Log in

View Full Version : assymetrische nokkenas


sciroccoGTII
15-11-2006, 17:44
hej,

Ben bezig met een K-jetronic turbo project (Complete schrick kit) op een G60 basisblok. Alles is compleet bewerkt (kop geflowd,andere klephoek,krukas drijfstangen zuigers etc.. uitgewogen en gebalanceerd) Maar zou een assymetrische nokkenas toepasbaar zijn in zo`n motor en helpt dat? Wie kan mij helpen met deze vraag want weet wel dat ze bij G60 motoren gebruikt worden maar bij turbo toepassing?

Gr. maurits

sciroccoGTII
15-11-2006, 17:45
ow ja dan de 276/268 stok?

rallye16vt
15-11-2006, 18:04
Waarom op k-jetronic?, en hoezo niet gewoon op digifant.

sciroccoGTII
15-11-2006, 18:39
uit orginaliteits oogpunt (orginele schrick kit uit de jaren 80) en de uitdaging. Heb nog nooit veel K-jetronic turbo VW`s gezien. En Saab, volvo en porsche rijden er ook gewoon mee dus is mogelijk. Plus dat het puur mechanisch is. Oke ultiem vermogen haal je er nooit mee maar het gaat ook om de uitdaging. Kan later altijd nog een stand alone set op zoals KMS of zo. Maar weet je ook het antwoordt op mijn vraag?

bolku
16-11-2006, 01:26
Ja, kan prima op jouw turbo project; de assymetrische nokkenas ( Schrick) die jij wss bedoeld is juist voor geblazen motoren ontwikkeld.

vwmk2driver
16-11-2006, 18:09
als ik even mag storen wat is een assymetrische as?

bolku
17-11-2006, 22:58
Een nokkenas met verschillende profielen voor de in- en uitlaatkleppen.
Voor de G60 wordt veelal een nokkenas van Schrick gebruikt ( 268 graden inlaat en 276 graden uitlaat).
De kleplift van de in- en uitlaat verschilt ook.
Assymetrische nokkenassen worden overigens niet alleen op geblazen motoren gebruikt; ik monteer ze ook regelmatig op ongeblazen motoren, bv een van de nokkenassen die ik lever 292/285 graden. ( doet het echt super op een DX!)