PDA

View Full Version : Problemen met mijn Golf 4


HeraclesForever
08-12-2006, 20:47
Allen,

Wie kan mij helpen..
Mijn Golf TDI 4, heeft problemen dat hij af en toe "stottert" tijdens het gas geven. Nu rijd ik dagelijks best veel en als het 1x voorkomt tijdens de hele dag is het veel. Echter gisteren deed hij het opeens een heel stuk. Weet iemand wat het?

Ik heb inmiddels de gegevens van mn auto uit laten lezen. En het heeft volgens mijn garage iets te maken met een fout in de ontbranding in de injectie. Sorry heb er niet veel verstand van. Weet iemand wat dit betekent en of het een dure reparatie is?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Leon

mk1owner
09-12-2006, 22:03
ik gok de lucht massa meter trap je ook wel eens in een gat? Dus dat je het pedaal helemaal intrapt en je totaal geen vermogen hebt? Ik heb hier thuis namelijk een golfje 4 tdi met rode t d en i gehad 150 pk. En heb met deze in 3 jaar 2 luchtmassa meters kapot gereden. Bij mij was het stotteren inhouden en op t laatst zelfs slecht starten. gr arjan

HeraclesForever
10-12-2006, 16:56
ik gok de lucht massa meter trap je ook wel eens in een gat? Dus dat je het pedaal helemaal intrapt en je totaal geen vermogen hebt? Ik heb hier thuis namelijk een golfje 4 tdi met rode t d en i gehad 150 pk. En heb met deze in 3 jaar 2 luchtmassa meters kapot gereden. Bij mij was het stotteren inhouden en op t laatst zelfs slecht starten. gr arjan

Dank je. Nog meer reacties? En Anders zie ik het morgen wel bij de garage! :rolleyes:

Ferry24
11-12-2006, 12:08
bij een tdi zou ik maar eerst met een luchtmassameter beginnen en dan pas verder zoeken....

hajee
11-12-2006, 12:45
komt nogal eens voor ja..

Reaper Kustoms
12-12-2006, 19:18
De temperatuursensor (onderdeel van de elektronische injectie) van de koelvloeistof is een veel voorkomende kwaal bij golf 4. Bij falen kan deze de door jou aangegeven mankementen veroorzaken.

nieuwprijs rondom de 20 euro

Larsv5
21-12-2006, 22:06
Ik denk, zoals gezegd de lucht massa meter..... Ik heb het ook gehad alleen dan met me 5 cilinder...

Suc6

Zeend
22-12-2006, 14:02
Je schijnt zo'n luchtmassa-meter vaak ook nog wel schoon te kunnen maken (al kan dat met een dealer werkplaatstarief niet uit ben ik bang!)

Jens

awt74
12-01-2007, 15:53
Je schijnt zo'n luchtmassa-meter vaak ook nog wel schoon te kunnen maken (al kan dat met een dealer werkplaatstarief niet uit ben ik bang!)

Jens
Ow heb je nog meer info hierover???

Theowob
12-01-2007, 20:58
Ik heb daar ook last van met mijn Golf 4 1.6I.
De auto start idd af en toe slecht en stottert en dan voel je de gaspendaal licht bewegen. Zal dat ook de luchtmasa meter zijn?

Classic Edition
12-01-2007, 21:28
Ik heb in mijn golf 3 met 2.0 motor (AGG) de luchtmassa meter open geschroeft en de hittedraad schoongemaakt met remmenreiniger( ...dat is al zo'n 1,5 jaar geleden) en het probleem is sinsdien verholpen..ik had voornamelijk last van inhouden bij bep. toerental..

mvg,

Micha

vw dennis
12-01-2007, 21:29
Ik heb daar ook last van met mijn Golf 4 1.6I.
De auto start idd af en toe slecht en stottert en dan voel je de gaspendaal licht bewegen. Zal dat ook de luchtmasa meter zijn?

Ja dat kan, maar gasklep huis zou ook goed kunnen. Als die vaak slecht start kan ook je temp. voeler kapot zijn.