Alex
10-12-2006, 20:35
Ik heb het volgende probleem met m'n GTI.
Als ik de motor start slaat deze gelijk af zodra die onder de +-1500 toeren komt. Als de motor koud is ie gelijk te starten, bij een warme motor moet ik een minuut of 2 wachten voor dat ik hem weer kan starten.
Het probleem is tijdens het rijden ontstaan, na +- 10 km rijden merkte ik dat de auto minder mooi op pakte bij het schakelen (het leek alsof de toeren sneller zakte dan normaal), toen ik bij een kruising aankwam sloeg de motor dus ineens af en na een minuut of 2 starte hij weer.
Net is de ANWB er bij geweest en die denkt dat de "module" stuk is, (dat ding aan de bestuurderskant achterin de motorruimte met die platte stekker erop) die zou het stationaire gedeelte regelen.
Ook zat hij aan de distributie te denken, dat deze een tand versprongen zou zijn, dit omdat de motor bij het starten ploft.
Nu kan ik morgenavond met een beetje mazzel een andere module testen, in de "hoop" dat dit het een en ander verduidelijkt..
Heeft iemand anders nog een andere suggestie?
De man van de wegenwacht denkt dus, of module stuk, of de distributie een tand versprongen..
Alex
Het gaat om een GTI met EG motor uit 1979.
Als ik de motor start slaat deze gelijk af zodra die onder de +-1500 toeren komt. Als de motor koud is ie gelijk te starten, bij een warme motor moet ik een minuut of 2 wachten voor dat ik hem weer kan starten.
Het probleem is tijdens het rijden ontstaan, na +- 10 km rijden merkte ik dat de auto minder mooi op pakte bij het schakelen (het leek alsof de toeren sneller zakte dan normaal), toen ik bij een kruising aankwam sloeg de motor dus ineens af en na een minuut of 2 starte hij weer.
Net is de ANWB er bij geweest en die denkt dat de "module" stuk is, (dat ding aan de bestuurderskant achterin de motorruimte met die platte stekker erop) die zou het stationaire gedeelte regelen.
Ook zat hij aan de distributie te denken, dat deze een tand versprongen zou zijn, dit omdat de motor bij het starten ploft.
Nu kan ik morgenavond met een beetje mazzel een andere module testen, in de "hoop" dat dit het een en ander verduidelijkt..
Heeft iemand anders nog een andere suggestie?
De man van de wegenwacht denkt dus, of module stuk, of de distributie een tand versprongen..
Alex
Het gaat om een GTI met EG motor uit 1979.