Log in

View Full Version : Schade, hoe verder te handellen waarborgfonds

Ron mk1
02-12-2006, 22:42
Ik kwam vanavond thuis uit mijn werk vandaan en zie tot mijn grote verbazing dat er iemand in de zijkant van mijn golf is gereden.

De bestuurders deur staat naar binnen en wilt nog wel open maar komt tegen mijn scherm aan. Dus heb hemd icht gelaten.

Nu is de politie eral bij geweest en rapport opgemaakt.

En gaf het advies om het waarborg fonds in te schakellen, nu weet ik wat ik allemaal moet doen daarvoor, maar wie heeft er ervaring mee en kan mij vertellen hoe lang het duurt voor dat zoeits rond is??

:rant:

rallye16vt
02-12-2006, 22:45
:mad:

Ron mk1
02-12-2006, 23:11
Idd Richard, zo voel ik me nu dus ook.

Maar het komt allemaal gerust wel goed, en word gewoon gerepareerd.
Maar ben er niet blij mee.
Volgens mij is dat een vaak lang slepend verhaal met waarborgfonds.

Politie kon wel vast stellen dat het door een auto gedaan was.
Zat een blauw/paars metallice kras op mijn deur.
En buren hebben wel wat gehorod vanmiddag en zagen een onbekende auto hard wegrijden.
Kenteken onbekende.

:chair:

breadfan83
03-12-2006, 08:47
Bij mij heeft het destijds ruim drie maanden geduurd. De tussenpersoon van de verzekering heeft toen alles voor me geregeld, dus veel meer kan ik er niet over zeggen.

Laat je wel maar zo snel mogelijk de getuigenverklaringen op papier zetten.
En mocht je dit nog niet gedaan hebben, ook gelijk van de Politie een schriftelijke beoordeling van de schade vragen, waarin vooral staat dat deze "vers" is en door een motorvoertuig is veroorzaakt.

Jetta MaNiA
03-12-2006, 08:51
Ik kwam vanavond thuis uit mijn werk vandaan en zie tot mijn grote verbazing dat er iemand in de zijkant van mijn golf is gereden.

De bestuurders deur staat naar binnen en wilt nog wel open maar komt tegen mijn scherm aan. Dus heb hemd icht gelaten.

Nu is de politie eral bij geweest en rapport opgemaakt.

En gaf het advies om het waarborg fonds in te schakellen, nu weet ik wat ik allemaal moet doen daarvoor, maar wie heeft er ervaring mee en kan mij vertellen hoe lang het duurt voor dat zoeits rond is??

:rant:

Jij ook al!!??

Ik kom gisteravond laat thuis met de jongens, was naar Essen geweest. Wytze (Jettaracing) wil wegrijden, en stopt opeens.

Ik kijken, MEGA deuk in de deur. Zo direkt vragen of iemand hier in de buurt iets gezien heeft. Heb er geen vertrouwen in, word zelf dokken en hopen op waarborgfonds. Ik post nog wel foto's. Ben nog in shock eigenlijk, net even gekeken bij daglicht... kan wel janken :(

Ron mk1
03-12-2006, 10:28
Ik ben ook nog aardig in shock moet ik zeggen, hier een foto van de auto bij daglicht.

http://img224.imageshack.us/img224/1333/schadehp1.jpg

Politie en dergelijken zijn er al bij geweest gisteravond.
Hij zou een rapport opmaken en daar in vermelden dat het duidelijk aangericht is door een ander motorvoertuig.

Jetta MaNiA
03-12-2006, 10:39
Ruilen van schade?

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_6989.sized.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_6996.sized.jpg

corrado-usa
03-12-2006, 10:51
Damm, ziet er niet best uit.

jettaracing
03-12-2006, 11:09
Lijkt bijna nog erger dan gisteravond!
Maar ik zou dus nog wel even de politie erbij laten komen om een schaderapport te laten opmaken ,om er zeker van te zijn dat de schade is veroorzaakt door een ander voertuig ,i.v.m het waarborgfonds.

In ieder geval sterkte!

61 RagTop
03-12-2006, 11:36
mijn ervaringen met waarborgfonds zijn iets anders hoor...

Heb me rechtsbijstand gebruikt om schade te verhalen via WBF op een onbekend gebleven persoon. Dacht dat het daar voor bedoeld was, maar na weken/maanden kwam de uitspraak van WBF bij mijn raadsvrouw en dat alles niet vergoed werd.
Had slechts 3500 schade dus was geen tegenvaller ofzo.

Het WBF vertelde alleen uit te keren in het geval dat er bij een aanrijding tussen bijv 2 voertuigen er schade is ontstaan en de tegenpartij kan deze niet betalen omdat deze bijvoorbeeld niet verzekerd is..Bijv dronken achter stuur, rijbewijs niet geldig enz...

klote instantie is het gewoon dat WBF..

Berserker
03-12-2006, 13:13
klote instantie is het gewoon dat WBF..

Hmm I beg to differ..

Ik zit op mijn werk in de pauze, word mijn collega opgebeld, de goeie jongen word lijkbleek en wat blijkt een idioot hier in Kerkrade heeft zelfmoord proberen te plegen met zijn auto en is frontaal op mijn collega's vader gebotst...

Suicidaal persoon was geslaagd in zijn missie en mijn collega's vader had t net overleefd, hij is nu voor de rest van zijn leven arbeids ongeschikt, en kan na superveel operaties nog totaal niet normaal functioneren, die man+ gezins leven is gewoon totaal verwoest...

Maar ja wie zou dat moeten betalen? De man had zelfmoord gepleegd en zijn familie had ook geen geld, dus gelukkig heeft t waarborgfonds t allemaal betaald en krijgen nu nog iedere maand 3x vaders maandsalaris...
En door het waarborgfonds kunnen die mensen nog een normaal leven leiden..

Dus zoiets slechts is dat nog niet, het is meer omdat jullie gewoon niet snappen waarvoor het is, en dan is het natuurlijk meteen dom en klote enzo.. :thumbup:

Ron mk1
03-12-2006, 20:17
2 jaar geleden heeft mijn vader ook gewoon netjes betaald gekregen.

Was een soort gelijke situatie als ik nu heb, ga er ook vanuit dat het dus wel goed komt.

:thumbup:

61 RagTop
03-12-2006, 20:31
2 jaar geleden heeft mijn vader ook gewoon netjes betaald gekregen.

Was een soort gelijke situatie als ik nu heb, ga er ook vanuit dat het dus wel goed komt.

Dan begrijp ik nog steeds niet waarom er zulke verschillen zijn.
Als dader het hazenpad kiest zou WBF moeten uitbetalen maar
dat doen ze dus niet in alle gevallen...
vreemd. Ik heb enkel slechte ervaringen met WBF.
:D

succes er mee,
is altijd heel erg balen als er schade is

Ron mk1
03-12-2006, 20:33
Ik baal idd ook als een stekker, heb hier een hoop dingen liggen die nog op de golf moeten, was ook net druk bezig met de bbs`n op te knappen.

Heb hier nu even allemaal geen zin meer in.

Eerst moet de auto weer perfect , anders is mijn lol erook vanaf.

61 RagTop
03-12-2006, 20:36
als ie perfect hersteld is, dan komt de zin gauw genoeg weer terug he :thumbup:

hennygti
05-12-2006, 16:52
jeetje das een beste deuk ron maar komt vast wel weer goed uiteindelijk
en jah dat kan soms even duuren :tongue:

mvg henny

Ron mk1
05-12-2006, 17:13
Jij weet er alles van Henny....