PDA

View Full Version : Multi Card reader buiten werking


Beetlefreak
30-11-2006, 22:44
Vraag aan de heren deskundigen :)

Ik heb een PC met daarin een multi-card reader. Toen ik een USB stick wilde verwijderen heb ik rechtsonderin per ongeluk het apparaat laten 'stoppen' i.p.v. apparaat veilig te verwijderen.

Waar zit de instelling om het ding weer aan de praat te krijgen? Heb al onder apparaat beheer gezocht maar kan het zo niet vinden.
Heb het al eens eerder gehad, maar er blijkbaar niet van geleerd :redface:

Alvast bedankt.

RubenD
30-11-2006, 23:45
Hummz ik heb even voor je gekeken, typ ik een antwoord in. Maak ik een gekke toetscombinatie, venster sluit :chair:

-> Weg mooie uitleg.

Maargoed wat zei ik daarnet: Dat stoppen is een extra veiligheid. Je pc zal echt niet vast lopen. Naja d'r is een hele hele kleine kans. Ik haal altijd usb-sticks en cards zo uit de pc. Stik erin met je "stoppen". Kun je alleen maar van die fratsen mee krijgen zoals jij nu hebt! ;)

Maargoed ik heb even gekeken. Ik heb bij Apparaatbeheer staan: Opslagvolumes.

Denk dat jij die er ook hebt staan, aangezien je een cardreader hebt. Het zou ook kunnen dat je cardreader in de kast op een usb-poort is aangesloten. Dan wordt het verhaal weer anders. Maar kijk eens op je die "Opslagvolumes" ook in je apparaatbeheer kunt vinden, aanzetten en Beetlefreak kan er weer even tegenaan!

Edit: kijk anders eens onder usbcontrollers!

Beetlefreak
01-12-2006, 00:30
Hummz ik heb even voor je gekeken, typ ik een antwoord in. Maak ik een gekke toetscombinatie, venster sluit :chair:

-> Weg mooie uitleg.

Maargoed wat zei ik daarnet: Dat stoppen is een extra veiligheid. Je pc zal echt niet vast lopen. Naja d'r is een hele hele kleine kans. Ik haal altijd usb-sticks en cards zo uit de pc. Stik erin met je "stoppen". Kun je alleen maar van die fratsen mee krijgen zoals jij nu hebt! ;)

Maargoed ik heb even gekeken. Ik heb bij Apparaatbeheer staan: Opslagvolumes.

Denk dat jij die er ook hebt staan, aangezien je een cardreader hebt. Het zou ook kunnen dat je cardreader in de kast op een usb-poort is aangesloten. Dan wordt het verhaal weer anders. Maar kijk eens op je die "Opslagvolumes" ook in je apparaatbeheer kunt vinden, aanzetten en Beetlefreak kan er weer even tegenaan!

Edit: kijk anders eens onder usbcontrollers!
Ok, duidelijk zat.

Helaas kan ik niet iets vinden over opslagvolumes, en alle USB controllers geven geen foutmelding.

RubenD
01-12-2006, 00:41
Schroef je kast open, haal dat ding eruit. PC opstarten, beetje muziek draaien. Uitzetten. Ding er weer in, dan is het: nieuwe hardware gevonden. Lijkt me dat het dan wel weer wil werken. Als dat het geval is, gelijk opzoek in je Apparaatbeheer en een sticky aan je beeldscherm plakken met erbij hoe het heet. Voor het geval je deze actie nog eens hebt ;)

Beetlefreak
01-12-2006, 00:48
Schroef je kast open, haal dat ding eruit. PC opstarten, beetje muziek draaien. Uitzetten. Ding er weer in, dan is het: nieuwe hardware gevonden. Lijkt me dat het dan wel weer wil werken. Als dat het geval is, gelijk opzoek in je Apparaatbeheer en een sticky aan je beeldscherm plakken met erbij hoe het heet. Voor het geval je deze actie nog eens hebt ;)
OK, maar nu ff niet meer. :)

Ik weet dat het ook software matig kan, dat knaagt nu ff aan me...
Heb het es eerder geflikt. Eerst maar een nachie slapen!

Beetlefreak
10-12-2006, 21:48
Ik heb je advies toch maar ff opgevolgd en TADAA :)
Hij doet het weer! Thnx.

RubenD
10-12-2006, 22:30
Ah, mooi man! Ff opschrijven als je de grap nog een keer uithaald :tongue:

Pedaalemmer
10-12-2006, 22:52
bij windows xp is het niet nodig om een apparaat te stoppen.

Beetlefreak
10-12-2006, 23:10
heb ik per ongeluk het apparaat laten 'stoppen'
bij windows xp is het niet nodig om een apparaat te stoppen.
;)

CeeGee
19-02-2011, 21:47
Hallo,

Ik had een soortgelijke vaag probleem: na het verwijderen van een sd-kaart vielen in 1 x 4 verwisselbare schijven weg: Multiple Card Reader deed helemaal niks meer.... :mad: ff systeemherstel geprobeerd: helaas... :shake:

Via Google kwam ik op jullie forum. Trucje van Ruben uitgehaald: pc uitgezet, stekkertje cardreader verwijderd van moederbord, pc weer aan, stekkertje weer aangesloten en ja hoor: doet het weer normaal!!!! :)

Dus Ruben, bedankt! :thumbup:

Ebut
19-02-2011, 21:57
Haha, waar het forum al niet goed voor is :D