Log in

View Full Version : Golf 1 G60 ---- Jeroen Dik ----


Pages : [1] 2

René
27-11-2006, 11:43
Ik vind dat deze geweldige Golf 1 wel een topic waard is.
Wat een auto, wat een motor en wat een bouwer

Heb helaas deze auto nooit in actie gezien, zelfs nog nooit eens in het echt gezien. Was een beetje voor mijn tijd zeg maar.....helaas :(

Heb gehoord dat hij nu half gestript in een garagebox staat.....damn....ik zou zo mijn 77er er tegen ruilen.....wat een auto....:wuv:

Gelukkig hebben we de foto`s en verhalen nog...dus post hier jouw mening over deze auto....jouw foto`s.....filmpjes......etc... :)

http://img97.imageshack.us/img97/2015/jeroen1ec11dn5.jpg (http://img167.imageshack.us/img167/7703/jeroen1ec1.jpg)http://img97.imageshack.us/img97/7981/jeroen2hq12dx5.jpg (http://img167.imageshack.us/img167/2451/jeroen2hq1.jpg)

http://img97.imageshack.us/img97/8038/jeroen3ru13rx1.jpg (http://img167.imageshack.us/img167/6757/jeroen3ru1.jpg)http://img97.imageshack.us/img97/5337/jeroen4vd74tq8.jpg (http://img167.imageshack.us/img167/1918/jeroen4vd7.jpg)

http://213.10.120.146/golf2/jeroendik.jpg

http://213.10.120.146/golf2/jeroendik1.jpg

http://213.10.120.146/golf2/jeroendik2.jpg

http://213.10.120.146/golf2/jeroendik3.jpg

http://213.10.120.146/golf2/jeroendik4.jpg

:woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo: :woowoo:

Rallye-VR6t
27-11-2006, 11:51
Als je eens wist hoe slecht de auto er nu bijstaat.......dan wil je echt niet ruilen.

Maar het blijft een mooi stukje techniek.


Als je even op yourtube.com zoekt op Jeroen Dik, kom je wel een leuk sprint filmpje tegen.

Gert
27-11-2006, 11:56
Verlengde neus .. erg mooi en subtiel gedaan .

LinnieTDI
27-11-2006, 11:57
ik vind der weinig aan :redface:

Berserker
27-11-2006, 12:08
Heb gehoord dat hij nu half gestript in een garagebox staat.....damn....ik zou zo mijn 77er er tegen ruilen.....wat een auto....:wuv:


Rene je wilde vorige maand nog je golf inruilen tegen een Crossmotor, dus zoveel betekent die stelling nu ook weer niet :D

René
27-11-2006, 12:09
Rene je wilde vorige maand nog je golf inruilen tegen een Crossmotor, dus zoveel betekent die stelling nu ook weer niet :D

:redface:

scumbag
27-11-2006, 12:16
Verlengde neus .. erg mooi en subtiel gedaan .

Is een beetje moeilijk te zien Gert, Jeroen staat met zijn rug naar ons toe :D

classicline
27-11-2006, 12:16
De motor is erg stoer maar verder vind ik de auto niks aan..

Edrik
27-11-2006, 12:19
De motor is erg stoer maar verder vind ik de auto niks aan..

Same here!

Der Typ Siebzehn
27-11-2006, 12:55
Ik heb nog twee VHS videocassettes van Golf GTI meetings (1996 en 1997) georganiseerd door de GTI club Holland destijds in Baarlo, daarop is deze auto dacht ik nog in aktie op de circuitbaan te zien.

Kwa stijl vind ik er overigens ook niks aan.

Richard
27-11-2006, 13:05
is een auto met een mooie geschiedenis.. om dat feit maakt het deze auto uniek en daarmee mooi.
ik heb tegen deze auto mogen sprinten.. helaas was ik geen party met de peugeot van ester..

hummer
27-11-2006, 13:43
De motor is erg stoer maar verder vind ik de auto niks aan..
Je moet niet vergeten dat deze auto bijna 12 jaar geleden is opgebouwd toen was 15 inch velgen al heel wat.Ik heb hem zelf tijdens het opbouwen mogen aanschouwen er zitten heel wat uren in neem bv de verlengde neus alleen al.Maar het is jammer dat deze legende zo eindigt.Ik heb trouwens nog een leuk stukje uit de krant over de JD Golf weet alleen niet hoe ik dit online krijg

hajee
27-11-2006, 13:47
niet vergeten dat deze auto al erg lang geleden klaar gemaakt is, in de tijd dat veel forumbezoekers nog met lego speelden, en je er al bij hoorde als je een setje 15"lmvelgen onder je auto had,..deze auto vind ik persoonlijk echt een icoon, en was voor velen een voorbeeld.Jeroen was met deze GTI de tijd ver vooruit qua tuning

hajee
27-11-2006, 13:50
ehh hummer.. hi-5..

classicline
27-11-2006, 13:51
Ja zeker heb je ook gelijk in.
En ik was er toen ook helemaal onder de indruk van.
Maar zoals in dat artikel staat is ie niet voor de mooigheid gebouwd.
Stoer is ie en de techniek zelfs voor deze tijd nog Bijzonder en ik denk zelfs wel dat het een legende is in dit wereldje maar ik kan echt niet zeggen dat ik het een geweldig mooie auto vind om te zien.

Richard
27-11-2006, 13:55
een audi s1 pikes peaks is ook afzichtelijk maar ook weer gruwelijk mooi..
in deze catogorie wil ik jeroen zijn auto scharen..

MAW. ik ben liefhebber van deze golf.. al jaren..

hajee
27-11-2006, 14:02
hij is functioneel gebouwd, niet als bekerwinnaar bij de show en shine..
maar als bekerwinnaar bij sprintwedstrijden, en dat doel heeft ie vele malen gehaald
daarentegen vind ik hem wel mooi zeker als je kijkt waarvoor ie gebouwd is..
maar natuurlijk is dat weer voor iedereen verschillend of je hem mooi vind of niet.
ik vind alleen , net als bij jezelf, de meeste schoonheid zit van binnen...
:D

Richard
27-11-2006, 14:03
ahhhhh..



ben er stil van

Ferry24
27-11-2006, 14:11
is gewoon een superdikke auto klaar!

hajee
27-11-2006, 14:17
ahhhhh..



ben er stil van
:thumbup:
da's de eerste keer dat ik dat bij jou mee maak.. :D
dus dan zijn we het eens?

Richard
27-11-2006, 14:19
altijd..

Berserker
27-11-2006, 15:16
IK vind hem van buiten ook super, veel mooier dan al die met niet origineel chroom besmeurde golfjes, als je een snelle golf maakt moet ie ook snel uitzien en dat doet deze...

Maar valt niemand het op dat ze in het hele stuk spreken over een "type 1" en "type 1 gti"? :D :D

Gert
27-11-2006, 15:17
Ja hoor maar om dit topic niet te bevuilen laat ik het lekker daarbij .
Of zal ik ze nog een boze brief sturen ?
Anders komen er weer mensen onder hun steen vandaan die anders nooit reageren LOL

Sponze®
27-11-2006, 15:56
mag m ook wel graag zien :)

Is zeker mooi! Anderen bouwen OF
een sprinter, OF een auto met mooi
uiterlijk. Deze is snel en ziet er netjes uit.

Mikkla
27-11-2006, 15:57
K heb toch laatst hier ook al een heel stuk over JD engineering gelezen??
Daar stond ook van alles over de geschiedenis van het bedrijf en noem maar op.
Er was ook een bericht van de "man" zelf dat de wagen er nog prima bij staat en niet verlaten en gestript in garage dan wel weiland, iets wat je ook nog wel eens hoort......

En aa Baarlo, dat waren tijden.....toen stond de "G" in GTI nog voor gezelligheid :D
Ik vind het een legende.

O.Z racing
27-11-2006, 16:37
En aa Baarlo, dat waren tijden.....toen stond de "G" in GTI nog voor gezelligheid :D
Ik vind het een legende.


ja vroega

ik kan het me nog goed voor de geest halen dat jeroen met zijn golf aan de start stond in baarlo, samen met een duitse golf 1 met heele brede wielkasten.
iedereen was stil.
de sprint begon en 50 meter verder sprong de gaskabel kapot/eraf bij jeroen.
als dat nu gebeurde dan lachen de toeschouwers je uit.toen was het enige dat je hoorde aaaaahhhh jammer.

en wat betreft de golf 1...hij mag van mij de legende terugbrengen op de baan en laten zien dat ie het nog kan.
het liefst 4 wiel aangedreven met een pk'tje of 600 en dan lekker 10 sec over de kwart mijl doen ofzo.

en als nu je zelf met een project bezig bent zoals ik dan krijg je steeds meer respect voor dat soort legendes.

dus... :woowoo: :thumbup: :thumbup:

Richard
27-11-2006, 16:41
helaas doe je met een 10 sec. auto in europa niet meer mee

Ruud
27-11-2006, 17:01
Dat was toch echt wel een dikke auto. :thumbup:
Daar heb ik toch ook wel enkelle nachten over gedroomt.
Ik hoop dat hij wel bewaard blijft.
Van mij mag hij in een vw museum staan,
maar nog liever gewoon op de baan :D

RESPECT :rock:

Degene die hem niet mooi vinden, zijn te 2005/2006.

Maar waar blijven de oude foto's.
op de witte azev velgen en een dikke dubbele uitlaat.
dat waren pas tijden.
toen het allemaal nog zonder bbs en kon. :D


gr ruud

Erik
27-11-2006, 17:15
waar is deze auto nu dan en in welke staat is hij nog ??
waarom zou je zo'n mooie auto uberhaupt af willen breken :(

René
27-11-2006, 17:21
http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto12.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto10.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto09.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto07.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto03.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/meeting-12.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/meeting-13.jpg

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/meeting-09.jpg

hajee
27-11-2006, 17:41
foto's uit de performance van drachten!
peter sijpkens links, jeroen, midden, en jan nieuwenhuis, alle 3 16v g60's

Rutger
27-11-2006, 17:46
bruut apparaat!

rallye16vt
27-11-2006, 18:20
Altijd al fan van geweest :) .

Jan de Tuinman
27-11-2006, 18:22
Effe wat cijfertjes: 353pk kwartmijl 12.2 sec. eindsnelheid 196 km per uur. Snellste golf waar ik bij in heb gezetten.

O.Z racing
27-11-2006, 18:33
helaas doe je met een 10 sec. auto in europa niet meer mee

hee richard,dan gaan we toch voor de 8 seconden!!!!!!
het mag wat kosten van richard!

Sponze®
27-11-2006, 18:35
Ook leuk :D

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto09.jpg
Op de achtergrond geloof ik de Golf1 van Clinton

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto07.jpg
Op de achtergrond ook een bekende snelle :)

bolfvariant
27-11-2006, 19:16
was toen mooi om de hoek in Drachten

hummer
27-11-2006, 19:33
ehh hummer.. hi-5..
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Ferry24
27-11-2006, 19:43
is denk ik maar 1% van de mensen hier die uberhaupt kunnen denken aan zo'n auto bouwen en nog minder daarvan die 'm ook werkelijk bouwen dus niks dan respect voor iets waar ik zelf nooit aan zou kunnen beginnen.............. :thumbup:

Jan de Tuinman
27-11-2006, 19:46
Waar een wil is een weg!

Theowob
27-11-2006, 19:50
De GTI van Jeroen Dik.... :thumbup:
Is een GTI waar mijn hartje sneller van gaat lopen.
SUPER!!!!

snellesjaak
27-11-2006, 20:17
Een echte icoon. Heeft voor vele gediend als voorbeeld of inspiratiebron.

Rallye-VR6t
27-11-2006, 20:24
Waar een wil is een weg!

En zo dacht ik na de alleerrreerste Golf club OVerijssel meeting op het industrie terrein in Rijssen.

Dat was de eerste keer dat ik JD zijn golf 1 zag rijden.
En toen had ik zoiets van dat wil ik ook.
Jeroen reed toen nog met de 8V G60.

En nu heb ik de auto zover.....alleen de andere versnellingbak moet er nog onder. :D

Jan de Tuinman
27-11-2006, 20:26
Schakeld lekker zo'n klauwbak.

Ruud
27-11-2006, 20:38
Dat was teminste één tijd, toen het nog uit golf gti's bestond.
Wij hebben in 1993 /94 onze eerste golf1 16v gebouwd,
en toen was het hek van de dam. :D
maar ja,
nu lijkt het wel één oltimer clupje. :redface:

GerardMkIIVR6
27-11-2006, 20:47
ja vroega

ik kan het me nog goed voor de geest halen dat jeroen met zijn golf aan de start stond in baarlo, samen met een duitse golf 1 met heele brede wielkasten.
iedereen was stil.
de sprint begon en 50 meter verder sprong de gaskabel kapot/eraf bij jeroen.
als dat nu gebeurde dan lachen de toeschouwers je uit.toen was het enige dat je hoorde aaaaahhhh jammer.


Ja weet ik ook nog wel maar dat WIJ gevoel hebben we tegenwoordig niet meer jammer.
Baarlo was het begin en het einde :(

Gijs
27-11-2006, 21:26
Vind hem met die BBS RC's best cool :rock:

LRR
28-11-2006, 11:20
Was JD trouwens de eerste die een 16vG60 in een Golf 1 heeft gebouwd ??


Groeten,

LRR

Ps: Auto is een icoon !!!!!!

classicline
28-11-2006, 11:30
Was JD trouwens de eerste die een 16vG60 in een Golf 1 heeft gebouwd ??


Groeten,

LRR

Ps: Auto is een icoon !!!!!!

Zal die ongetwijfelt eens gedaan hebben maar bovengenoemde auto is
een 8 klepper G-60.

Ruud
28-11-2006, 11:31
hij heeft ze volgens mij bijna alemaal gebouwd :tongue:

Ruud
28-11-2006, 11:33
Zal die ongetwijfelt eens gedaan hebben maar bovengenoemde auto is
een 8 klepper G-60.


:chair:

classicline
28-11-2006, 11:37
:chair:


Nou op de foto is wel degelijk een 8 klepper!

rallye16vt
28-11-2006, 11:45
Stef v/d.....(nou complete naam zet ik niet op internet).
Was volgens mij eerder met de 16v-g60, hij heeft er ook een aantal gebouwd.

Richard
28-11-2006, 11:45
boogaard

einzer
28-11-2006, 12:42
@ René als je een topic opent over de Golf 1 van JD moet je er geen foto's bijzetten van zijn corrado:D . Kijk maar eens naar de slotplaat de 16V G60 ligt hier in de corrado :tongue: :D

http://213.10.120.146/golf2/jeroendik4.jpg

In de Golf 1

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto03.jpg

Dit is toch een 16v maar idd begonnen met een 8v.

Ik weet Baarlo nog wel, bij de sprint alleen al dat geluid kreeg je echt kippevel van. De laastste x in actie gezien in Biddinghuizen volgens mij 2002, toen zag de auto er trouwens nog goed uit. O ja ik weet nog wel hij reed 1 sprint daar, gelijk de eerste tijd :D. In baarlo had hij nog wel wat concurentie van als ik het goed zeg AME de fel groene en zilvergrijze Golf 1. Maar desalniettemin ik heb die auto altijd met veel bewondering aanschouwd!!!!!

GerardMkIIVR6
28-11-2006, 13:15
Hij heeft ook eens concurrentie van mijn vroegere maatje een blauwe type 1 gehad in Baarlo :D

Richard
28-11-2006, 13:18
jup sipke was daar toen ook

René
28-11-2006, 13:24
http://youtube.com/watch?v=mIz-OfH850I

Split52
28-11-2006, 13:44
is dit Jeroen Dik op de achtergrond? ;)

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto07.jpg

Berserker
28-11-2006, 13:58
is dit Jeroen Dik op de achtergrond? ;)

http://www.stroevemotorsport.nl/gallery/galery03/foto07.jpg

Nee dat is zijn broer: Dikkie Dik :D

Erwin G60
28-11-2006, 14:18
De eerste keer dat ik de auto zag was ongeveer 12 jaar geleden in ter apel met mn broer die is 14 jaar ouder en ook vw gek ik was een jaar of elf en toen was ik al onder de indruk alleen al als je de verhalen overe JD toen hoorde een soort idool was het toen.Een golf die zo bekend is als die van hem zal er wel nooit meer komen.

Golf_1_gts
28-11-2006, 22:52
Wat ik niet snap...

In het artikel staat dat ie een schade vrije carrosserie wil hebben omdat deze anders niet "stijf" genoeg zou zijn.
Carrosseriën wat een ongeluk gehad hebben en daarna weer in vorm zijn getrokken worden toch extra stijf vanwege de koudvervorming?

GerardMkIIVR6
28-11-2006, 23:00
Hij heeft vroeger ook een tijd gehad reed ie op alchohol.

René
28-11-2006, 23:16
Maar waar blijven de oude foto's.
op de witte azev velgen en een dikke dubbele uitlaat.d

http://img462.imageshack.us/img462/4883/kalendergticlubholland2hp1.jpg

@Einser....was idd de corrado..maar ditzelfde blok lag later in de golf....toch? :redface:

hajee
28-11-2006, 23:38
hij had meerdere 16V G60's ;)
heb een keer bij hem meegereden in de corrado..
dat ging serieus af.

Ferry24
29-11-2006, 07:02
Wat ik niet snap...

In het artikel staat dat ie een schade vrije carrosserie wil hebben omdat deze anders niet "stijf" genoeg zou zijn.
Carrosseriën wat een ongeluk gehad hebben en daarna weer in vorm zijn getrokken worden toch extra stijf vanwege de koudvervorming?

dat is dus niet waar want je kooiconstructie heeft al een klap gehad en de kreukelzone is al een keer gebruikt. Hij zal nooit sterker worden alleen maar zwakker

RubenD
29-11-2006, 08:29
En daarbij, er worden lassen gezet waar ze al zaten of niet zaten. Op die plekken word het bros en kan het dus niet veel hebben. Kijk maar eens naar een nieuwe auto anno 2006. Hele handleidingen voor schade. Alleen daar mag gelast worden en anders niet. Vanweg de sterkte van het voertuig. Die dus minder wordt bij een schade.

tony
29-11-2006, 21:02
ik kan mij deze golf van jeroen dik nog goed herinneren, wij kwamen elke tweede vrijdag avond bij elkaar bij het postiljon hotel in haren (was een soort mini meeting) De eerste keer dat ik deze golf hoorde aankomen op de A28 bij het postiljon hotel inharen,kreeg ik hier kippevel van. je kon hem in de verte al aanhoren komen (WAT EEN GELUIDJE) http://www.volksforum.com/forum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=363264#
Big GrinVond het toen een mooie golf en nu nog

René
30-11-2006, 00:01
ah..dat was een mini meeting van vw noord dan zeker?
jammer dat dit allemaal voor mijn tijd was :shame:

Richard
30-11-2006, 14:40
zijn grootste concurent heeft nu de motor te koop..

en dan is jeroen zijn auto een stuk mooier
http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie_golf1_16VG60.shtml

Moroder
30-11-2006, 23:05
Had het net nog met me pa over Jeroen Dik's Golf 1 :). Hij heeft hem destijds nog in de showroom gehad (heeft ie tijdje gestaan) in Assen (bij zijn baas dan wel), en hier zijn blijkbaar ook foto's van gemaakt. Misschien dat ik die nog kan vinden/regelen!

chris
01-12-2006, 14:40
1e keer dat ik JD zn GTI zag was in 1990-1991.....alweer 15-16 jaar terug...toen was die nog antraciet van kleur en 16" Borbet A eronder..en de standaard voorkant,maar wel met 'clipper'set rondom....1e Baarlo GTI meeting stond ie in het blauw en met de witte 17" azevs...voor die tijd erg extreem...17" ..WAUW...haha

breadfan83
01-12-2006, 15:05
zijn grootste concurent heeft nu de motor te koop..

en dan is jeroen zijn auto een stuk mooier
http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie_golf1_16VG60.shtml

GadverdeBAH wat 'n hok!

René
02-04-2007, 00:10
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4EV3YSCS

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SMPENWED

Tjaap
02-04-2007, 00:37
vond deze nog:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/golfblauw.jpg

Ralph
02-04-2007, 17:29
Waar staat deze auto nu dan? En in welke staat?

Theowob
02-04-2007, 19:23
vond deze nog:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/golfblauw.jpg


Zie ik Dennis (VWLEUSDEN) bij de paraplu staan? :eek:

Erik
02-04-2007, 22:14
dat lijkt er verdacht veel op, voor zo vaak ik hem gezien heb :D:D
gespot: meneer Hoogland !!!

dragracer
03-04-2007, 19:29
Klopt ,en links ervan met donker T'shirt en cappy .......ChrisG60,met het witte shirt volgensmij Tom en die lange met Rode shirt Christiaan.

Christiaan
03-04-2007, 19:31
Wat heb ik er nou weer mee te maken :D

nanneborn
03-04-2007, 21:26
Het is heel jammer dat het in Baarlo niet meer georganiseerd kan worden!!! ECHT K**#&*T. Was een TOP locatie. Elk jaar weer een echt spektakel.

Net wat hier al vaker gezegt is die auto was toen der tijd waan. Als ik hem nu zo zie, niks mis mee. Weet iemand wat voor auto hij nu rijd?

René
03-04-2007, 21:35
Golfje 5 GTI

pvs
08-04-2007, 11:37
Waar staat deze auto nu dan? En in welke staat?

Hij staat in stalling in dezelfde staat als hij was, dus niet zoals sommige zeggen zonder motor in een weiland etc..
De corrado heeft ondertussen een syncro aandrijflijn en is volgens mij klaar.

rallye16vt
08-04-2007, 12:23
Nou de staat v/d golf1 is niet geweldig meer, heb hem eind vorig jaar nog even bekeken.
En er zit trouwens ook geen motor, dashb, interi, velgen meer onder.

pvs
09-04-2007, 21:51
Nou de staat v/d golf1 is niet geweldig meer, heb hem eind vorig jaar nog even bekeken.
En er zit trouwens ook geen motor, dashb, interi, velgen meer onder.

Hmm, vaag.
Kennis van me zei dat hij van JD persoonlijk had gehoord dat ie gestald stond.
waarschijnlijk de carosserie dan alleen :rolleyes:

Rallye-VR6t
10-04-2007, 10:16
Hmm, vaag.
Kennis van me zei dat hij van JD persoonlijk had gehoord dat ie gestald stond.
waarschijnlijk de carosserie dan alleen :rolleyes:

Dat klopt alles wat bruikbaar is is eruit.

vw roadwarrior
27-02-2010, 22:11
Oude tijden herleven..?? ;)

ff een quote van het autoweek forum..

Tijd en datum 20-02-2010 20:06



De JD golf 5 gti was natuurlijk een demo auto, werd aan verschillende autobladen meegegeven om te testen etc, jan en alleman reed erin.

Ook zeer veel op het circuit gebruikt, ja dan heb je wel eens een schade op een velg/wielkast door het 'jumpen' op de ring in duitsland etc. Jeroen rijdt altijd op het randje, ook al is het geen echte race auto.
[www.youtube.com]

De RS4 van Jeroen kun je echt geen krasje op ontdekken hoor, dat is zijn dagelijkse auto.

http://img62.imageshack.us/img62/1403/audirs4artikel1foto.jpg

De Golf 1 van Jeroen is overigens weer uit de schuur gehaald en wordt op dit moment opgebouwd.

Ook de golf 3 kitcar is bijna af (zelfde motor als de golf 5 gti).

http://img411.imageshack.us/img411/8861/kitcar.jpg

Ook is er sinds deze week een Golf 6 TDI DSG race uitvoering binnengekomen, daar zal dit jaar mee gereden worden in het tourwagen diesel kampioenschap

http://www.volkswagenendurancecup.nl/images/nieuws/Golf-VI-HHB-A-250.jpg

Er wordt dus niet stilgezeten

corrado-usa
28-02-2010, 09:12
kijk goed nieuws voor de mk1 wat voor motor komt er in weer een 16vg60.wat wou die lopen en het geluidt :)

Crosne
28-02-2010, 09:48
Zie ik Dennis (VWLEUSDEN) bij de paraplu staan? :eek:

Oh my god, daar sta ik nog en nog een paar maten, is inderdaad Bennie Hoogglans :eek:

Alberto
28-02-2010, 10:11
good old days .....

brabomk1g60
28-02-2010, 10:26
good old days .....

precies en vooral gezelligheid zonder afgunst
en gewoon respect voor elkaars bolides
iets wat tegenwoordig vaak ver te zoeken is.

Erwin G60
28-02-2010, 11:17
Die Golf6 TDI stond laatst nog bij RH Customshop dat is wel een erg bruut ding.

Sponze®
02-03-2010, 22:53
Bruut... bruut... Mijn Diesel is pas bruut!

Erwin G60
03-03-2010, 14:12
Bruut... bruut... Mijn Diesel is pas bruut!
Ja waar blijft dat topic :thumbup:

v6freak
11-03-2010, 04:54
Oude tijden herleven..?? ;)

De RS4 van Jeroen kun je echt geen krasje op ontdekken hoor, dat is zijn dagelijkse auto.

http://img62.imageshack.us/img62/1403/audirs4artikel1foto.jpg

De Golf 1 van Jeroen is overigens weer uit de schuur gehaald en wordt op dit moment opgebouwd.

Ook de golf 3 kitcar is bijna af (zelfde motor als de golf 5 gti).



Ben benieuwd wat de kitkcar gaat doen en wat het resultaat zal zijn van de MK1. :)

Die RS4 is niet meer zijn daily ride, die is verkocht aan een klant en JD heeft een identieke terug gekocht geloof ik. :thumbup:

vwMD
13-03-2010, 14:12
is er ook een topic van de mk3 kitcar
hij ziet er op die paar fotos goed uit
zou graag meer fotos van willen zien

René
05-08-2010, 18:49
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/jd20engineering2044.jpg

tempel
07-08-2010, 10:18
ah..dat was een mini meeting van vw noord dan zeker?
jammer dat dit allemaal voor mijn tijd was :shame:

Regio meeting van de GTI club Holland , was een leuke tijd , kwam ook altijd een hele groep uit Winschoten :thumbup: :thumbup:

BIEZELWERKS
07-08-2010, 15:10
precies en vooral gezelligheid zonder afgunst
en gewoon respect voor elkaars bolides
iets wat tegenwoordig vaak ver te zoeken is.

:thumbup: Zeker eens, dit was toen een DIKKE mk1, en nu nog :eek:
Kijk en vergelijk eens in oude VW boekjes, best leuk om te zien.
Was zeker een mooie tijd :thumbup:

corrado-usa
20-09-2010, 21:12
al iets bekend over de mk1 van jeroen.

René
18-12-2010, 23:35
http://members.chello.nl/govers2/jd.jpg

golfcabriolet
28-01-2011, 19:17
http://img80.imageshack.us/img80/1112/meeting09.jpg (http://img80.imageshack.us/i/meeting09.jpg/)
http://img824.imageshack.us/img824/2092/foto07wu.jpg (http://img824.imageshack.us/i/foto07wu.jpg/)
http://img69.imageshack.us/img69/7398/foto10e.jpg (http://img69.imageshack.us/i/foto10e.jpg/)
http://img522.imageshack.us/img522/6973/foto09s.jpg (http://img522.imageshack.us/i/foto09s.jpg/)
http://img822.imageshack.us/img822/1988/foto12jg.jpg (http://img822.imageshack.us/i/foto12jg.jpg/)
http://img263.imageshack.us/img263/9983/meeting12.jpg (http://img263.imageshack.us/i/meeting12.jpg/)
http://img51.imageshack.us/img51/8769/foto03o.jpg (http://img51.imageshack.us/i/foto03o.jpg/)
http://img411.imageshack.us/img411/2242/meeting13.jpg (http://img411.imageshack.us/i/meeting13.jpg/)

vw roadwarrior
28-01-2011, 19:28
http://img411.imageshack.us/img411/2242/meeting13.jpg


Bekende foto's..
Deze is toch wel een unicum..
3 x golf 1 gti 16v g60....
En dat in 1999 :cool:

René
29-01-2011, 14:18
Miquel....die linker MK1...was dat Peter zijn Golf?

GerardMkIIVR6
29-01-2011, 14:36
Miquel....die linker MK1...was dat Peter zijn Golf?

Volgens mij van links naar recht Roy(Koenen) Jan(Nieuwenhuis) Jeroen(Dik)

Pedaalemmer
29-01-2011, 15:39
http://members.chello.nl/govers2/jd.jpg

inlijsten maar!

vw roadwarrior
29-01-2011, 16:57
Volgens mij van links naar recht Roy(Koenen) Jan(Nieuwenhuis) Jeroen(Dik)


Fout..

Laatste 2 heb je wel goed.

Linker is idd Peter Sijpkens.
Foto is van Drachten 99,Toen had Roy Koenen zijn wagen nog niet.
Roy kwam in 2000 ten tonele.
Toen nog met de 14 inch velgen.

Peter Sijpkens heeft hem in 99 kapot gereden in Terapel.

Zoek de verschillen.

Peter

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/duitse%20autosportdag%20assen%201999/sijpkens1.jpg

Roy seizoen 2001

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/zomermeeting%20gti%20club%20holland%20valkenswaard%202001/royvoorkant.jpg

steven16v
29-01-2011, 17:27
al iets bekend over de mk1 van jeroen.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

René
29-01-2011, 18:21
Wist dat ze veel op elkaar leken..maar zóveel??
Heb laatst wel wat dingen gehoord over Jeroen z`n MK1...maar weet niet of het de bedoeling is dat ik die dingen op `t forum zet.

`t golfje komt vanzelf wel weer in beeld.....en hoe, dat zien we vanzelf wel...1 ding weet ik wel....DIK wordt ie ;)

vw roadwarrior
29-01-2011, 18:35
Wist dat ze veel op elkaar leken..maar zóveel??
Heb laatst wel wat dingen gehoord over Jeroen z`n MK1...maar weet niet of het de bedoeling is dat ik die dingen op `t forum zet.

`t golfje komt vanzelf wel weer in beeld.....en hoe, dat zien we vanzelf wel...1 ding weet ik wel....DIK wordt ie ;)


Enkele minimale verschillen haha.
Peter had ruitenwisser arm rechtop,Roy plat.
Peter 17 inch velgen tegen Roy 16
Peter booskijker en zwarte a style kappen.
Roy Kruiskoplampen en Oetinnger sticker onder de spiegels.
Wat ik zo even va de fot haal.
Vond Peter zijn auto in het groen ook mooier.

Moet daar ook nog foto's van hebben,Zal ze even opzoeken.

René
29-01-2011, 18:53
Klopt..volgens mij van een meeting in Baarlo. Eentje van rechts-voor en eentje van onder de motorkap :)

René
29-01-2011, 18:57
Peter:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/peters2.jpg

Roy:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/roy3.jpg

vw roadwarrior
29-01-2011, 19:36
Biddinghuizen 2002

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/9%20de%20internationale%20gti%20treffen%20biddinghuizen%202002/type1jeroen.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/9%20de%20internationale%20gti%20treffen%20biddinghuizen%202002/motorjeroen.jpg

vw roadwarrior
29-01-2011, 19:38
Klopt..volgens mij van een meeting in Baarlo. Eentje van rechts-voor en eentje van onder de motorkap :)

idd.

Deze 2 dus..


?Zie trouwens dat jouwn motorfoto de mijne is?
Heb jij zelf ook een archief van de heren?

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/zijkantgroen.jpg?t=1296327688
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/motor.jpg?t=1296327587

vw roadwarrior
29-01-2011, 20:07
Op Visite in Blijham

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/jeroendik8vg60type1.jpg?t=1296327728
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/jeroendil8vg60type1achterkant.jpg?t=1296327728
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/8vg60type1jeroendikmotor.jpg?t=1296328059

Zuidlaren 1997

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/zuidlaren97.jpg?t=1296327728

Zuidlaren 1999

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/jeroendik16vg60type1zijkant.jpg?t=1296327728
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/jeroendik16vg60type1motor.jpg?t=1296328153

Drachten 99

http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/jeroendik16vg60type1.jpg?t=1296328096

hajee
30-01-2011, 00:17
Volgens mij van links naar recht Roy(Koenen) Jan(Nieuwenhuis) Jeroen(Dik)
(volgens mij Peter Sijpkens.)
edit: ahum.. was nog niet klaar met bijlezen...

hajee
30-01-2011, 00:21
http://img80.imageshack.us/img80/1112/meeting09.jpg (http://img80.imageshack.us/i/meeting09.jpg/)
http://img411.imageshack.us/img411/2242/meeting13.jpg (http://img411.imageshack.us/i/meeting13.jpg/)
zijn dat foto's uit de pvw?
weet iemand welk nummer dat is waar deze meeting in staat?
ik had hem wel..maar kan hem nergens terugvinden..

René
30-01-2011, 01:36
@Miquel: Ik had een aantal foto`s van Peter zijn MK1 opgeslagen en ook foto`s van Jeroen zijn MK1...meer dan in dit topic staat heb ik eigenlijk niet. Jij bent degene met `t archief :D

@Hajee: Of dat foto`s zijn uit een PVW weet ik niet...ik ben wel soortgelijke foto`s tegengekomen in het fotoalbumpje van Gerjan Stroeve vorig jaar in Hardenberg.

René
24-02-2011, 19:42
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-AXM6LUOC.jpg

Johan-dtc
24-02-2011, 21:46
zeker een dikke auto, en zeker het begin van alles
eerste keer dat ik de auto zag was in lelystad met het tijd rijden, was volgens mij 2003/2004, hij reed toen nog een wiel/aandrijfas kapot
heb daar ook nog foto's van

René
24-02-2011, 21:49
Ik zeg: uploaden en posten! :D

foto`s van een kapotte aandrijfas hoeven niet van mij.....

Larsv5
24-02-2011, 21:50
in 97/98 heb ik de auto voor het eerst gezien... Toen had die er nog 17 inch cup´s onder volgens mij...?

Richard
24-02-2011, 21:56
dat was evert dirker op lelystad met die kapotte aandrijfas in 2003/2004 toch

Johan-dtc
24-02-2011, 22:41
Ik zeg: uploaden en posten! :D

foto`s van een kapotte aandrijfas hoeven niet van mij.....


mijn fout, op lelystad was zijn corrado

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/3/foto16.jpg

waar ik dus zijn type 1 gezien heb ben ik dus ff kwijt, maar daar heb ik nog wel ergens foto's van, ff diep zoeken

Richard
25-02-2011, 10:02
idd das niet jeroen zijn corrado maar van ED, Evert Dirker.

vw roadwarrior
25-02-2011, 17:31
mijn fout, op lelystad was zijn corrado

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/3/foto16.jpg

waar ik dus zijn type 1 gezien heb ben ik dus ff kwijt, maar daar heb ik nog wel ergens foto's van, ff diep zoeken


Gokje,biddinghuizen 2002 of drachten :)

Richard
25-02-2011, 17:35
nee lelystad

vw roadwarrior
26-02-2011, 07:56
nee lelystad


Weet dat bovenstaande foto het midland circuit is Richard :thumbup:
Doelde erop waar hij de type 1 van heer Dik dan gezien had. :)

g60lammert
26-02-2011, 08:08
zeker een dikke auto, en zeker het begin van alles
eerste keer dat ik de auto zag was in lelystad met het tijd rijden, was volgens mij 2003/2004, hij reed toen nog een wiel/aandrijfas kapot
heb daar ook nog foto's van
was die
aandrijfas niet al met de corrado johan weet het bijna wel zeker hebben nog effe met hem staan lullen

vw roadwarrior
26-02-2011, 08:26
was die
aandrijfas niet al met de corrado johan weet het bijna wel zeker hebben nog effe met hem staan lullen


Jeroen heeft met de corrado op lelystad wel keer zijn spatscherm kapot gereden.
Was meende ik 2001.

Richard
26-02-2011, 09:03
was die
aandrijfas niet al met de corrado johan weet het bijna wel zeker hebben nog effe met hem staan lullen

Dan eb je met Evert dirker staan praten :D

René
28-04-2011, 14:12
Jeroen rijdt tijdens de ToerwagenDieselCup in een MK5:

http://toerwagendieselcup.nl/gallery/images/2011%20-%2001%20-%20Paasraces/25apr11-0738.jpg

LRR
28-04-2011, 15:21
Ja.....maar ??
Dat heeft niks met z'n Mk1 G60 te maken !!

René
23-11-2011, 22:59
Vond deze nog:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DQJFBQI.jpg

foto van een foto dus ;)

vw roadwarrior
24-11-2011, 05:34
Staat te koop ;)

Beetlefreak
24-11-2011, 07:51
Staat te koop ;)
Die foto?

René
24-11-2011, 11:27
stimmt! deze hing altijd bij jou in Blijham aan de muur toch? Gave foto :)
Heb jij nog wat mooie foto`s voor in dit topic, Miquel?

GEENGTI
24-11-2011, 21:08
mijn fout, op lelystad was zijn corrado

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/3/foto16.jpg

waar ik dus zijn type 1 gezien heb ben ik dus ff kwijt, maar daar heb ik nog wel ergens foto's van, ff diep zoeken

Die meeting ben ik ook geweest, kan me nog herinneren dat die kerel aant sleutelen was.

De tijd vliegt, waren leuke meetings.

vw roadwarrior
24-11-2011, 21:30
stimmt! deze hing altijd bij jou in Blijham aan de muur toch? Gave foto :)
Heb jij nog wat mooie foto`s voor in dit topic, Miquel?


Klopt,heeft jaren aan de muur gehangen.

@ Rene,volgens mij staan mijn foto's hier al.

René
24-11-2011, 21:49
Hier nog een filmpje van de MK1 van Jeroen in actie tijdens slalom in Baarlo:

http://farm8.staticflickr.com/7014/6396398557_e0662c95a6_z.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=8VjAvj9dYDU)

René
14-12-2011, 17:56
http://i74.photobucket.com/albums/i273/Chris_Eyre/VW%20Motorsport/Mk1/Jeroen%20Dik/2010-05-25_2a.jpg

http://i74.photobucket.com/albums/i273/Chris_Eyre/VW%20Motorsport/Mk1/Jeroen%20Dik/2010-05-25_0a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2010-1-22.jpg

vw roadwarrior
14-12-2011, 17:59
Toch blijf ik stiekum fan van die dubbele pijp achter.

Cool
15-12-2011, 14:26
Dik!

LRR
15-12-2011, 15:15
Toch blijf ik stiekum fan van die dubbele pijp achter.

Shame on you Miquel :D :D

alco1
11-01-2012, 20:55
hmmm lijkt mijn uitlaat systeem wel van mijn golf cabrio mk1 :)

René
14-10-2012, 20:04
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/541321_456907967686260_1064829055_n.jpg

Johan1982MK1
14-10-2012, 20:10
Zag m op fb al voorbij komen. Mooie tijd..

vw roadwarrior
14-10-2012, 20:16
Heb hem gisteren nog mogen zien en aanraken,ziet er inmiddels een stuk anders uit..

d-ick
14-10-2012, 20:20
Heb hem gisteren nog mogen zien en aanraken,ziet er inmiddels een stuk anders uit..

in wat voor staat is de golf nu dan?

vw roadwarrior
14-10-2012, 20:24
In zeer goede staat!!
Alleen lijkt die in de verste verte niet meer zoals die op de foto staat.

Dokter D
14-10-2012, 20:37
Iemand foto's van de huidige staat?

ewcaddymk1
14-10-2012, 20:39
komt deze uit de zelfde tijd als Sipke's rs2 want die rijd nog steeds volgens mij :)

vw roadwarrior
14-10-2012, 20:41
Heb bewust geen foto's genomen van de auto gezien ik denk dat dat niet gewaardeerd word,en de auto is nog niet klaar.

Is in staat van opbouw,zit al wel een motor in,en je kan zien wat jeroen met de auto van plan is.

vw roadwarrior
14-10-2012, 20:43
komt deze uit de zelfde tijd als Sipke's rs2 want die rijd nog steeds volgens mij :)

MkI's werden gebouwd in jaren 70/80,dus vermoed haast wel dat ze uit zelfde tijdperiode komen. :thumbup:
Weet alleen bouwjaar niet van Sipke's golf,die van Jeroen is van 84.

ewcaddymk1
14-10-2012, 20:46
MkI's werden gebouwd in jaren 70/80,dus vermoed haast wel dat ze uit zelfde tijdperiode komen. :thumbup:
Weet alleen bouwjaar niet van Sipke's golf,die van Jeroen is van 84.
dan bedoel ik de sprints op drachten en de gti treffen ;)

die van sipke is volgens mij van 82

René
14-10-2012, 23:37
kijk goed nieuws voor de mk1 wat voor motor komt er in weer een 16vg60.wat wou die lopen en het geluid :)

Het geluid is in dit filmpje te horen...is de Ibiza van Thiery Köhler en ik heb me laten vertellen dat het de motor is uit Jeroen zijn MK1...correct me if i`m wrong!

3DD_gb6qj-k

En natuurlijk in Jeroen`s eigen MK1:

6v-sB10nbXw

mIz-OfH850I


Ibiza ziet er tegewoordig iets anders uit:

http://farm7.static.flickr.com/6166/6243580099_50a8e44faf_b.jpg


Hier komt de MK1 ook een paar keer in voor, ook tijdens de slalom:

Pt5_AsJO-eo

9ouXb4RViKA

8VjAvj9dYDU

Super, die Youtube viewer op `t forum :)

SpeedieD
15-10-2012, 09:33
Leuk zo'n trip door memory lane. Kan me nog herrineren dat Jeroen nog in Emmen woonde.
In die tijd moest je niet te dicht achter de mk1 staan want er kwamen vlammen uit de pijp.... :D

Was ergens in 94-95 volgens mij.... Nu voel ik me wel oud.
Vond zelfs de Baarlo startbordjes nog weer in de garage van de week....

vw roadwarrior
15-10-2012, 16:30
dan bedoel ik de sprints op drachten en de gti treffen ;)

die van sipke is volgens mij van 82


Geen idee wanneer Sipke voor het eerst sprinte,misschien kan die daar zelf antwoord op geven,hij zit hier op het forum.
Baarlo 98 staat ie nog wel op de band.
Maar goed,Jeroen sprinte al aardig wat jaren voor 1998.

Drachten 99 heeft die nog met de 16v g60 gesprint.
2000 en 2001 meende ik niet,waren de jaren van zijn corrado,en motor uit mkI is toen verkocht aan Marko van roma tuning voor in zijn golf 2.

2002 heeft hij gesprint in Biddinghuizen met de golf 1,en drachten en meende tripje engeland.

Omstreeks die tijd is hij ook voor zichzelf begonnen,.
Golf heb ik daarna nergens meer gezien,motor is later door Thiery Köhler gekocht en in de ibiza gezet.

2011 was ik met een maat van mij bij jd en toen stond de golf 1 er totaal gestript

Audi1981
15-10-2012, 18:44
Ik heb een hoop leuke dingen gemist als ik de filmpjes zo zie :D
Heb sinds 1999 m'n rijbewijs maar had hier toch wel bij willen zijn... :cool:

sipkemk1rs2
15-10-2012, 23:41
Hey Miquel
Het begon in 1996 met mij golf 1 vr6 in Eemshaven ik moest toen gelijk tegen de snelste ,was jeroen dik en ik verloor toen net van hem .Later heb ik heb ik dat goed gemaakt . 1E Prijs Special Car 7E int .GTI Treffen Baarlo 4-5 Juli 1998.
Street legal Drachten 2 Fastest ET 2002
1 Sprint Special 9e int Golf GTI Treffen Holand
12-14 juli 2002 Six Flags . Dit staat op de beker . Bij mijn ouder liggen ook nog een paar geloof ik ,

En mijn Golf1 is van 26 -1-1982

En Miquel jij heb er wel bijna 100 fotos van toch :thumbup:
Alleen zie er nog geen een :rolleyes:

ewcaddymk1
16-10-2012, 08:45
Hey Miquel
Het begon in 1996 met mij golf 1 vr6 in Eemshaven ik moest toen gelijk tegen de snelste ,was jeroen dik en ik verloor toen net van hem .Later heb ik heb ik dat goed gemaakt . 1E Prijs Special Car 7E int .GTI Treffen Baarlo 4-5 Juli 1998.
Street legal Drachten 2 Fastest ET 2002
1 Sprint Special 9e int Golf GTI Treffen Holand
12-14 juli 2002 Six Flags . Dit staat op de beker . Bij mijn ouder liggen ook nog een paar geloof ik ,

En mijn Golf1 is van 26 -1-1982

En Miquel jij heb er wel bijna 100 fotos van toch :thumbup:
Alleen zie er nog geen een :rolleyes:
wat waaren jou tijden dan Sipke :)buiten de tijd dat de bak plofte :D

sipkemk1rs2
16-10-2012, 09:27
wat waaren jou tijden dan Sipke :)buiten de tijd dat de bak plofte :D
Was toen detijd een 11sec auto en bijna in 10 sec op 2 tiende na ,jeroen zijn auto was een 12 sec auto toen. :thumbup:

sixpack
16-10-2012, 09:41
Sipke, had jij toen die blauwe mk1 met v6 biturbo motor of was dat iemand anders?

(er gingen toen rare verhalen rond)

GerardMkIIVR6
16-10-2012, 09:47
Ooit meegemaakt op een afstand van 2km (Snip/afslag Jistrum) bijna 270kmh in de MkI RS2 :thumbup:

sipkemk1rs2
16-10-2012, 10:09
Sipke, had jij toen die blauwe mk1 met v6 biturbo motor of was dat iemand anders?

(er gingen toen rare verhalen rond)
Hoi nee hoor was een rs2 motor met 1 turbotje toen. Hij had wel meer geluiden dat klop wel :D misschien dat het hem daar aan lag dat je dacht dat het een biturbo was :D

ewcaddymk1
16-10-2012, 10:46
hé sipke sprint je nog wel op drachten of is het gebeurd, want de rs2 was voor velen toch DE reden om naar drachten te komen :thumbup:

de kameleon was ook wel lache trouwens :D

sixpack
16-10-2012, 10:49
Hoi nee hoor was een rs2 motor met 1 turbotje toen. Hij had wel meer geluiden dat klop wel :D misschien dat het hem daar aan lag dat je dacht dat het een biturbo was :D

Ahja da was het (met dat gat in de motorkap toch ? )

sipkemk1rs2
16-10-2012, 10:49
Ooit meegemaakt op een afstand van 2km (Snip/afslag Jistrum) bijna 270kmh in de MkI RS2 :thumbup:
Dit heb ik nu meer als gehalveerd :D en daarom heb ik nu wat minder meters nodig . :D om dit tehalen :wow:

heinz74
16-10-2012, 10:55
Was toen detijd een 11sec auto en bijna in 10 sec op 2 tiende na ,jeroen zijn auto was een 12 sec auto toen. :thumbup:

ik kan me nog wel herinneren dat jij bij de sprint op Baarlo niet veel tractie had..
daarentegen leek het wel of de hel losbrook toen je op het gas ging... :thumbup:
Jeroen zijn golf was legendarisch ,begin jaren '90 werd hij elk seizoen sneller en mooier..
ik weet nog dat er gewoon een normaal GTI interieur in zat..Atev A's eronder in 17 inch met een wit hart..en een schroefset...man dat had niemand toen..
auto heeft ook zowat in elk Tuningblad gestaan wat er was..
mooiste vond ik nog op Baarlo '94...auto was toen nog redelijk standaard 8v g60
Jeroen had weer eens een homokineet kapot getrokken (vind je het gek)..en hoppa ..midden op de camping een joekel van een krik eronder ..even sleutelen en een kwartier later stond ie weer aan de streep..
en ook vergeet ik ook nooit meer die sprint op Baarlo tegen die duitser met die rode Porsche 928 (S?)..
het golfje leek wel schaal 1op2 naast die joekel van een v8 Porsche...maar hij pakte hem moeiteloos...de bomvolle tribune ging uit zijn dak toen..SCHITTEREND...
als je de Baarlo meetings nooit hebt meegemaakt heb je toen heel wat gemist...
ik was er elk jaar bij ,ik heb zelfs de T shirts allemaal nog ,onvergetelijk.
meetings van tegenwoordig zijn gewoon veeeel anders...
het zou bijna ondenkbaar geweest zijn dat mensen bij een Jetta 1,3 cl met BBS rs velgen zouden hebben staan kijken ,of een matgerold 1,1 Golfje 1 met een imperial op dak....
ook bijna niet voor te stellen dat zo'n beetje alle gerenomeerde tuning bedrijven aanwezig waren toen...Bonrath..V Kroonenburg..TSR weet ik veel nog meer..
ik hd ook altijd weer een week nodig om bij te komen van 3 dagen spectakel..als je dan daarna overdag niks anders ziet dan peugeot,renault opel,burgerbakken ..dan leek het wel onecht geweest
Ik heb Jeroen zijn Golf ook wel eens in 'slechtere'tijden gezien eind jaren '90 toen was de auto ook niet zo netjes meer ..hij is in tussentijd soms ook wel eens 'bijgewerkt' ..maar dat doet aan het icoon gehalte weinig af..
het ding is en blijft de uber Golf 1 aller tijden..

sipkemk1rs2
16-10-2012, 11:21
hé sipke sprint je nog wel op drachten of is het gebeurd, want de rs2 was voor velen toch DE reden om naar drachten te komen :thumbup:

de kameleon was ook wel lache trouwens :D
Nee heb nog niet weer gereden dit jaar op drachten .
Om dat het niet helemaal meer zo gaat als het hoor wat straatlegaal betreft.
En word het een beetje moeilijk om tewinnen zo met wel een straatlegale auto .
En dan heb je daar dan nicks meer tezoeken vind ik zelf . :thumbup:
Of je moet ook zelf wat buizen in elkaar lassen een carbon fiber bodie golf 1 er om heen zetten. En een paar nummer borden er op doen en zeggen dat hij straatlegaal is :D

Theowob
16-10-2012, 11:34
Sipke,

Staan er ook nog filmpjes van je auto op bv. youtube?

sipkemk1rs2
16-10-2012, 12:08
Sipke,

Staan er ook nog filmpjes van je auto op bv. youtube?
Ja die zijn er wel
http://www.youtube.com/watch?v=HNy3jnA6ebo
http://www.youtube.com/watch?v=20sLwYkktvg&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=sXvN93IA7mU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=htmZX-GJ4_4&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=IoNW61l3tjY&feature=related
Dit was met allemaal met 460pk maar.
Heb nu nog niet weer geprobeerd hij zit nu op 615pk
op filmpje hier onder.
http://www.youtube.com/watch?v=mC-olBlftX0&feature=BFa&list=PL5A21D0A3BC1F69D2

GerardMkIIVR6
16-10-2012, 12:08
Dit heb ik nu meer als gehalveerd :D en daarom heb ik nu wat minder meters nodig . :D om dit tehalen :wow:

I know :D mooie tijd gehad :thumbup:

Theowob
16-10-2012, 12:18
Mooie filmpjes. :thumbup:
Vergeet je morgen niet even de apk. hahahahhaa ;)

Wat een power zeg..

SpeedieD
16-10-2012, 12:28
ik kan me nog wel herinneren dat jij bij de sprint op Baarlo niet veel tractie had..
daarentegen leek het wel of de hel losbrook toen je op het gas ging... :thumbup:
Jeroen zijn golf was legendarisch ,begin jaren '90 werd hij elk seizoen sneller en mooier..
ik weet nog dat er gewoon een normaal GTI interieur in zat..Atev A's eronder in 17 inch met een wit hart..en een schroefset...man dat had niemand toen..
auto heeft ook zowat in elk Tuningblad gestaan wat er was..
mooiste vond ik nog op Baarlo '94...auto was toen nog redelijk standaard 8v g60
Jeroen had weer eens een homokineet kapot getrokken (vind je het gek)..en hoppa ..midden op de camping een joekel van een krik eronder ..even sleutelen en een kwartier later stond ie weer aan de streep..
en ook vergeet ik ook nooit meer die sprint op Baarlo tegen die duitser met die rode Porsche 928 (S?)..
het golfje leek wel schaal 1op2 naast die joekel van een v8 Porsche...maar hij pakte hem moeiteloos...de bomvolle tribune ging uit zijn dak toen..SCHITTEREND...
als je de Baarlo meetings nooit hebt meegemaakt heb je toen heel wat gemist...
ik was er elk jaar bij ,ik heb zelfs de T shirts allemaal nog ,onvergetelijk.
meetings van tegenwoordig zijn gewoon veeeel anders...
het zou bijna ondenkbaar geweest zijn dat mensen bij een Jetta 1,3 cl met BBS rs velgen zouden hebben staan kijken ,of een matgerold 1,1 Golfje 1 met een imperial op dak....
ook bijna niet voor te stellen dat zo'n beetje alle gerenomeerde tuning bedrijven aanwezig waren toen...Bonrath..V Kroonenburg..TSR weet ik veel nog meer..
ik hd ook altijd weer een week nodig om bij te komen van 3 dagen spectakel..als je dan daarna overdag niks anders ziet dan peugeot,renault opel,burgerbakken ..dan leek het wel onecht geweest
Ik heb Jeroen zijn Golf ook wel eens in 'slechtere'tijden gezien eind jaren '90 toen was de auto ook niet zo netjes meer ..hij is in tussentijd soms ook wel eens 'bijgewerkt' ..maar dat doet aan het icoon gehalte weinig af..
het ding is en blijft de uber Golf 1 aller tijden..
Eensch!! Heb alleen de Tshirtjes niet meer. Nog wel een aantal startbordjes. Met in 1996 het nummer 37! lol altijd op donderdag al heen ipv vrijdag.
Vrijdagmorgen vroeg opstaan en golfjes kijken die aan kwamen rijden....

Waren echt briljante weekenden. Gezellig feesten met allerlei nationaliteiten.
Laatste jaar Baarlo (1999) kantelde de sfeer wel door dat er een aantal mensen kwamen die rotzooi wilden en er werden ook onderdelen van autos gegapt.....

bobby-digital
16-10-2012, 12:40
1999 was al in Drachten toch? was mijn eerste GTI meeting:)

sipkemk1rs2
16-10-2012, 12:55
Mooie filmpjes. :thumbup:
Vergeet je morgen niet even de apk. hahahahhaa ;)

Wat een power zeg..
Ja komt goed heb nu stracks een van twee jaar :D

sipkemk1rs2
16-10-2012, 13:00
1999 was al in Drachten toch? was mijn eerste GTI meeting:)
Ja kan hoor maar heb ik niet mee gedaan, :thumbup: toen blaasde ik de heen weg naar Drachten mijn turbo op :( Dus ging het feest niet door voor mij toen :(

SpeedieD
16-10-2012, 13:13
Oh ja foutje 1998 bedoel ik...

sipkemk1rs2
16-10-2012, 13:43
wat waaren jou tijden dan Sipke :)buiten de tijd dat de bak plofte :D
Ja klop had hij iets teveel van het goeie :D
Maar zie nog geen fotos Miquel :thumbup:

René
16-10-2012, 13:58
Denk dat de foto`s hier ook niet komen, Sipke...dit topic gaat over Jeroen Dik hè :)

ewcaddymk1
16-10-2012, 15:00
Denk dat de foto`s hier ook niet komen, Sipke...dit topic gaat over Jeroen Dik hè :)
met mijn vraag of deze uit de zelfde tijd kwam als sipke's golf ,was niet de bedoeling om dit topic te vervuilen mijn excuses daarvoor :redface:
dus heb ik maar nieuw topic aangemaakt ,mischien een optie voor de creu de reacties te verplaatsen naar het topic waar het dan in zou horen :rolleyes:

louwe caddy
17-10-2012, 14:33
Ik heb de golf van jeroen ook altijd wel mooi gevonden
Ken hem ook nog van de tijd in haren van de gti club holland
Regio meeting
Was ook vaak een gele breedbouw type 1 zonder bumpers

Zelf reed ik toendertijd een witte pirelli

Heb nog ergens n jaar video van de gti club
Met n onboard filmpje van de golf van jeroen
Tijdens een sprint

René
06-11-2012, 21:37
uploaden :D

louwe caddy
14-11-2012, 00:13
Is nog n vhs
Geen idee hoe ik dat upload
Bovendien ligt die band ergens in n verhuisdooz ;)

passatje2
14-11-2012, 07:15
ik kan me nog wel herinneren dat jij bij de sprint op Baarlo niet veel tractie had..
daarentegen leek het wel of de hel losbrook toen je op het gas ging... :thumbup:
Jeroen zijn golf was legendarisch ,begin jaren '90 werd hij elk seizoen sneller en mooier..
ik weet nog dat er gewoon een normaal GTI interieur in zat..Atev A's eronder in 17 inch met een wit hart..en een schroefset...man dat had niemand toen..
auto heeft ook zowat in elk Tuningblad gestaan wat er was..
mooiste vond ik nog op Baarlo '94...auto was toen nog redelijk standaard 8v g60
Jeroen had weer eens een homokineet kapot getrokken (vind je het gek)..en hoppa ..midden op de camping een joekel van een krik eronder ..even sleutelen en een kwartier later stond ie weer aan de streep..
en ook vergeet ik ook nooit meer die sprint op Baarlo tegen die duitser met die rode Porsche 928 (S?)..
het golfje leek wel schaal 1op2 naast die joekel van een v8 Porsche...maar hij pakte hem moeiteloos...de bomvolle tribune ging uit zijn dak toen..SCHITTEREND...
als je de Baarlo meetings nooit hebt meegemaakt heb je toen heel wat gemist...
ik was er elk jaar bij ,ik heb zelfs de T shirts allemaal nog ,onvergetelijk.
meetings van tegenwoordig zijn gewoon veeeel anders...
het zou bijna ondenkbaar geweest zijn dat mensen bij een Jetta 1,3 cl met BBS rs velgen zouden hebben staan kijken ,of een matgerold 1,1 Golfje 1 met een imperial op dak....
ook bijna niet voor te stellen dat zo'n beetje alle gerenomeerde tuning bedrijven aanwezig waren toen...Bonrath..V Kroonenburg..TSR weet ik veel nog meer..
ik hd ook altijd weer een week nodig om bij te komen van 3 dagen spectakel..als je dan daarna overdag niks anders ziet dan peugeot,renault opel,burgerbakken ..dan leek het wel onecht geweest
Ik heb Jeroen zijn Golf ook wel eens in 'slechtere'tijden gezien eind jaren '90 toen was de auto ook niet zo netjes meer ..hij is in tussentijd soms ook wel eens 'bijgewerkt' ..maar dat doet aan het icoon gehalte weinig af..
het ding is en blijft de uber Golf 1 aller tijden..


je hebt het goed gezegd,dat was toch de meeting der meetings,ik ging toen ook wel eens naar duitsland vw forum en zo maar de gti treffens baarlo heb ik allemaal meegemaakt,nog een keer valkenswaard en toen was de fun eraf eigenlijk voor mij qua gti meeting,je werd ook gecontroleerd bij de poort of je wel een echte gti had in baarlo anders kon je direct de parkeerplaats op...
:cool:
die van jeroen dik was een vet ding idd tijd,heb ik nog op foto ergens geloof ik.

hummer
21-11-2012, 16:46
Ik heb de films ooit eens van nieuwsgroepen geplukt. Ik heb ze nu op DVD erg gaaf om eens terug te zien.

oeijuh
21-11-2012, 16:56
heeft iemand nog boekje te koop waar deze golf in staat

René
11-12-2013, 01:45
De MK1 wordt weer opgebouwd! (foto`s van de site van JD):

http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/10/023.jpg

http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/10/032.jpg

corrado-usa
11-12-2013, 06:29
weer voor de sprint rene wat voor motor komt er in nu dan.

René
11-12-2013, 07:27
Ik heb al wel wat dingen gehoord, maar weet eigenlijk niet of het de bedoeling is dat het op een forum komt te staan, ook omdat dat ook niet op de site staat. Gewoon ff afwachten dus....

NielsDub
11-12-2013, 11:11
Return of the legend! GAAF!
Dit was DE mk1 van de 90's in elk geval.
Heb m voor t eerst gezien tijdens meeting GTI Club Holland in Lelystad. Ik denk najaar '93. Echt alweer een eeuwigheid geleden.... Tof om te zien dat er nieuw leven in geblazen wordt!

Jeff
11-12-2013, 11:15
ralley front is eruit..
Gaaf dat die weer opgebouwd word..

Markus
11-12-2013, 16:36
is dit DE zelfde legendarische golf uit de eertse post.
Dan blijf ik dit ff volgen. :)

andre0511
11-12-2013, 17:28
Zonde van de weg geslepen spatbord randen.Maar er zal wel iets van overheen komen denk.

vw roadwarrior
11-12-2013, 19:09
is dit DE zelfde legendarische golf uit de eertse post.
Dan blijf ik dit ff volgen. :)


Is dezelfde idd. :)

René
02-01-2014, 15:42
Vond deze 2 foto`s nog op een oude CD die op zolder lag...volgens mij stond de foto van de achterkant hier al ergens in `t topic, maar die van de voorkant nog niet:

http://farm6.staticflickr.com/5471/11709050105_1f2c7a247a_o.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2821/11709810436_ff8180b0b4_b.jpg

Mk1-16v
02-01-2014, 18:38
Heb hem inderdaad paar maanden geleden ook al bij JD zien staan.
Motorisch heb ik ook al wat gehoord, maar lijkt me handig dit even af te wachten tot ze er zelf mee naar buiten komen.
Carrosserie etc zag er goed uit in ieder geval!!
Ben benieuwd!

edwing60
02-01-2014, 18:51
kan iemand mij vertellen wat de specificaties van de RC's zijn?
Dus steekmaat inch en et enzovoorts. Graag zoveel mogelijk info aub.

LRR
02-01-2014, 23:11
Zijn 17 inch RC's.

Grote kans dat ze gewoon 4x100 zijn. ET durf ik zo niet te zeggen

edwing60
02-01-2014, 23:45
Zijn 17 inch RC's.

Grote kans dat ze gewoon 4x100 zijn. ET durf ik zo niet te zeggen

Dat ze 17'' zijn zie ik ook wel maar denk niet dat ze in 4x100 bestaan.

Gijs
03-01-2014, 00:01
Jawel, heb ze wel vaker gezien in 4x100 :)

heinz74
03-01-2014, 09:09
zijn er wel degelijk in 4x100 ..reden er wel meer mee vroeger..
de laatste foto van de golf lijken te zijn gemaakt op Drachten..al heeft hij toen gesprint met 15 inch BBS RSen met slicks erop...
kort daarna is de auto min of meer verdwenen uit de 'scene' ,er gingen toen van allerlei geruchten ...van :hij is verkocht aan een duitser..hij heeft em tegen een boom gezet etc etc..
ik weet dat hij toendertijd enkel de motor heeft verkocht en dat de golf ergens in een hoek is gezet...Jeroen kreeg het op zakelijk gebied nog al heel erg druk toen..
feit is wel dat hij meer vergeten is van G60 motoren dan men zelfs bij VW ooit zal weten..
ik heb op Baarlo wel eens zitten praten over het onderwerp met Jeroen..en ik werd bijna misselijk ...en dat kwam niet door de BBQ en de sloot bier hahaha..

LRR
03-01-2014, 18:55
Ik weet 100% zeker dat ze in 4x100 bestaan. Maatje van me heeft een setje in de schuur liggen.

timberland
03-01-2014, 19:09
feit is wel dat hij meer vergeten is van G60 motoren dan men zelfs bij VW ooit zal weten..

Vergis je niet dat er bij vw extreem veel kennis zit, alleen komt er een stukje tussen betrouwbaarheid en vermogen.
Ze kunnen makkelijk echt goed vermogen eruit halen, maar hoop mensen die er niet op zitten te wachten dat ze van alles moeten vervangen met lage km's.
Als je een auto neer moet zetten die 200.000km af moet leggen met minimaal onderhoud dan moet je een compromis maken

DeGolf1
03-01-2014, 19:40
Idd meer vermogen is meer onderhoud!!!!
Zeker met de kennis van die tijd dat de motoren op de markt kwamen.
Tefenwoordig zie je wel meer vermogen maar dat word heel anders overgebracht op het wegdek.

heinz74
03-01-2014, 20:30
Vergis je niet dat er bij vw extreem veel kennis zit, alleen komt er een stukje tussen betrouwbaarheid en vermogen.
Ze kunnen makkelijk echt goed vermogen eruit halen, maar hoop mensen die er niet op zitten te wachten dat ze van alles moeten vervangen met lage km's.
Als je een auto neer moet zetten die 200.000km af moet leggen met minimaal onderhoud dan moet je een compromis maken

weet ik ,maar daar ging het in dat tijdperk niet meer over,,
VW gebruikte die techniek niet meer...het was gewoon Jeroen zijn fascinatie om er zover mee te gaan als mogelijk was..en dat lukte hem nog ook
de poulie van de Glader vloog er ook meerdere keren af ..steekassen vrat het ding for breakfast....
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder

LRR
03-01-2014, 21:33
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder

Hahaha, heb hem ook een enkele keer in actie gezien. Ding was mal snel inderdaad !!!

Richard
03-01-2014, 21:37
rc323

ewcaddymk1
03-01-2014, 21:54
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder
zo ken ik nog wel een blauwe :D

Richard
03-01-2014, 22:04
idd vroeger Jeroen wel zien knallen en hij was snel, Sipke was sneller met zijn 2,2 20vt, maar het was jammer dat op het hoogtepunt in de kwartmijlsprint ( eerste king of europes oa) Jeroen er al niet meer bij was en het gewoon niet meer kon bijbenen. Jeroen zijn beste tijden lagen op 11.8 bij ongeveer 200km. AME racing uit Berlijn met haar 16vg60 was sneller in de laatste jaren en die gingen wel de stap verder met de synchro/4 motions en de vr6t.

De golf van Jeroen is nu niets meer dan jeugdsentiment. Er zijn nu hier op t forum snellere 20vt ombouwen. En wil je nu meedoen met straatwagens moet je onder de 8,50 rijden in Europa.

Australie rijden oude rx3tjes met 4 rotomotors de hele dag 7 laag en soms in de 6 te rijden.

nogmaals.. een stukje geschiedenis

patrick1980
03-01-2014, 22:22
zeker sentimen ,heb er nog menig foto van ..ergens in een schoenendoos .was inderdaad een bruut apparaat en echt een naam .

SpeedieD
04-01-2014, 15:17
Het is inderdaad jeugdsentiment. Heb alle fases van die auto voorbij zien komen.

Op dat moment was het de auto die de toon aangaf in het wereldje. Daarna zijn er inderdaad snellere gebouwd. En dat zal in de toekomst ook wel blijven gebeuren.
Vind het gewoon top dat de auto weer terug op de weg komt.

Richard
04-01-2014, 15:18
Het is inderdaad jeugdsentiment. Heb alle fases van die auto voorbij zien komen.

Op dat moment was het de auto die de toon aangaf in het wereldje. Daarna zijn er inderdaad snellere gebouwd. En dat zal in de toekomst ook wel blijven gebeuren.
Vind het gewoon top dat de auto weer terug op de weg komt.


daarna wil ik niet zeggen.. in dezelfde periode reden er al snellere

obimaster
04-01-2014, 16:09
wss zal hij er trg een hele snelle van maken hoor
mvg

René
04-01-2014, 19:09
zeker sentimen ,heb er nog menig foto van ..ergens in een schoenendoos .was inderdaad een bruut apparaat en echt een naam .


Zou je die willen inscannen en hier posten? :)

hummer
04-01-2014, 19:35
Er heeft ooit een stukje in de plaatselijk krant gestaan. Een Golf met de vlam in de pijp.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-U8SNO7OV.jpg

René
04-01-2014, 19:52
:thumbup:

Rallyegolf20vt
04-01-2014, 19:53
idd vroeger Jeroen wel zien knallen en hij was snel, Sipke was sneller met zijn 2,2 20vt, maar het was jammer dat op het hoogtepunt in de kwartmijlsprint ( eerste king of europes oa) Jeroen er al niet meer bij was en het gewoon niet meer kon bijbenen. Jeroen zijn beste tijden lagen op 11.8 bij ongeveer 200km. AME racing uit Berlijn met haar 16vg60 was sneller in de laatste jaren en die gingen wel de stap verder met de synchro/4 motions en de vr6t.

De golf van Jeroen is nu niets meer dan jeugdsentiment. Er zijn nu hier op t forum snellere 20vt ombouwen. En wil je nu meedoen met straatwagens moet je onder de 8,50 rijden in Europa.

Australie rijden oude rx3tjes met 4 rotomotors de hele dag 7 laag en soms in de 6 te rijden.

nogmaals.. een stukje geschiedenis

Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........

Richard
04-01-2014, 20:49
Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........

Gaat niet om de techniek en of je daar respect voor hebt, gaat simpelweg om de tijden bij een sprint. Tuurlijk heb ik voor sommige sporters ook een zwakte, maar op t eind draait het toch om tijden. (als je dit even terugleest heb ik t alleen maar over tijden, niet de techniek)

om het maar ff om appels en peren te hebben.

Kan mij ook nog een gtig60 herinneren die claimde maar sneller te zijn dan een 16 klepper oettinger en toen lag t ook aan de bandjes..

laat sommige dingen toch lekker in het verleden ipv oude koeien uit de sloot te halen. Was destijds wat jeugdige grootspraak uit die tijd van mij( ja al weer 12 jaar geleden). Ik ben er al lang overheen gegroeid, moeten jullie misschien ook eens doen

heinz74
04-01-2014, 23:39
Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........

zit ook wel iets in ja..Jeroen heeft heel lang zijn Golf gereden als min of meer dagelijks..en niet puur voor meetings en sprints..
diegene die hem wel eens mee hebben gemaakt begin jaren '90 weten dit ook..en hebben ook van hem persoonlijk mee gekregen dat het allemaal niet meeviel om een standaard G60 zo ver te krijgen..en die weten ook dat hij dikwijls bakken en steekassen naar de GVD reed..
Sipke zijn Golf was/is heel wat anders..ik geloof ook niet dat die gewoon op kenteken stond met een RS2 blok..terwijl Jeroen zijn Golf altijd straat legaal was..
er zullen er best wel geweest zijn die sneller waren ,maar de man was toch de trendsetter toen..
er zijn er trouwens maar weinig over gebleven die toen een Golfje 1 hadden met een G60 erin..de enigste andere die ik ken, die nog zo rondrijd uit 'dat' tijdperk is Ed Timmermans met zijn blauwe KK-47-KT..
die kwam ik een keer tegen toen ik stond te tanken bij het Garda meer in Italie..was gewoon 'even' op vakantie geweest in Rimini..hij reed gewoon 'even' naar huis..
motorkap was onderweg nooit open geweest zei hij..(reed gewoon op een H&R schroefset op -8cm en 16 inch)
dat waren de pioniers vroeger...tegenwoordig is het allemaal anders..worden auto's gebouwd om gefotografeerd te worden..verkocht aan mensen die het wel 'vet' vinden..maar er eigenlijk de ballen verstand van hebben
das inderdaad appels met peren..

ronnieg60
26-04-2014, 16:43
dit ding was echt bruut destijds! uit de tijd dat er nog geen 16v g60 kits te koop waren en je al een hele man was met een normale getunede g60 tussen alle opgefokte 8v en 16v blokjes.

JVW77
27-04-2014, 13:56
weet ik ,maar daar ging het in dat tijdperk niet meer over,,
VW gebruikte die techniek niet meer...het was gewoon Jeroen zijn fascinatie om er zover mee te gaan als mogelijk was..en dat lukte hem nog ook
de poulie van de Glader vloog er ook meerdere keren af ..steekassen vrat het ding for breakfast....
je had er gewoon bij moeten zijn toen..als er bij een sprint een blauw Golfje 1 op kwam dagen ..liep iedereen al richting het schijthuis..
niet meer niet minder


Als ik me niet vergis kwam ie ook een keer tot stilstand tijdens een run op de gti meeting in Drachten (ik meen in '98 of '99) omdat de gaskabel was los geschoten....iedereen in het publiek werd er stil van......totdat de speaker omriep dat het meeviel en hij de volgende run weer mee zou doen.....iedereen juichen...was echt een beest van een wagen

René
01-10-2014, 20:49
Oh yeah!!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1656006_563968100370776_1205353784694870284_n.jpg?oh=69beae1a104d599aa05718dbfc8eb1ec&oe=54B38A4F&__gda__=1421202132_11db8951d97f2961e4f4968a24ac084f

magnetron
01-10-2014, 21:03
Er heeft ooit een stukje in de plaatselijk krant gestaan. Een Golf met de vlam in de pijp.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-U8SNO7OV.jpg


hahahah te grappig :D

LRR
01-10-2014, 21:32
Ooh kijk aan.

Er komt weer schot in de Mk1 !

2H-2H
01-10-2014, 22:13
Zaterdag nog even bij JD geweest, Mn Bora TDI op de bank gehad, de golf 1 stond er nog zo bij als op de foto van René, Maar wat een machine zeg :thumbup: :thumbup:

2H-2H
01-10-2014, 22:16
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/1743667_10201928024602153_6832153492487586303_n.jpg?oh=e3a49e69adf3824bf336becc1dcb704f&oe=54BE5223

René
28-12-2014, 11:32
Vond nog 2 foto`s uit 1993, Baarlo:

https://farm8.staticflickr.com/7098/7172525653_c90e6648ac_o.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7071/7172525337_881d18e0ef_o.jpg

edwing60
28-12-2014, 11:42
rc323

RC 325

JaapL.
28-12-2014, 12:19
Wanneer gaat de "oude garde" een keer een lezing houden over vroeger, over de auto's etc.. Misschien dat de jeugd dan nog een keer bijdraaid.

Audi1981
28-12-2014, 12:21
Zaterdag nog even bij JD geweest, Mn Bora TDI op de bank gehad, de golf 1 stond er nog zo bij als op de foto van René, Maar wat een machine zeg :thumbup: :thumbup:

Even off topic; wat deed de bora op de bank?

heinz74
28-12-2014, 13:45
Wanneer gaat de "oude garde" een keer een lezing houden over vroeger, over de auto's etc.. Misschien dat de jeugd dan nog een keer bijdraaid.

beter niet..worden we enkel afgefikt..
was ook een andere tijd toen..toen een schoefsetje nog niet te koop was beneden de 1500 gulden..
je een hele pief was als je een Kr in je Golf 1 had zitten..en 165-35-17 Nanpang nog niet bestond..

2H-2H
28-12-2014, 14:05
Even off topic; wat deed de Bora op de bank?

TDIclub rollerbank dag :thumbup:

richard-polo
28-12-2014, 14:09
Ik denk dat ie pk,s en nm,s wilt weten ;)

NielsDub
28-12-2014, 15:12
beter niet..worden we enkel afgefikt..
was ook een andere tijd toen..toen een schoefsetje nog niet te koop was beneden de 1500 gulden..
je een hele pief was als je een Kr in je Golf 1 had zitten..en 165-35-17 Nanpang nog niet bestond..

Idd kijk ook maar eens naar de banden van de auto van Jeroen. Serieuze homp rubber en geen veredelde fietsband. 195-50-15 was toen de standaard :D Maar had t toch voor geen goud willen missen!

turbojo2
28-12-2014, 19:57
Ik zie en hoor Jeroen nog rijden met zijn Golf Gti tijdens de Golf Gti Club puzzelrit in het duingebied bij Noordwijk in de jaren '90. Had ik echt niet willen missen. Alleen al wel 20 jaar geleden.

jos_br
28-12-2014, 22:13
beter niet..worden we enkel afgefikt..
was ook een andere tijd toen..toen een schoefsetje nog niet te koop was beneden de 1500 gulden..
je een hele pief was als je een Kr in je Golf 1 had zitten..en 165-35-17 Nanpang nog niet bestond..

Waarom afgefikt? Best interessant hoe het er toen aan toe ging!

Jos. :thumbup:

Hight
29-12-2014, 10:27
Waarom afgefikt? Best interessant hoe het er toen aan toe ging!

Jos. :thumbup:

:goodpost:

NielsDub
29-12-2014, 11:19
Dit geeft al wel een aardig beeld:

Pt5_AsJO-eo

Niet zo heel veel veranderd, toch..... :D

JaapL.
29-12-2014, 23:01
Kunnen we nog wat leren.. Maja tegenwoordig hoeft het alleen maar mooi te zijn..

SpeedieD
29-12-2014, 23:02
beter niet..worden we enkel afgefikt..
was ook een andere tijd toen..toen een schoefsetje nog niet te koop was beneden de 1500 gulden..
je een hele pief was als je een Kr in je Golf 1 had zitten..en 165-35-17 Nanpang nog niet bestond..

Inderdaad. Geen te grote wielen met te smalle banden. Geen trailerqueens. Elke auto werd gewoon naar de meeting gereden.
Geen afgunst naar elkaar toe maar gewoon verwondering over wat ze nu weer verzonnen hadden.
Er waren geen fora waar je complete bouwprojecten kon volgen. Af en toe zag je wat bouwverslagen in de VW Scene en dergelijke bladen.
Elke meeting was spannend want je wist nooit wat je nu weer zou zien.

*voel me wel oud nu.... :(

JaapL.
29-12-2014, 23:04
Toen ze nog E30 Dashboard monteerde in de Golf 1? Of 2?

SpeedieD
29-12-2014, 23:05
Precies Jaap. Vond t toen al niks maar was wel een trend vooral onder de duitsers.
Alsook de mercedes 190 achterlichten in een type 1...

sipkemk1rs2
30-12-2014, 01:06
zit ook wel iets in ja..Jeroen heeft heel lang zijn Golf gereden als min of meer dagelijks..en niet puur voor meetings en sprints..
diegene die hem wel eens mee hebben gemaakt begin jaren '90 weten dit ook..en hebben ook van hem persoonlijk mee gekregen dat het allemaal niet meeviel om een standaard G60 zo ver te krijgen..en die weten ook dat hij dikwijls bakken en steekassen naar de GVD reed..
Sipke zijn Golf was/is heel wat anders..ik geloof ook niet dat die gewoon op kenteken stond met een RS2 blok..terwijl Jeroen zijn Golf altijd straat legaal was..
er zullen er best wel geweest zijn die sneller waren ,maar de man was toch de trendsetter toen..
er zijn er trouwens maar weinig over gebleven die toen een Golfje 1 hadden met een G60 erin..de enigste andere die ik ken, die nog zo rondrijd uit 'dat' tijdperk is Ed Timmermans met zijn blauwe KK-47-KT..
die kwam ik een keer tegen toen ik stond te tanken bij het Garda meer in Italie..was gewoon 'even' op vakantie geweest in Rimini..hij reed gewoon 'even' naar huis..
motorkap was onderweg nooit open geweest zei hij..(reed gewoon op een H&R schroefset op -8cm en 16 inch)
dat waren de pioniers vroeger...tegenwoordig is het allemaal anders..worden auto's gebouwd om gefotografeerd te worden..verkocht aan mensen die het wel 'vet' vinden..maar er eigenlijk de ballen verstand van hebben
das inderdaad appels met peren..
Je gelooft niet dat hij op kenteken stond nou dat stond ie wel ik reed ook gewoon dagelijkt er mee met mijn Golf rs2 gti had geen tweede auto toen . :thumbup: Zijn zelf een keer naar zwolle geweest naar de kelly family :D
En ik reed gewoon naar VW treffen toen biddinghuizen six flags waar ik Jeroen ook even een poep liet ruiken.En hij zijn auto op de aanhanger had.Maar maakt ook niks waren mooie tijden :thumbup:

v6freak
30-12-2014, 09:32
Je gelooft niet dat hij op kenteken stond nou dat stond ie wel ik reed ook gewoon dagelijkt er mee met mijn Golf rs2 gti had geen tweede auto toen . :thumbup: Zijn zelf een keer naar zwolle geweest naar de kelly family :D
En ik reed gewoon naar VW treffen toen biddinghuizen six flags waar ik Jeroen ook even een poep liet ruiken.En hij zijn auto op de aanhanger had.Maar maakt ook niks waren mooie tijden :thumbup:

:thumbup: :D

SciroccomTDI
30-12-2014, 09:55
Is het niet zo, dat het onder andere heel erg van je financiele situatie afhangt, of je een pionier bent of niet? Zodat de nieuwere autos met name door mensen met geld verbouwd worden? Zo was je in de jaren '80 vast wel een pionier met een Kadett 2.4L .. omdat een Kadett nog redelijk nieuw was..

En vandaag is het ook zo.. De schitterende blauwe Golf 6 R-RS is ook een pionier; ik geloof niet, dat ze met pakken gebouwd worden.. maar, eerlijk is eerlijk: je bent niet voor 2000€ klaar ;)

roka
30-12-2014, 10:14
Als ik me niet vergist was Biddinghuizen een 200meter baan en dit is natuurlijk niet ideaal al helemaal niet voor iemand die alleen op straat banden sprint ipv slicks!!
Ook reed hij daar een aandrijfas kapot en is daarom op de aanhanger terug gegaan.

In 2002 0f 2003 nadat we zijn golf 1 weer hadden klaar gemaakt zijn we met de golf 1 naar Engeland geweest om te sprinten, daar ook nog 1000km gereden en ook gewoon heen en terug gereden en niks op de aanhanger...
Heb er ergens nog wat foto's van liggen die zal ik nog wel even opzoeken.

sipkemk1rs2
30-12-2014, 10:20
Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........
Ja dat klopt is had voor drachten een nieuwe turbo laten maken voor 700 euro of zo bij C&E Turbochargers. Jeroen liet even een andere motor bouwen bij Gerard emming voor 17500 euro die hij er zo in kon hangen. ;)

Herm Schreurs
30-12-2014, 10:32
Guys, het gaat niet om wie de dikste of de langst heeft en in hoeveel seconden je klaar bent.
Het gaat erom dat je zelf doet wat je wilt doen en dat je daarvan geniet.

AMEN

:thumbup: