PDA

View Full Version : team fryslan hoe denken we er over

Alberto
13-11-2006, 19:35
lucht hier uw hart over team fryslan

Lang geleden onstaan uit een vrienden clubje die naar de gti meeting in baarlo gingen van de gti club holland
Na de 2 de x baarlo kwam michel veenstra met het idee om stikkers te gaan maken
En het idee team fryslan kwam eigenlijk van alex mars die in dokkum van soud off mars
die daar ''team rockford fryslan '' had een wel bekend luidspreker merk
dus team fryslan was ontstaan
Na eerst de 3 de x baarlo kwam de text ''wie anders'' er bij
Toen michel met zijn 1,6 diesel uit de bocht vloog in tw-heide
kwam in eens de kreet ...het mat my michel altyd buge of baste ( vrij vertaald ...het moet altyd tot op het randje met michel gaan )
dus de 4x baarlo was de kreet ''buge of baste '' daar

toen baarlo niet meer een circuit had
werd er in drachten een gti meeting gehouden door de gti club holland
een enorme meeting waar ik en veel van het team fryslan clubje veele uuren zo niet daagen aan hebben besteed

na deze meeting is het vrienden clubje''team fryslan'' stukje bij beetje uit elkaar gevallen

de mensen van toen hebben nu een eigen leven
we zien elkaar nog steeds geregeld en praten ook regelmatig over toen
toen het nog zo mooi was
arnaud zei het al '' geen kippe gaas geen heldere shit ''tyd

maar goed tyden veranderen en de handels mensen wurmen zich er ook tussen om een graantje mee te pikken van de enorme toeloop van ''auto liefhebbers'' :redface:

en zo ook een ander clubje mensen die de stikkers van team fryslan ook mooi vonden....en zie daar
een paar jaar na dato zie je ze nog steeds rijden met
''onze'' stikkers maar dan niet op volkswagens maar zie daar ook op een opel kadett en er is zelfs een team fryslan ford afdeling
wie had dat gedacht ;)

dat is z'n beetje in het zeer kort ( ik heb wel 5a6 video banden vol )
over het team fryslan en het onstaan er van
nu weet idereen een beetje ( nog niet een kwart ) wat team fryslan was

wat het nu is weet ik eerlijk gezegt niet eens zo presies
maar laat het weten hier onder

groetjes alberto

JP-VW
13-11-2006, 20:00
Ja wat zal ik erover zeggen.. Ga bijna elke dag met de leden om en ben nu een half jaar lid.. Vermaak me prima bij de club..

Richard
13-11-2006, 20:19
ken het nog wel van vroeger.. nooit lid geweest.. moet maar eens tijd worden..

jettaracing
13-11-2006, 23:01
Ik heb zelfs toen in die tijd ook zo'n sticker gehad van alex mars ,vanwege het rockford team ,op m'n oude d kadettje...... ;)

Maar dat was de goede oude tijd (toen ik zelfs nog geen eens vw reed.....)

Later reden alleen de "oudere" garde met deze stickers ,tevens met de toenaam "wie anders",en bûge of barste .
Tenminste ,ik was toen nogal wat jonger namelijk ,zal inmiddels wel zo'n 10 jaar geleden zijn denk ik.

Daarna is het een aantal jaren stil geweest rond deze vriendenclub ,best jammer eigenlijk ,want ze hadden wel een goede stijl! :hug:

Tegenwoordig zie je inderdaad van alles rijden met deze stickers ,jammer genoeg heeft dit dan niks meer te maken van het "oude "Team Fryslân !

Misschien een idee voor een nieuw team ,alberto? ;)

Alberto
14-11-2006, 09:00
ach wietse weet je ik denk dat het nooit weer word zo als toen :3way:
we hadden idd best een goeie smaak ( die smaak heb ik nog steeds ) de rest trouwens ook nog steeds :D
trouwens zondag komt er een "oude'' team fryslan member langs in zijn audi s8 :wuv: dus de smaak is er zeker nog steeds michel heefd nog steeds een vw transpoter verlaagd en zijn vrouw een seat ibiza super laag otto heefd een prachtige golf 4 enz enz dus dat zit wel snor
maar op nieuw een team fryslan te maken ......mijn zegen heb je wietse ;)

Zweiter
14-11-2006, 12:38
ach wietse weet je ik denk dat het nooit weer word zo als toen :3way:
we hadden idd best een goeie smaak ( die smaak heb ik nog steeds ) de rest trouwens ook nog steeds :D
trouwens zondag komt er een "oude'' team fryslan member langs in zijn audi s8 :wuv: dus de smaak is er zeker nog steeds michel heefd nog steeds een vw transpoter verlaagd en zijn vrouw een seat ibiza super laag otto heefd een prachtige golf 4 enz enz dus dat zit wel snor
maar op nieuw een team fryslan te maken ......mijn zegen heb je wietse ;)

is dat die donkergroene s8 met airride?!

Alberto
14-11-2006, 19:27
ja klopt jelle zijn er niet zo veel van he in de buurt kan niet missen

Benji
14-11-2006, 21:25
Komt erop neer dat jij dus minstens voorzitter/directeur van de club Team Friesland bent Alberto! :eek:

Oane
15-11-2006, 17:10
Komt erop neer dat jij dus minstens voorzitter/directeur van de club Team Friesland bent Alberto! :eek:

vindt ik een goed plan, zijn vast meer die erzo over denken :tongue:
super idee om team fryslan weer tot leven te wekken al heb ik het niet meegemaakt.

Zweiter
15-11-2006, 18:42
ja klopt jelle zijn er niet zo veel van he in de buurt kan niet missen

jelle?! :D

Arnaud
15-11-2006, 18:56
Mooi om te zien dat je hier de discussie even voortzet!
Het verhaal stamt uit een tijd dat ik nog niet eens legaal brommer mocht rijden, laat staan dat ik toen al met jullie praatte. Maar het is mij altijd een doorn in het oog geweest dat de huidige Team Fryslân-club niet zo origineel kon zijn om zelf een goede naam te verzinnen (dat zegt mij persoonlijk al genoeg over een dergelijke club). Anders was het zeer zeker leuk geweest om iets dergelijks nieuw leven in te blazen. En om met een andere naam iets dergelijks opnieuw te beginnen...tsja...misschien weet iemand me te overtuigen! ;)

Richard
15-11-2006, 20:35
de lege rieders..

Zweiter
15-11-2006, 21:26
drompelskrabbers...

Richard
15-11-2006, 21:55
skraapers

Tommy
15-11-2006, 22:14
en zijn vrouw een seat ibiza super laag

foto's????

Alberto
17-11-2006, 16:58
foto's????
ik niet sorry

Alberto
17-11-2006, 17:00
jelle?! :D
ja de man heet jelle :D zal foto's maken zondag van de auto

Alberto
17-11-2006, 17:01
Mooi om te zien dat je hier de discussie even voortzet!
Het verhaal stamt uit een tijd dat ik nog niet eens legaal brommer mocht rijden, laat staan dat ik toen al met jullie praatte. Maar het is mij altijd een doorn in het oog geweest dat de huidige Team Fryslân-club niet zo origineel kon zijn om zelf een goede naam te verzinnen (dat zegt mij persoonlijk al genoeg over een dergelijke club). Anders was het zeer zeker leuk geweest om iets dergelijks nieuw leven in te blazen. En om met een andere naam iets dergelijks opnieuw te beginnen...tsja...misschien weet iemand me te overtuigen! ;)
arnaud voor president :D
team fryslan is back :D

jettaracing
17-11-2006, 22:23
arnaud voor president :D
team fryslan is back :D

:iamwithst :woowoo:

Benji
17-11-2006, 22:35
Wat zullen de boege en barste mannen raar kijken met hun team-naam op onze Dubs :D

Alberto
18-11-2006, 09:00
mag voor mij ....ik weet wie de stikkers maakt in alle formaaten wat je maar wil hebben

Benji
18-11-2006, 09:21
Bokke dus, DSL reklame in Dokkum ;)

steven16v
18-11-2006, 09:38
--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Originally Posted by voklswien
en zijn vrouw een seat ibiza super laag

foto's????

Van de vrouw of de ibiza? ;)

TTF
18-11-2006, 09:56
ik denk dat je dan wel voor een andere naam moet gaan :(

Arnaud
18-11-2006, 09:58
Er is al iets bedacht. ;)

Alberto
18-11-2006, 10:36
no way.....team fryslan wie anders

nee otto uit zwaagwesteinde van voor heen elzinga reklame

Richard
18-11-2006, 11:00
of richard.. kan ook stickers maken..

Alberto
18-11-2006, 11:15
of richard.. kan ook stickers maken..
otto heefd ze in de pc staan ...

Arnaud
18-11-2006, 14:50
no way.....team fryslan wie anders

Dat was op zich wel het mooist, maar de doffe ellende is dat Team Fryslân nu onmiddelijk geassocieerd wordt met het huidige (en inmiddels veel grotere) Team Fryslân. Tik op Google Team Fryslân in en je komt uit op hun site. Als iemand van hen zich misdraagt op de weg worden wij er voor aangezien. Met andere woorden: ik persoonlijk vind het geen optie om met de oude naam door te gaan. Wat wel kan, is een nieuwe naam in het "Team Fryslân, Wie anders" lettertype en de subregel "Wie anders" erbij houden. Laat met z'n allen de raderen eens werken en kom eens met een voorstel! :)

Alberto
18-11-2006, 17:09
zei ik dus ook al

TEAM FRYSLAN wie anders.nl

past ook mooi op het voor raam

Benji
18-11-2006, 17:58
Vind het niks eerlijk gezegt.. Mooi een andere naam die heel Nederland in zijn hoofd heeft en krijg geprint! Is toch veel mooier dan de, vind ik, simpele en beetje aso naam 'Team Fryslan'. Past toch niet bij VW?

Arnaud
18-11-2006, 18:05
Ben het met Benji eens. Op mijn auto géén TeamFryslân!

Alberto
18-11-2006, 18:24
oke gaan we ergens anders voor ....( eigenlijk ben ik blij )
nu een naam .............

TTF
20-11-2006, 23:52
idd..

maar dan word het eerst eens tijd voor een friesland meeting? ;)

golfvr6
21-11-2006, 06:34
Ben bang dat et een beetje verspilde moeite is ,ben destijds ook begonnen om vw scene friesland op te richten.
Was er toen samen met Wytze mee bezig.paar leuke meets gehad .
Veel mensen die interesse hadden ,maar helaas zijn die namen toen zoek geraakt door toe doen van een derde.
Ben er toen wel achter gekomen dat de meesten wel een club wouden ,maar zelf geen tijd wouden investeren
Was in die tijd toen zeer druk ook ivm de geboorte van ons zoontje,misschien dat dit ook een reden was dat het mislukt is
Wietze heeft toen een jetta club bedacht.
En een naam ik zou et simpel houden en leden beperken tot n,o friesland ,de walden e,d

Alberto
24-11-2006, 17:54
Ben bang dat et een beetje verspilde moeite is ,ben destijds ook begonnen om vw scene friesland op te richten.
Was er toen samen met Wytze mee bezig.paar leuke meets gehad .
Veel mensen die interesse hadden ,maar helaas zijn die namen toen zoek geraakt door toe doen van een derde.
Ben er toen wel achter gekomen dat de meesten wel een club wouden ,maar zelf geen tijd wouden investeren
Was in die tijd toen zeer druk ook ivm de geboorte van ons zoontje,misschien dat dit ook een reden was dat het mislukt is
Wietze heeft toen een jetta club bedacht.
En een naam ik zou et simpel houden en leden beperken tot n,o friesland ,de walden e,d

daarom.... groot gelijk mijn idee
gewoon lekker onze eigen dingen doen
club is leuk maar spontaan bij elkaar langs rijden voor een praatje
werk ook super
je weet hoe het gaat een pens vol werk
en niemand die het ziet
want er komt veel meer bij kijken dan zo maar ff een club op richten

GerardMkIIVR6
24-11-2006, 17:57
En niks word gewardeerd want na de meeting klagen velen dit was nie goed dat was nie goed.
Lekker je eigen ding doen en wil je auto's zien lekker naar een ander zijn meeting gaan.

Benji
24-11-2006, 18:00
Gewoon het Mac-clubje houden! Misschien is een naam wel leuk, maar het hoeft niet officieel ;)

Alberto
24-11-2006, 19:07
Gewoon het Mac-clubje houden! Misschien is een naam wel leuk, maar het hoeft niet officieel ;)
zo denk ik er ook over benji

Alberto
24-11-2006, 19:19
En niks word gewardeerd want na de meeting klagen velen dit was nie goed dat was nie goed.
Lekker je eigen ding doen en wil je auto's zien lekker naar een ander zijn meeting gaan.
sa ist Gerard