PDA

View Full Version : Blackphantom


blackphantom
23-11-2006, 12:04
13-03-2008
Pagina 5. - Foto's custom polyester deurpanelen
Pagina 5. - Foto's custom polyester dashboard

Hey luitjes!

Ik ben Peter, 22 jaar en golfgek. Hieronder de geschiedenis van mijn ride.

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-photoshoot-1/autotoen.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-photoshoot-1/autonu.jpg

et begon allemaal op 22 maart 2006.
Ik was op zoek naar een motorblok met meer vermogen en meer uitstraling, na dagen en slapeloze nachten kwam ik op marktplaats de verlossing tegen! Het motorblok waarnaar ik zocht!

Na het opsporen van de contactgegevens heb ik met de beste man afgesproken en ben ik gaan kijken, het bleek echter wel dat het motorblok nog in de auto zat en ik deze dus ter plekken eruit moet gaan halen, na harde onderhandelingen, en een zwaar gevecht (ok, ik overdrijf een beetje…. veel) kon ik de complete auto meenemen voor 300 euro. De auto was zwaar afgetakeld de gehele rechter achterflank was weggevaagd, en het wiel was een drijver geworden.

Na een week ben ik teruggegaan met een autotrailer en hebben we de auto gered van zijn ondergang, het project was geboren, blackphantom was daar!

Na het onderzoeken van de schade bleek dat deze na een aantal zware operaties het herstel spoedig zou kunnen verlopen. In de eerste operatie hebben we de complete gelijkrichterbrug vervangen zodat de wagen weer op 4 wielen kwam te staan en ook rijvaardig werd, na een aantal proefritten kwamen we tot de ontdekking dat er een scheur van zo’n 15 a 20 cm in de brandstoftank zat, na een kleine zoektocht hebben we de brandstoftank vervangen en ook dit probleem was opgelost.

Nadat blackphantom een tijd heeft stilgestaan kon hij weer de weg op, het was geen schoonheid om te zien maar het belangrijkste was dat het hart klopte en de wagen zich kon voortbewegen.

De problemen kwamen al snel, van het spontaan uitvallen van de motor en en kapot gaan van beide lagers en fussee’s.

Nadat deze problemen weer waren verholpen kwamen al gauw de volgende. Na net 3 kilometer van huis te zijn werd het blok te heet en gooide deze al het koelwater eruit, een kapotte koppakking.
Toen heb ik maar besloten het groot aan te gaan pakken en alles te geven wat er te geven viel.

Het motorblok werd eruit gehaald en onderging een een aantal zware operaties.
Alles werd gereviseerd en het motorblok werd compleet opgeknapt terug de auto in gehangen.
Ik dacht dat alle problemen weg zouden zijn en het vanaf toen weer goed zal gaan, helaas…..

Het motorblok wou niet starten, alles nagelopen, en nagelopen, en nogmaals nagelopen. Zelfs bij de volkswagen garage wisten ze niet meer wat er aan de hand zou kunnen zijn, na 3 dagen alles te controleren opnieuw af te stellen was het magische moment daar….

Het motorblok gaf een teken van leven en na een aantal kleine instellingen liep het blok!

Het was helaas niet voor lang, tijdens de eerste proefrit begon het olielampje te knipperen en ging het alarm af, achteraf bleek dit een kapotte oliepomp te zijn, na deze te hebben vervangen waren er geen problemen meer (jaja nou niet dus).
Het motorblok werd weer te warm en gooide alle koelvloeistof eruit, na veel zoekwerk bleek de waterpomp het te hebben begeven, deze werd vervangen en alles verliep weer goed.

Na 3 apk keuringen waar weer veel tegenslag kwam met het remsysteem, aanlopende wielen en de claxon werd blackphantom goedgekeurd, wat een opluchting was dat maarrr…

2 dagen na de keuring kwam de grootste tegenslag die ik heb gehad, tijdens de terugrit naar huis begon het motorblok hevig te tikken en direct gevolg door een grote knal (*KLUNK!*), het was gebeurd, de drijfstang was dwars door het blok gekomen en pakte daarbij ook de nieuwe waterpomp mee.

Na veel regelwerk stond blackphantom weer terug in de garage en waren we weer terug bij af, weg al het werk, weg al het geld, en weg was de zin om door te gaan.

Toch heb ik besloten het nog 1 kans te geven en heb ik een 2e hands motorblok gekocht, alle gereviseerde onderdelen die nog heel waren en goed werden overgezet, na een zware week was het zover blackphantom kon weer rijden, en alle problemen waren eindelijk weg.

De volgende operatie was gepland, weet je nog de weggevaagde achterflank?
Deze werd eruit geslepen en vervangen door een ander, de auto werd gestript en geschuurd en vervolgens hebben we deze gespoten. Helaas was het te koud in de garage waardoor de lak niet mooi glad werd wat dus weer een tegenslag was.
Na het weer aanbrengen van alle onderdelen kon blackphantom weer de weg op.

UPDATES
Pagina 5. - Project ployester deurpanelen!

JK Le Mans
23-11-2006, 12:06
Welkom hier !

Het is wel niet my kind of style !

Maar als jij het super vind !

Melvin
23-11-2006, 12:20
nu heb je een standaard auto met lala wielen maar wel een MEGA bumper... waarom niet eerst investeren in wielen en verlaging?

dit is opbouwende kritiek... je zegt al dat je van extreem houd, nou dat is die bumper iig wel!!

blackphantom
23-11-2006, 12:22
Verlaagd is hij al, wielen komen er over 2 weken aan (bagger nu die 15" velgjes) :D moet nog even lijstje maken wat er gebeuren gaat aan de auto, heb de spullen liggen nu de tijd nog om alles er op te zetten.

Kevin20v
23-11-2006, 12:28
Die is verlaagd??? hahaha Sorry dat moest er ff uit!

Maar toch welkom hier!

Edrik
23-11-2006, 12:28
Welkom,
Maar die auto vind ik écht niks!

blackphantom
23-11-2006, 12:31
hij is verlaagd idd, heb geen sideskirts erop zitten, maar het is nog projectwagen waar nog erg veel aan gebeuren moet, aangezien ik een mega voorbumper heb kan ik voor niet nog lager aangezien ik dan elke drempel raak (ook als ik er schuin overheen ga)
Achter ligt hij al wel lager, nog lager gaat niet vanwege me rechterachtersherm.

volksfahrer.nl
23-11-2006, 13:59
De auto heeft een zwaar leven gehad

En gaat het nog véél zwaarder krijgen.

Pedaalemmer
23-11-2006, 14:07
de auto is redelijk te doen maar die bumper maakt hem echt afgrijselijk!

RubenD
23-11-2006, 14:16
Even serieus, ik ben zelf helemaal weg van de Duitse OEM+ en Racestijl. Die kant wil ik dan ook op met mijn eigen Golf Mk2. Maar jij wilt extreem. Heb je daarom die bummpers. Of vind je het ook echt heel mooi, dat de bumpers mooi aansluiten bij het model van de auto? Ik kan mij dat namelijk niet echt voorstellen.

Ik ben benieuwd wat voor wielen eronder komen. Je geeft het zelf al aan, 15" is nogal klein met dit soort bumpers.

Houd ons op de hoogte, heb je misschien foto's van de rest van de bodykit!?

Jurgen Santana
23-11-2006, 14:24
Je bent een echte Golfgek:D Een auto kopen die rijp voor de sloop is en dan nog 300 Euro er voor neertellen!!!

Welkom hier!!!

blackphantom
23-11-2006, 14:38
Even serieus, ik ben zelf helemaal weg van de Duitse OEM+ en Racestijl. Die kant wil ik dan ook op met mijn eigen Golf Mk2. Maar jij wilt extreem. Heb je daarom die bummpers. Of vind je het ook echt heel mooi, dat de bumpers mooi aansluiten bij het model van de auto? Ik kan mij dat namelijk niet echt voorstellen.

Ik ben benieuwd wat voor wielen eronder komen. Je geeft het zelf al aan, 15" is nogal klein met dit soort bumpers.

Houd ons op de hoogte, heb je misschien foto's van de rest van de bodykit!?

Ikzelf vind het ook mooi, iedereen heeft zo zijn eigen smaak.
ga richting 17" velgen als ik ze eronder heb post ik weer foto's.

spul even verplaats naar eerste post ;)

DeNB3rt
23-11-2006, 14:39
welkom

heeft jou golf rechtsachter geen schade?
Rechter achterscherm lijkt aangereden?

edit, als het totaalplaatje zo wordt als op jou voorgestelde foto's (laatste) dan ziet het er al een stuk beter uit, alhoewel het niet mijn stijl is :)

Jurgen Santana
23-11-2006, 14:46
welkom

heeft jou golf rechtsachter geen schade?
Rechter achterscherm lijkt aangereden?



Dan had je het verhaal in de beginpost maar moeten lezen :D

DeNB3rt
23-11-2006, 14:49
Dan had je het verhaal in de beginpost maar moeten lezen :D

Men aandacht werd afgeleid naar die extreme bumper :woowoo: ;)

blackphantom
23-11-2006, 14:51
Je bent een echte Golfgek:D Een auto kopen die rijp voor de sloop is en dan nog 300 Euro er voor neertellen!!!

Welkom hier!!!

Hmm ja dat is een feit :p vond het zonde de golf op het autokerkhof te laten belanden. Maar het moterblok was in zeer goede staat niks geen lekkages etc.
alleen een injector die vies was waardoor blok soms geen zin had, ff schoongemaakt en klaar!

blackphantom
23-11-2006, 14:55
welkom

heeft jou golf rechtsachter geen schade?
Rechter achterscherm lijkt aangereden?

edit, als het totaalplaatje zo wordt als op jou voorgestelde foto's (laatste) dan ziet het er al een stuk beter uit, alhoewel het niet mijn stijl is :)

Er moet nog veel gebeuren voordat het zover is maar werk en vollop aan.
In het echt ziet het er al heel anders uit. (nadeel van foto's vind ikzelf)

volksfahrer.nl
23-11-2006, 14:58
Ook extreem.............. :rolleyes:
http://www.uglypeople.com/uploaded/6/ugly3.jpg

DeNB3rt
23-11-2006, 15:03
Deze is extremer :p
http://www.uglypeople.com/uploaded/104969/b32.jpg

breadfan83
23-11-2006, 15:03
Welkom op het forum.

Mooi dat je een sloper gaat opknappen die anders in de shredder was beland!
De stijl van de auto staat me echter helemaal niet aan, maarja, het is ook niet mijn auto.

Veel plezier met je tuut en hier op het forum.

Mijn gedachte voor de wielen: TSW Venoms. :D:D:D

DeNB3rt
23-11-2006, 15:09
Hebje een foto van de schade?

blackphantom
23-11-2006, 15:12
Welkom op het forum.

Mooi dat je een sloper gaat opknappen die anders in de shredder was beland!
De stijl van de auto staat me echter helemaal niet aan, maarja, het is ook niet mijn auto.

Veel plezier met je tuut en hier op het forum.

Mijn gedachte voor de wielen: TSW Venoms. :D:D:D

heb je daarvan foto? kan het zo gauw niet vinden op TSW site.
Alle optie's staan open wie weet zit er wel wat tussen in mij "aparte" smaak.

blackphantom
23-11-2006, 15:16
Hebje een foto van de schade?

Die hou je nog even tegoed van me.
Zodra ik thuis ben +/- 17:30 zal ik de foto's posten van zoals hij was toen ik hem kocht. met schade foto's etc. (was niet om aan te zien)

Jurgen Santana
23-11-2006, 15:20
TSW Venoms!

http://img442.imageshack.us/img442/5606/phto00353la.jpg

blackphantom
23-11-2006, 15:24
TSW Venoms!

http://img442.imageshack.us/img442/5606/phto00353la.jpg

Wel benieuwd hoe ze eronder zullen staan.
Denk wel dat ik ze gepolijst wil voor het beetje extra touch!
Ga komende zaterdag langs velgenland even kijken wat die voro leuks hebben.

breadfan83
23-11-2006, 15:25
Jurgen bedankt.

Als je voor de Extremere look gaat en je wilt de geschiedenis een beetje trouw blijven is dit de enige optie. :D
Vind ik dan tenminste.

Misschien gepolijst, zo heb ik ze tenminste nog nooit gezien...

blackphantom
23-11-2006, 15:33
Jurgen bedankt.

Als je voor de Extremere look gaat en je wilt de geschiedenis een beetje trouw blijven is dit de enige optie. :D
Vind ik dan tenminste.

Misschien gepolijst, zo heb ik ze tenminste nog nooit gezien...

mwa ik had eersts zelfs het idee de hele front eraf te slopen en de bumper door te trekken tot de moterkap en anders koplampen etc.

Maar vond ik zonde voor de golf look van 4 koplampen wat is erg mooi vind.

Mocht iemand nog stiekem wielkast verbreders (kunstof) hebben liggen zijn die van harte welkom! rechtsachter is hij al weg, linksvoor zit een smalle kwam ik achter. Dus op zoek naar een setje.

Berserker
23-11-2006, 16:04
onderdelen die ik heb:
- extreme booskijker
- flinke achterbumper
- sideskirts

http://www.hugocarsystems.nl/sideskirts/b_644.jpg

http://www.blackphantom.nl/fotos/achterbumper.jpg

met voorbumper ziet auto er ong. zo uit (als ik alles met poly heb afgewerkt
http://www.hugocarsystems.nl/sideskirts/b_1752.jpg

Keep you updateD!

Niks mis met Bodykits

dit is mijne:
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-4-10386-alles_chroom.JPG

Richard
23-11-2006, 16:10
apart......

Rutger
23-11-2006, 16:34
ik vind m vreselijk! ben dan ook geen tupperware fan.. maar t is tof dat je m van de sloop haalt en er weer 'wat' van maakt ;)

Gijs
23-11-2006, 17:14
apart......
:iamwithst

Moest ook gelijk aan TSW Venoms denken toen je zei dat je andere velgen erop ging fietsen :tongue:

Ideale auto voor als je tupperware-partys gaat bezoeken.
Jammer van zo'n 16v, maar gelukkig ieder zijn smaak he :)
Veel succes :) (en sterkte 16v :hug: )

Pedaalemmer
23-11-2006, 17:28
eigenlijk hoort de voorbumper ongespoten wit te zijn

Erwin G60
23-11-2006, 17:48
Welkom hier: Sorry maar ik dacht eerst dat jelle terug was maar die heeft geen golf 2 :D:D:D

Gijs
23-11-2006, 18:10
eigenlijk hoort de voorbumper ongespoten wit te zijn
:D :D :D

MMgolfnut1
23-11-2006, 18:59
Welkom hier! Je zal nog wel een sloot commentaar krijgen, want de meeste hier houden van een iets andere stilo. Maar ach, who cares! Succes met de verbouwing.

vwgoco
23-11-2006, 21:32
Gelukkig hebben wij idd ieder een eigen smaak....zou er niet aan moetten denken dat mijn auto er zo uitzag..maarja, dan had ik hem gelukkig ook nooit gekocht. Als jij maar blij bent met je Xtreme Look.

Veel suc6

classic-edition
23-11-2006, 21:47
Wat mij betrefd had de golf een beter einde gehad als ie op de sloop was beland.
Waarmee ik wil aangeven dat ik op z'n minst dezelfde smaak heb.
Maar evengoed welkom hier.Het gaat tenslotte om het feit dat we allemaal vw-liefhebbers zijn en smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook.

Succes met je project

groet,

snellesjaak
23-11-2006, 21:54
Welkom hier! Niet het beste forum om een extreme style te promoten,maar wel dapper dat je blijft posten. Tip: zorg eerst dat je auto technisch in orde komt en ga dan "investeren" in body veranderingen.

Succes iig

groet

breadfan83
23-11-2006, 22:00
Eerst...:

Wat mij betrefd had de golf een beter einde gehad als ie op de sloop was beland.


...en dan:

WHet gaat tenslotte om het feit dat we allemaal vw-liefhebbers zijn.

:rolleyes:

Die bumper zit met vier schroeven vast, en kan in tien minuutjes worden omgezet. De schrotpers is blijvend. En hoe langer ik naar die foto kijk van hoe hij uiteindelijk moet worden, hoe beter ik het begin te vinden. Ik schaam me d'r diep voor trouwens. :tongue:

Een goede knappe ex-meetingbak kopen kan iedereen. Een wrak kopen en dat weer herstellen is wat anders. In welke stijl hij dat doet is aan hem vind ik.

Jurgen Santana
23-11-2006, 22:21
http://www.hugocarsystems.nl/sideskirts/b_1752.jpg

Ik vind dit wel wat hebben :D En daar schaam ik me niet voor ;)

classic-edition
23-11-2006, 22:22
Eerst...:



...en dan:



:rolleyes:

Die bumper zit met vier schroeven vast, en kan in tien minuutjes worden omgezet. De schrotpers is blijvend. En hoe langer ik naar die foto kijk van hoe hij uiteindelijk moet worden, hoe beter ik het begin te vinden. Ik schaam me d'r diep voor trouwens. :tongue:

Een goede knappe ex-meetingbak kopen kan iedereen. Een wrak kopen en dat weer herstellen is wat anders. In welke stijl hij dat doet is aan hem vind ik.

Goed Lezen !

blackphantom
24-11-2006, 00:24
Zo ben ik weer even! Toch vind ik dit heerlijk om te lezen.
Ben niet iemand die van dezelfde style houd als de meeste, maar krijg hiermee veel bekendheid. van sommige slechte en andere weer niet.

Gelukkig doe ik het lekker tegendraads en blijf ik zo een unieke golf bouwen!

Ik zou nog even de schade foto's posten zoals ik hem kocht dus hierbij:

http://www.blackphantom.nl/fotos/DSC00923.JPG

http://www.blackphantom.nl/fotos/DSC00920.JPG

http://www.blackphantom.nl/fotos/DSC00922.JPG


Voor mensen die stiekem toch nieuwschierig zijn ik kom morgen met me projecte naar de meeting in zoetermeer.

Ik zal foto's meenemen en sta uiteraard open voor een babbel!

blackphantom
24-11-2006, 00:27
Hebje een foto van de schade?

Heb de foto's geplaats ;)

RubenD
24-11-2006, 00:30
Was dat met een nieuwe achteras opgelost!? Dan was het inderdaad een goede aanschaf.

Hoeveel moet je hebben voor dat GTI 16V logo? Als het te koop is, svp een pbtje!

blackphantom
24-11-2006, 00:31
Welkom hier! Niet het beste forum om een extreme style te promoten,maar wel dapper dat je blijft posten. Tip: zorg eerst dat je auto technisch in orde komt en ga dan "investeren" in body veranderingen.

Succes iig

groet

Het hartje loopt prima , verder zijn veel onderdelen vervangen door nieuw spul dus kan er weer lekker tegenaan.

Volgende stap (na nieuwe velgen volgende week) is het achterscherm eruit slijpen en een nieuwe erin lassen.

Daarna andere deukjes en dingentjes repareren.

Voor de mensen die denken wow die is gek....
Klopt! maar als ik klaar ben kan ik wel zeggen dat ik er hard voor gewerkt heb en dat het mijn trots is :D

blackphantom
24-11-2006, 00:35
Was dat met een nieuwe achteras opgelost!? Dan was het inderdaad een goede aanschaf.

Hoeveel moet je hebben voor dat GTI 16V logo? Als het te koop is, svp een pbtje!

Ik heb een complete achterbrug geplaats en de tank vervangen (zat scheur van 15cm in) het blok is erg netjes verder, beetje vies maar geen lekkage's of rotte plekken. Mag dus niet klagen voor 300 euro, anders had ik goed blok gehad nu een leuk project waar ik veel van leer.

Helaas is het logo niet te koop.

breadfan83
24-11-2006, 00:36
Respect.
Met die schade haken de meesten denk ik af. Ik tenminste wel.

Ben benieuwd hoe je dat allemaal weer verantwoord en veilig in orde gaat brengen.

En je bent idd gek, maar dat is iedereen op dit forum wel in bepaalde mate. :D

blackphantom
24-11-2006, 00:43
Respect.
Met die schade haken de meesten denk ik af. Ik tenminste wel.

Ben benieuwd hoe je dat allemaal weer verantwoord en veilig in orde gaat brengen.

En je bent idd gek, maar dat is iedereen op dit forum wel in bepaalde mate. :D

Met veel nadenkwerk en tijd, goed bekijken hoe het zit en hoe het te maken is, heb een ander achterscherm staan, komende maand hoop ik dat erin te zetten. 4 of 5 december terug naar de apk, was afgekeurd vanwege 2 voorbandjes die op zijn en een remslang die even vervangen moet worden verder is hij helemaal goedgekeurd.


Mocht ik er niet uitkomen ga ik langs schade bedrijf vragen hoe hun het zouden doen, tips zijn uiteraard welkom.

RubenD
24-11-2006, 00:46
Tips voor de achterscherm bedoel je? Neem aan dat je ook een binnenscherm hebt liggen? Tank misschien verwijderen voor de veiligheid.

Maar dat logo past helemaal niet bij de stijl joh! :D Nee gekkigheid, had het graag van je overgenomen.

blackphantom
24-11-2006, 00:53
Tips voor de achterscherm bedoel je? Neem aan dat je ook een binnenscherm hebt liggen? Tank misschien verwijderen voor de veiligheid.

Maar dat logo past helemaal niet bij de stijl joh! :D Nee gekkigheid, had het graag van je overgenomen.

Tank idd verwijderen anders heb ik groot probleem hahah.
Binnensscherm is nog goed schade zit enkel aan het buitenste plaatwerk zover ik kon zien, ander haal ik dat ook nog even ;)

Ik zal me ogen open houden loop regelmatig over de sloop voor hebben dingetjes zie ik een logo neem ik het voor je mee.

Heb nog wel setje achter lichten (smoke) zijn orgineel en in prima staat.
Daarover maak ik nog wel verkoop topic heb nog genoeg spul liggen dat weg moet/mag

DeNB3rt
24-11-2006, 01:35
respect datje van zo'n sloper een nieuwe maakt

blackphantom
24-11-2006, 12:23
respect datje van zo'n sloper een nieuwe maakt

tnxs! doe me best!

Sander
24-11-2006, 12:32
Ik ben blij dat er hier iemand een project als dit aandurft. Een 16v in de staat waarin deze verkeerde mag wat mij betreft best geofferd worden. Dat het een project is met een kleine schare fans maakt mij niet uit. Ik zou er zelf niet aan beginnen maar lees graag even mee in dit topic. De standaard plat op z'n muil en dikke wielen projecten hebben ik al vaak genoeg voorbij zien komen afgelopen jaar.

@ blackphantom: Het thread wordt vaak het leukst als je tijdens het klussen af en toe ook een foto maakt. En het levert vaak ook nog goede tips/adviezen van anderen op.

Richard
24-11-2006, 12:38
f50 motorkap? past wel bij het geheel.. en natuurlijk de tsw venoms

Lieuwe
24-11-2006, 12:55
http://www.forum-auto.com/uploads/200410/oliversam_1096960584_jantes_17_venom.jpg

http://www.carpartstuning.nl/web%20parts/m3-spiegel-noir-site-big.jpg

http://www.scheveningen-centrum.nl/fun/tupperware.jpg

:woowoo:

breadfan83
24-11-2006, 13:27
Huhum... (http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/59147118-17-inch-velgen.html?return=eJwVilEOgyAQRO9ion%2BKgDEUYxq9CRFSiQhEtta26d27zMfmvZ1Rksqvle2QJBWtLJJRx7IOK0CUhGwhGt%2Fs6tggOqUgNd4R9YRQa3uaIxlPgtfm0MYZX5%2FBbemlHvhdRN%2BssLv75UZa6TRCKPlESz47PFMnMjEk0WcCpI%2BNGa%2B8E4J1t2xvNM4563A7a5u7FoMSUjZWxZEXw%2B8PoWE8wQ%3D%3D&df=1&fta=)

Moet je wel adapters nemen.

Richard
24-11-2006, 13:35
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-banden-en-velgen/58029457-tsw-venom-17-inch-velgen-met-band.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BMxSo2k3I1Lam0grKBodMkOTtvTutWT1PX6eBw2fBJMl0PoEAwW%2F3qONzAhK5YahysWvmbF4zyRrUcdFYsTLXpweH%2BQKi%2Fn6TijmW9n7%2FPs6zFuXaRPmbKZnqG2hXhulns2ITg%2F2%2BwN8LSqX&df=1&fta=

ben je gelijk klaar..

blackphantom
24-11-2006, 14:39
Ik ben blij dat er hier iemand een project als dit aandurft. Een 16v in de staat waarin deze verkeerde mag wat mij betreft best geofferd worden. Dat het een project is met een kleine schare fans maakt mij niet uit. Ik zou er zelf niet aan beginnen maar lees graag even mee in dit topic. De standaard plat op z'n muil en dikke wielen projecten hebben ik al vaak genoeg voorbij zien komen afgelopen jaar.

@ blackphantom: Het thread wordt vaak het leukst als je tijdens het klussen af en toe ook een foto maakt. En het levert vaak ook nog goede tips/adviezen van anderen op.

Bedankt voor je reactie :D Ik zal idd foto's blijven plaatsen van alle klusjes en update's en wie weet zien sommige me vanavond in zoetermeer op de meet ;)

volksfahrer.nl
24-11-2006, 16:16
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-banden-en-velgen/58029457-tsw-venom-17-inch-velgen-met-band.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BMxSo2k3I1Lam0grKBodMkOTtvTutWT1PX6eBw2fBJMl0PoEAwW%2F3qONzAhK5YahysWvmbF4zyRrUcdFYsTLXpweH%2BQKi%2Fn6TijmW9n7%2FPs6zFuXaRPmbKZnqG2hXhulns2ITg%2F2%2BwN8LSqX&df=1&fta=

ben je gelijk klaar..

Damn! Die zijn lelijk! :eek:

Richard
24-11-2006, 16:18
je moet het totaalplaatje zien erwin..

Sander
24-11-2006, 17:18
Damn! Die zijn lelijk! :eek:

10 jaar geleden waren het übervelgen :eek:

Jurgen Santana
24-11-2006, 17:21
Beide advertenties zijn wel imitatie TSW Venoms:D

Ik mis de ovale uitsparing voor het TSW logo.

Gijs
24-11-2006, 17:37
Zo, toch wel respect van mijn kant dat je deze golf nog een 2e leven geeft. Is een flinke klap geweest zo te zien. Heb je die bbs velgen die op de foto's eronder zit nog? Is daar nog iets van over, want zoek nog zoiets ;)

Over een paar jaar is een tupperware golf waarschijnlijk oldschool/retro :tongue:

volksfahrer.nl
24-11-2006, 18:38
je moet het totaalplaatje zien erwin..

Liever niet :thumbup:

Rutger
25-11-2006, 17:49
Mijn ex 16 klepper had bijna dezelfde schade, die is wel gesloopt (voor onderdelen..)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/6/6/Schadekant.jpg

Succes dr mee

Gijs
25-11-2006, 18:01
Liever niet :thumbup:

Hahaha ;)

blackphantom
12-09-2007, 13:55
zo daar ben ik weer!
het is inmiddels alweer zo goed als een jaar geleden.
Ik heb zeer veel tegenslag gehad, maar ik heb doorgezet.

Na de revisie van het blok is deze vastgelopen door een haarscheurtje in het onderblok, waardoor ik dus opnieuw kon beginnen, het project heeft een tijd stil gelegen maar na weer flink te hebben gespaard weer met opgeheven schouders doorgezet.

Momenteel moeten er nog wat kleine puntjes gebeuren + dat de auto binnen paar maanden richting de spuiter gaat.

Hier even 2 overzichtjes met foto's van voor en nu.

http://www.blackphantom.nl/forumfotos/autotoen.jpg

http://www.blackphantom.nl/forumfotos/autonu.jpg

Zweiter
12-09-2007, 14:13
wat eerder al gezegd is: dikke klasse voor het bloed, zweet, tranen en geld dat je erin hebt gepompt! (en dat staat helemaal los van het feit of het mijn smaak is ja of nee, dat laat ik nu maar even in het midden :D)

ps. dat blokje ziet er wel weer verrekte lekker uit zo!

blackphantom
12-09-2007, 14:30
tnxs! het blokje loopt nog niet naar me zin, hij zweeft steeds tussen de 900/1200 toeren dus niet helemaal optimaal stationair, moet nog even zoeken hoe ik dat kan verhelpen, ook doet de mfa hendel niets, binnenkort even demonteren en nakijken.

breadfan83
12-09-2007, 17:54
Je hebt me met de look van de auto nog niet echt overtuigd, maar wat je gedaan hebt is super.
Je bent begonnen met een sloper en naderhand ook nog een gaar blok, en nu heb je een gave auto met een super blokje. Heel netjes.

Wil wel wat meer foto's van het blok zien als't effe kan. :D

Samurai
13-09-2007, 12:59
Andere voorbumper erop, en hij is klaar!!

Doet zo'n verschrikelijke afbraak aan zo'n mooie golf.
Lijkt wel een zulu, met zo'n schotel door zijn lip heen ......

Edward
18-09-2007, 19:59
dat ding waar je kentekenplaat op zit, was datte? heb ik nog niet eerder gezien. En die achterlichten he, dat kan niet meer, dat is TE jaren 2005.
Maar, ik ben ook zo ongeveer begonnen, vond de G60 bumpers toen al wild zat.

welkom btw :)

maniacmark
18-09-2007, 20:17
respect voor het werk!!!!

Edward
18-09-2007, 20:20
dat is n ding wat zeker is

blackphantom
19-09-2007, 08:46
tnxs voor de reacties, ik ga proberen komend weekend wat meer foto's te schieten, bewerken en te posten, heb sinds 1,5 week een eigen huis dus ben daar ook erg druk mee.

Er is een nieuw project op komst!
Mijn tijdelijke daily waarin ik heb gereden toen de gti onder het mes lag heeft het zwaar gehad, het 1.6 blokje was oud en versleten, de lak door de vorige eigenaar gestorven. (rood) Ook deze golf gaat een make-over krijgen, een 1.8 GTI 16V blok (KR) een nieuwe paintjob en rondom G60 bumpers etc. Maar daarover binnekort meer :D

De gti wacht enkel nog de paint-job af + een paar kleinte puntjes voordat ik deze richting compleet ga noemen, ik ben binnekort wel op een aantal meetings te vinden, met projectfoto's etc.

Keep you updated!

The Skinnmeister
20-09-2007, 11:19
Welkom op het forum.

Ben zelf ook nog maar net hier.
Zelf hou ik van meer old skool (kijk mijn topic), maar verder veel succes met het bouwen ed.

We komen elkaar hier nog wel een keer tegen.

jettaracing
20-09-2007, 19:14
Damn ! wat een verhaal ,heb zonet het topic even doorgelezen ,en moet zeggen dat je respect verdient voor zowel het werk alswel de stijl die je doorzet!
Je bent inderdaad erg serieus bezig ,en ook al vind niet iedereen de stijl even mooi ,ik respecteer het wel wat je doet .
Je wilt niet eens weten wat ik al heb meegemaakt op de verschillende fora's ,maar heb ook zoveel mogelijk m'n eigen ding gedaan ,en dat blijf ik doen ! ;)
Het is tenslotte jouw auto :thumbup:

Ben benieuwd naar de laatste foto's

Succes nog met je project(en)

martijnvanderh
20-09-2007, 19:47
potverdikkie! dacht even dat het aan mij lag...

Maar ik zat inderdaad niet op het autostyle forum!

pfff dacht al dat ik gek werd.

blackphantom
21-09-2007, 09:50
@jettaracing
Tnxs! ik zal morgen wat nieuwe foto's maken en die online zetten.
Er komt nog meer werk aan en vooral onder de kap, nieuwe bekabeling en alles netjes wegwerken etc gelukkig is dat niet het meeste werk.

@martijnvanderh
Autostyle? heb geen producten in en op me auto die bij autostyle vandaan komen, weet niet hou niet zo van autostyle :p de papierbak trouwens wel.

@overige
Nou het is zover project 2 is begonnen, de rode golf waar een 1.8 16v kr in zou komen is enigzins gewijzigd, er komt nu een 2.0 16v kr blok in van een corrado, deze wordt vandaag opgehaald :D

Vind het overigens super van alle leuke reacties dat geeft toch weer een adrelineshot om zo door te gaan! tijd voor een volksforum stikker op me auto hehe

inSaNo
21-09-2007, 15:06
Heey BlackP,

Daar ben ik dan ook weer.. ik zal me vanavond even correct gaan voorstellen op dit forum.. Maar sommigen zullen mij wel kennen van een ander bekend vw forum ;)

Maar ziet er goed uit P. wanneer gaan we mijn ramen tinten?!

GreetZ,
inSaNo

blackphantom
21-09-2007, 15:09
Hey Insano,

Welkom hier alvast :) We gaan binnenkort ff je ramen doen, keerjte op een zondag ofzo verders ben ik toch aan het klussen aan me huis.

inSaNo
24-09-2007, 09:53
Zoo, ook even een voorstel topicje geopend:

inSaNo's Golf (even voorstellen) (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34976)

inSaNo
24-09-2007, 22:55
Gast, je foto's zijn offline.

Ik zal even een foto plaatsen van je dash!

http://www.tuningfever.fr/Photos/u_12110/276728_max.jpg


























































hehe, geintje man ;)

blackphantom
27-09-2007, 08:33
hey sjit! wanneer hebben ze die nou weer gemaakt! :p

blackphantom
03-10-2007, 10:58
Er is een een update! Ik heb een bergje foto's en een compleet verhaallijn online gezet voor de topic volgers check:

Blackphantom, de geschiedenis. Klik! (http://www.peterpower.nl/blackphantom-de-geschiedenis/)

blackphantom
10-10-2007, 13:40
Ik liep al een lange tijd te rotzooien met de bestaande deurpanelen.
Na een godelijke ingeving heb ik ervoor gekozen om niet enkel deurbakken maar om complete deurpanelen te laten maken ik polyester, na een gezellig bezoek aan Stage One Tuning zijn we eruit gekomen. Ik heb gevraagd als ze tevens foto's tijdens het proces konden maken zodat ik dit kan toevoegen aan het project.

Ze zijn inmiddels begonnen en vandaag kreeg ik een setje foto's van de vorderingen.

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester/image002.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester/image003.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester/image004.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester/image005.jpg

Ik hou jullie op de hoogte! In de nieuwe panelen komt trouwens mijn vertrouwde DLS composet te hangen, zuiver en hard!

Ik heb zelf ook wat nieuwe foto's gemaakt van de auto maar moet deze nog even van de camera halen, zit midden in een verhuizing dus verloopt even wat langzamer.

inSaNo
22-10-2007, 19:58
Gast! zijn je panelen nou al klaar?

blackphantom
13-03-2008, 14:07
Hier de foto's van de custom polyester d

eurpanelen.

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-deurpanelen/image003.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-deurpanelen/DSCN7493.JPG

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-deurpanelen/DSCN7536.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-deurpanelen/DSCN7581.jpg

Inmiddels is ook het dashboard klaar :) volgende stap kofferbak.

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-dashboard/SP_A0272.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-dashboard/SP_A0281.jpg

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-dashboard/DSCN7788.JPG

http://www.peterpower.nl/wp-content/gallery/blackphantom-polyester-dashboard/DSCN7774.JPG

Edward
13-03-2008, 21:50
oeh, glimmend dash.....

Tjaap
13-03-2008, 22:30
geen fan van de auto, maar die panelen en dash zijn erg mooi gedaan

Gijs
13-03-2008, 23:21
Inderdaad, dat moet ik je ook meegeven :)

Mitta
13-03-2008, 23:52
Niet mijn stijl, maar wel respect voor het werk wat je vericht heb!!!

DeNB3rt
14-03-2008, 01:07
bling-bling dash!

blackphantom
14-03-2008, 08:09
bedankt voor de leuke reactie's :)

blackphantom
04-06-2013, 22:11
Sinds enkele weken eigenaar geworden van een Bora diesel.
Maak een hoop kilometers dus heb mijn golf 2 gti de deur uit gedaan en gekozen voor wat nieuwers,groters en zuinigers.

Meteen een scroefset en andere wielen eronder gezet, voor moet hij nog lager maar daarvoor heb ik nog spacers nodig voor wat wiel/veerpoor ruimte.

De zwarte stootstrips rondom worden snel vervangen door in kleur gespoten strips.
Uiteraard gaat er nog een hoop moois mee gebeuren.

Zo gekocht:
https://photos-4.dropbox.com/t/0/AAC6bAO9SBrtYypyYc9QIctbDSrb990SUIWiLyZ9ajWjXA/12/16099361/jpeg/32x32/3/_/1/2/Photo%2003-05-13%2018%2012%2024.jpg/04dD8Vahz9C7q0jUOXSWETi2zcmUNN8vgqnWFG0iBEE?size=1024x768

https://photos-5.dropbox.com/t/0/AADDECgSpigj_TzaagpEw2WT-HljjdKUtn_AOgDkt13VmQ/12/16099361/jpeg/32x32/3/_/1/2/Photo%2003-05-13%2018%2012%2052.jpg/jnO-d-TzZx3tGTXDfFsSmfXkQJVowhqNo8ouUtmy3fo?size=1024x768

Huidige staat:
https://photos-4.dropbox.com/t/0/AAAR3sR0Fhb20QLFhUbPRkSTOYhnDf1BdiDfuERRak6Fuw/12/16099361/jpeg/32x32/3/_/1/2/IMG_4609.jpg/yPRU9pCrjDqjVTHa9EZne1NvV4S49KbyOFpypXafGS8?size=1024x768