PDA

View Full Version : Kentekenverlichting

Brammutjuh
14-11-2006, 22:17
Sinds mei dit jaar heb ik een Golf II 1.6 Pasadena, op kenteken gezet in januari 1992. Kort na de aankoop viel me op dat het rechter kentekenplaatlichtje niet werkte. Beetje vergeten tot ik er afgelopen weekend een nieuw lichtje in wilde plaatsen...

Het blijkt dat alle schroeven van de kapjes van de kentekenverlichting én die van de handgreep zelf helemaal verroest zijn :( Het waren kruiskopschroeven, maar toen ik er een schroevendraaier op zette werd het kruis een rondje: de schroef brokkelde helemaal af... Van buitenaf zie ik nu ff geen mogelijkheden om daar wat te vervangen.

Vandaar mijn twee vragen:

1. Voordat ik de kofferklepbekleding ga verwijderen: kan ik via die kant via de kofferklep bij de schroeven komen, zodat ik ze kan afzagen oid? Dan kan ik misschien de hele greep eraf halen... Of is er een handige/betere manier?

2. Als ik zover ben moet ik nieuwe schroeven hebben en die koop ik graag voordat ik ga klussen (is immers de daily): zijn het speciale schroeven en waar kan ik die krijgen? Het zijn iig twee maten (kleinere voor de kapjes en grotere voor de greep).

Bedankt voor de info!!

Grtz
Bram.

breadfan83
14-11-2006, 22:35
Kun je ze niet makkelijker gewoon uitboren?

RubenD
14-11-2006, 23:05
Dat is een van de Golf Mk2 problemen. Ik zou gaan voor RVS schroeven, bij de ijzerwaren tent op de hoek wel te halen. Hoop alleen voor je dat het blik eronder niet te verrot is.

Ik denk niet dat je erbij kunt van binnenuit. Zit namelijk achter de rand waar het binnenpaneel tegenaan bevestigd zit.

Dat word dus uitboren of wat dan ook. Mocht je die kentekenlijst verprutsen, daar heb ik er nog wel eentje van liggen en die kan ik voor een klein bedrag wel opsturen. Ook heb ik nog die platic kapjes van de verlichting liggen en een kofferklep slot.

Succes.

jetta mk1 '82
15-11-2006, 17:26
gewoon uitboren !
als het kopje van de schroef er af is kan je meestal met een tang de rest er wel uitdraaien !
suc7 !!

gr. Martijn

Brammutjuh
15-11-2006, 19:00
Ok, hoopte er zonder uitboren uit te komen... Ik ga eens een droog moment zoeken om er mee aan de gang te gaan.

Grtz,
Bram.

golf mkII 16v
15-11-2006, 21:03
Ok, hoopte er zonder uitboren uit te komen... Ik ga eens een droog moment zoeken om er mee aan de gang te gaan.

Grtz,
Bram.
Kan het beter met nat weer doen :D
Moet de boor of het schroefkopje wel koelen anders smelt het plastic weg.
Of de boor langzaam laten draaien en met tussen pozen

vw dennis
15-11-2006, 22:04
Of afkoelen met olie oid.