peter139
20-11-2006, 17:05
hallo
Ik heb het volgende probleem
Mijn nokkenaskeering lekt konstant. Ik heb hem al 2 x vervangen maar dat ding blijft lekken. Het gaat om een 1800 16v motor, en dan de keering aan de distrubutiezijde
Nou ben ik er achter gekomen dat mijn nokkenas slijtsporen vertoond van de keering. Ik heb al geprobeerd hem iets naar achter te zetten. Dit werkt ook niet. Ik heb gehoord dat er 2 types keeringen in omloop zijn de zogeheten ptfe keeringen en de rubberen keering die vw origineel in zijn programma heeft. Er zou een probleem kunnen zijn met de veer is mij verteld. Het is een veel voorkomend euvel.
Maargoed ik heb nu dus een originele keering gehaald voor 20euro bij de dealer, en wil deze goed monteren Zou ik de as kunnen opschuren? iemand anders tips?
Hoe monteer je zo'n keering. Moet je het lagerkapje wel of niet loshebben?
Alvast bedankt
Ik heb het volgende probleem
Mijn nokkenaskeering lekt konstant. Ik heb hem al 2 x vervangen maar dat ding blijft lekken. Het gaat om een 1800 16v motor, en dan de keering aan de distrubutiezijde
Nou ben ik er achter gekomen dat mijn nokkenas slijtsporen vertoond van de keering. Ik heb al geprobeerd hem iets naar achter te zetten. Dit werkt ook niet. Ik heb gehoord dat er 2 types keeringen in omloop zijn de zogeheten ptfe keeringen en de rubberen keering die vw origineel in zijn programma heeft. Er zou een probleem kunnen zijn met de veer is mij verteld. Het is een veel voorkomend euvel.
Maargoed ik heb nu dus een originele keering gehaald voor 20euro bij de dealer, en wil deze goed monteren Zou ik de as kunnen opschuren? iemand anders tips?
Hoe monteer je zo'n keering. Moet je het lagerkapje wel of niet loshebben?
Alvast bedankt