Log in

View Full Version : Golf MK2 1991 250E

berendd
15-11-2006, 19:22
Voor 250E of goed bod

Kenteken Info
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info VOLKSWAGEN
Handelsbenaming Info GOLF CL 66KW U9
Kleur(en) Info Rood
Brandstof Info Benzine
G3 Installatie Info N.v.t.
Aantal cilinders Info 4
Cilinderinhoud Info 1781 cm3
Vermogen Info 66 KW
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.

Roetfilter Info N.v.t.
Euroklasse Info N.v.t.
Zuinigheidslabel Info Niet geregistreerd
Massa leeg voertuig Info 903 kg
Laadvermogen Info N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig Info 1.430 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
BPM Info Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland Info 30-10-1991
Datum eerste toelating Info 30-10-1991
Datum aanvang tenaamstelling Info 13-08-2005

Vervaldatum APK Info 11-11-2006
Wacht op keuren Info Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd Info 451 kg
- geremd Info 1.200 kg
- oplegger geremd Info N.v.t.
- autonoom geremd Info N.v.t.
- middenas geremd Info N.v.t.

Met net interieur en sportvelgen, kleur beetje vaal, maar met commandant weer mooi te krijgen.

wat mankeert eraan voor de apk:
Remt niet goed volgens testbank, ws remcylinder slecht
1 lekke schokdemper
gordel pluist
koplamp lekkage
en wat kleine dingetjes (wissers enz)

1800cc 90 pk ws RP motorblok, loopt goed en schakelt goed.

liefst voor zaterdag ophalen anders sloop ik hem

berendd
15-11-2006, 19:33
KM stand is iets van 150.000 en is nu van een vriendin van me daarvoor van de vrouw van een chirurg geweest dus 2e eigenaar.

ze wil een brommertje gaan kopen dus niet meer moeite waard om in te investeren voor haar, wel net golfje nog.

Polodee
15-11-2006, 19:40
Drankgebruik: 1 op 14? 3-deurs?

Stijn
15-11-2006, 23:55
Berend, ik heb interesse. Zoek een goedkoop gebakje! Als je'm nog hebt hebben we een deal.

berendd
16-11-2006, 00:30
hij staat er nog

en je hent meel terug stijn..

Stijn
08-01-2007, 21:46
Advertentie follow-up: deze Golf heeft een tweede leven gekregen :)

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/179_7972_original.jpg

Gijs
08-01-2007, 21:49
Zo, niet verkeerd :) zaten deze velgen er ook al onder?

berendd
08-01-2007, 21:50
hij is weer aardig rood geworden...

en t plekje ook dicht gewerkt zie ik, niks meer van te zien of????

verlaagd? vanwege de oude dempers er gelijk maar een verlagingssetje onder gezet?

ziet er netjes uit met de sebrings, ik had (en heb) er zelf geen geld voor om hem op te knappen maar hij wast wel waard... ziet er goed uit!

zaten G40 BBS'jes onder toch??? als ik me niet vergis... daar nog iets mee uitgespookt?

Stijn
08-01-2007, 21:58
Hij is op plekken nogsteeds erg roze, hij was op de foto goed nat, dat scheelt :) Maar eens een tweede blik commandant halen, ik geef nog niet op.

De plekken op de B-stijl zijn gemaakt en slechts met een spuitbus overgespoten, lekker budget maar oogt al stukken beter.

Maikel (vriend van me, ook op 't forum) heeft altijd veel Golf2 troep liggen, en toevallig een nette lage veerpotenset. Geruild tegen een set gum-velgen voor z'n 325 2.7 :)

Banden waren kaas, dus maar even het reservesetje van de Rallye erop gezet.

Al met al super budget dus, maar is een prima karretje geworden. Overigens wel nog twee andere aandrijfassen onder moeten zetten (homokineten waren allemaal kaas), en twee wiellagers (voor).

vwleusden
08-01-2007, 22:06
zo te zien ook een parkeerbeugel erop of hang die kar er niet achter ?

Vind hem er goed uitzien, 16V lipje eronder :)

Stijn
08-01-2007, 23:47
Met parkeerbeugel, maar kar hangt er niet aan (is mijn overbuurman z'n idee van winterstalling voor z'n badkuip).

Stijn
08-01-2007, 23:50
@Berend: er zaten Vial velgjes onder, soort 13" BBS Mahle immitatie dingetjes. Dit is set twee die ik nu heb liggen :rant:. Overigens wel erg netjes.

Nog wat aparts ontdekt: bij het monteren van de nieuwe voorwiellagers paste aan een kant het lager niet. Blijkt een fuseestuk van een 1.3 te zijn. Past verder prima (ander lager gehaald en presto), maar wel ooit iets meegemaakt dus.

Jurgen Santana
09-01-2007, 00:13
@Berend: er zaten Vial velgjes onder, soort 13" BBS Mahle immitatie dingetjes. Dit is set twee die ik nu heb liggen :rant:. Overigens wel erg netjes.

Nog wat aparts ontdekt: bij het monteren van de nieuwe voorwiellagers paste aan een kant het lager niet. Blijkt een fuseestuk van een 1.3 te zijn. Past verder prima (ander lager gehaald en presto), maar wel ooit iets meegemaakt dus.

Heeft meer met oud en nieuw model fusee te maken denk ik. Oudere bouwjaren hebben een andere diameter wiellager. En hoeft niet iets ernstigs te zijn geweest. Kan ook dat de vorige eigenaar een keertje veel te lang met een versleten wiellager is doorgereden.

Stijn
09-01-2007, 00:17
Hij stond bij de locale Besbo als 1300 lager in de compu, daar ging ik op af. Thanks voor de verduidelijking Jurgen! Hoeft inderdaad niks ernstigs te zijn, maar er is ooit wel 'iets' gebeurt, gewoon geinig zo'n verrassinkje :)

Ferry24
09-01-2007, 11:02
dat dat rood steeds wit wegtrekt had ik bij mijn golfje op de motorkap....die bleef maar wit wegtrekken na een week..... nooit meer goedgekregen....

berendd
10-01-2007, 00:14
lijkt me sterk dat ie een tik gehad heeft...

dan had er ook wel ergens minder roze plaatwerk gezeten.....

velgjes leken ieg op G40 BBSen.. niet dezelfden dus. waren nog best aardig idd.

met mijn polo trouwens ook een aantal keer een afspraak met de Commandant gehad voordat het rood bleef.

J-9A-N
10-01-2007, 14:18
Leuk kenteken!
De Grote-Fucking Beurt-83
:D