hebt nog zwarte prut in de rechtopstaande delen van de deuropening zitten. :tongue:
Mooie standaard onverprutste Golf. Ben benieuwd hoe die er na de winter uit ziet.
Word na de winter nog aan gewerkt! Valt nog heel wat te poetsen en schoon te maken aan deze wagen...
En na de winter... De velgen staan wel in dit topic, en dat met 6 cm. verlaging rondom, dus shop er op los, want ik ben zelf ook erg schieuwnierig :D
is super basis
wat hoor ik nu ...plannen om te rollen ?????
een ly3d rooie volkswagen rollen ..........
verlaag hem maar ff ...mooie auto man
staal moet je verbreden en voor de winter er onder ...
Mister Cool
16-12-2006, 16:02
Nog iemand die even zin heeft om te shoppen :D . Misschien komt de verlagingsset er vervroegd onder (kerstvakantie), omdat het huidige onderstel flink gaar is... Maar dat is misschien, moet even een leuke sleutelplek nog regelen...
Verder zit ik te twijfelen, zal ik de wisser plat gooien (en zo ja, hoe werkt dit ook maar weer), of gewoon zo laten...
tsja waar blijven de foto's....
bumper voor spuiten kregen we te horen van iemand dat dan de motorsteun ook mee los komt, achteraf is dat dus niet waar. Maar afplakken was niet zo'n probleem, ik vond het wel een hippe BRA! Het zwart steekt lekker af op het rood, mooie basis kleur, ik wilde er destijds graag 15" Mooncaps eronder, maar broertje heeft ook leuke ideën.
Beetlefreak
02-01-2007, 08:49
Maandag nog zien schuiven door Burgum!! JeeWee zei het al aan de foon dat de verlaging geslaagd was :D
Zag er goed uit, ff aanschouwen binnenkort!
hoeveel diesel verbruikt je milieudiesel nou gemiddeld?
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/KPC290042.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/KPC290044.JPG
Golfje staat een beetje voorover, de banden vallen in de wielkasten voor, lijkt op een 80/60 verlaging.
Nog even de sebrings van mij gepast maar met 195/50R15 loopt het al snel aan in de wielkasten!
Johan-dtc
02-01-2007, 18:04
ziet er netjes uit met de sebrings, mocht je de verlaging gaan vervelen, dan hou ik mij aanbevolen voor overname
jettaracing
02-01-2007, 18:08
Ziet er goed uit ! Mooi rood is zeker niet lelijk,tornadorood Rules!! :rock: :rock: :rock:
fijne sebrings .... :D hij ligt lekker laag mooi werk mannen
ik heb nog wel een set sebrings liggen :D :thumbup:
Nienke Bug
02-01-2007, 21:06
Ziet er weer netties uit zo, en mooi laag, goed bezig zo
grt bonne
Mister Cool
02-01-2007, 22:41
Hier het baasje zelf even :D. Ik ben er superblij mee, ook al 't een en ander geraakt maar dat hoort erbij. De verlaging zou 60/60 zijn, maar heb meer t' idee van 80/60. Dempers zijn van Boge, veren KW. Heb zaterdag nog een ander setje wielen gescoord, dus ik zit momenteel even in twijfel...
Overigens ook nog mensen die weten hoe je de afrolomtrek kan berekenen?? Ik heb nu dus 13 inch met 175/70/13, en heb wielen in de maat 5,5 x 15 gekocht... Nu vraag ik me af, wat staat het mooiste en houd de afrolomtrek ong. gelijk?? Of hoe kan ik dit dat berekenen?
@ Wytse: Tornadorood is leuk, alleen ben ik nooit tevreden over de glans... :redface:
@ Gerk: Zat jij bij Marcel in de sletta?
Mister Cool
02-01-2007, 22:45
hoeveel diesel verbruikt je milieudiesel nou gemiddeld?
Vandaag had ik mijn ruigste tank, 1 op 16,6. Maar was naar limburg heen en trug gereden met snelheden van 130 tot ong. de top (rond 160 ofzo?)... Bij constant 120 op de snelweg is 't ongeveer 1 op 18,5. Zuinigste tank was 1 op 22,3... Dus je kan echt zuinig met zo'n ding! Normaal rij ik ongeveer 1 op 20.
Beetlefreak
02-01-2007, 23:43
ik heb nog wel een set sebrings liggen :D :thumbup:
Heb je evt. ook belang bij ruilhandel Voklswien?? :)
@ Gerk: Zat jij bij Marcel in de sletta?
Nope, ik zag je rijden toen ik bij de stoplichten stond, en toevallig even later achter Marcel aan reed :D
Mister Cool
02-01-2007, 23:51
Dan heb ik jou gemist! Als je eens komt buurten bij JeeWee kom 'k wel 's langs, long taaim nie sien!
Ik ben overigens ook aan 't rondkijken voor andere achterlichten eventueel, maar wat zou't mooiste uitkomen op een rooie golf??
- Helder wit-rood
- Helder smoke-rood
- Normaal donker-rood
- Normaal wit-rood
Geen idee eigenlijk, maar moet ook weer netjes staan i.c.m eventuele andere knippers voor, maar ik wil liefst witte knippers voor...
heb nog setjes helder liggen rood smoke, gewoon zwart rood ook wel en helemaal zwart wel ( treser )
mag je wel ff passen :D geen verpilchtingen
witte knippers voor heb ik ook wel liggen voor orgineele bumpers
ruil handel met wat ? sebrings tegen ........ :confused:
Mister Cool
03-01-2007, 11:59
Ik heb momenteel niks meer te ruilen :D . Ja velgen, maar die wil ik niet kwijt ;) . Heb alleen nog wat donkere g60 knippers en 'n setje afgedankte hoedeplankdragers :tongue: . Heb dus weer ruimte voor veel rommel :D . Maaruh, wat moeten die lampies kosten bij jou?
Ik heb momenteel niks meer te ruilen :D . Ja velgen, maar die wil ik niet kwijt ;) . Heb alleen nog wat donkere g60 knippers en 'n setje afgedankte hoedeplankdragers :tongue: . Heb dus weer ruimte voor veel rommel :D . Maaruh, wat moeten die lampies kosten bij jou?
nee ruilen was voor beatelfreak bedoeld ....die vroeg of ik de sebrings wou ruilen.
30 euro voor de heldere smoke rood ( zijn nieuw)
15 voor zwart rood gewoon
15 voor treser zwart
5 voor de voorste witte knippers ( zonder oranje glasjes er achter )
maar kom maar es langs om te passen je bent niks verplicht
Beetlefreak
03-01-2007, 12:35
nee ruilen was voor beatelfreak bedoeld ....die vroeg of ik de sebrings wou ruilen.
YG PM ;)
YG PM ;)
ja retour ...en mister cool ...u moet maar ffkes kieken :thumbup:
Mister Cool
09-02-2007, 18:05
Hehe, wat hebben jullie lang moeten wachten op foto's! Haha, alleen slechte van de verlaging waren er. Vandaag banden wezen halen voor mijn nieuwe zomerwielen... En ja, ze moesten er ook meteen onder, want de andere banden waren kaal... Dus dit zijn niet mijn winterwielen, maar gewoon zomerwielen... Het zijn Lemmerz, 5,5j 15 inch, met 175/55/15 conti's er om... Ik zou zeggen, geniet, en geeft allen uw commentaar :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P1010333.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P1010340.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P1010334.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P1010338.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P1010335.JPG
Beetlefreak
09-02-2007, 18:10
Vetjes Marco!! Geen last van trillingen in de wielen?? Super zo hoor!!
Staat erg gaaf marco! Weet niet hoe het irl is maar zo lijkt me de achterband wat ieltjes. Desalniettemin erg originele keuze, maar dat wist je al!
Erg gaaf geheel zo! :cool:
Is dit zonder spoorverbreders? Valt me nog reuze mee voor ET45
FireAndIce-GTD
09-02-2007, 18:33
Ziet er zeer netjes uit !..
Heb alleen nog wat donkere g60 knippers
En waar komen die ook alweer vandaan :D
Staat heel erg mooi zo! Super! :thumbup:
Heel erg netjes Mister Marco! Zag je vorige week op een avond nog op Quat, je ging richting Noardburgum, ik de andere kant op in de T3.
Hee broeder, staat erg mooi zo! Lekker apart, nog niet eerder gezien! En glimmen dat die wieltjes doen!
good bizzie gosurt ;-)
jettaracing
09-02-2007, 21:41
Vette Velgen !
Staat erg leuk onder zo'n rode golf!
Nu nog een set witte knippers en een paar rood/witte achterlichten ,dat zou het echt afmaken!
Ziet er gaaf uit met die wielen :) Nooit eerder gezien!
Mister Cool
09-02-2007, 23:59
En waar komen die ook alweer vandaan :D
Die zijn al weg :D
Mister Cool
10-02-2007, 00:05
@ Bas: Dit is zonder spoorverbreders, wil er binnenkort nog wel 20 mm tussen proppen, dan is dat iele wat michel al zei er ook wat af...
@ Benji: Ik heb jou ook gezien, maar was te laat om te zwaaien :redface: ...
@ Wytze: Ik zat te denken aan edition achter... Maar nu twijfel ik toch weer... Zijknippers gaan er zowiezo uit, komt iets anders leuks voor in de plaats... En verder ben ik bijna jarig en er zijn mensen in de familie die weten wat ik leuk vind, dus wie weet! Afwachten maar :D
Verder iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties :D . Ik ben er zelf ook zeer content mee. De naafkapjes liggen nog te drogen, die waren namelijk zwart, die komen er dus nog op!
Mister Cool
10-02-2007, 00:39
Ik had overigens nog een vraagje...
Ik ging vanavond tanken, zal m'n tankklap open doen, G$*@#*@E, zit er een dikke kras achter op m'n c-stijl :mad: , lijkt erop dat een of andere idiot er met 'n sleutel bij langs is geweest ofzo, want hij ging dwars door m'n lak heen :mad: . Maar hoe zit dat nu met dat waarborgfonds ofzo, heb er eens iets van gehoord, maar zou je daar evt. geld weg kunnen krijgen?? Zal er morgen als 'k het niet vergeet even een foto van maken...
Of zou iemand van hier dat misschien fatsoenlijk weg kunnen werken voor 'n leuk prijsje?? :redface:
Of zou iemand van hier dat misschien fatsoenlijk weg kunnen werken voor 'n leuk prijsje?? :redface:
moet je even langs mijn broer rijden ......... :rolleyes:
die zwarte steenslag kap is wel een aanslag op jou lak marco
vooral als het er nat onder is geweest
mooie wielen marco staat hem goed dat witte :thumbup:
ik heb nog wel set edition achter lichten liggen ( maar dat weet je wel )
jaja ROOD met WITTE stippen haha!
klote van die kras en ik zal ff aan je verjaardag denken!
Mister Cool
10-02-2007, 20:17
moet je even langs mijn broer rijden ......... :rolleyes:
die zwarte steenslag kap is wel een aanslag op jou lak marco
vooral als het er nat onder is geweest
mooie wielen marco staat hem goed dat witte :thumbup:
ik heb nog wel set edition achter lichten liggen ( maar dat weet je wel )
Ja ik weet nog niet of ik hem er op laat of er af zal doen... Heb 'm er net weer 2 dagen op, gaat niet meteen raar...
Heb je ook toevallig rood/wit niet heldere versie alberto?? Ik moet nodig ff eens langs komen :redface:
En die broer van jou, die doet meer dan alleen lakreconditionering dan?? Het is echt een diepe kras hoor, tot op de witte onderlaag :mad:
Ja ik weet nog niet of ik hem er op laat of er af zal doen... Heb 'm er net weer 2 dagen op, gaat niet meteen raar...
Heb je ook toevallig rood/wit niet heldere versie alberto?? Ik moet nodig ff eens langs komen :redface:
En die broer van jou, die doet meer dan alleen lakreconditionering dan?? Het is echt een diepe kras hoor, tot op de witte onderlaag :mad:
nee rood wit heb ik niet
hij kan veel met krassen ....trouwens die uit deuker zonder te spuiten
doet dat ook krassen weg werken bel hem ook eens ...wie weet
Ja zal ik ook snel even doen... Maar even kijken of dat in 't budget past allemaal...
gaat geen giga vermogen kosten marco valt je wel mee denk ik :thumbup:
Mister Cool
11-02-2007, 10:41
gaat geen giga vermogen kosten marco valt je wel mee denk ik :thumbup:
Nee, maar er moet wel een gigavermogen uit mijn blokje komen :tongue:
Mister Cool
21-02-2007, 14:58
Ik was bezig om een update voor m'n auto te maken. M'n gele mistlamp voor onder de bumper. Ik dacht laat ik even de steuntjes nog mooi zwart spuiten. Ben ik 'm even aan 't demonteren dus, flikkert -ie uit m'n handen :mad: :redface: ... Dus wie nog iets heeft liggen voor 'n leuk prijsje, ik hoor 't graag!
hele coole golf zo! vooral met die ORIGINELE wieletjes er onder... TOP!
Jurgen Santana
21-02-2007, 18:58
Staat heel erg mooi zo! Super! :thumbup:
Ziet er inderdaad heel erg mooi uit!
Mister Cool
21-02-2007, 22:14
Danku heren :D . Van 't weekend komen er nog wel spoorverbreders aan de achterkant, want daar vallen ze echt te ver weg! Kan nog net voor de meeting. 20 mm aan elke kant :D . En misschien nog iets leuks ipv de knippers in de schermen, maar dat is zelfs voor mij een verrassing :rolleyes: ...
Maar iemand die nog 'n leuk lampie voor me weet??
Mister Cool
04-03-2007, 18:31
Gister 'n nieuw achterklep slot erin gezet, en een nieuwe accu. Nu wil hij overigens koud nog niet starten... Nieuwe gloeiers erin denk ik maar even... Edition lampen gekocht, komend weekend er maar even in zetten... Iemand ook nog een leuk goeikoop adresje voor achterwiellagers?
Iemand ook nog een leuk goeikoop adresje voor achterwiellagers?
ASD Automaterialen Dokkum! Topzaak, met veel voor weinig :thumbup:
Stoere bak zo onderhand!!! :cool:
jettaracing
04-03-2007, 21:32
Stoere bak zo onderhand!!! :cool:
:iamwithst
zei ik al he .... :D
Johan-dtc
04-03-2007, 23:32
ik kan achterwiellagers leveren voor 65 euro incl, normale prijs bij de automaterialenzaak is iets van 90 euro, deze zijn gewoon nieuw, en doos bevat 2 lagers(binnenste en buitenste), keering, moer, borgplaat en borgpin
de prijs is voor de linker en rechterkant.
Holy SHIT!
ASD = 8 euro
En begin niet over de kwaliteit te mekkeren, want we rijden hier bijna allemaal rond de ET0 en als ze wel over een paar jaar kapot zijn zet je er gewoon een nieuwe in voor 8 euro :eek:
Mister Cool
05-03-2007, 19:29
8 euro is geen geld :D . Naja, ET 0 rijd ik niet, dat zou dus never nooit passen onder mijn bakkie, loopt alles aan :D . Maar goed, 'n setje spacers en zelf gemaakte naafgaten, ach dat wil ook wel slijten :D . Hebben ze dat spul daar op voorraad, of moet je even van te voren bestellen...
Alles = op voorraad.
En neem gelijk maar een aanhangwagen mee voor de 1-euro-spuitbussen die je daar tegenkomt!
Mister Cool
05-03-2007, 19:43
Alles = op voorraad.
En neem gelijk maar een aanhangwagen mee voor de 1-euro-spuitbussen die je daar tegenkomt!
Haha, ik ben er nog nooit geweest... Veel oud spul daar?? Kom enkel wel eens bij YK, maar die vind ik prijzig met hun ouwe zooi...
Alles nieuw daar, en goedkoop want het is een groothandel. Maar iedereen kan er zo naar binnen lopen.
Jurgen Santana
05-03-2007, 19:53
Holy SHIT!
ASD = 8 euro
En begin niet over de kwaliteit te mekkeren, want we rijden hier bijna allemaal rond de ET0 en als ze wel over een paar jaar kapot zijn zet je er gewoon een nieuwe in voor 8 euro :eek:
Wie wil er anno 2007 nog kwaliteit? Als je maar dikke wielen hebt en laag bent. Daar gaat het toch om.
Begint me wel een beetje duidelijk te worden waarom je een hoop mensen niet ziet op meetings als Woerthersee ;) :D
Mister Cool
05-03-2007, 20:02
Wat moet je met kwaliteit als die met dergelijke dikke wielen en verlagingen net zo hard slijt :D . Weer 'n paar tientjes over om te sparen voor de volgende set wielen... Steek die tientjes liever in goeie banden e.d.
sikke aant
05-03-2007, 22:01
ja indd, ik rij er ook op en zolang ze niet stuk gaan is er toch niks mis mee :thumbup:
jettaracing
05-03-2007, 22:29
:iamwithst :woowoo:
Ik rij al 2 jaar met deze lagers , met 8,5x15 et08!,en nog geen enkel probeem gehad!(met 25000 km per jaar! :eek: )
ASD rules!
Begint me wel een beetje duidelijk te worden waarom je een hoop mensen niet ziet op meetings als Woerthersee ;) :D
dus je mag alleen naar de Wörthersee met originele wiellagers :confused:
lekker belangrijk, je hebt toch ook geen originele benzine meer in je tank. Dat haal je niet naar wuttersee.
Mister Cool
11-03-2007, 19:59
Zo, een paar kleine dingetjes veranderd, nieuwe wiellagers gemonteerd. Heerlijk die stilte :D . De veranderingen ten opzichte van de eerdere foto's:
- spacers achter, 20 mm per kant
- wisser plat
- edition verlamping
- naafdopjes op de wielen
- rabbit-plaatjes ipv knippers in de zijschermen
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P3100100.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P3100099.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P3100111.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P3100097.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/P3100113.JPG
Helemaal goed Marc, ding wordt met de handeling mooier..je stijl bevalt me wel, wist je al :)
Nienke Bug
11-03-2007, 20:15
Heb je vrijdag nog zien rijden in drachten, die auto is echt netties wel wat anders dan dat hok van mij :D
Grt Bonne
Ziet er goed uit! Zag je zaterdag nog rijden he ;)
Bonne, jij hebt zeker die bruine Golf? Tweeling zusje van Sikke Aant. Zag hem zaterdag staan bij het ziekenhuis te Drachten.
Mister Cool
12-03-2007, 00:33
@ Split: Ik ben het helemaal met je eens ;)
@ Bonne: Ik heb jou niet gezien. Wil dat hok wel eens in 't echt aanschouwen :D .
@ Benji: Ik zag jou ook, en beide een giga grijns op het gezicht :D . Dat is vw rijden ;) Ik vind die campert trouwens wel supercool :thumbup:
@ Benji: Ik zag jou ook, en beide een giga grijns op het gezicht :D . Dat is vw rijden ;) Ik vind die campert trouwens wel supercool :thumbup:
Ik lach altijd wanneer ik in de Camper rij :thumbup: Bedankt voor je compliment, de jouwe mag er ook zeker wezen! 5-deurs is best gaaf!
Nienke Bug
13-03-2007, 19:49
Kan kloppen dat "het hok" daar stond we waren met onze kleine int ziekenhuis.
En dat je mijn hok niet zag kan kloppen want er staat een boswal tussen die rijbanen :D
En 15 april is ie wel te aanschouwen in drachten op de meeting bij Friesland kevers :thumbup:
Grt bonne
Mister Cool
13-03-2007, 20:05
Kan kloppen dat "het hok" daar stond we waren met onze kleine int ziekenhuis.
En dat je mijn hok niet zag kan kloppen want er staat een boswal tussen die rijbanen :D
En 15 april is ie wel te aanschouwen in drachten op de meeting bij Friesland kevers :thumbup:
Grt bonne
Was het op de rondweg dan ofzo... Kan ook niet missen, want verder ben 'k ook niet geweest :D . Was iig al laat in de middag :D
Hee broeder mooie foto's gemaakt! Ziet er puik uit hoor!
hier nog een rollin' rabbit:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1010366_k_original.jpg
Jurgen Santana
16-03-2007, 20:36
dus je mag alleen naar de Wörthersee met originele wiellagers :confused:
Ik bedoel meer het feit dat de auto's waar op onderhoud en slijtage delen bezuinigd wordt wat minder betrouwbaar zijn. Meestal durft men daar geen lange afstanden op te rijden.
met lagers is er vast wel verschil maar goede imitatie is niet van Orgineel te onderscheiden behalve in de prijs. Er zijn echt geen 100 fabrikanten die lagers maken. Maar 8 euro is wel heeeeel goedkoop.....ben wel nieuwsgierig welk merk erop staat
Ferry
Erg gave Golf, die wielen staan 'm super... ook weer eens wat anders. Ze lijken wel wat op de wielen van de New Mini, trouwens.
Is die Golf geïmporteerd, of is het een extreme winkeldochter?
ik heb vandaag ook een rode golf 2 1.6 GTD diesel uit 1988 gekocht :D
die van jou ziet er erg netjes uit, zal nog ff duren voordat mijne er zo uit ziet...
Mister Cool
17-03-2007, 01:11
die van jou ziet er erg netjes uit, zal nog ff duren voordat mijne er zo uit ziet...
Even poetsen, verlagen en dikke wielen! Dan ben je toch al een heel eind? :D
@ Jurgen: Ik zie niet in waarom iemand met goedkope wiellagers niet naar worthersee durft te rijden :confused: . Al zou ik naar de andere kant van de wereld moeten, gewoon gaan met die banaan! :D Overigens word er op deze auto ook niet bezuinigd, maar als ik voor de helft van de dealerprijs ook prima spul op m'n auto heb, dan hoef ik niet zo nodig zo'n vw-logootje op m'n onderdelen...
@ Broeder: Toch nog 'n leuke foto! Alleen beetje jammer van de scherpte, volgens mij is je camera ouder aan 't worden ;)
liefer naar de dealer :eek:
Ik bedoel meer het feit dat de auto's waar op onderhoud en slijtage delen bezuinigd wordt wat minder betrouwbaar zijn. Meestal durft men daar geen lange afstanden op te rijden.
het is gewoon een teeeeering eind rijden ..en dat zeg ik :D met, mijn rond de 150.000 km per jaar :thumbup:
reden dat ik nooit bij de see was is niet de ''slechte'' kwaliteit van de onderdeelen :D
met lagers is er vast wel verschil maar goede imitatie is niet van Orgineel te onderscheiden behalve in de prijs. Er zijn echt geen 100 fabrikanten die lagers maken. Maar 8 euro is wel heeeeel goedkoop.....ben wel nieuwsgierig welk merk erop staat
Ferry
je betaald ook voor het v.a.g stempeltje en het mooie doosje van volkswagen
koop het zelfde lager maar eens bij een groothandel .. :eek:tja dan zit het in een vettig platic zakje en niet in een mooi doosje :woowoo:
Beetlefreak
17-03-2007, 09:29
@ Broeder: Toch nog 'n leuke foto! Alleen beetje jammer van de scherpte, volgens mij is je camera ouder aan 't worden ;)
Scherpte is ook vrij lastig bij een gangetje van 110/120 in een hobbelend iets ;) :D
Scherpte is ook vrij lastig bij een gangetje van 110/120 in een hobbelend iets ;) :D
Wie neemt er dan ook uit deze hoek foto's :D
eindelijk een diesel :) werd wel tijd he. Ik heb nu ook een diesel en dat rijdt nog best
goed bezag gosurts met je vage ini mini one velgen, nu maar hopen dat er geen losers zijn die je na gaan bouwen met zukke wielen
Even poetsen, verlagen en dikke wielen! Dan ben je toch al een heel eind? :D
nou, inderdaad na het schoonmaken zag het er allemaal al een stuk beter uit ;)
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/GTD07.jpg
nu nog verlagen en dikke wielen :D
Mister Cool
15-05-2007, 22:44
Even uit 't stof trekken! Laatste tijd niet veel veranderd aan de golf, beetje onderhoud gedaan zoals olie filtertjes en dergelijke zaken. Verder alleen lekker gereden :D . Vandaag ff de motorruimte lekker aangepakt, was mooi weer buiten dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken..
Zo begonnen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00439klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00459klein.JPG
Na een tijdje:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00460klein.JPG
Eindresultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00463klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00464klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00465klein.JPG
Met veel dank aan!:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00469klein.JPG
En:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00468klein.JPG
Als ik de moed weer heb knap ik 't verder op ;)
Mister Cool
16-05-2007, 07:47
Gister bij de wasbox (even motorcleaner gedaan voor het ruigste) heb ik ook nog wat leuke foto's gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00444klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00448klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00450klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00453klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00456klein.JPG
heb je de motor ontvet ?
moet je hem nu even in spuiten met siliconen spray ...anders is hij binnen 2 week rood van roest
Zag hem gisteren staan met de kap open, dacht hij is de diesel aan het opvoeren :D
Maar dit ziet er ook goed uit ;)
Mister Cool
16-05-2007, 17:27
Zag hem gisteren staan met de kap open, dacht hij is de diesel aan het opvoeren :D
Maar dit ziet er ook goed uit ;)
Dat moet nog komen ;)
Mister Cool
31-05-2007, 17:47
Zou deze week auto poetsen, maar momenteel geen droge ruimte om dit te doen, dusja, wat doe je dan met zulk klote weer als vandaag... Juist, auto ff op de krik, en de wieltjes poetsen, dat kan gelukkig wel in 't hok. De wielen glimmen dus in ieder geval wel weer!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00490klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00486klein.JPG
totaalplaatje:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00484klein.JPG
Prachtgolf, deze week nog gespot in Drachten (woensdagochtend). :cool:
Zo, die glimmen idd weer!! Milieudiesel is dat trouwens met een geknepen turbo enzo? (is wss al 10x meer gevraagd maar weet het zo ff niet)
Zo, die glimmen idd weer!! Milieudiesel is dat trouwens met een geknepen turbo enzo? (is wss al 10x meer gevraagd maar weet het zo ff niet)
Jep, 60 of 65pk volgens mij :)
Zo, das nie mis :)! heerlijk :)
Niet de turbo, wel de brandstofpomp.
Mister Cool
02-06-2007, 19:51
:D Prachtgolf, deze week nog gespot in Drachten (woensdagochtend). :cool:
Toen was 'k materiaal halen om 'm nog mooier te maken :tongue: . Neem maar 'n goeie zonnebril mee morgen, want hij 's weer glimmend rood :D . Post nog wel ff foto's van de week.
Sander Wa Oars
07-06-2007, 23:08
Goed bezig marco!!
ziet er echt super uit!!
kleur helemaal bij???
of moeten we de polijstmachien er nog eens bij pakken?
greets Sander
tiefflieger
08-06-2007, 19:37
Mooie auto, zondag nog ff bekeken in Burgum maar staat er zeer netjes bij !
zit de uitlaat er inmiddels onder?
Mister Cool
21-06-2007, 21:07
zit de uitlaat er inmiddels onder?
Jawis boeke! Van voor tot achter dinsdag een nieuwe uitlaat gemonteerd, met gtd voorpijp. Scheelt best wel zo zonder kat :D . Verdere aanpassingen zitten er wel aan te komen, maar laten nog even op zich wachten.
Mister Cool
24-07-2007, 20:38
Afgelopen week een andere camera gekocht, dus zaterdag maar even uitgeprobeerd met de golf. Had voor de foto's maar even een grilletje met smalle lamellen gemonteerd, vond ik beter staan bij de auto. Verder niks gedaan, was de moed even een beetje kwijt met deze auto... Maar langzaam aan kriebelt het weer, dus wie weet wat er nog gaat gebeuren. Binnenkort eerst maar eens weer poetsen, voor mij geen rooie auto weer... Althans, geen rooie zonder blanke lak :D. Nou hieronder een aantal die redelijk gelukt zijn:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9287.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9298.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9295.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9315.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9317.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9309.JPG
Jettameister
24-07-2007, 20:46
Mooie fotos en de gril staat em wel hoor !
Johs 3.0 VR6
24-07-2007, 21:38
erg nette golf zo .
Zag je net rijden, zag meteen de BH al zitten :D Maar ziet er goed uit baas hoor!
Mister Cool
27-07-2007, 18:31
Haha, lingerie blijft spannend he ;) . Je bus zag er ook weer super uit :thumbup: . Ben vandaag even in burgum boven de put geweest, verse olie en filter, brandstof en luchtfilter, en ik ben even bij emperor audio geweest... Daar komt dus ook nog wat achterweg binnenkort :D . De bra is momenteel nodig, heb wat lakschade eronder, zijn allemaal waterdruppen in de lak getrokken, dus 't is net een panter nu :(
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00596klein_478388.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSC00597klein_157934.JPG
Krijg 't er niet meer uitgepoetst :( Zo ziet 't dak er dus ook uit, en her en der op de zijkant zit er nog een...
Mister Cool
27-07-2007, 18:41
Zag je net rijden, zag meteen de BH al zitten :D Maar ziet er goed uit baas hoor!
Vind alleen de foto's nog niet zo geweldig. 't is een Nikon coolpix 5700, je kan er net wat teveel mee, moet echt leren :D
Fotograferen kan je leren ;)
Ik dacht dat je vanmiddag wel even achter me aan reed, even eamelje, dat doet Gerk meestal wel! :tongue: Dus je weet het de volgende keer ;) Neem je camera mee.
Beetlefreak
27-07-2007, 23:07
Ik dacht dat je vanmiddag wel even achter me aan reed, even eamelje, dat doet Gerk meestal wel! :tongue:
:bj:
Mister Cool
28-07-2007, 18:57
Fotograferen kan je leren ;)
Ik dacht dat je vanmiddag wel even achter me aan reed, even eamelje, dat doet Gerk meestal wel! :tongue: Dus je weet het de volgende keer ;) Neem je camera mee.
Ja, daar had ik nog aangedacht, maar ik moest nog even wat doen enzo, anders is 't altijd zo snel laat :D . Doe 'k volgende keer wel even, want ik vind het toch lastig met al die dingen op zo'n apparaatje :D
tiefflieger
28-07-2007, 21:09
FF een tip voordat je de volgende keer weer gaat poetsen.
Was het voor het poetsen een keer met schoonmaakazijn.
Dat haalt de kalk uit je lak en dan is de kans groot dat ie wat langer rood blijft, zonder stippen !
Verder een hele mooie TD, ben ook rond aan het kijken voor zoiets maar echte mooie zijn er niet veel meer...
Mister Cool
29-07-2007, 10:41
FF een tip voordat je de volgende keer weer gaat poetsen.
Was het voor het poetsen een keer met schoonmaakazijn.
Dat haalt de kalk uit je lak en dan is de kans groot dat ie wat langer rood blijft, zonder stippen !
Verder een hele mooie TD, ben ook rond aan het kijken voor zoiets maar echte mooie zijn er niet veel meer...
Dank voor de tip :thumbup: . Dacht dat het regenwater was, maar nadat de zon er even later op had staan bakken bleef dit over. Geen regen dus :( . Misschien dat toch iemand met water aan het spelen is geweest ofzo. Maar zou je deze stippen er nog met azijn uitkrijgen dan?? Het zit er echt in zeg maar...
Dank voor de tip :thumbup: . Dacht dat het regenwater was, maar nadat de zon er even later op had staan bakken bleef dit over. Geen regen dus :( . Misschien dat toch iemand met water aan het spelen is geweest ofzo. Maar zou je deze stippen er nog met azijn uitkrijgen dan?? Het zit er echt in zeg maar...
proberen waard marco erger kan het nooit wordentoch :thumbup:
Mister Cool
29-07-2007, 14:01
proberen waard marco erger kan het nooit wordentoch :thumbup:
Ik heb het al erger gemaakt :D . Deed het bh-tje erop, om de aandacht bij de stippen weg te halen. Nu is daaronder 1 grote stip :redface:
tiefflieger
29-07-2007, 14:20
In regenwater zit ook kalk.
Dat en natuurlijk UV (de zon) zorgen voor die verkleuring.
Ik werk bij een poetsbedrijf en als wij zo'n rode auto krijgen die dof is of vlekken heeft wassen we hem eerst altijd ff met schoonmaakazijn.
Meestal helpt het wel...
jettaracing
29-07-2007, 14:23
Eerlijk gezegd heb ik met de mijne daar nooit geen last van ,vlekken in de lak .
Alleen dat de lak ,bij de randjes soms iets gaat verkrijten ,maar dat is zo weer weggepoetst .
Nu zit de mijne ook onder een dikke laag meqiuars natuurlijk :D
Eerlijk gezegd heb ik met de mijne daar nooit geen last van ,vlekken in de lak .
Alleen dat de lak ,bij de randjes soms iets gaat verkrijten ,maar dat is zo weer weggepoetst .
Nu zit de mijne ook onder een dikke laag meqiuars natuurlijk :D
:goodpost: reklame :D :D
Ik heb het aleen op de spiegels
Maar dat komt om dat het motip verf is denk ik
Wat marco heefd heb ik trouwens nooit eerder gezien
Ik ben er ook ff 2 tellen mee bezig geweest je kan poetsen wat je wil
het gaat niet weg
De witte vlekken zitten echt in de lak
rode auto die dof is of vlekken heeft wassen we hem eerst altijd ff met schoonmaakazijn.
Meestal helpt het wel...
dit is echt nieuw voor me ...probeeren dus :thumbup:
Mister Cool
29-07-2007, 21:19
dit is echt nieuw voor me ...probeeren dus :thumbup:
Misschien probeer ik dat nog een keer. Maar ik had de bra er al op om de aandacht er bij weg te halen, dus de hele voorkant van de motorkap is ook 1 grote vlek nu... Ik zit er over na te denken om hem compleet opnieuw te doen. Maar dat word dit jaar zowiezo al niks meer. Eerst wat muziek er in, en de motor krijgt 'n wytze behandeling binnenkort :D . Verder nog wat zaken als een nieuw voorruit enzo, en misschien wel alvast wat beginnen met ontroesten. Wil denk ik dan de gaatjes voor de strips ook dicht laten lassen en m'n achterplaat strak en de wisser achter eraf... Maarja, het zijn nog wilde plannen, de tijd zal het leren!
Mister Cool
01-08-2007, 21:37
Eindelijk een leuke update! Deze wilde ik al heel lang doen, maar vanavond was het zo ver! Elektrische recaro's! Damn wat zit ik eindelijk eens lekker. Grijs velours, op 1 brandgat na helemaal gaaf. Sorry voor de slechte foto's! Camera wou niet echt wat ik wou :D. Komen nog wel betere, en zondag in drachten te bewonderen ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9410.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9407.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9414.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9415.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9419.JPG
Ik ben er erg blij mee :D
ZO! Dat is pas goed daily-materiaal! Dat zit als een tierelier!
Edition-Blue
01-08-2007, 21:51
Leuke wagen, interieur ziet er ook heel goed uit !!
corrado-usa
01-08-2007, 21:51
mooie auto geworden zo.
Jettameister
02-08-2007, 12:37
NNNNAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJSSSSSSSSSSSSS
Interieur is echt netjes zo :D :D :D :D
Mister Cool
02-08-2007, 17:30
Thanks voor de reacties. Ben er zelf ook erg blij mee. Wat een wereld van verschil, kwam vandaag weer eens fit uit de auto :D .
zo netjes interieurtje man! kan me voorstellen dat het zit als een koning. ik weet wat een ander interieurtje kan doen... :D
Thanks voor de reacties. Ben er zelf ook erg blij mee. Wat een wereld van verschil, kwam vandaag weer eens fit uit de auto :D .Heb je sportstoelen nodig voor dat gooi- en smijtwerk? :)
Mooi interieurtje, eens wat anders als al dat blauw
fijne stoelen marco :D ..........blij dat ze goed zitten :thumbup:
Jetta MaNiA
02-08-2007, 19:03
fijne stoelen marco :D ..........blij dat ze goed zitten :thumbup:
En zo raakt Alberto toch zijn handel langzaam aan kwijt :)
Is dat leer ook al weg!? Stond niet meer in je topic!
Mister Cool
02-08-2007, 21:22
Heb je sportstoelen nodig voor dat gooi- en smijtwerk? :)
Mooi interieurtje, eens wat anders als al dat blauw
Nee moet gewoon goed zitten met 1000 km.+ per week. Maar met gooien en smijten zijn ze ook wel makkelijk inderdaad. En ik vond de stof erg mooi bij de auto staan :D .
@ alberto: Ik ben ook erg blij :D. En dat 3 deurs leer van je, kan dat ook in een jetta? Dan bedoel ik vooral de achterpanelen...
Zit wel 1 brandgat in, zou het zelf te repareren zijn en zo ja hoe? Of weet iemand een adresje, 't moet wel beetje mooi/goed gebeuren natuurlijk :D
ja achterpanelen van jetta zijn hetzelfde
Mister Cool
03-08-2007, 17:50
ja achterpanelen van jetta zijn hetzelfde
Thanks, zal de info even doorgeven :thumbup:
En zo raakt Alberto toch zijn handel langzaam aan kwijt :)
Is dat leer ook al weg!? Stond niet meer in je topic!
Gelukkig wel ,marco blij ,ik blij, mama blij :D want de recaro's stonden in de weg bij ons boven
Want tja de kids eisen mijn hobby ruimte op :eek: waar de recaro's stonden
volgende week eens een dag zien te vinden om de garage op te gaan ruimen
en dan veel spullen weg bonjouren
Het leer is al weg ja is naar AMSTERDAM gegaan :thumbup:
marco veel zit plesier met je elekt Recaro GLI intrieur
Mister Cool
09-08-2007, 22:01
Zit nog steeds lekker alberto, mooi schoon bankje weer :thumbup:
Zondag bij aankomst op het meetingterrein bij de mac nog een leuk momentje:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9425.JPG
Nog een geinige foto later die dag
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9439.JPG
Beetje kutfoto's, camera stond niet goed ingesteld :redface:
Mister Cool
14-08-2007, 21:19
Zo dan maar weer eens wat update's posten. Afgelopen weekend redelijk wat gedaan aan de golf. Vrijdag eerst bij wytze geweest, en de motor even opgevoerd, dus meer lucht, meer brandstof. Leuk sportief geluidje, en prestatie's gingen flink vooruit, evanals de rookproductie :D . 180 al gehaald (op de teller natuurlijk) tegenover maximaal 160 anders, als je al tijd kreeg om dat te halen en de wind mee had. Gaspedaal veel strakker afgesteld, dus rijd weer als een tiet :D. Heb het benji vanavond ook maar even laten zien bij de stoplichten @gemeentehuis burgum :D :tongue: . Wytze, bedankt :thumbup: . Verder zaterdag een andere klokkenwinkel geïnstalleerd. Veel gedonder gehad om de kilomterstand weer op de juiste stand te krijgen, maar dat is voor mekaar. Daarna kreeg ik de toerenteller niet aan de praat, en de dagteller houd er steeds mee op. Ik heb het spul ook nog niet aan de praat gekregen. Zondag schroefset gemonteerd, en de golf dus nog net even lager gezet, vooral achter! Foto's moet ik nog uploaden, maar deze zijn wel erg slecht allemaal!
is het gelukt marco
mooi laag geworden ?
Mister Cool
14-08-2007, 21:56
is het gelukt marco
mooi laag geworden ?
Ja super, staat er veel mooier voor zo, staat wat meer recht, en 't rijd als een kart :D . Kom morgenavond wel even langswaaien ;)
Super mooi Golfje kerel!
En hoorde al hoe snel hij ging van Wytze :D Dat je me vanavond wél zag staan! Meende dat je het niet zag. Je zwaaide alleen maar naar Mient :woowoo: Arnaud zat btw naar me.
Beetlefreak
19-08-2007, 23:16
Donderdag gespot, carpool Grou:
http://img.photobucket.com/albums/v65/Gerk83/Volkswagen/Cars/Waterworld/800_7771.jpg
Mister Cool
21-08-2007, 21:51
Donderdag gespot, carpool Grou:
Bijna dagelijks te bewonderen daar. Dit is z'n nieuwe hoogte, maar wil 'm nog net 'n tikkie laten zakken achter :thumbup: . Maar goed dat je niet dichterbij fotografeerde, hij was wel errug vies :eek:
jettaracing
24-08-2007, 14:32
Hey Marco ,doet de toerenteller het nu al ,ben wel benieuwd !
Mister Cool
24-08-2007, 15:24
Hey Marco ,doet de toerenteller het nu al ,ben wel benieuwd !
Nee. Heb de boel nagelopen, maar het ligt niet aan signaal ofzo. Het asje is krom of vies of weet ik wat, maar daar kan ik niet bij natuurlijk. Hij blijft altijd bij plusminus 2000 toeren hangen, ook als de auto van contact is. En hij gaat niet verder dan 4000, daar slaat ie ook vast. Maar de toeren die hij aangeeft, als hij het doet, die kloppen wel. Maar als ik 3000 draai doet ie 't ook niet altijd, moet ik soms een klap op het dash geven om de naald los te krijgen. Dagteller loopt ook constant vast, dus het blijft beetje klote zo. Ik zal maar een andere unit op de kop proberen te tikken dan... Of iemand moet een idee hebben om het op te lossen, maar nog niemand die iets wist tot zover.
jettaracing
25-08-2007, 10:36
Dan kan het zijn dat de teller van binnen vies is ,misschien wat lichte roestvorming op de asjes of zo ...
Dan moet wel de hele teller uit elkaar ,en of je er dan bij kunt?
Ik denk dat een andere tellerunit zoeken beter zal zijn .
Even de sloperijen langs in de buurt ,zal vast nog wel ééntje liggen met één stekkeraansluiting.
Anders moet ie eens helemaal uit elkaar . ;)
sikke aant
25-08-2007, 19:10
ik heb nog wel 1 liggen van een TD en bonne (nienkebug op het forum) heeft nog wel 1 van een eco, als je belang bij 1 van bijden hebt hoor ik het wel :)
Mister Cool
25-08-2007, 19:55
Dan kan het zijn dat de teller van binnen vies is ,misschien wat lichte roestvorming op de asjes of zo ...
Dan moet wel de hele teller uit elkaar ,en of je er dan bij kunt?
Ik denk dat een andere tellerunit zoeken beter zal zijn .
Even de sloperijen langs in de buurt ,zal vast nog wel ééntje liggen met één stekkeraansluiting.
Anders moet ie eens helemaal uit elkaar . ;)
Nou nee, doe mij dan maar een nieuwe. Heb lang genoeg geknutseld aan dat ding... Heb m'n uitlaatje vandaag ook nog even verder afgemaakt btw, netjes geworden :thumbup: . Als ik morgen even tijd heb ga 'k foto's uploaden van wat veranderingen de laatste tijd.
Mister Cool
26-08-2007, 21:19
Zo, even wat foto's van het een en ander, excuses voor de slechte foto's:
Oude tellerbak eruit gehaald
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9511.JPG
Gaatje vlakbij het groene tandwieltje geboord, asje eruit gewipt en de cijfertjes op de originele stand gedraaid (danku wytze!)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9518.JPG
En ik zag dat het goed was :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9516.JPG
Montage van de schroefset, schroefset zelf zie je niet maar goed. De krik paste er in ieder geval nog onder voor de tijd :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9542.JPG
JeeWee's jetta, reeds verlaagd met schroefset van split
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9544.JPG
En het werd steeds later :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9545.JPG
Splits vw-barn :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9548.JPG
Het oude 80/60 setje van mijn rooie werd meteen onder rypkema's grijze daily gemonteerd
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9551.JPG
Zo na een uurtje of 10 's avonds krijgt men best honger van een middag sleutelen
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9554.JPG
Leuke foto's Marco! Moeten we vaker doen, was gezellig :D
Mister Cool
26-08-2007, 21:52
Fotoshootje gedaan van de nieuwe laagte. Gaat denk ik achter nog een tikkie lager, maar moet hem zowiezo nog even beetje bijstellen hier en daar.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9570.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9574.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9579.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9585.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9588.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9592.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9595.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9596.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9609.JPG
breadfan83
26-08-2007, 21:59
Kan lager. :tongue:
Maar ziet er mooi uit zo, bij mij is het geen doen meer eigenlijk, zo laag en als daily, maarja, wie mooi wil zijn... en ik ben me toch een partij mooi zeg ik je!!! :D
Mister Cool
26-08-2007, 22:00
Leuke foto's Marco! Moeten we vaker doen, was gezellig :D
Dat gaat zeker goedkomen :thumbup: . Dit waren de beste foto's, de meeste zijn mislukt :(
Uitlaatje gister nog gepolijst:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9743.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9744.JPG
Half uurtje werk, korreltje 1000, 2000, 3000 en daarna even met autosol metaalpolijst :thumbup:
breadfan83
26-08-2007, 22:01
Is dat gewoon een standaard uitlaat?
Hoe lang zou zoiets houden?
Was er bij mij zelf ook al een beetje aan begonnen nadat ik er spuitnevel op had gekregen, maar ben gestopt na twee minuten. :D
Mister Cool
26-08-2007, 22:01
Kan lager. :tongue:
Maar ziet er mooi uit zo, bij mij is het geen doen meer eigenlijk, zo laag en als daily, maarja, wie mooi wil zijn... en ik ben me toch een partij mooi zeg ik je!!! :D
Die van mij is ook daily hoor, heb hem 8 maanden en al bijna 30.000 gedraaid :D . Maar als ik nog lager ga kan ik niet meer sturen :D
breadfan83
26-08-2007, 22:06
Die van mij is ook daily hoor, heb hem 8 maanden en al bijna 30.000 gedraaid :D . Maar als ik nog lager ga kan ik niet meer sturen :D
Ja, klopt, dat probleem had ik ook.
Heb er daarom plattere en smallere bandjes op gezet. Ben nu van 195/50-R15 naar 185/45-R15 gegaan. Zakt ie gelijk een stuk van en je krijgt een heel stuk meer speling. Kan ie dus nog wat verder zakken. :D
Heb nu nog 20mm voor en 10mm achter over.
Mister Cool
26-08-2007, 22:12
Ja, klopt, dat probleem had ik ook.
Heb er daarom plattere en smallere bandjes op gezet. Ben nu van 195/50-R15 naar 185/45-R15 gegaan. Zakt ie gelijk een stuk van en je krijgt een heel stuk meer speling. Kan ie dus nog wat verder zakken. :D
Heb nu nog 20mm voor en 10mm achter over.
Erg netjes inderdaad :thumbup: . Geen idee hoeveel schroefdraad ik nog over heb. Ik rij nog steeds op 175/55/15. Lekker betaalbaar maatje, en dat mag wel als de voorbanden nog geen 10.000 km. mee gaan :D . Volgend jaar wil 'k overigens wel met iets bredere wielen en wat plattere banden gaan rijden :D
Mister Cool
26-08-2007, 22:25
Is dat gewoon een standaard uitlaat?
Hoe lang zou zoiets houden?
Was er bij mij zelf ook al een beetje aan begonnen nadat ik er spuitnevel op had gekregen, maar ben gestopt na twee minuten. :D
Is gewoon de standaard uitlaat ja. Houd wel een tijdje hoor, had hem ook eerst half gedaan, maar dat bleef al een tijdje mooi. Gister afgemaakt. Bijhouden is ook geen punt, als ie wat minder word haal ik er weer een doekje met metaal polijst overheen, 5 minuutjes werk ofzo :D
Mister Cool
30-08-2007, 22:50
Gister nieuwe tellerunit opgehaald, dank u bonne :thumbup:. En vanavond een ground zero composet en kicker ovalen besteld. Binnenkort weer wat te doen :D
breadfan83
30-08-2007, 23:11
Gister nieuwe tellerunit opgehaald, dank u bonne :thumbup:. En vanavond een ground zero composet en kicker ovalen besteld. Binnenkort weer wat te doen :D
Netjes! Begin net zelf ook met een beetje audio.
Hoeft niet zo bijzonder te zijn, en niet zo hard, als het maar fatsoenlijk muziek geeft voor nu.
Kicker hoor ik alleen goeds van eigenlijk, GZ ken ik nie...
We verwachten natuurlijk wel weer foto's. :D
Mister Cool
31-08-2007, 16:39
Netjes! Begin net zelf ook met een beetje audio.
Hoeft niet zo bijzonder te zijn, en niet zo hard, als het maar fatsoenlijk muziek geeft voor nu.
Kicker hoor ik alleen goeds van eigenlijk, GZ ken ik nie...
We verwachten natuurlijk wel weer foto's. :D
Beetje krapte met tijd, dus wanneer het er in zit weet ik niet, kan nog wel een week of 2 duren :D . Het moet natuurlijk wel even netjes. Ik vind het zo eerst ook wel prima, misschien met de tijd nog een subje erbij, dan is 't wel leuk zat :thumbup:
niet in de hoedenplank gaan zagen he :mad:
gister de rode td nog gespot in driesum
Nee, een bak maken waar ze in komen en die op de hoedeplank zetten :D
Nee, een bak maken waar ze in komen en die op de hoedeplank zetten :D
ook leuk :rolleyes: .......
Mister Cool
01-09-2007, 20:33
Je kent me toch alberto :D. Deze passen in de hoedeplankdragers. Met de tijd zal er dan nog wel een subje ergens in het hoekje van de kofferbak komen te liggen. Maar eerst gaan we het zo proberen.
@oane $ lunatik: had de auto vol, moest verhuizen. Als ik tijd had gehad was ik wel even gestopt. Maar de claxon deed het in ieder geval weer goed :D .
Mister Cool
05-09-2007, 21:09
Zo, weer druk aan de klus met de golf. Vorige week eerst metalen plaatjes gepolijst voor in de klinken (ook nog een uitlaat van een mercedes en wat delen voor haukes' golf, maar dat doet er hier niet toe :D ). Tevens word er momenteel hard gewerkt aan inbouw van de composet, waarvoor veel dank aan JeeWee, die er al veel uren in heeft gestoken :thumbup: Foto's!
Klinkplaatjes, tijdens 'de werkzaamheden':
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9760.JPG
Eindresultaat :)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9769.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9771.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9770.JPG
Composet (nog niet klaar)
Auto vol zooi die eruit ligt en icm kabels en boxen er weer in moet :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9798.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9799.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9804.JPG
Tweeters, in frame van de oude boxjes gebouwd om het pas te krijgen
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9802.JPG
Nieuwe deurpanelen, boxen zitten er al in en de bakken zijn opnieuw bekleed. Gaat er morgen in :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9810.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9811.JPG
Ook nog even een tellerunit met werkende dagteller en toerenteller gemonteerd!
De oude kapotte vdo nog in de auto (de motor stond uit, dus toerenteller deugt inderdaad niet, en 1 kilometer was de maximale dagtellerstand :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9806.JPG
Nieuwe motometer, weer op de originele stand gezet, deze werkt gelukkig wel :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9807.JPG
Mister Cool
05-09-2007, 21:37
Het is allemaal nog een zootje in de auto, maar hoop het voor de type 1 meeting in assen allemaal weer in elkaar, netjes opgeruimd en schoon te hebben. Als het klaar is post ik nog even een zootje foto's! Boxen achterin komen morgen binnen als 't goed is! JeeWee heeft er ook nog een aantal op zijn camera, van aanpassingen die zijn gedaan. Nog even opnieuw laten uitlijnen dan hoop ik dat het winterstop is, kan ik even weer sparen :D . Wat zegt u er van tot zo ver :)
Goed bezig MisterMarco! JeeWeet wel hoe hij met audio moet omgaan!
Mister Cool
06-09-2007, 15:13
Het zit erin :D . Zal de dash enzo weer even in elkaar schroeven straks, en eens wat foto's schieten. En voor de slimmerikken die zich afvragen waar de filters zijn gebleven, die hebben we aan de rechterkant van het dash gemonteerd. Tussen de onderbak en het dahsbordkastje in, paste precies :D
Ook nog even een tellerunit met werkende dagteller en toerenteller gemonteerd!
'even' :tongue:
Ziet er goei uit Marco! Ben benieuwed hoe het speelt straks!
Nienke Bug
06-09-2007, 20:05
Wat een leuke teller haha ;) blijf het een mooie auto vinden
grt Bonne
Mister Cool
06-09-2007, 22:32
'even' :tongue:
Ziet er goei uit Marco! Ben benieuwed hoe het speelt straks!
Speelt als een tierelier kerel :thumbup: . En ten opzichte van de eerste keer tellerstand veranderen, was dit even ja :D .
@ Bonne: Danku :redface: . En de teller werkt prima, op de oude lampies na. Verzon ik me pas toen alles in mekaar zat :D . Zondag ook in assen, in verband met die verlamping?
Goed bezig Marco! Dit gaat lekker spelen met die GZ set! Ik ben er zéér tevreden over.
Ik luister zondag wel ff ;)
Mister Cool
07-09-2007, 22:55
Goed bezig Marco! Dit gaat lekker spelen met die GZ set! Ik ben er zéér tevreden over.
Ik luister zondag wel ff ;)
Speelt leuk inderdaad, maar kan nog niet de juiste instellingen vinden. Heb ook geen handleiding bij de radio, dus flink puzzelen :D . En vind toch dat er volgend jaar maar een uitbreiding bij moet :D
Mister Cool
11-09-2007, 19:32
Ik zou nog steeds even foto's posten van hoe de audio nu in de auto zit, dus bij deze! Tevens heb ik vanavond nieuwe raamslingers gemonteerd, welke zijn verchroomd. Zelf vind ik dit een leuke ingetogen accesoire, die het interieur een beetje opfrist. Maar ik moet er nog wel even aan wennen, en de bedoeling is dat de deurhandels ook in chroom worden... Nu twijfel ik even of dat echt wel mooi is, dus vandaar, geeft uw mening :D
Raamslingers
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9890.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9877.JPG
Deurhendels
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9882.JPG
Foto van het geheel
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9902.JPG
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden :)
Composet, de woofers
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9894.JPG
Tweeters
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9881.JPG
Dus eigenlijk zie je niks zitten :D
Beetlefreak
12-09-2007, 16:58
Ook al weer heel wat gebeurd afgelopen weken :thumbup:
Wist niet dat er nieuwe audio inzat, binnenkort maar ff horen dan :)
Hier nog een pic van zondag :cool:
http://i179.photobucket.com/albums/w300/Beetlefreak_61/2007-09-09%20Type%201%20meeting%20Assen/_DSC4537.jpg
breadfan83
12-09-2007, 17:15
Ziet er allemaal prima uit. Heb zelf ook nog wat setjes liggen van die raamslingers.
Denk alleen wel dat het chroom-spul beter staat als je ook een chromen bies op het dash en de deurpanelen hebt.
De audio is in ieder geval heel netjes weg gewerkt. Heb je nieuwe bakken gemaakt of de oude bekleed? Nieuwe lijkt me beter ivm trillingen...
Mister Cool
12-09-2007, 22:08
Ziet er allemaal prima uit. Heb zelf ook nog wat setjes liggen van die raamslingers.
Denk alleen wel dat het chroom-spul beter staat als je ook een chromen bies op het dash en de deurpanelen hebt.
De audio is in ieder geval heel netjes weg gewerkt. Heb je nieuwe bakken gemaakt of de oude bekleed? Nieuwe lijkt me beter ivm trillingen...
Dat van die bies ben ik met je eens, maar dan moet ik weer om nieuwe deurpanelen :redface: . Ik ga nog wel wat andere details zoeken ofzo, zodat het geheel wat beter bij elkaar past :D
De audio zit in de originele bakken. Deze zijn aangepast (lees verzaagd :D) en opnieuw bekleed. Hoe heb jij dat van jou erin dan?
@ Gerk: Zeker, en we houden nog niet op :D . Ik kan het eigenlijk wel bijna project gaan noemen ipv daily... Al vele malen meer aan gedaan dan dat ik ooit zou doen :D . En er liggen nog vele plannen ook :redface: . Leuke foto, en als je binnenkort eens weer in garyp bent kan je wel ff horen :thumbup:
breadfan83
12-09-2007, 22:34
Die biezen op de deur zijn gewoon geniet. Haal ze effe van een setje op de sloop af en dan niet je ze bij jou d'r op. Klaar. :)
Bij mij zitten de speakers nu nog in de deurpanelen, met daar de originele bakken overheen. De bevestiging van de VW Aktiv roosters zijn anders dan die van de speakers, dus daar kan ik ze niet aan vast maken.
De ruiten gaan nu dus ook niet meer helemaal open. :D Maar ik wacht liever even wat langer tot ik er de tijd voor heb eer ik MDF bakken in elkaar ga zetten. Heb een hele tijd terug op showyoursound een topic gezien over een Golf 2 waar ze met MDF de originele bakken hadden na gebouwd. Zag er heel netjes uit, en dat ben ik ook van plan.
Jaja het monteren van een composetje is nog een heel werkje!
- 'oude' boxen gedemonteerd en de bekabeling ook maar verwijderd om een wirwar van draden te voorkomen.
- van de oude speakerkorven de conus gesloopt en de magneet eraf geflext, daar de tweeters ingebouwd
- deurpanelen gedemonteerd en een MDF plaat in de orginele deurbakken gemaakt, ook de deurbakken nog iets gemodificeerd om alles passend te krijgen
- boxen erin en de speakerroosters op maat gemaakt zodat je 'fatsoenlijk' tegen de box aan kunt trappen bij het uitstappen zonder iets te beschadigen, en de stof staat strakker.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1010996_kk.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1010997_kk.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1010998_kk.JPG
- van het opbergvakje wat normaal in plaats van de speaker zit de onderkant afgeslepen en op maat gemaakt om de ronding mooi in de deurbakken te houden ten tijde van bekleden.
- deurbakken bekleden en roostertjes tweeter ook beplakt met akoestische stof
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1011001_kk.JPG
- deurpanelen op maat maken, moest een stuk uit ivm inbouwdiepte en aansluiting van de boxen.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1011000_kk.JPG
- plekje vinden voor de filters... damm wat zijn die dingen groot van GZ, maar we zijn ze kwijt, en hoe, mooi!!! Bedrading aanleggen, netjes met doorvoertules enzo.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1011002_kk.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1011003_kk.JPG
- eindelijk de deurpanelen weer monteren en alles aansluiten en vastzetten, en dan... SPELEN!!! Klonk zeker niet gek, was beter dan verwacht!
Zo kom je steeds weer een stapje verder, hatstikkende mooi net!
Mister Cool
13-09-2007, 22:36
Leuke foto's broer! Echt heel veel dank voor je werk! Echt super, ben er heel blij mee. Volgend jaar nog een keer? Versterker en subje enzo ;)
breadfan83
13-09-2007, 23:49
Waar heb je die filters nou neer gezet?
Ik heb ze bij mij achter de middenconsole kwijt gekregen.
Ziet d'r in ieder geval netjes uit zo. Stuk beter dan de mijne. :D
Mister Cool
14-09-2007, 07:56
Waar heb je die filters nou neer gezet?
Ik heb ze bij mij achter de middenconsole kwijt gekregen.
Ziet d'r in ieder geval netjes uit zo. Stuk beter dan de mijne. :D
Nee daar paste er maar een. We zijn de filters uiteindelijk kwijt geraakt tussen het dashboardkastje en het vak onder het dash. Dus vakje er even uit, filters er bovenop en er weer tegenaan geschroeft. Past allemaal net :D
Filters van GZ groot?? Welke set heb je dan Marco?
Mister Cool
15-09-2007, 10:17
Filters van GZ groot?? Welke set heb je dan Marco?
13 cm radioactive :thumbup:
Mister Cool
01-10-2007, 15:34
Zo, zoals jullie vast al wat hadden vernomen ben ik zaterdag weer thuisgekomen van vakantie uit tsjechië! Viel me niks tegen met de golf, had 'm niet omhoog gezet. En heb hem daar ook niet op de krik gehad :D . Ondanks de vele slechte wegen kon ik overal komen, ben ook over allerlei plattelands/boerewegen geweest en ook al misten de grootste stukken asfalt en moest ik soms om van alles heen, ik kon er toch komen :) . 1x met de bodem blijven hangen voor een parkeer terreintje, en 3 keer een draagarm aan de grond, dat was alles :D . Verder geen gekke dingen gehad met de golf.
Even wat leuke herfstsfeer plaatjes :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0045.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0068.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0069.JPG
Gelukkig hadden we ook zonnige herfstdagen van 20-25 graden :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9908.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9910.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9912.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9916.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9918.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9934.JPG
Toen kwam de golf zijn nieuwe vriendje tegen, en ik stond in twijfel, inruilen of toch spuiten volgend jaar :screwy: :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0036.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0040.JPG
Coole taxi, lag lager dan op de foto lijkt. Heb ook nog een vento taxi gezien, die lag stijf aan de grond, maar kon 'k zo snel niet meer op de foto krijgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0033.JPG
Nog langs gereden bij
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9947.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9949.JPG
en (groot daar!)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0028.JPG
Lekker slecht wegdek, maar opzich was dit nog niks, heb nog veeel ergere wegen gezien daar :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN0073.JPG
Berrychello
01-10-2007, 15:59
Mooie foto's man! En mag ik vragen hoe je de bumpers en stootstrips zo prachtig diepzwart heb gekregen??
Mister Cool
01-10-2007, 16:28
Mooie foto's man! En mag ik vragen hoe je de bumpers en stootstrips zo prachtig diepzwart heb gekregen??
Valma plasticolor! Je moet er liever niet mee op je lak morsen (moet je meteen weer poetsen), dus even afplakken is wel heel handig. Het word en blijft mooi zwart! Zeker als je 't even in 2 laagjes doet. 't is een klein flesje met een sponsje erop. Je kan het overal wel kopen. Zo nu en dan even met een andere variant, volgens mij heet het plastishine, een beetje vettig houden.
Ik heb even de tijd genomen: (lees, zo'n 30 minuten) om je gehele topic eens door te lezen.. en ik moet zeggen:
GOED BEZIG! :woowoo: :thumbup:
Berrychello
07-10-2007, 19:02
Volgens mij heb ik je gespot! Vanmiddag rond 17.30 ofzo op de A6, tussen de Ketelbrug en Lelystad. Jij reed richting Emmeloord, ik reed aan de andere kant in een groene Patrol GR, toevallig achter een zeer nette Jetta I (KS43XJ)!
Mister Cool
07-10-2007, 22:24
Volgens mij heb ik je gespot! Vanmiddag rond 17.30 ofzo op de A6, tussen de Ketelbrug en Lelystad. Jij reed richting Emmeloord, ik reed aan de andere kant in een groene Patrol GR, toevallig achter een zeer nette Jetta I (KS43XJ)!
Dat kan zeker kloppen! Was weer onderweg naar huis, met m'n nieuwe winterwielen in de kofferbak :D Was trouwens best nog veel leuk spul op de weg vandaag :thumbup:
Verder dit weekend nog een grijs vloerkleed gescoord, en op een koplampje na een nieuwe apk :D (en wel wat meer natuurlijk, maar dat is alles wat er nog over is van het lijstje ;) ).
Mister Cool
07-10-2007, 22:46
Ohja, zaterdag nog iets gepast met alberto :D . Hahah, misschien ooit nog eens een leuk project :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/06102007058.jpg
16vt diesel :woowoo:
Ff vast zetten met ty-wraps en je gaat van 60pk naar 130! :D
Mister Cool
08-10-2007, 21:28
Ff vast zetten met ty-wraps en je gaat van 60pk naar 130! :D
Gelukkig had ik al iets meer dan 60 nu :D
breadfan83
08-10-2007, 22:58
Had die foto's van je vakantie nog niet eens gezien. Zien er mooi uit, en ik had het qua wegen eigenlijk erger verwacht.
Motorruim is ook netjes. Ik heb ook nog zo'n inlaat liggen, misschien eens kijken of het ook op een 1.3 helpt. Heb ook nog wat snelle stickers als je daar interesse in hebt. :D
Mister Cool
09-10-2007, 18:13
Had die foto's van je vakantie nog niet eens gezien. Zien er mooi uit, en ik had het qua wegen eigenlijk erger verwacht.
Motorruim is ook netjes. Ik heb ook nog zo'n inlaat liggen, misschien eens kijken of het ook op een 1.3 helpt. Heb ook nog wat snelle stickers als je daar interesse in hebt. :D
Als er maar gti power oid op staat :tongue:
Nette wagen, heb hem even bekeken in Asten dit jaar.
Like the white rims :cool: ;), hoe houd je ze zo mooi wit ?
Mister Cool
10-10-2007, 21:09
Nette wagen, heb hem even bekeken in Asten dit jaar.
Like the white rims :cool: ;), hoe houd je ze zo mooi wit ?
Dankje! Keertje goed poetsen, en dik in de was, binnenkant even in de pledge meubelwas :thumbup: . En natuurlijk redelijk vaak wassen, want ze zijn wel erg besmettelijk :rolleyes:
En zijn er verder nog mensen die eens aan de hand van wat foto's uit dit topic willen fotoshoppen. Het gaat erom dat ik een beetje een idee krijg hoe de auto met mijn plannen volgend jaar word. Plannen: hij blijft rood :D , spatborden/deuren strak (deurstrips eraf, klinken blijven! Evt knippergaatje dicht dit weet ik nog niet), smalle steenslagkapjes achter, rechter spiegel eraf, gele pitten, logo en typeplaatje achter weg, stripje slotloos en wisser weg. Misschien wil ik de uitlaatuitsparing en het sleepoog ook verwijderen. En natuurlijk mijn trekhaak :D Antennegat gaat denk ik dicht. Verder misschien nog wat kleine aanpassingen, en gepolijste wielen icm zwarte delen.
Ik zou zeggen shop er op los, en mocht je nog een leuk ideetje hebben mag dat ook :D . Wil hem dus niet TE clean hebben, vooral basic.
Mister Cool
15-10-2007, 20:47
Mijn 'jetta' voor het weekend
http://img215.imageshack.us/img215/5089/afbeelding041ap6.jpg
:D
**HOK** :D Maar was wel lachen :woowoo:
Mister Cool
15-10-2007, 21:03
**HOK** :D Maar was wel lachen :woowoo:
Wat niet afgelopen weekend :D ;)
Klappert jou lapje leer ook bij 140?
Mister Cool
15-10-2007, 21:16
Je mag maar 120 in nederland :eek: :tongue:
Maar nee die van mij niet, gewoon zo strak mogelijk monteren :thumbup: Heb er overigens 1 x 180 mee gereden, en zelfs toe ging het niet zo gek ;)
Hmmz, weer wat te doen morgen :D
Dit klinkt wel een beetje fout
Mister Cool
16-10-2007, 18:18
Dit klinkt wel een beetje fout
Ik weet wie het zegt :D
Ik weet wie het zegt :D
:jacks: :thanks: ;)
sikke aant
19-10-2007, 19:54
hahaha, die weekend jetta van jou, GEWELDIG :woowoo: :D :screwy:
frankie1600
23-10-2007, 11:31
wat was je afgelopen weer ff mooi bezig bij ons achter. hoop dat die ovaaltjes wat bevallen. maar mooi auto kerel. dan ist die grijze van mij een oud barrel haha. oh ja dat is ie ook nog :P. ik zal van't weekend die ouwe ovaaltjes van jou ook es uitproberen mischien is het ook nog wel wat. maar veel succes met je auto kerel. maar ik zou nog steeds die antenne laten zitten ...
Mister Cool
23-10-2007, 17:51
Heej jij hier ook :D . Welkom joh! Nee als ik zo grondig met 'm bezig ga volgend jaar, dan gaat dat gat dicht! Ik zal je van de week nog ff de andere ovaal brengen, die ligt hier nog ergens :D
Dennis1988
27-10-2007, 15:49
ik zag je gisteren rijden op de A31 richting leeuwarden, ik reed in een groene 5 deurs golf die de achterkant heel smerig had.
Mister Cool
27-10-2007, 16:40
ik zag je gisteren rijden op de A31 richting leeuwarden, ik reed in een groene 5 deurs golf die de achterkant heel smerig had.
Dat klopt als een bus. Was jij die jonge met die bril op, in een groen mk2-tje? Leuk ja, mooi kleurtje had ie in ieder geval :thumbup:
Dennis1988
27-10-2007, 16:55
ja ik was de bestuurder, best een eind vanaf hoogeveen naar tzummarum. kheb wel 1 op 16 gehaald moest erg mijn best doen.
Mister Cool
27-10-2007, 17:14
ja ik was de bestuurder, best een eind vanaf hoogeveen naar tzummarum. kheb wel 1 op 16 gehaald moest erg mijn best doen.
Ligt er in dan?? We reden een hele tijd bij elkaar in de buurt. 1 op 16 is niet zo'n punt bij mij :D .
Tzummarum-hoogeveen is dik 100 km. schat ik zo... Valt nog mee toch, ik ga elke dag naar wieringerwerf vanuit garijp :D
Dennis1988
27-10-2007, 18:25
1.8 8v pf blok
273 kilometer per dag
niet zo raar dat we dicht bij elkaar in de buurt reden met die kloten stoplichten bij leeuwarden :P
Mister Cool
30-10-2007, 23:12
1.8 8v pf blok
273 kilometer per dag
niet zo raar dat we dicht bij elkaar in de buurt reden met die kloten stoplichten bij leeuwarden :P
Nee, echt gunstig is dat niet. Was toevallig weer eens over harlingen, normaal kom ik via sneek, rijd vaak ff vlotter :)
Maaruh, ben je niet een beetje gek om op benzine te rijden met zoveel kilometers??
LuNaChIcK
01-11-2007, 11:25
Je auto was gister wel erg vies, Mr. Cool!! Of stond dat ook op je raam?? ;) :D
Mister Cool
01-11-2007, 18:30
Je auto was gister wel erg vies, Mr. Cool!! Of stond dat ook op je raam?? ;) :D
En jij had gister een hele vieze vinger :D . Ik had gister al een vaag vermoeden wie het zou zijn ;) . Ach steeds die troep op de weg, kan wel aan 't wassen blijven...
LuNaChIcK
01-11-2007, 19:54
En jij werkt niet eens boven Dokkum op 'de Klaaaai'... Moet je je voorstellen hoe mijn auto er uit ziet nu.. :eek: :D
Mister Cool
01-11-2007, 23:37
En jij werkt niet eens boven Dokkum op 'de Klaaaai'... Moet je je voorstellen hoe mijn auto er uit ziet nu.. :eek: :D
Nee, das ook goor! Maar ik rij binnendoor naar het werk, en met wat regen is dat ook meteen een ramp :( . Ach, zaterdag maar weer even tijd maken :D
Mister Cool
11-11-2007, 17:59
Van 't weekend ff wat kale plekken aangepakt voor de winter echt begint. Wielbakken laatst een beetje naar binnen geslagen omdat mijn banden voor aanliepen. Dus dat moest ook weer even in de verf. Spatbordrand die wat vouw-schade had :redface: , en nog wat andere plekjes op bodem en carroserie. Heb de laatste tijd niet zoveel meer aan de auto gedaan, en er zal de eerste tijd ook wel niet zoveel aan gebeuren, mij te koud buiten!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9473klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9475klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9479klein.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9480klein.JPG
Heb dus wel meer gedaan, maar dit was even een impressie.
Rood met MEEEEEEEEEEEEEEER witte stippen! :D
Mister Cool
11-11-2007, 22:12
Rood met MEEEEEEEEEEEEEEER witte stippen! :D
Die heb ik al weer rood gemaakt :D Echt mooi is het niet, maar voor het behoud van de auto is het stukken beter :D
Carel Ha
13-11-2007, 20:05
Vandaag had ik mijn ruigste tank, 1 op 16,6. Maar was naar limburg heen en trug gereden met snelheden van 130 tot ong. de top (rond 160 ofzo?)... Bij constant 120 op de snelweg is 't ongeveer 1 op 18,5. Zuinigste tank was 1 op 22,3... Dus je kan echt zuinig met zo'n ding! Normaal rij ik ongeveer 1 op 20.
Heb zelf ook een golf 2 diesel 40 kw en het zuinigste wat ik er me heb gehaald zelfs toen nog toen hij 530.000 km had gedraait met dezelfde verstuivers was 1:25,6 dat was vanaf Den Haag naar de poolse grens met een gem snelheid van ong 100 km per uur, waar ook een stukje vol gas bij zat 175 helling af en stuk binnendoor dus een eco diesel is het zeker tis maar net hoe je met je gas om kan gaan
Mister Cool
13-11-2007, 22:32
Heb zelf ook een golf 2 diesel 40 kw en het zuinigste wat ik er me heb gehaald zelfs toen nog toen hij 530.000 km had gedraait met dezelfde verstuivers was 1:25,6 dat was vanaf Den Haag naar de poolse grens met een gem snelheid van ong 100 km per uur, waar ook een stukje vol gas bij zat 175 helling af en stuk binnendoor dus een eco diesel is het zeker tis maar net hoe je met je gas om kan gaan
Je moet de tank wel VOL gooien en de teller op 0 zetten om eerlijk te rekenen :rolleyes: :D
Carel Ha
13-11-2007, 22:58
Je moet de tank wel VOL gooien en de teller op 0 zetten om eerlijk te rekenen :rolleyes: :D
ja doe ik altijd als ik heb getankt, er stond rond de 871 op de dag teller toen we gingen tanken in polen en er ging toen 34 liter in vond wel een toffe prestatie :P
Mister Cool
18-11-2007, 15:49
Van de week op de carpool wat parkeerschade opgelopen door een of andere (...) die zijn auto dus tegen de mijne parkeert, en daarna verdomd om een briefje of wat dan ook achter te laten. Schade is gelukkig niet enorm, maar hij heeft toch wel een redelijke tik gehad. Kwam er pas een dag later achter toen het licht was buiten. Dus dit weekend maar even een spoedreparatie gedaan zodat het in de winter in ieder geval niet gaat roesten.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9493klein.JPG
Aan de knik op de plek van de strip, en mijn spatbordrand kan je goed zien dat hij toch wel behoorlijk geraakt is, zit ook een behoorlijke deuk in, maar zie je niet zo goed op de foto (op latere foto's zie je 't beter). Ook meer lakschade dan je op de foto ziet. Boven bij mijn Rabbitlogo zat ook een lelijke knik, en daar was hij kaal.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9508klein.JPG
Even geschuurd dus, en de kale plekjes extra goed, omdat die al enigszins aangetast waren door het zout op de weg...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9513klein.JPG
Even flink dik geprimerd gister... Ook meteen de onderkant van het spatbord maar even aangepakt (die hoorde dus niet bij de schade).
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9515klein.JPG
En vanochtend even bijgeschuurd.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/DSCN9523klein.JPG
En ff rood gemaakt. Niet zo mooi, want ik had even niet anders dan lakstift. Maar dat valt altijd minder op dan de schade en zo kan ie eerst in ieder geval weer goed beschermd door het zout. Betere/nettere reparatie zal later nog wel volgen :)
Mister Cool
18-11-2007, 16:01
Ohja, en dat lijstje wat op het spatbord hoort te zitten is nu stuk natuurlijk, dus wie nog wat heeft liggen in de buurt, kan het hier wel kwijt ;)
Ohja, en dat lijstje wat op het spatbord hoort te zitten is nu stuk natuurlijk, dus wie nog wat heeft liggen in de buurt, kan het hier wel kwijt ;)
mooi klooten marco
dus het word zoeken met iemand die LY3D op de bumper heefd :mad:
Mister Cool
18-11-2007, 17:25
mooi klooten marco
dus het word zoeken met iemand die LY3D op de bumper heefd :mad:
Ja als ik die tegenkom en die bumper is nog heel, dan ben ik wel bereid daar even wat aan te doen...
Mister Cool
13-01-2008, 21:18
Tijdje niks meer gepost hier zie ik. Zijn wel wat kleine wijzigingen geweest nog. Heb inmiddels de kofferbak bekleed, nieuwe remmerij voor (schijven en blokken), schroefset in ml gezet, usa stunning lights icm gele pitten in de koplampen en nog wat meer kleine dingen. Maar gaat niet zo hard allemaal, 't is winter dus weinig activiteit, aangezien ik niet zoveel klusmogelijkheden heb. En ik ben momenteel veel met andere dingen bezig.
Maar zo staat de golf er momenteel bij:
Samen met de ex van tommy, die inmiddels weer rijd met een 1800 erin en supersport schroefset er weer onder :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9577.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9572.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9585.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9586.JPG
En afgelopen week heb ik weer een leuke update gescoord. Ik heb een origineel VAG navigatiesysteem gescoord uit 1986, dit paste natuurlijk perfect bij de golf! Het was helemaal compleet met software voor heel europa!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9578.JPG
Als ie niet gebruikt word...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9579.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9584.JPG
En in werking, een flink beeldscherm, zodat je helder en duidelijk alles kunt zien!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9581.JPG
Boordevol met handige registers over straatnamen, belangrijke gebouwen/plaatsen en alles wat je lief is!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9582.JPG
En boordevol kaarten, heel europa!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9589.JPG
En superhandige bladwijzer met de meest belangrijke info over kaarten,om belangrijke dingen snel terug te vinden en dus supersnel te kunnen bedienen!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9590.JPG
Doch vind ik de bediening iets te omslachtig om onderweg te doen, en het beelscherm is wel heel mooi groot, maar neemt toch vrij veel zicht weg! Ook heb ik er nog geen bijpassende houder bij, dus zal hij wel veelal in het dashboardvak blijven liggen :D
Komt allen met uw commentaar :)
Haha, je vergeet je laatste aanwinst nog, een nieuwe tankdop ;)
Maar een leuke toevoeging is het zeker!
Mister Cool
13-01-2008, 21:41
Haha, je vergeet je laatste aanwinst nog, een nieuwe tankdop ;)
Maar een leuke toevoeging is het zeker!
Haha, ja die ook nog. Zo zal ik nog zat zijn vergeten, we zijn alweer 2 maand later dan de laatste update :D
golfje staat er mooi bij zo!
nog meer foto`s van de pr 60 nj?
Mister Cool
15-01-2008, 20:05
golfje staat er mooi bij zo!
nog meer foto`s van de pr 60 nj?
Heb er maar weinig van. Zo staat ie er nu bij. Zie 'm binnenkort vast wel weer, als ik dan de camera bij me heb neem ik meer foto's.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9571.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9572_737126.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9577_9486.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/6/kleinDSCN9575.JPG
Van wie is die Golf nou dan? Houkes of nog steeds van Split? De foto's zijn in NB gemaakt zo te zien ;)
Mister Cool
15-01-2008, 20:22
Van wie is die Golf nou dan? Houkes of nog steeds van Split? De foto's zijn in NB gemaakt zo te zien ;)
Nee die golf is nu van Henk, en dit was bij hem voor huis in Burgum ;) .
Ow, zou niet weten waar dat is en wie Henk is :D
Mister Cool
15-01-2008, 21:11
Ow, zou niet weten waar dat is en wie Henk is :D
Daar was ik al bang voor, misschien komt ie wel even op de vag meeting met het ding.
Hij is van een oud echtpaar geweest bij mij uit de straat...hun zoon, een oude kameraad van me, heeft hem toen aan thom verkocht
Dat was altijd zo`n supernette auto...echt een toppertje :)
Mister Cool
17-01-2008, 19:25
Tis nog steeds mijne :D
Al was dat misschien niet helemaal je bedoeling :rolleyes: :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.