Log in

View Full Version : '86 Gti 16v


Edward
05-12-2006, 21:18
Ha,

ik heb weer wat aangeboord en zal vast wel wat vragen hebben straks.
Hier vast de foto's. :)

Heel leuke rode GTI 16V uit 1986 meende ik met wat te veel km op de teller, bijna 290dkm. Bij een olie temp boven de 100 graden gaat de olie druk zoemer af. Er was al geconstateerd dat het lager van de hulpas defect is, die dan zorgt dat de zoemer af gaat.
Via Pieter een ander blokkie op de kop getikt (naar zeggen is deze 25dkm geleden gereviseerd). Het ziet igg allemaal goed uit (beter dan wat er nu in ligt). Ik wa svan plan om komende weken de 16V over te hengelen. Ik heb immers die G60 zo rete goed gebouwt dat ik daar geen stukken meer aan heb :D :D

De auto is btw van griffin. Keep you updated! :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Maartje1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/maartje3.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/16V.jpg

Als dit achter de rug is heb ik een frisse 16V kop met 16 nieuwe stoters, een nieuwe nokkenas ketting en nieuwe kleppendeksel pakking. Het geheel is door mijzelf en Veedubber (Hans) gemonteerd, ik geloof 3000km geleden (mevrouw is in de tussentijd 6mnd naar Australie geweest, auto heeft 3 x per maand een ritje gemaakt). Ik zal ook het onderblok opknappen en nieuwe lagers bij de hulpas monteren, naar wens nieuwe lagerschalen oid is mogelijk. Maar dat komt straks wel in het verkoop gedeelte.

Groeten,
jullie Edward

golf mkII 16v
05-12-2006, 21:52
Zijn de foto's zo slecht of is tie echt ROZE :D
Suc6 met het over lepelen van het blok
En eventueel poetsen en andere dingen die veranderd cq verbeterd moeten worden.

Christiaan
05-12-2006, 22:08
Edje weer serieus aan de klus!!

Je G60 staat nou toch niet buiten he?

Edward
06-12-2006, 05:41
slechte foto's en hij is flink uitgebeten door de zon.

Nee chris, de G60 staat binnen. Ik moet dat hok iedere keer naar mijn box duwen. lache he?

Griffin
07-12-2006, 11:11
slechte foto's en hij is flink uitgebeten door de zon.

Nee chris, de G60 staat binnen. Ik moet dat hok iedere keer naar mijn box duwen. lache he?

HOK????? :eek:

Erik
07-12-2006, 11:55
HOK????? :eek:
auto + duwen = hok ;)

Edward
07-12-2006, 21:20
ik denk dat ik de golf maar in de stalling zet en Griffin haar heilige koe laat staan in de box....dat scheelt enorm veel gekloot.

golf mkII 16v
07-12-2006, 21:24
Box van de buurman erbij pakken:D:D

Edward
07-12-2006, 21:30
die staat vol met muizen en ratten in kooien....de smeerlap

golf mkII 16v
07-12-2006, 21:40
die staat vol met muizen en ratten in kooien....de smeerlap
Die zet je bij jou boven en de auto in de box :tongue:

Edward
08-12-2006, 16:03
right...ik ga volgende week verder.

VeeDubber
08-12-2006, 20:28
.....Het geheel is door mijzelf en Veedubber (Hans) gemonteerd.....


Dat waren nog eens tijden :thumbup:

Edward
11-12-2006, 12:16
nou...onwijs...wilde bras... :D ;)

Edition_one
17-12-2006, 19:08
Hoe staat het met dit project dan?hoor en zie er Niks meer over

Christiaan
17-12-2006, 20:11
Ed is een lang weekend de deur uit, er zullen binnekort vast wel updates verschijnen...

Edition_one
17-12-2006, 21:02
Okidoki hou dit topic dan wel in de gaten :D

Edward
17-12-2006, 21:05
geduld mijn zoon....

Edward
17-12-2006, 21:53
vandaag weer zwaar aan de knutsel geslagen. MIJN GOD wat een klus. er zaten bouten vast die vanaf de eerste dag na productie nog niet los zijn geweest.....
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb003_599854.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb000_273301.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb001_94711.jpg

En dr uit met dat oude zwijn. Wel erg veel sporen van ouderdom. Klemmen, boutjes leidingen en zaken die echt rot waren.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb006_459442.jpg

Om maar niet te spreken van het spruitstuk. Gelukkig zat er een dikke scheur in het uitlaatspruitstuk....ik kreeg het echt niet los: SLIJPEN MAAR!!
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb007_320086.jpg

Morgen komt de lading met pakkingen en dergelijke, olie en koelwater. Hopelijk voor het einde van de week er weer in en lopend.

Oorzaak van oliedruk probleem is opgespoord: de pakking van de hulpas lag in kleine delen in het lagerschaal. Ik zal er eens een andere in zetten. Moet dat geperst worden?

vwleusden
17-12-2006, 23:36
Pakking ? Lager zul je bedoelen neem ik aan, als ik zag wat voor kraters ik had.

Marco
17-12-2006, 23:48
Pakking aan de distributie zijde bedoel je? Die kan je er zelf makkelijk in zetten, goed schoon maken en voorzichtig met een bus die er precies op past, erin tikken

Edward
18-12-2006, 08:44
Pakking ? Lager zul je bedoelen neem ik aan, als ik zag wat voor kraters ik had.

inderdaad het lager waar de hulpas overheen loopt. Metaal achtig materiaal, flinterdun. In de bijbel zag ik het nergens staan.

vwleusden
18-12-2006, 09:10
Ik kan het zo ook even niet vinden, ik heb ze bij een motorenrevisiebedrijf vandaan.

Edward
18-12-2006, 13:17
moeten ze geperst worden?? of kan je het zelf?

Edward
18-12-2006, 18:00
Zo, vandaag andere blok er weer ingelepeld en het meeste weer aangesloten.
Ik ben gebroken: op mijn vrije dag de wekker zetten om half acht en doorgaan tot 18 uur

http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb002_820394.jpg

Vanavond ff Sebring uitlaatspruitstuk ophalen bij Piet.
Morgen misschien verder, anders woensdag. Tot later!

-x-

Lieuwe
18-12-2006, 18:23
Hangen die blokken er zo vreemd in bij een Golf2 ? :wink:

Edward
18-12-2006, 18:34
ja, raar is dat he...lijkt zo ver naar voren te staan...hoe vind je me nieuwe motorsteun in de vorm van een stapel planken?

Larsv5
18-12-2006, 19:26
Goedkopen en simpele oplossing...!!!!

vwleusden
18-12-2006, 21:14
Verdomme Ed, zo heb je dus je zwaartepunt wel goed laag ! De ideale oplossing voor een betere wegligging :rock:

Marco
18-12-2006, 21:36
moeten ze geperst worden?? of kan je het zelf?

Volgens mij is die bril van jou nie helemaal scherp meer.... Kijk eens ietsje verder terug dan je G60 lang is... :)

Dank u

vwleusden
18-12-2006, 22:07
Volgens mij kun je ze er zo uittikken.

Marco
18-12-2006, 23:14
met schroevendraaier trek je em er idd redelijk eenvoudig uit.

En hij staat zeker wel in de onderdelen katalogus :)

068 103 085 E asafdichtring 47x10 ongeveer € 17,50

Edward
19-12-2006, 09:14
Volgens mij is die bril van jou nie helemaal scherp meer.... Kijk eens ietsje verder terug dan je G60 lang is... :)

Dank u

zeg Schelemans, ik bedoel niet de asafdichting van de krukas, dat is een simpele keerring. Ik spreek hier over het lager van de HULPAS (voor de aandrijving van de oliepomp). Daar zit ook een keerring maar die is nog goed.
Ik moet het lager hebben (metaalachtige schaal) waar deze as over loopt wat zo een 2cm IN je blok zit. Bij de dealer besteden ze dit uit aan een bedrijf die dit lager in je blok perst.

Kijk even naar 027 115 017 en precies waar het nummer 1 staat is het slijpvlak van het lager.....er zijn er trouwens 2, ook diep in het blok zit er nog 1.

Marco
19-12-2006, 22:00
het nummer wat ik jou gaf is het nummer van de afdichting van de hulpas, dat had ik dus verkeerd begrepen. Nu begrijp ik het wel, heb zelfs nog speciaal voor jou even op mijn microfiche apparaat gekeken (voorloper van het elektronische zoekprogramma) zelfs daarop wordt het niet aangegeven.

Weet nog wel een adresje, ene Hurricane ;)

Edward
20-12-2006, 08:01
whahahahahah vuile rat :D

Griffin
20-12-2006, 21:19
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/4/Fotos-0017.jpg


hmm, met mijn mobiel lijkt ie zo ook minder rood ja. suf.

Edward
21-12-2006, 18:09
Goed dan, hallo!

afgelopen maandag samen met de eigenaresse het blok er weer in gehangen. Is eigenlijk niet te doen zonder takel. Ik ga eens bekijken wat ik kan fixen voor de volgende keer. Iets met H-balken en een takel ofzo.

Affijn, na een gevecht met de motorsteunen ging de rest relaties snel en simpel.

Vandaag Sebring spruitstuk gemonteerd
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb003_158163.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb001_702435.jpg

in en uit elkaar want anders ging het niet passen.

verdere front er weer op gebouwd, bedrading gedaan, olie vervangen, nieuw water erin enz enz enz. Starten en lopen maar. Jawel meneer!
http://www.volksforum.com/albums/files/9/0/Afb000_645985.jpg

Zaterdag even nieuwe uitlaat rubbers halen want ze waren allemaal rot en uitgezakt.
Het enige, de ontsteking. Hij staat op het oog goed maar geef je vol gas dan gaat er iets niet goed. Dan houdt hij iets in en valt terug in toeren.
Misschien even draaien aan de ontsteking. Komt ook wel weer goed. Wel geteld is dit allemaal gedaan in 3 volle dagen sleutelen.

Ik hoe ingg niet meer de wagen naar en van de box te duwen. Dat scheelt als een stuk.

Tot de volgende knoop.

-x-

Christiaan
21-12-2006, 19:50
Nou nou nou Edje, denk dat het tijd wordt voor een grotere schuur voor je...... :thumbup:

Edward
21-12-2006, 22:48
wanneer beginnen we er een ouwe?

Edward
31-12-2006, 10:50
right hier was ik dus al bang voor:

we hebben te maken met een stotterend geval.
als de wagen goed warm ik begint deze te stotteren als een malle.
Ik dacht in eerste instantie aan vocht bij de verdeler, maar nu begin ik de massa kabel aan de kop te verdenken omdat de toerenteller naald naar nul schiet, helaas de motor ook. Ik ga dinsdag eens kijken en een stukje rijden.

toen ze de auto op kwam halen reed deze goed, wat zou er zo ineens fout gegaan kunnen zijn??? Problemen met eventueel brandstof toevoer merk je meteen na montage? kapotte stekker van de halgever?

iemand wilde ideen?

Edward
02-01-2007, 08:45
nullast schakelaar / stekker misschien???? is dat een optie?

golf mkII 16v
02-01-2007, 08:54
Brandstofpomp in de tank die de geest heb gegeven???
dan wil tie ook niet egt lekker lopen

Edward
02-01-2007, 08:59
nee want het is af en toe dat ie raar loopt en stationair gaat alles goed schijnt.

OakgreenVR6
02-01-2007, 12:53
Hall-gever?

Edward
02-01-2007, 13:04
dat zou wat zijn, hij komt goed functionerend van het oude blok af. Ik heb hem alleen overgezet en dan zou ie meteen stuk gaan? Ik weet dat het een gevloelig stukje techniek is.....

OakgreenVR6
02-01-2007, 13:08
Mocht je er een willen proberen, ik heb er nog 2 liggen. Kun je altijd terugbrengen als je er toch niks aan hebt.

Edward
02-01-2007, 13:10
tja, de auto staat al bij de eigenaar. Toen ze hem kwam halen werkte alles prima. Na de kerst kreeg ik bericht dat ie stotterd enzo.....FLINK balen dus.

Hij staat dus in Amersfoort.....

Edward
06-01-2007, 15:51
missie volbracht.

na het loshalenn van de stekker op de nullast schakelaar deed alles het perfect.

OakgreenVR6
06-01-2007, 22:57
:wee:

:clap:

Edward
23-01-2007, 07:07
MOERNEUK!

dat apparaat doet het weer niet lekker, stotteren is terug maar in mindere maten, veel minder als ik het goed begreep.....scheisse!!!

vwleusden
23-01-2007, 14:34
Das mooi klote Ed, voor onderdelen heb ik wel een zeer goed adres in de buurt ;)

Edward
23-01-2007, 16:44
jouw sloopbak? :)

vwleusden
23-01-2007, 16:46
Ja, heb nog een compleet licht opgefokte 16V liggen ;) kost wat maar dan heb u ook wat :)

Edward
23-01-2007, 19:03
wat dan? is tie stuk?

vwleusden
23-01-2007, 19:21
De 1.3 ist dood inderdaad... 16V leeft maar alles is te koop.

Maar als je onderdelen nodig hebt weet ik echt een goed adres in Amersfoort... binnenkort staat de 1.3 daar ook.

Edward
23-01-2007, 20:28
kap je er mee?

Zestienkleppen
24-01-2007, 18:16
MOERNEUK!

dat apparaat doet het weer niet lekker, stotteren is terug maar in mindere maten, veel minder als ik het goed begreep.....scheisse!!!

Hallo Edward,

Naar wat ik van Pieter heb begrepen heb je m'n 'oude' blokkie weer nuttig gemaakt?

Wat betreft het stotteren, heb je ook het inlaatspruitstuk met de injectoren gebruikt die hierbij zaten, of de reeds bestaande?

Misschien dat het probleem bij de verstuivers ligt namelijk. Deze zijn afkomstig van mijn oude blok met 265.000 km, en dus misschien vervuilt...:confused:

Edward
24-01-2007, 20:51
nee, ik heb alleen je kale blok gebruikt, zelfs de ontsteking niet. (Ik had wel van Piet 2 exemplaren mee gekregen maar die paste niet)

Dat betekend dat dat ondertussen iets fout gegaan is met het oude materiaal.
Spinnekop en dergelijke is niet eens uit elkaar geweest. Het is mij een raadsel en super irritant voor de eigenaar natuurlijk. Er zal ergens een storing zitten in de bedrading denk ik. Hij moet eerst maar eens bij me thuis terecht zien te komen. Dan kan ik alweer wat meer.

Zestienkleppen
25-01-2007, 10:43
Je hebt nooit zoiets eerder ervaren? Ook iemand anders niet?

Het vreemde is dat ik er de laatste dag nog van Enschede mee naar Hilversum ben gereden en nergens last van heb gehad. Daarvoor nooit noemenswaardige problemen gehad, altijd starten-lopen. Alleen de radiator is vervangen omdat deze verkalkt zou zijn. Misschien dat er toen rommel in het koelcircuit van de motor is gekomen? Geen idee of dat mogelijk is, maar ik probeer een beetje mee te denken.

Edward
24-02-2007, 14:55
opgelost en nu schijnt ie weer kut te lopen.
Ik verdenk een draadbreuk.

Ik ga wel eerst de 'oude' ontsteking proberen.....

Zestienkleppen
27-02-2007, 18:31
Mijn neef is monteur bij een Porsche dealer, vroeger bij een VAG dealer. Heeft zelf ook een GTI gehad.

Dit weekend was hij hier en ik heb 'm er eens naar gevraagd. Hij vermoed dat het probleem ligt in de carterontluchting. Met name als ie warm is wil dat raar lopen tot gevolg hebben.

Misschien heb je daar wat aan?

Edward
27-02-2007, 22:04
en naar welk probleem moet ik dan kijken?

vwleusden
27-02-2007, 22:19
Vernauwing in de pijp? sludge ?

Edward
28-02-2007, 07:08
ik schrijf het op Bennie Hoogglans

Zestienkleppen
01-03-2007, 22:57
eh ja, een niet goed functionerende carterontluchting... verstopping misschien?

Maar of dit wel eens voorkomt...er moet toch iemand zijn die het dan ooit meegemaakt heeft...

Edward
04-03-2007, 11:23
alles kut he....nu start ie niet eens meer. Kan het nog erger?
Morgen ga ik terug om te kijken of tie wel vonkt.

Bennie, die bak staat in Amersfoort, is er n kans dat ie naar jullie honk vervoerd / gesleept kan worden? Ik sta nu in een smal straatje te kloten met 100 kleine kinderen om me heen.....mail me ff!!

Griffin
05-03-2007, 11:33
alles kut he....nu start ie niet eens meer. Kan het nog erger?
Morgen ga ik terug om te kijken of tie wel vonkt.

Bennie, die bak staat in Amersfoort, is er n kans dat ie naar jullie honk vervoerd / gesleept kan worden? Ik sta nu in een smal straatje te kloten met 100 kleine kinderen om me heen.....mail me ff!!

100 koters??? 1 klein meisje op n fietsje...

Edward
05-03-2007, 13:09
sorry, ik had me bril niet op....

Zestienkleppen
30-03-2007, 21:22
Wat is de laatste update, naast het feit dat je de bril weer op de neus hebt?

Edward
30-03-2007, 22:59
dat ie nu 4 weken bij de garage staat, die hem overigens OOK niet aan de praat krijgen....

Zestienkleppen
31-03-2007, 08:12
So, dat is sjit.

Wat voor'n garage is dat dan?

redbull
31-03-2007, 11:55
heb nog een komplete draadboom liggen van een kr.
misschien dat dat iets voor je is??
laat maar weten wat ie je waard is.
gr redbull

redbull
31-03-2007, 11:58
trouwens heb er ook de orginele zekeringkast met alle relais bij dus kompleet over te hangen en er is nergens in geknipt

Griffin
02-04-2007, 10:04
hm, net weer gebeld met die garage... die wagen staat er nu al vanaf 6 maart!! weten t nog steeds niet precies, maar hij krijgt iig niet genoeg benzine en te weinig vonk. naja, word ik ook niet wijzer van.

Griffin
02-04-2007, 10:09
So, dat is sjit.

Wat voor'n garage is dat dan?

APK garage bij mij om de hoek, wat handig was want we moesten m duwen en hij moest in eerste instantie ook voor n apk :rolleyes: ... en voorheen altijd tevreden over geweest maar dit is blijkbaar net ff te ingewikkeld voor ze

Edward
02-04-2007, 10:13
ik denk dat er ff beroep moeten doen op de 16V goeroes van Amersfoort....dit schiet niet op zo.

Het blok heeft netjes gelopen en ineens een half vonk en een halve druppel gaz....geloof der niets van. kan iemand assisteren????

Ferry24
02-04-2007, 10:36
heeft dat ding niet 2 brandstofpompen? ff tikkie geven op de pomp in de tank kijken of die dan gaat lopen???

Ferry

Edward
02-04-2007, 11:21
trouwens heb er ook de orginele zekeringkast met alle relais bij dus kompleet over te hangen en er is nergens in geknipt

aan elektronische stuk is niets verandert...niets aangepast of iets van dergelijke strekking.....

golf mkII 16v
02-04-2007, 19:19
Aanslag aan de hoogspannings kabels?
Bobine defect?Als je de systeemdruk opmeet weet je dat het aan de pomp ligt
Dingen gaan nog wel eens stuk
Zonder kat. 4.7-5.4 bar

Zestienkleppen
12-07-2007, 11:31
En? Loopt ie alweer?

Edward
12-07-2007, 17:40
ja hij loopt alweer een tijdje. Na een bezoekje van de VW specialist was het probleem zo opgelost. Iets elektronisch...geen idee wat, is niet verteld.

En de auto gaat eruit over een korte tijd.

Zestienkleppen
15-07-2007, 09:20
Nou, da's in ieder geval mooi om te horen. (motor)elektronica van de Golf is, met alle respect, niet het beste onderdeel van de auto.

Griffin
17-07-2007, 08:48
Naja ik ben allang blij dat ie weer lekker loopt, niet weten wat het probleem veroorzaakte was nogal irritant. Maar hij start weer zoals voorheen in 1x en nu ook geen oliedruk alarm meer. En dat slome is er ook weer uit.

OakgreenVR6
17-07-2007, 12:04
Maar wat was nou de oorzaak van alles?

Griffin
17-07-2007, 12:50
Nou dat is n beetje genant want dat weet ik nog steeds niet pcies... hij stond bij n kleine garage bij mij in de straat en zij werden er zo wanhopig van dat ze het hebben uitbesteed. Uiteindelijk is er iets vervangen in de electronica. Daar twijfel ik ook niet aan, want hij deed het weer, zelfs beter dan voorheen. Maar ik weet niet hoe het onderdeel heet.

OakgreenVR6
17-07-2007, 21:54
Toch wel handig om te weten wat het nu was, dus als je het nog na zou kunnen vragen?

Griffin
18-07-2007, 08:53
ik heb toen al gelijk nogal aangedrongen. wat er niet in zit komt er ook niet uit.

OakgreenVR6
18-07-2007, 12:05
?

Ze weten het zelf ook niet?

Griffin
19-07-2007, 08:47
?

Ze weten het zelf ook niet?

ze hebben t iemand anders laten doen.

Zestienkleppen
19-07-2007, 08:50
Maar kunnen ze daar geen telefoonnummer van doorgeven? Ik brand eigenlijk van nieuwschierigheid.

ps. Pieter, alles goed? Ik heb nog een motorkabelboom in de berging, maar met een aanstaande verhuizing zou ik deze graag van de hand willen doen. Misschien is er een koper, maak ik jou het geld over.

Edward
19-07-2007, 20:38
je wilt die mannen bellen en dan vragen hoe ze 'die rode golf 2' gemaakt hebben? :)

Griffin
20-07-2007, 08:46
ow die kennen ze nog wel... geloof me.

Larsv5
20-07-2007, 11:16
Als die het maar wer geod doet, dat is het belangrijkste.... Maar als je weet wat ze hebben gedaan is altijd makkelijk, veel plezier met je rode kanon..!!!!