Log in

View Full Version : GTI wil niet blijven lopen

Alex
10-12-2006, 20:35
Ik heb het volgende probleem met m'n GTI.

Als ik de motor start slaat deze gelijk af zodra die onder de +-1500 toeren komt. Als de motor koud is ie gelijk te starten, bij een warme motor moet ik een minuut of 2 wachten voor dat ik hem weer kan starten.

Het probleem is tijdens het rijden ontstaan, na +- 10 km rijden merkte ik dat de auto minder mooi op pakte bij het schakelen (het leek alsof de toeren sneller zakte dan normaal), toen ik bij een kruising aankwam sloeg de motor dus ineens af en na een minuut of 2 starte hij weer.

Net is de ANWB er bij geweest en die denkt dat de "module" stuk is, (dat ding aan de bestuurderskant achterin de motorruimte met die platte stekker erop) die zou het stationaire gedeelte regelen.
Ook zat hij aan de distributie te denken, dat deze een tand versprongen zou zijn, dit omdat de motor bij het starten ploft.

Nu kan ik morgenavond met een beetje mazzel een andere module testen, in de "hoop" dat dit het een en ander verduidelijkt..

Heeft iemand anders nog een andere suggestie?

De man van de wegenwacht denkt dus, of module stuk, of de distributie een tand versprongen..

Alex

Het gaat om een GTI met EG motor uit 1979.

golf mkII 16v
10-12-2006, 21:01
Kijk eerst voor de zekerheid de distributie na
Kan zijn dat hij is versprongen op de tussenas maar ook op de nokkenas

Mad_Uwe
10-12-2006, 21:56
Welke module is dat dan??

Een injectie van 79 is naar mijn weten geheel mechanisch. Koude start voorziening werkt met een temperatuur sensor en dan houdt het wel op. Als de motor ploft vanwege het niet goed op tijd staan van de distributie dan doet de motor dit zowel koud als warm. Indien het verschil alleen tussen warme en koude motor optreedt dan denk ik eerder aan je koude start voorziening (zit links op het inlaatspruitstuk) of de aansturing ervan of aan een lekke vacuumslang. Als het sindskort is (nu het iets kouder is) kan het dan niet iets zijn met "zomer-winterstand" van je luchtinlaat/filterhuis? Al naar je ontsteking gekeken?

LRR
10-12-2006, 22:16
Ik denk dat het je warmdraairegelaar is. Die kun je even laten checken !!!

Groeten,

LRR

Alex
11-12-2006, 19:22
Nou, net een andere module geprobeerd maar helaas, maakt niks uit..

Het ploffen van de motor tijdens het starten was trouwens nu weg.

Als het de koudestartinjector of de warmdraairegelaar zou zijn, dan zou het probleem toch bij een warme motor minder moeten zijn?

Zelf zat ik wel aan ontsteking te denken, maar de ANWB man zei dat die andere storingen zou geven dan wat ie nu doet.

Alex

Alex
12-12-2006, 18:07
Het is weer gefixed! Het was een vacuumslangetje waar een scheurtje in zat.
Al met al een leuke reparatie! :D

gti-pirelli
22-02-2007, 22:03
welke vacuumslang was het die bij jou kapot was ? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en wordt er al goed ziek van :(

Grts Ronald