View Full Version : Zwarte / Gele / Rode piet????
Alexdundee
29-11-2006, 11:51
Wat is dit nu weer voor stoms.....rare nederlanders, meerkleuren (zwarten) pieten... pffff, uit de telegraaf...
Verwarring door veelkleurige pieten
door Coen Springelkamp
AMSTERDAM - Tot grote verwarring van veel kinderen en ergernis van hun ouders wordt Sinterklaas dit jaar voor het eerst 'officieel' geassisteerd door vrolijk gekleurde zwarte Pieten. In plaats van de traditioneel donkere huidskleur zien hebben de helpers van de goedheilig man nu het uiterlijk van Smarties: geel, groen, blauw en oranje.
Enkele gekleurde Pieten.
De gekleurde Pieten doken onlangs voor het eerst op in het Sinterklaasjournaal, gepresenteerd door Dieuwertje Blok. Oorzaak van de verkleuring: de Pakjesboot is door een regenboog gevaren. Op weblogs, sinterklaaspagina's en sites voor jonge ouders op internet regent het inmiddels klachten. Zo zou 'de omroep een jarenlange Nederlandse traditie vakkundig om zeep helpen door plotseling gekleurde Pieten te introduceren'.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/54439741/Verwarring_door_veelkleurige_pieten.html?p=18,1
GerardMkIIVR6
29-11-2006, 12:04
Ja zo gaat het in Nederland.
Gaan de goede kant op :(
evilnyntje
29-11-2006, 12:14
Tradities slopen, beetje jammer, zeker vanuit het oogpunt discriminatie. Net zoals met negerzoenen.
ze zijn toch zwart door de schoorsteen???
dit heeft weer wat met discriminatie te maken zeker?
breadfan83
29-11-2006, 13:09
Een neger wordt aangesproken met "zwarte" door veel volk, dus dan voelen hele volksstammen zich weer aangesproken als je "zwarte" Piet zegt.
Nouja, ik vind in ieder geval dat Nederland een beetje begint door te draven met die anti-discriminatie.
Regenboog, het zal wel, d'r zal wel gewoon weer een of andere brief zijn binnengekomen van iemand met een iets andere huidskleur die zich niet kan vinden in de naam van de pieten.
Binnenkort heten ze "Door schoorsteen gekleurde Piet" (of Kees, of Jan, anders voelt Piet zich weer beledigd!) ipv Zwarte Piet
Alexdundee
29-11-2006, 14:37
Tradities slopen, beetje jammer, zeker vanuit het oogpunt discriminatie. Net zoals met negerzoenen.
Ja, nog eentje, die heten toch niet meer zo...negerzoenen...hoe heten die nu dan ookweer??? :iamwithst
LinnieTDI
29-11-2006, 14:49
http://images.fok.nl/upload/061129_272_kleurpiet.jpg
What the fcuk,
die zijn nog meer scary dan zwarte pieten :eek: :D
breadfan83
29-11-2006, 14:52
Ja, nog eentje, die heten toch niet meer zo...negerzoenen...hoe heten die nu dan ookweer??? :iamwithst
Buys zoenen.
Ik weet niet eens zeker hoe je dat moet uitspreken, laat staan dat ik weet wat een Buys is en of ik me daar wel door wil laten zoenen...
Dan liggen gelijk je tanden eruit:D
Maar echt te erg dit, ze liepen vandaag ook bij ons op school rond (Pabo op het terrein :woowoo: ) En het ziet er echt niet uit kan ik je vertellen.
Tis een traditie in Nederland en daar kom je gewoon niet aan, punt. Al die arme kinderen. Snappen er niks meer van. Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom men daaraan meedoet. Een zwarte piet hoort zwart geschminkt te zijn en niet anders.
Naja als je over discriminatie begint, dat klopt toch al niet in Nederland. Als een Nederlander iets zegt is dat eerder discriminatie als een allochtoon hetzelfde zegt maar dan richting een Nederlander :confused: :confused:
Zwart is zwart, een afrikaan is een neger (dat mag je toch ook niet meer zeggen!?).
je hebt JA-gers en NEE-gers.. toch?
en een groene zwarte piet.. WTF?
die groene piet ziet er echt uit als een kinderlokker.
die is zo groen, de hulk is er niks bij..
gele piet (http://www.seniorennet.be/Images/Huisdieren/Vogels/kanarie.jpg)
habbekrats
29-11-2006, 20:22
en daardoor kregen ze ook kroeshaar en dikkelippen?
maar idd het is een traditie..
Berserker
30-11-2006, 00:55
In tekenfilms wel vaak.... ;)
daar heb jij weer gelijk in...
Nu je ook gekleurde pieten hebt kan je nu ook duidelijker zien wie de gekleurde piet is.
Lekker handig als de juffrouw van school zich heeft verkleed als gekleurde piet.
Kinderen herkennen het meteen wie dan de persoon is.
En met zwart valt dat lang niet zo op.
Ik vind het maar een raar achterlijk gezicht die gekleurde pieten
Berserker
04-12-2006, 14:47
Nu dus ook de witte Piet:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/foto/4981a961_wittepieten.jpg
screwloose
04-12-2006, 18:51
Buys zoenen.
ik weet het niet... dat klinkt op de één of andere manier toch als orale sex....
en als we dan toch bezig zijn vervang dan het woord knikkeren voor knegeren..
o nee! dat mag ook niet meer, dat word nu k-afro-europeaaneren of zoiets....
sorry, ik werk met erg veel allochtonen en die lachen zich een breuk om de fratsen die wij uithalen met onze pogingen niemand voor de schenen te schoppen!...
Inderdaad, dat kan ik mij goed voorstellen. Dat die er wel lol van hebben...
ja ach het zal wel weer goed zijn toch...
maar gele en rode piet is dat geen discriminatie dan?
gele piet door de bank genomen word een chinees zo genoemd...
rode piet door de bank genomen word een indiaan zo genoemd...
blauwe kan dus ook niet ga zo maar effe door...
das dus ook discirminatie...
Golf_1_gts
05-12-2006, 17:20
Nu dus ook de witte Piet:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/foto/4981a961_wittepieten.jpg
Allemaal dezelfde kapper
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.