Log in

View Full Version : Vochtprobleem golf 1

Edrik
16-11-2006, 14:43
Vandaag stapte ik de golf weer eens in, en wat me opviel :

http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/4/6/foot-0172.jpg

En onder dit matje was het ook wat vochtig.
Iemand een idee waar dit vandaan komt en wat de oorzaak hier van is?

Voor de duidelijkheid, de auto staat nu bijna 1,5 maand stil in de garage. Is niet buiten geweest dus van de regen lijkt het me niet kunnen.

Mvg, Erik

oergolf
16-11-2006, 14:46
Het zou je verwarming kunnen zijn die is lekgegaan (zit in het midden onder je dash)

Edrik
16-11-2006, 14:56
Waarschijnlijk de kachelradiateur (na overleg met René :tongue:)
Van het weekend maar eens kijken.

Erwin G60
16-11-2006, 17:30
Waarschijnlijk de kachelradiateur (na overleg met René :tongue:)
Van het weekend maar eens kijken.
Kan ook zijn dat het gewoon nog nat is van 2maand geleden bijv.Mijn golfje staat ook nu zon beetje 2maand stil en was ook nog erg nat doordat het vocht gewoon in de mat blijft zitten heb alles er uitgehaald.De oorzaak kan ook zijn dat je gootje verstopt zit of zat of dat er een rubber van een kabel er niet meer goed in zit lekt het ook vaak langs.

Edrik
16-11-2006, 17:49
Denk niet dat het zomaar vocht is.
Heb even gekeken en het is een wat 'vettig' spulletje, geen water iig.

Maargoed, van het weekend maar eens kijken.

FolkertMk1
17-11-2006, 23:08
heb hetzelfde probleem bandenbak stond nokkievol met water kwam volgens mij bij het achterklep rubber weg deze wordt binnenkort vervangen.maar welk gootje!!!!!
bedoelen jullie dan wat verstopt kan zitten

levis
18-11-2006, 00:18
las nu dat de auto binnen stond. :D

rubbers in de motorruimte van de afvoerbak(hoe zoiets ook heet) kunnen verstopt zitten. hierdoor kan het water niet weg en kan het via de ventilator naar binnen. kijk maar eens onder die plastic kap waar je ruitenwissermechanisme zit.

niet echt een duidelijke beschrijving, maar probeer het maar.

Erwin G60
18-11-2006, 10:08
heb hetzelfde probleem bandenbak stond nokkievol met water kwam volgens mij bij het achterklep rubber weg deze wordt binnenkort vervangen.maar welk gootje!!!!!
bedoelen jullie dan wat verstopt kan zitten
Bij jou lekt het vast bij de achterlampen langs daar willen de rubbers weleens minder worden.Dat gootje bedoel ik wat levis zegt voor bij de ruitenwisser motor daar zit ook een gootje en die zit vaak vol bladeren en troep ;)

Golf_1_gts
18-11-2006, 16:01
las nu dat de auto binnen stond. :D

rubbers in de motorruimte van de afvoerbak(hoe zoiets ook heet) kunnen verstopt zitten. hierdoor kan het water niet weg en kan het via de ventilator naar binnen. kijk maar eens onder die plastic kap waar je ruitenwissermechanisme zit.

niet echt een duidelijke beschrijving, maar probeer het maar.

Paravan heet dat gedeelte...Stomme naam ja :D

René
18-11-2006, 16:21
Paravan heet dat gedeelte...Stomme naam ja :D

bladerbak? ;)

MipMip
19-11-2006, 19:06
Denk niet dat het zomaar vocht is.
Heb even gekeken en het is een wat 'vettig' spulletje, geen water iig.

Maargoed, van het weekend maar eens kijken.

Als het een 'vettig spulletje' is dan kan het bijna niet anders als koelvloeistof zijn.

ArjenE
19-11-2006, 19:14
ik had precies hetzelfde, op dezelfde plaats, en bij mij was het mijn hoofdremcilinder die wat lekte. (spulletje was dus remvloeistof)

als ik jou was zou ik even aan je cilinder boven je rempedaal voelen/kijken of die niet nat is of iets dergelijks!

Arjen

ArjenE
23-11-2006, 21:23
en? wat was het? :D

Edrik
23-11-2006, 22:23
en? wat was het? :D

Heb nog niet gekeken, ben er vandaag wel mee bezig geweest maar heb hem met een boze blik de rug gewezen :mad:

Wielbout dol gedraaid, toen had ik er wel genoeg van.
Zal van het weekend nog eens naar de kachelradiateur/hoofdremcilinder brengen.

Zaterdag gaat hij naar de garage, misschien dat ik ze wel de opdracht geef om hem eens helemaal na kijken.