Log in

View Full Version : keering

peter139
20-11-2006, 17:05
hallo

Ik heb het volgende probleem
Mijn nokkenaskeering lekt konstant. Ik heb hem al 2 x vervangen maar dat ding blijft lekken. Het gaat om een 1800 16v motor, en dan de keering aan de distrubutiezijde
Nou ben ik er achter gekomen dat mijn nokkenas slijtsporen vertoond van de keering. Ik heb al geprobeerd hem iets naar achter te zetten. Dit werkt ook niet. Ik heb gehoord dat er 2 types keeringen in omloop zijn de zogeheten ptfe keeringen en de rubberen keering die vw origineel in zijn programma heeft. Er zou een probleem kunnen zijn met de veer is mij verteld. Het is een veel voorkomend euvel.

Maargoed ik heb nu dus een originele keering gehaald voor 20euro bij de dealer, en wil deze goed monteren Zou ik de as kunnen opschuren? iemand anders tips?

Hoe monteer je zo'n keering. Moet je het lagerkapje wel of niet loshebben?

Alvast bedankt

golf mkII 16v
20-11-2006, 18:19
Lagerkap hoeft niet perse los.Gebruik een passend stempel [dop uit je doppenset]
Pak een keerring met een iets kleinere binnendiameter,
en schuif die [ingevet met zuurvrije vasoline]over de nokkenas.

peter139
20-11-2006, 18:23
oke bedankt

wn wat kan ik doen aan die slijtsporen? Schuren met waterproof schuurpapier?
Ik had al wat anders gevonden namelijk dit
http://www.lagershop.nl/catalog/images/PDF/speedisl.pdf
Ik weet niet of het een optie is.
Nokkenas eruit halen en wegbrengen is geen optie. Ik heb de auto dagelijks nodig.

golf mkII 16v
20-11-2006, 19:04
Kan op de link niets vinden?
Met schuren denk ik niet dat het gaat lukken
Is een hard stukje metaal:D
Wil je er echt vanaf dan moet je hem demonteren en af laten draaien,of een andere met geen slijtage monteren.Of wat ik eerder vermelde met een kleinere binnen diameter

peter139
21-11-2006, 18:31
update

Ik ben eigenwijs geweest en heb de as een stukkje op kunnen schuren. De slijstporen in de as van de oude keeringen zijn zo goed als weg. De oude keering bleek scheef te zijn weggeleten. Dit betekend dus dat de keerring scheef zat. Ik heb hem nu zo ver mogelijk naar achter geduwd en het probleem lijkt voorlopig opgelost(hij lekt in iig nu niet)

gr