View Full Version : Zweiter's Polo 6n SDI
Na 'project manhattan' is het tijd voor iets nieuws. Omdat ik voor mn werk en prive nogal wat km's maak, ben ik tot aankoop van een diesel overgegaan en mijn oog is daarbij gevallen op een polo 6n SDI. Het is een polo 6n sdi 47kw, ik denk een milestone editie (moet ik nog even achterhalen). Er is al het nodige aan de auto gebeurd. Mijn eerste plan was om een standaard polo te kopen en deze te gaan vormen zoals ik zelf in gedachten had. Op marktplaats liep ik echter tegen een polo aan die al flink in mijn straatje pastte. Sloten weggewerkt, verlengde motorkap, embleemloze grill, redelijke km stand, dikke velgen, verlaagd, etc. Probleem: de auto stond 250 km landinwaarts. Dus in het weekend die kant opgetogen om een kijkje te nemen. Na wat lullen en onderhandelen over de prijs de auto overgeschreven, en ik was eigenaar van een Polo 6N SDI 47 KW. De voorbumper moet onder handen worden genomen ivm barsten in de plamuur, maar dat komt tzt wel. Even wat gegevens:
-Polo 6n SDI 47 kw (65 pk)
-Nov 1998
-200.xxx
-kleur: zilver metallic
-beurten gehad
-luxe interieur, alles electrisch en in hoogte verstelbare sportstoelen, geen schade. interieurdelen meegespoten in de exterieurlak.
-H&R schroefset
-motorkap verlangd
-gecoate ramen
-volledige auto opnieuw gespoten
-volledig gecleaned (slotloos)
-8x15 en 9x15 schmidt th
-volledig nieuwe uitlaat spruitstuk tot einddemper
-alarm met cv en afstandbedienig
-hippe spiegels (blagh! :D)
-momo sportstuurtje
TOEKOMSTPLANNEN op korte termijn:
-mn porkers er onder, schmidts te koop
-nog een stukje naar beneden schroeven met de porsches
-originele spiegels terug monteren
-reflectoren achterkant verwijderen
-6n2 achterlichten
-voorbumper aanpakken
-audio inbouwen
TOEKOMSTPLANNEN op lange termijn:
-lederen interieur (porsche o.i.d.)
-velgen zullen wel weer driftig worden gewisseld in de toekomst :rock:
-inbouw TDI
zo staat hij er nu voor na aankoop:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC03617.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC03618.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC03623.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/apoloextra002.jpg
*** H U I D I G E S T A T U S ***
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03673.jpg
knappe auto kerel !!! paar veranderingen doorvoeren en je hebt weer wat moois :), en op aanvraag:
mooie polo, je id'en zullen naar mijn mening de auto alleen maar ten goede komen. ;) en kan je alleen maar hulde geven dat je er 'jou' auto van wilt maken :thumbup: en niet met de mening van iedereen hier meegaat ;) dat doen er al genoeg
een koper voor die TH's is zo te gevonden. ze zijn best populair dus.
vind ze in 15" zelf super mooi staan. eens kijken wat de vraagprijs gaat worden ;) :D .
breadfan83
11-12-2006, 13:00
Copy paste op Sanders' aanvraag
Ik ben voor de Schmidt.
Ze passen net wat beter bij de auto.
De achterlichten en de booskiekerd vind ik niet echt zo super. Misschien zijn 6N2 achterlichten een idee?
Wat de bumper en spiegels betreft ben ik het met je eens.
Maar misschien moet ik ook gewoon m'n kop houden, met de Golf is het ook helemaal goed gekomen. :D
Leuke polo!
Smiths staan er super onder! Beter dan de porsche's vind ik zelf@
toekomst zelfde als mijn auto..:D:D.. maar super bakje sander.. zie hem wel verschijnen hier..
vraagt wel om een fotoshoot binnenkort :thumbup:
komt wel goed rich, we krijgen binnenkort de 10 megapixel nikon d80 SLR hier op de zaak... :D
ken het toestel.. mooi aparaat... maar je wil niet weten waar onze ontwikkelaars mee werken..:eek:
Beetlefreak
11-12-2006, 17:38
-inbouw TDI
Ik zou eens met Gilex alhier gaan praten, die heeft een SDI en perst er 88.8 pk uit, scheelt je een hoop werk en dezelfde pk's :)
Wat wielen betreft: ik denk Porsche's! :cool:
Maar de Schmidt's mogen ook blijven :tongue:
Erwin G60
11-12-2006, 17:45
Mooie wagen en velgjes er mooi onder laten vind ze wel leuk staan
zeer mooie wagen kerel, heel veel succes en plezier ermee;)
Ik zou eens met Gilex alhier gaan praten, die heeft een SDI en perst er 88.8 pk uit, scheelt je een hoop werk en dezelfde pk's :)
Wat wielen betreft: ik denk Porsche's! :cool:
Maar de Schmidt's mogen ook blijven :tongue:
Maar nog steeds gaan turbo! Dus geen leuk gefluit :D En bij een tdi heb je voor 100euro mooi wat pk's erbij.
Er staat nog een setje 6N2 achterlichten op MP Sander! Zou mooi staan.
Ach dat fluitje mis ik niet eens, Uitlaat lijn maakt veel goed :)
Origineel was: 64pk(47kw) @ 4200rpm en 125Nm @ 2200 t/m 2800rpm.
nu 88,8 pk(65,3kw) @ 4200rpm en minimaal 150nm tussen de 1500 tot 4000rpm, piekt op een kleine 165nm tussen de 1600 en 2800.
Rijdt een stuk beter/pittiger/lekkerder enz enz enz :thumbup:
Christiaan
11-12-2006, 19:16
Mooie aanwinst.
Heeft de auto toevallig in Den Bosch te koop gestaan... ik heb deze auto al eens ergens te koop zien staan... (maakt niks uit hoor, ben gewoon schieuwnierig)
He Sander,
erg mooie Polo heb je gekocht.
Plannen klinken erg goed,
BTW gewoon doen wat jezelf wilt dus die Porkers eronder!!!
Mooie aanwinst.
Heeft de auto toevallig in Den Bosch te koop gestaan... ik heb deze auto al eens ergens te koop zien staan... (maakt niks uit hoor, ben gewoon schieuwnierig)
ik heb de auto zelf uit odiliapeel (brabant) gehaald. den bosch zou ik niet weten, maar zou best kunnen. ik ben bezig om contact te krijgen met de vorige eigenaar(s).
Pedaalemmer
11-12-2006, 21:10
lekker hoor! mooi dingetje! En die velgen jam jam! Moeten ze kosten?
Mister Cool
11-12-2006, 22:29
Erg leuke auto sander! Gaat vast wel goedkomen met dat ding! Mooie aanwinst! En die TH lines staan super onder dit ding!
ook in dit topic wil ik nog wel even een kleine toelichting geven op het porsche <->schmidt th verhaal. Er zijn een aantal redenen voor mij om voor de porsches te kiezen, hoewel ik de schmidts echt super vind. laat daar geen misverstand over zijn. redenen om toch de porsches te monteren;
reden 1: het stylen van de auto naar mijn smaak is voor mij 'de hobby'. Ik heb nu al een supermooie polo gekocht, maar dat is voor mij alleen een basis om er MIJN auto van te maken. Ik heb er geen gevoel bij om een mooie auto te kopen, er mee te 'pronken' en te doen alsof het mijn auto is. Door de porsches te monteren veranderd het imago en beeld van de auto nogal. (ook spiegels en dergelijke dragen hieraan bij) Dat wil ik graag: het wordt een beetje meer MIJN auto, en niet die mooie auto die ik heb gekocht. Door er een bedrag voor te betalen is een auto nog niet per definitie van mij...
reden 2: over het stylen van vw's bestaan talloze, wel dan niet, (voor)oordelen. Asociaal of niet. Ik zal eerlijk zijn: 9 van de 10 gestylede vw's die ik tegenkom zijn voor mij asociaal. (de meeste auto's van dit forum uitgesloten!) Dat asociale karakteris niet de uitstraling die ik voor mijn auto ambieer, juist niet! De ontiegelijke brede schmidts zijn super, maar geven de auto, naar mijn mening, een karakter waar ik niet zo van hou. Niet asociaal hoor, maar wel richting... De porsches zijn strakker, ingetogener, imo iets specialer, minder opvallend, en van mij...
reden 3: bloed zweet tranen en kosten om de porsches te krijgen zoals ik ze wil. Daarom gaan ze er onder!
reden 4: de schmidts verkopen omdat ook ik mijn hobby betaalbaar moet houden. Ze zijn te duur om ergens op zolder te leggen en te gebruiken wanneer het ooit weer eens uit komt. dan kan ik mijn geld beter gebruiken.
Soms moet je keuzes maken, maar ik hoop hiermee even een beetje een einde te maken aan de discussie. Neemt niet weg dat ik het leuk vind om jullie meningen te lezen hoor, geef ze dan ook met grote mate! super!
foto's van het interieur?
ook in dit topic wil ik nog wel even een kleine toelichting geven op het porsche <->schmidt th verhaal. Er zijn een aantal redenen voor mij om voor de porsches te kiezen, hoewel ik de schmidts echt super vind. laat daar geen misverstand over zijn. redenen om toch de porsches te monteren;
reden 1: het stylen van de auto naar mijn smaak is voor mij 'de hobby'. Ik heb nu al een supermooie polo gekocht, maar dat is voor mij alleen een basis om er MIJN auto van te maken. Ik heb er geen gevoel bij om een mooie auto te kopen, er mee te 'pronken' en te doen alsof het mijn auto is. Door de porsches te monteren veranderd het imago en beeld van de auto nogal. (ook spiegels en dergelijke dragen hieraan bij) Dat wil ik graag: het wordt een beetje meer MIJN auto, en niet die mooie auto die ik heb gekocht. Door er een bedrag voor te betalen is een auto nog niet per definitie van mij...
reden 2: over het stylen van vw's bestaan talloze, wel dan niet, (voor)oordelen. Asociaal of niet. Ik zal eerlijk zijn: 9 van de 10 gestylede vw's die ik tegenkom zijn voor mij asociaal. (de meeste auto's van dit forum uitgesloten!) Dat asociale karakteris niet de uitstraling die ik voor mijn auto ambieer, juist niet! De ontiegelijke brede schmidts zijn super, maar geven de auto, naar mijn mening, een karakter waar ik niet zo van hou. Niet asociaal hoor, maar wel richting... De porsches zijn strakker, ingetogener, imo iets specialer, minder opvallend, en van mij...
reden 3: bloed zweet tranen en kosten om de porsches te krijgen zoals ik ze wil. Daarom gaan ze er onder!
reden 4: de schmidts verkopen omdat ook ik mijn hobby betaalbaar moet houden. Ze zijn te duur om ergens op zolder te leggen en te gebruiken wanneer het ooit weer eens uit komt. dan kan ik mijn geld beter gebruiken.
Soms moet je keuzes maken, maar ik hoop hiermee even een beetje een einde te maken aan de discussie. Neemt niet weg dat ik het leuk vind om jullie meningen te lezen hoor, geef ze dan ook met grote mate! super!
respect voor je antwoord sander, ik sta er 100% achter. je bepaalt zelf hou je auto eruit ziet niet dit(of een ander)forum.
veel plezier met deze auto en ik ben benieuwd naar nieuwe foto's.
mzzl sander
eddie-polo
12-12-2006, 17:07
mooi wagentje echt strak alleen ....
- kleurverschil op de linker deur / achterscherm ?
mooi wagentje echt strak alleen ....
- kleurverschil op de linker deur / achterscherm ?
dat lijkt zo op de foto, irl zie je geen verschil. foto's van het interieur volgen dit weekend. zal dan meteen proberen even een fotoshoot met de porkers te houden.
Doe je mij die Porkers, en blijf je zelf op de TH rijden... ;)
Veel plezier, succes en geluk met je nieuwe auto.... :hug: :tongue:
mooie wagen. heb je nog een totaal foto van de polo met de porsche velgen, was wel benieuwd naar hoe het staat. mijn vriendin gaat ook een polo kopen en daar moet natuurlijk wel wat moois onder.
die foto's komen komend weekend, rij nu gewoon nog op die th's.
@ tommy, bist idioot?! :D
Beetlefreak
15-12-2006, 00:28
Wat een verskrikkelik mooie Polo om te zien op de weg!
Was op weg naar het voetbal en reed achter je rond half negen toen je bij H'veen afrit Oranjewoud nam.
(in een Golf 3 met oranje stadslichtjes in de knippers ;))
Herkende je aan de reflectortjes :tongue: Haha! Wieltjes staan er lekker breed onder en smoelen goed, ook van de zij.
En mooie strakke klep! Spiegels is idd beetje HPK. Verder mooi gebakje hoor :thumbup:
afslag skoaterwâld...;)...
Beetlefreak
15-12-2006, 09:23
afslag skoaterwâld...;)...
:gives: :tongue: :D
jups, maar (nog) niet onderweg naar jou rich. moest ff mn meisie oppikken bij sportstad Hveen, daarna ging ik pas naar jou :D
Mijn vriendin zei zonet: "Ik zag vandaag een VETTE Polo in Leeuwarden!", ik hoefde alleen maar "Zilver zeker?" te zeggen :D Dus zij vindt hem ook mooi ;)
bedankt voor alle leuke reacties!
dit weekend zou ik de porsches monteren, maar door grote problemen met de cv (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27103&highlight=werkt) is dit helaas niet doorgegaan. dat komt tzt wel, eerst het cv-probleem maar oplossen...
bedankt voor alle leuke reacties!
dit weekend zou ik de porsches monteren, maar door grote problemen met de cv (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27103&highlight=werkt) is dit helaas niet doorgegaan. dat komt tzt wel, eerst het cv-probleem maar oplossen...
beetje jammer ;)
Beetlefreak
18-12-2006, 08:58
Flink balen van de CV sander!! Maar waarom zulke hoge kosten van de WW??
Hoop dat je het klaarspeelt, er is nix minder voor een auto om stil te staan :)
Flink balen van de CV sander!! Maar waarom zulke hoge kosten van de WW??
Hoop dat je het klaarspeelt, er is nix minder voor een auto om stil te staan :)
iets van een versnelde verplichte aanmelding omdat ik geen lid was. Ik werd me verteld aan de telefoon dat als het probleem niet opgelost kon worden ik alleen maar 35,50 (vrijwillige aanmelding) hoefde te betalen. Het probleem was dat de deuren op slot zaten en daar niet af gingen. Dat probleem heb ik in mijn ogen nog steeds dus ik ben wel van plan om hier protest tegen aan te tekenen. Met een open kofferbak en het commentaar: "zo kun je naar de garage rijden" is het probleem in mijn ogen niet opgelost.
Ik zal vanavond proberen om met een losse pomp druk in het slangensysteem te jagen en zo de deuren los te krijgen. ik heb me toch een humeur vanaf zaterdag, heerlijk... :rolleyes:
vwleusden
18-12-2006, 13:10
Wegenwacht bied noodoplossingen, dus ze helpen je weer op weg als het mogelijk is.
nee heb je, ja kun je krijgen...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC_0026.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC_0027.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC_0028.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC_0029.jpg
de polo op porsches, blijf toch een beetje mn twijfels houden geloof ik... misschien tzt maar eens ruilen tegen wat ander leuks. of de schmidt maar eens opnieuw opmaken, met hart in kleur ofzo... maar even zien. volgende week de audi's er maar onder voor de winter... ik zie het wel, heeft geen haast! Wie een mening heeft over wat echt goed past die hoor ik graag natuurlijk...
en hij moet voor volgende zomer nog maar een stukkie lager :D
en andere spiegels want dit is vreselijk...
en 6n2 achterlichten...
en...
hmmmm...weet het niet sander.. schmidt zijn wel mooi hoor..
Edition_one
19-12-2006, 16:31
Vindt die porsches er ook strak onder staan :D
maja die schmidt ook :D moeilijke keuze
knarfmk1
19-12-2006, 16:45
vindt het super staan! staat erg goed met het gecleande uiterlijk, en het zwarte deel maakt m (icm de donkere ramen) een beetje stealth achtig ofzo, weet niet wat het is :D
beter dan de schmidt's iig!
classicline
19-12-2006, 16:55
Ik vind de schmidtjes stukken beter staan.
Als de porsche's volledig gepolijst waren werd het anders maar
zo met de zwarte binnenkant zou ik zeker voor de th's gaan.
Beetlefreak
19-12-2006, 16:57
Erg mooi Sander!! Staan em erg goed. Heb je even met de D80 lopen spelen??? ;)
Enne werk jij in H'veen?? Opt IBF?
Wat betreft de ANWB, voor hen is het doel bereikt dus in principe kwestie afgedaan.
Balen voor je. Dan ben ik toch blij dak al lid ben!
Porsches staan goed.
BTW ik heb nog een setje 16" Keskins liggen die ik wel wil ruilen tegen de Schmidt??
ik zie dat de porsches met 5 bouten zijn is dit dan met adaptor of hoe gaat het in zijn werk maar ik ben het met classicline mee eens moesten de porsches gans gepolierd zijn ... maar dit is ook niet mis
Pedaalemmer
19-12-2006, 17:59
De porsches maken er een mooi geheel van
de shmidt breken het geheel heerlijk
beide staat het super!
vreemd ik kan je foto's helemaal niet zien, jammer :(
de porsche wielen staan beter, naar mijn mening
1 strak geheel. super wagen
knarfmk1
19-12-2006, 19:33
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/pololager.jpg
:thumbup: ;)
vw dennis
19-12-2006, 19:34
Staat goed, met die Porsche wielen!
sow, dat is een dikke polo, ik vind het wel erg mooi die porkers eronder.
staat erg mooi. ook het zwarte hart staat goed bij de auto!! Supah!!
bedankt voor alle reacties, erg leuk om de verschillende meningen te horen. ik zeg zelf dat ik twijfels heb, maar eigenlijk wil ik dat meer beschrijven als een luxe-probleem: beide velgen staan gewoon onwijs dik!
de photoshop van knarfmk1 :D. ziet er inderdaad goed uit, maar of het realistisch is?! ik moet er wekelijks 500+ km mee rijden (daily dus), dus zonder airride zal het zo niet gaan, maar zakken gaat ie nog wel een stukje is de bedoeling. voor een cm en achter 2 cm zal alweer een stuk schelen.
@beetlefreak: werk idd op het IBF :D
ik heb besloten eerst zowel de porsches als de schmidts maar even niet te verkopen. Waarschijnlijk gaan de schmidts uit elkaar en helemaal onder handen worden genomen. Harten ook vol polijsten of in een kleur. De porsches blijven in eerste instantie even zoals ze zijn...
Eerst maar op zoek naar originele electrische spiegels en ergens mn achterlichten ruilen rode 6n2 lichten.
Welke velgen (dus niet alleen de porkers en schmidts) zouden nu het best tot zn recht komen op mijn polo?? Breng me eens op goede ideeen...
knarfmk1
20-12-2006, 09:04
de photoshop van knarfmk1 :D. ziet er inderdaad goed uit, maar of het realistisch is?! ik moet er wekelijks 500+ km mee rijden (daily dus), dus zonder airride zal het zo niet gaan, maar zakken gaat ie nog wel een stukje is de bedoeling. voor een cm en achter 2 cm zal alweer een stuk schelen.
Realistisch? Denk het niet :D
Maar met die cm voor en 2cm achter kom je al een heel eind inderdaad! :woowoo:
Beetlefreak
20-12-2006, 12:37
Dat wil je echt niet voor dagelijks!! Ik zit net ff verder dan jou (H'veen Zuid) en vind 60/40 zoals ik nu heb nu mooi zat.
Soms wil je wel es terug naar country-style :eek:, maar als je dan een afrit neemt dan ben je gelijk weer genezen :D
@beetlefreak: werk idd op het IBF :D
Hoe laat begin je? Spot je eigenlijk nooit! Aangezien ik elke dag hetzelfde rijdt...
Welke velgen (dus niet alleen de porkers en schmidts) zouden nu het best tot zn recht komen op mijn polo?? Breng me eens op goede ideeen...
C2, Clubsport, Gulli's... Er staat ook nog een setje Audi wielen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27087&highlight=audi) te koop hier, 7*16.
Erg mooi denk ik ook!
die audi's had ik al gespot, wel enorm mooi! dan zou ik daar mn 195-40-16 weer om moeten trekken en nog omboren naar 4x100... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...
marf_16v
20-12-2006, 18:49
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EE8VUVR8.jpg
Bovenstaande foto trof ik nog op me pc aan;)
Zeker een hele mooie polo, de schmidts heb ik zelf ook dus die wielen zijn uiteraard top, maar als ik zo die laatste shop bekijk vind ik de winterfelge ook zeker heel netjes ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EE8VUVR8.jpg
Bovenstaande foto trof ik nog op me pc aan;)
Zeker een hele mooie polo, de schmidts heb ik zelf ook dus die wielen zijn uiteraard top, maar als ik zo die laatste shop bekijk vind ik de winterfelge ook zeker heel netjes ;)
bahh die spiegels... :tongue:
de schmidts zijn wel mooi maar vindt ze zelf 1j te breed. 8x15 en 9x15 is net wat teveel van het goede...
voor alle liefhebbers van de schmidt's: SLA JE SLAG :D
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=371820#post371820post371820
Beetlefreak
28-12-2006, 00:58
Zo zie je mekaar nooit en zo ineens wel! 2e Kerstdag spotte ik je in drachten! Eerst in de drait en later op de kaden.
Ff op stap geweest?? Wij waren in de Swetser, was gezellig!! :D
p.s. Staat netjes die A3 wielen eronder! Lekker makkelijk in de winter :)
Hoe ist btw met je c.v.-verhaal afgelopen? Alles wieder in ordnung?
@beetlefreak_ ja dat kan wel kloppen, heb een maatje wonen in de drait. ook de kaden hebben we inderdaad nog even aangedaan :D it's a small world after all! cv wordt nog aan gewerkt maar in principe werkt het weer. foto's met de a3's komen binnenkort!
verder kan ik zaterdag as mn originele electrische en verwarmde buitenspiegels halen en volgende week zaterdag nieuwe rode 6n2 achterlichten... dan kunnen die reflectortjes er ook af :D
Mk1-Addict
01-01-2007, 00:45
he sander,
net eerst jou project Manhattan gelezen en vervolgens dit topic, geweldig verhaal zeg :thumbup:
Leuk trouwens om te zien hoe de BBS-en zijn geworden onder de Manhattan, als ik ze zo zie weet ik niet meer waarom ik ze heb weggedaan :rolleyes:
De P's zijn al weer een Forumlid verder gegaan, zitten (of zaten) onder een Jetta, heb zelf nu ook A3's met 165-50-15 onder mijn type 2 wintermobiel (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26604)
nog even mijn mening over de Polo, verbaasd me dat nog niemand iets heeft gezegd over de mafia ramen, zijn wel erg donker zover ik het nu kan zien, TH lines zijn uber-velgen maar idd veel te breed, snap zowiezo niet waarom mensen velgen achter zoveel breder nemen :confused:
Porkers staan hem geweldig, denk dat de A3's dat ook zullen doen, lekker smal, maar als ik dan een wiel moet aangeven: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=296408#post296408
heel veel succes met het eigen gezicht geven aan deze auto, keep us posted
hee huibert, bedankt voor je reactie! de bbs-en waren inderdaad erg mooi onder de golf (soms nog wel wat spijt van dat ze weg zijn gegaan). de maffia ramen ben ik zelf ook niet de grootste fan van. als ik kon kiezen had ik toch liever niet gecoate ramen. coating is alleen niet te verwijderen voor zover ik weet, dus zou ik dan alle (plak) ramen moeten vervangen en dat is ook geen klus die ik zelf kan doen en het geld heb ik er nu ook niet voor. de 928 winterporkers heb ik ook alweer plannen mee, want het hart is me toch niet naar de zin (geloof ik). misschien dat ik de harten toch terugzet in matzwart met geel/rode logo's. verder ben ik vergevorderd in een set 7,5j en 8j c2's met 195-40-16 dunlops. ik hoop dit deze week rond te krijgen. verder heb ik nu de originele spiegels er op en ik kan zeggen: WAT EEN VERBETERING! verbazingwekkend hoe erg spiegels meewerken aan de uitstraling van een auto. Volgende week krijg ik de 6n2 achterlichten binnen dus het gaat zeker de goede kant op... Ik zal proberen binnenkort even nieuwe foto's te maken (ook met de a3's). I keep it posted! ;)
update: in eerste instantie blijven de schmidts. ze gaan uit elkaar, harten worden vol gepolijst, en dan weer, beter als nieuw, in elkaar. dan strak en plat rubber er omheen en dan zet ik ze dan onder de polo of te koop of te ruil. ik blijf toch geilen op een mooie set bbs rs'en, hoe afgezaagt dat tegenwoordig ook bijna is.
zoals het nu lijkt worden de porsche winterfelge ook opnieuw gespoten (het hart in een lichtere matgrijs) en dat worden dan mn wintervelgen :D
luxeprobleem laten we maar zeggen...
inmiddels dus de originele spiegels erop terug, de 6n2 achterlichten zijn nog steeds in bestelling (back-order), reflectors op de koffer verwijderd, de voorbumper aangepast en op de a3's de winter door. Vies weer, pekel en een week niet poetsen...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw5.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw7.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw2.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw8.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw3.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw4.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw6.jpg
De schmidts liggen al helemaal uit elkaar en ook de porsches zijn weer klaar om overgespoten te worden. De harten gaan van antraciet terug naar licht grijs (ongeveer de kleur van de auto). De schmidts worden helemaal hoogglans gepolijst, dus ook de harten. Dan zet ik ze wederom te koop/ruil tegen een set bbs rs-en in ongeveer 7j en 8j. Dat komt tzt wel.
Gewoon een heel mooie Polo. Hij schreeuwt inderdaad nog even om de 6N2-achterlichten om het zwart-zilver wat te breken. En als het goed is moet hij linksvoor nog een smoke-richtingaanwijzer hebben?
Misschien een leuk idee om nog eens te proberen: matzwarte folie op de B-stijl zodat het voorste en achterste zijraam eén geheel lijkt.
Ben benieuwd wat voor wielen hij dit seizoen op gaat staan, was persoonlijk geen fan van de 928 eronder, té massief voor deze auto. Kijk uit naar de vorderingen! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/nieuw1.jpg
gemengde gevoelens..;)
vind het een mooie verbetering de spiegels..vond de bumper helemaal dicht ook wel wathebben en idd. rode 6n2 lichtjes maken het wel mooier..
Arnoud zijn idee is ook leuk iig
classicline
28-01-2007, 15:09
yep nu weet ik zeker dat jij het was gistermiddag bij Bataviastad..
ik zag hem op de parking staan.
ziet er goed uit!
arnaud zijn idee zal ik eens aan werken, het is in ieder geval het proberen waard! tige dank :D
6n2 achterlichten duren me nu al veelste lang. ben nu met een ander adres bezig om ze binnen krijgen, maar dat schijnt nogal een probleem te zijn om ze te bemachtigen.
en inderdaad gisteren bij batavia stad! was jij in die lage matbruine golf 2 die met zn buik op de grond lag?! wat een vreselijke drempels daar, heb verschillende keren met het frame op de grond gelegen...
maar rich, je gemengde gevoelens: verklaar je nader...
wat staat er op de achtergrond..;)
leuk he?! toeval bestaat niet, oog voor detail daarentegen wel... ik zou je de foto nog pm-en maar wist wel zeker dat het je wel op zou vallen.
Wil je de 6N2-lichten persé nieuw hebben dan? Zijn gebruikt ook wel te vinden (sloop), en redelijk jonge auto's dus ook vaak in goede staat. Kun je altijd eens proberen, scheelt ook aardig geld! (nieuwprijs €125,-?)
Edit: zag net je ad, zal mijn ogen even open houden voor je...
los van de looks was er nog een reden om de bumper aan te pakken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/bumperschade.jpg
en nog even een kleine update van de porsche 928 winterfelge, under construction:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/porsche928schyeef.jpg
zijn jullie weer op de hoogte... :D
Netjes. De Winterfelge zien er nu ook beter uit. En wat een vooruitgang met die spiegels en bumpers zeg!
Pedaalemmer
28-01-2007, 18:48
goed bezig sander! ben benieuwd naar de schmidts die zijn ubergeil!
zoals de schmidts er nu bij liggen wordt jij niet geil henk!.. zoek een set nette 15 inch bbs rs voor mij, dan kunnen we ruilen :D
classicline
28-01-2007, 21:40
en inderdaad gisteren bij batavia stad! was jij in die lage matbruine golf 2 die met zn buik op de grond lag?! wat een vreselijke drempels daar, heb verschillende keren met het frame op de grond gelegen...
Ja das was ik met mn geweldige dagelijkse diesel :redface:
en die drempels daar zijn echt niet normaal.. die van mij heeft daar idd
ook de nodige klappen gekregen.!
mooie polo kerel! Bedankt voor het advies..ik ga morgen de wielen monteren en dan laat ik weten hoe ze zitten..
Groeten Awi
kleine update van spullen die nu op voorraad liggen:
-de schmidts uit elkaar en de harten ontlakt zodat ik deze kan schuren en polijsten
-nieuwe 6n2 achterlichten + fittings
deze moet ik nog pas maken, maar met een beetje geduld gaat dat wel lukken
-porsche winterfelge weer alle 4 klaar in de nieuwe kleurstelling
nog even wachten op wat beter weer, dan kunnen ze er onder
-nog een extra set 4x100 > 5x130 adapters gekocht (12 mm)
ik had met de oude adapters (20mm en 30mm) wat licht problemen met aanlopen met belading en diepe hobbels op de snelweg. met de nieuwe adapters laat ik de velgen wat dieper naar binnen vallen, zodat ik (vooral achter) nog wat lager kan schroeven. Ik wil achter met 12mm adapters gaan rijden en voor met 20mm. Nu heb ik 30mm voor en 20 achter.
Als ik de achterlichten er in heb zitten en velgen gemonteerd doe ik weer even een shootje...
breadfan83
15-02-2007, 21:53
Plannen klinen goed.
Op het Polo-forum stond geloof ik een hele how-to voor het netjes inbouwen van die achterlichten, mocht je nog hulp of raad nodig hebben.
Mister Cool
15-02-2007, 22:46
Tijdje niet gevolgd, maar klinkt goed sander! Hoop 'm binnenkort toch 's te spotten, nog niet irl gezien...
fijne auto sander ...spiegels zijn stukken beter
porsche staat ook veel beter in deze kleur denk ik ....
Kreas bakje jong!
Vanmiddag even vluchtig mogen aanschouwen, tijdens de waswerkzaamheden!
A3's staan em mooi.
je had de primeur met de 6n2 achterlichten splitje
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0183.JPG
Vanavond ga ik een lederen handrem van een golf mk4 halen, beter dan het standaard wegwerp plastic. voor morgenavond met monteren van de porkers met 12mm adapters op de planning, ik ben benieuwd. hou jullie op de hoogte...
mooi hoor..dus ik had niet de primeur...
nee richard, maar ik was hem wel speciaal voor jou aan het poetsen toen split langswapperde... ;)
kijk! (en huiver) ... (foto's lijken horizontaal wat in elkaar gedrukt?)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_02141.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0214.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0224.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0227.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0228.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0220.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC_0215.jpg
staat erg chique, alhoewel ik het hart van de velg zwart toch ook wel heel mooi vond staan.
Ziet er zeer goed uit.
Velgen in de kleur van de auto??? of een andere zilvere kleur.
classicline
22-02-2007, 15:01
ziet er erg goed uit!!
maar zijn het ook wel erg geweldige wielen;)
Jaa, zo is het goed! Lekker simpel en super strak!
Die achterlichten staan trouwens super, maakt het net ff iets netter.
jetta mk1 '82
22-02-2007, 17:45
ziet er idd erg netjes uit !!!!
(kan je nog verder zakken ??)
gr. Martijn
blomdegekste
22-02-2007, 18:18
Nette 6n heb je daar...............
very nice, komt er ook nog een normale motorkap op of hou je deze?
Beetlefreak
22-02-2007, 22:39
Helemaal super zo Sander! :thumbup: Kleur lijkt t.o.v. het antraciet nu wel uit te komen onder de auto.
Staat iig VEEL beter dan de A3's.
Foto's zijn idd niet helemaal fris zo :)
Hoe heb je dat nu met je plofzak gedaan? Neem aan dat er een airbag stuur in zat?
Johs 3.0 VR6
23-02-2007, 00:29
staat mooi die velgjes .
allen dank voor de reacties!
Ziet er zeer goed uit.
Velgen in de kleur van de auto??? of een andere zilvere kleur.
de harten zijn (bij benadering :D) als de lak van de auto, de randen gepolijst.
ziet er idd erg netjes uit !!!!
(kan je nog verder zakken ??)
gr. Martijn
Met het monteren van de porkers heb ik hem achter nog een cm laten zakken en nu heb ik voor en achter nog ongeveer 9cm schroefdraad over, maar lager wil ik net... Ik zit nu al voortdurend aan de grond (carter ligt een stuk lager dan de onderlip) en met 30.000km per jaar mag het best een beetje "comfortabel" (lees: iets minder rete stug) zijn. ik wil er straks nog wel een set dikke diepe 14 of 15 inch meerdelige velgen bij, dus dan zal hij nog wel een stukje zakken.
very nice, komt er ook nog een normale motorkap op of hou je deze?
Is wel 1 van de toekomstplannen om in de winter met een normale kap (matzwart, kleur van de auto of compleet roest zoals dat ding op snapriot :D) te rijden en in de zomer met deze. ik heb alleen nog even ruimtegebrek dus dat komt tzt wel.
Hoe heb je dat nu met je plofzak gedaan? Neem aan dat er een airbag stuur in zat?
is door de vorige eigenaar gebeurd, geen idee dus. Heb dit stuur er nog niet af gehad. ik speel wel met het idee (weet niet of het past) om een ander origineel leren stuur in te bouwen (golf mk4/mk5 o.i.d.). Maar ook dat zal tzt wel komen. Heb nu ook nog een lederen handrem van een mk4 liggen die ik nog pas moet maken en inbouwen. Als voorproefje op het leder interieur laten we maar zeggen...
nu eerst maar weer druk met de schmidtjes polijsten :D
PJVL_G60
23-02-2007, 18:53
Erg netjes hoor !
Super resultaat, vind de Porkers zo veel beter staan in deze kleurstelling!
Achterlichten geldt hetzelfde verhaal voor, breekt het zwart-grijs mooi zo!
ja dat moet je doen, een verroeste kap erop, staat heel vetjes. ik ken die auto wel, golf 3. :D
http://www.snapriot.com/gallery/CarShoots/dereklifeloveregret/derek49%20copy.jpg
Ziet er echt super uit met die porkers! Netjese wagen :)
juist richard, die bedoel ik. eerst even wat ruimer wonen en dan dit maar eens realiseren... wel een heel erg leuke afwisseling voor de winter :D
corrado-usa
23-02-2007, 21:29
Staat super mooi soow.
Erwin G60
23-02-2007, 21:41
Ziet er zo goed uit!!
1 schmidtje begint er ook al aardig op te lijken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/THklein.jpg
Hey Zweiter met een Polo 3 !!
Leuk karretje man, zilver grijze polo........doet me weer denken aan mijn goeie ouwe tijd.
Je blijft bezig met wielen monteren en polijsten, monteren, spuiten, monteren, polijsten........je moet wel lamme armen krijgen van al dat gewissel.
Maar goed, het ziet er goed uit zo.
Ik ben nog niet zo druk met de auto bezig, het is winter hé dus zit in de schuur, ben mn vriendin's motor aan het verbouwen. Maar het schroefsetje is binnen van de Lupo, zaterdag maar ff monteren, ben toch benieuwd hoe het staat.
Op naar het mooie weer !!!
groeten uit Nieuw Dordrecht.
Cor
corrado-usa
04-03-2007, 20:39
Mooie velg.
Beetlefreak
05-03-2007, 09:35
Keurig gewassen zaterdag :D:D
Mooie auto, eindelijk ff van dichtbij bekeken!!
ik heb je net gespot in de file voor leeuwarden! even je auto goed bekeken ziet er super uit zo!!
Pedaalemmer
07-03-2007, 19:01
Sweet, die schmidts zijn echt uber!
De porsche velgen staan hem zo super, mooier dan toen ze zwart waren.
Hoogeveen 2004 :)
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/DSCN0103.JPG
misschien worden de schmidts als ze klaar zijn ook wel weer mn zomer-rollers, alleen dan met nog platter rubber! zijn toch wel vreselijk mooi al zeg ik het zelf! ik wil dan 195-45-15 op de 9j en 185-45-15 op de 8j ofzo. dat was nu 215-40-15 en 195-45-15, maar dat was me nog wat te dik :D eerst de boel maar netjes polijsten!
volgende week zaterdag rondom nieuwe lagers en nieuwe remmerij erop!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03647.jpg
PJVL_G60
11-03-2007, 22:41
Goed bezig :cool:
Mister Cool
12-03-2007, 00:28
Hej sander! Ik heb je gebakje al een tijdje niet meer gevolgd. Je bent goed bezig geweest, leuk ding! En je heb ook erg goeie plannen! :thumbup:
vandaag een print (á 75e) gekregen voor de getinte ramen. Heb maandag net stad en land afgebeld om het te laten verwijderen. Toen wel een adres gevonden in Almere (á 150e), maar dat is nou ook niet echt naast de deur. Ik wil het eigenlijk zelf verwijderen maar moet weten met welk goedje. nu eerst maar even flink balen... :(
PJVL_G60
14-03-2007, 21:57
Hmmm..dat is hard balen jaah !
controle achter het wtc?
ja die grote, mocht meteen doorrijden naar de 'tint-meter' :eek:
helemaal balen omdat ik al druk bezig ben om een adres in de buurt te vinden die het voor me kan verwijderen. folie trek je er zo af maar coating is toch een ander verhaal. zal zaterdag of zondag maar experimenteren met thinner en/of afbijt :redface: :confused: :rolleyes:
Beetlefreak
14-03-2007, 22:49
Damn dude, das wel minne bak!! Nu nog duurder met die boete erbij...
damn had het nog willen melden..ik zag het vanuit het werk, wist niet dat je via west ging
weer een stap dichterbij: de maffia ramen zijn verleden tijd! met heel veel geduld en een oldschool scheermes kun je toch heel veel bereiken... :D
nu lijkt het er toch echt op dat ik de auto alleen heb gekocht vanwege de cleane carrosserie,... en dat klopt! ik blijf ruzie houden met deze bumper dus hier komt tzt een vervanger voor. vandaag een ander huis toegewezen gekregen, dat heeft straks eerst prioriteit...
ik ben wat bezig met de aanschaf van een andere bumper. ik vind origineel opzich wel aardig, gecleanede originele is ook wel mooi (maar zie je op bijna elke 'speciale' polo), maar ik ben nu bezig met de onderstaande van dsp. deze wordt dan verder gecleaned: kenteken uitsparing weg (en plaat dus ter hoogte van de roostertjes) en misschien de lijntjes om de roosters dicht. ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?
http://medias.forum-auto.com/uploads/200402/fabepolo25_1075877786_photo_20051.jpeg
http://perso.orange.fr/power.design/exterieur/dsp/dsp-polo-pcav.jpg
Een gecleande originele 4-sure. :)
maar die zie je al zoveel...
zoiets had ik in gedachten:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/dsp-polo-pcavclean.jpg
Erwin G60
19-03-2007, 17:51
maar die zie je al zoveel...
zoiets had ik in gedachten:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/dsp-polo-pcavclean.jpg
Dat staat erg goed daar zou ik voor gaan :thumbup:
dikke bak vaak genoeg zien staan bij mij op't werk in leeuwarden ;)
ik ben al jaren verliefd op de sideskirts van dsp voor een corrado, maar heb nooit een dealer in nederland gevonden. is mooi spul maar ook erg duur.
tussen het verhuizen door even wat tijd gevonden voor wat foto's, nu dus zonder de donkere ramen. stukken beter vind ik zelf! een hele rits foto's:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03673.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03669.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03660.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03679.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03661.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03675.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03665.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03667.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03678.jpg
Zo, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit, zo met die ruiten die de functie weer terug hebben. Kijken zonder dat je last hebt van de rijwind :D
dat staat vele malen beter sander!!doe je me wel even een verhuis bericht ;)
gaat de hele goede kant op San..
@ lo(u)wvr6 - zekers laat ik even weten wat het nieuwe stekkie wordt! moeten deze zomer ook maar eens even oprollen naar een knappe meeting dacht ik zo...
@ rich - zeer zekers, nu nog een set dikke 14 of 15 inch sloffen, daar moeten de schmidtjes dan maar weer plaats voor maken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03659.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03655.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03652.JPG
heb alleen geen tijd om de anderen af te maken :D
teledials staan ook gaaf...
http://i34.photobucket.com/albums/d128/tej16v/Ace%20Cafe/IMG_0518.jpg
zeker! blijft ook altijd 1 van mijn favorieten. maar dan als winterrollers :D
zoals altijd kom ik er weer eens niet uit met mn collectietje velgen. de harten van de schmidts worden nu definitief matzwart en komen straks gewoon onder de polo. ik heb er eentje klaar en dit is nog veel en veel mooier dan helemaal gepolijst. eerst maar een geschikte bandenmaat vinden voor de 9j's...
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30888
classic-edition
23-04-2007, 20:24
Zien, zien, zien, zien, zien
goh ik weet mooie velgen voor dit aparaat...:D:D
classic-edition
23-04-2007, 20:39
goh ik weet mooie velgen voor dit aparaat...:D:D
Niet doen Richard hij heeft het nu al zo moeilijk met keuzes maken.
ik heb graag een luxe-probleem heren ;)
PJVL_G60
24-04-2007, 15:28
Helemaal gek ook he..!
Eerst de wielen compleet polijsten, hmmmm...hoezo een rotwerk voordat je dat voor elkaar hebt..schuren,schuren,schuren,schuren en nog eens schuren tot je erbij neervalt en vervolgens nog netjes aan het blingen gaan maken..
Vervolgens ga je het hart weer MATzwart spuiten :eek:
Maargoed het zijn jou ideeen maar kan er niet helemaal inkomen eerlijk gezegt, maar zal wel aan mij liggen ;)
Succes er verder mee !
Pedaalemmer
24-04-2007, 15:31
Matzwart? ik vond ze o helemaal gelikt! he tis dat ik mijn geld moet uitgeven aan die revisie maar anders was ik wel weer naar leeuwarden getuft :D
vrienden, bedankt voor het medeleven. hoop dat de volgende foto's wat goed maken :D. persoonlijk vind ik de velgen zo mooier tot zn recht komen (en specialer!) dan volgepolijst, maar ik blijf ze iets te breed vinden. naafdop is trouwens chrome, die lijkt hier wel zwart. ach, ik doe gewoon lekker mn eigen ding, we zien wel hoe het straks lijkt...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03732.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03734.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03733.jpg
@henk, ben inmiddels verhuist naar drachten, vandaar ook dat de schmidts een hele tijd stil hebben gelegen. waarom ik ben verhuist kun jij je vast wel voorstellen ;)
PJVL_G60
24-04-2007, 17:20
Ze zijn wel erg mooi geworden moet ik zeggen...!
Zo zijn ze wel ENORM Vet idd!! Komt helemaal goed nu!
Vind er ook super uitzien :)
Zo zie je ze niet vaak en zal ook netjes staan onder de polo.
die 9j valt toch best mee :D :woowoo:
Beetlefreak
24-04-2007, 22:27
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03732.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03734.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03733.jpg
Ben inmiddels verhuist naar drachten, vandaar ook dat de schmidts een hele tijd stil hebben gelegen. waarom ik ben verhuist kun jij je vast wel voorstellen ;)
Cool Sander!!!! Super :thumbup:
Nog wel steeds werkzaam in H'veen? Dan spot ik je ws. wel op de A7... hoe laat ben je daar ongeveer?
Al een beetje thuis daar? :)
bandenkeuze wordt:
8j -> 185-45-15
9j -> 195-45-15
(maar mensen die mij een beetje kennen, weten dat mijn toekomstplannen vluchtiger zijn dan terpentine in de zon :D)
Super mooi geworden zeg!! Het is inderdaad veel strakker dan vol gepolijst. Scheelt ook veel poetswerk :D Nu foto's met die krengen onder de Polo!
de set zit nog niet in elkaar. zal eerst de randen even een kleine beurt geven, alle boutjes even opnieuw polijsten, 2 ontbrekende naafdoppen erbij halen, en bandjes aanschaffen en monteren. volgende week eerst maar proberen een nieuwe apk te scoren...
Zo dan, die velgen zijn echt gaaf zo. Wel zijn ze ook aardig breed :D
En ben je nog van plan de kentekenplaat achter naar beneden te doen?
je mag je gras wel eens maaien :D
ps velgen zijn echt netjes zo :thumbup:
@JurjenV: de kentekenplaat blijft zitten waar die zit, persoonlijk vind ik dit het mooist. de zwarte kentekenplaathouder gaat tzt nog wel achter de plaat vandaan.
@sanderz: haha, dat ben ik nog niet gewend. voor het eerst in mijn leven dat ik een eigen tuin heb (net verhuist), maar ik zal deze week grasmaaien! beloofd! :D
ik heb inmiddels de 2x 9j's in elkaar zitten met de 195-45-15 erom. nu nog lucht er in! de 185-45-15 krijg ik deze week binnen en dan kunnen de 8j's ook zover klaar worden gemaakt. eerst 11 mei een verse APK halen!
zo, na wat hindernissen weer een verse APK er op! Ook zit er eindelijk lucht in de banden. de 185-45-15 op 8j bleek lastiger te zijn dan 195-45-15 op 9j. alhoewel, ik zal het anders omschrijven: de 195'ers op de 9j waren lastig, de 185'ers op de 8j waren NOG lastiger! :D In ieder geval... de schmidts zitten er (eindelijk!) weer onder! Wat staat nu verder op de planning: 6n2 gti spiegels (krijg ik vandaag of morgen binnen), wielkast rechtsachter aanpakken, voorbumper klaarmaken (roostertjes meespuiten), grill spuiten (?), kofferbak aanpakken, ander interieur, etc, etc, etc... :D
tot 3 juni!
Beetlefreak
24-05-2007, 07:50
voorbumper klaarmaken (roostertjes meespuiten), grill spuiten
tot 3 juni!
Gefeli met de APK! Kannie er weer een jaar tegen :)
Zou persoonlijk de roosters en de grille zwart houden! Contrasteert erg mooi bij zilver.
Kom je 3 juni nu wel?? :thumbup:
tadaaaaaaaaaa!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/a.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/b.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/c.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/e.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/f.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/g.jpg
195-45-15 op 9j :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/d.jpg
:eek: DAMN !! dat ziet er heel netjes uit !!!!
Heb je misschien ook nog wat foto's van die 185-45 om 8j ?? ;)
Nog ff een andere motorkap en ik vind hem af!! Pfoe, die wielen zijn wel heel erg mooi geworden zo!
een porsche stickertje op het achterzijruitje en hij is echt af....super
een porsche stickertje op het achterzijruitje en hij is echt af....superen rechtsvoor het naafkapje ;)
motorkap die er bij komt wordt waarschijnlijk matzwart en verder origineel, leuk om af te wisselen.
2 naafkapjes liggen al een tijdje in belgie te wachten, maar door een staking bij de post daar komen die deze kant maar niet op.
@Erik Edition#1 - 185-45-15 op 8j is die vierde foto.
@Richard - een auto is toch nooit af? wel met de lupo naar burgum komen he?! ;)
195-45-15 op 9j :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/d.jpg
beetje confusing, maar toch bedankt :)
ziet er lekker strak uit :rock:
deze bedoel ik, sorry
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/b.jpg
oogt hetzelfde als mijn bbs
Pedaalemmer
25-05-2007, 12:40
Super!, die velgen zijn echt mjam!!
dik :thumbup:
ps van dat grasmaaien ken ik, dat is het eerste wat ik eruit gemieterd heb toen ik in m'n huidige huis ging wonen :D
PJVL_G60
25-05-2007, 17:33
TH lines zijn erg netjes geworden en staan echt super onder de Polo !
:thumbup:
en nog een paar foto's
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/h.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/i.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/j.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/k.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/l.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/m.jpg
Echt vreselijk mooi zo!! Dit is nog veel mooier dan de P's.
netjes man heb gelezen dat je 3 juni komt
helemaal top
wielen staan top vald me niks tegen dat zwarte hart
de spiegels zijn ook gewoon zo het hoord :thumbup:
m3 look :screwy:
je auto is een stuk mooier geworden
Zag je zostrax nog rijden in drachten..ziet er echt vet uit zo.
zaterdag grote vorderingen wat betreft het interieur, zoals het nu lijkt! ;)
zaterdag dus een setje zeeer exclusieve voorstoelen gehaald (ben er ook best trots). kernwoorden: bbs, vol leder, verwarmd, volledig electrisch (elk paneel van de stoel is electrisch verstelbaar: zelfs de wangen! echt alles instelbaar). gevolg: loeizwaaaaaaaaaaaaaaaaaaar door de electromotoren! is geen plug en play dus zal nog even duren voor ze er definitief inzitten. (en ik dacht altijd dat mijn polo stoelen lekker zaten....)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03780.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03781.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03784.jpg
pfff wat een dikke zeteltjes :D
Edition-Blue
03-06-2007, 17:06
Zien er heel goed uit, mooie stoelen.
Zal ook wel super mooi zitten.
PJVL_G60
03-06-2007, 17:14
Jij gaat je vast en zeker de koning voelen als je in zo'n stoel achter het stuur zit ;)
Nice !!
ik zou ze in de huiskamer zetten op mooi onderstel.... :)
gisteren voor het eerst de zetels aan de stroom gehad :D geweldig! echt bizar als ik dit straks in mn polootje heb.
vanavond ga ik kijken voor een lederen achterbank.
Pedaalemmer
05-06-2007, 14:06
Super aankoop, ben benieuwd naar de montage !
bolfvariant
05-06-2007, 15:06
super stoelen , ben benieuwd :thumbup:
gisteren achterbank erbij gescoord. vanavond inventariseren wat er allemaal nodig is om het in te kunnen bouwen. achterbank lijkt aardig te passen, voorstoelen zal wat meer werk worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03795.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03796.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03797.jpg
Mr.Markos
06-06-2007, 08:33
holy shit!
wat een geil interieur. Niet bang of je motor het nog wel trekt met dat gewicht?;)
Waar komen ze eigenlijk uit die stoelen?
Bega_louie
06-06-2007, 08:36
Zwaar relaxed interior design!!
de voorstoelen komen uit een bmw e30 cabrio rieger. de achterbank uit een golf mk3.
PJVL_G60
06-06-2007, 09:13
netjes hoor :thumbup: !!
Edition-Blue
06-06-2007, 09:13
Heel mooi compleet interieurtje nu.
Zal wel heel mooi staan in je polo.
Laat je de deurpanelen zo, of ook leer ?
Michiel86c
06-06-2007, 09:14
Bekende stoelen :D
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/Nieuwestoelengeplaatst01.JPG
Bij deze is ook alles verstelbaar maar ik wist niet dat ze ook electrisch verstelbaar geleverd zijn.
Mr.Markos
06-06-2007, 11:28
In welke auto's zijn die stoelen geleverd? Of is dit een optie die je zelf los moet kopen?
de voorstoelen komen uit een bmw e30 cabrio rieger. de achterbank uit een golf mk3.
:D
Mr.Markos
06-06-2007, 11:36
sorry ben scheel :D
en die stoffen handverstelbare?
Michiel86c
06-06-2007, 12:31
en die stoffen handverstelbare?
Aftermarket stoelen. Ze zaten achter in een Transport als vervanging van de achterbank.
http://www.usaraud.ee/ajuvant/pontiac/transport_1993-96.jpg
bedankt voor de leuke reacties op het interieur. zelfs de kopsteunen zijn electrisch in hoogte verstelbaar :D
gisteravond een inventarisatie gemaakt van wat wel en niet past. conclusie: niks past! alle steunen, frames en beugels passen voor geen meter. Hier zal nog het nodige customizen aan te pas komen. maar ach, dat is nou ook juist de hobby natuurlijk. er zal nog wel een aantal weken overheen gaan voor ik jullie foto's kan laten zien hoe het in de polo zit...
dit project gaat eerst nog heel wat zweet, ergernis en frustratie kosten voor het er in zit... maar ja, alles voor het resultaat natuurlijk!
Michiel86c
07-06-2007, 13:16
gisteravond een inventarisatie gemaakt van wat wel en niet past. conclusie: niks past! alle steunen, frames en beugels passen voor geen meter.
Let ook op de hoogte van de stoelen met het maken van frames; die BBS stoelen zijn erg hoog!
ik ga de nieuwe stoelen monteren op originele sledes. deze heb ik afgelopen zaterdag aangeschaft. ik wil namelijk de optie houden om de originele stoelen terug te kunnen plaatsen (bijvoorbeeld bij verkoop). Deze week nieuwe frames lassen en proefpassen.
achterbank is ook nog aardig prutsen trouwens!
inmiddels ook een leren mk4 handrem pasgemaakt en nieuwe zwarte wolfsburg vloermatten liggen. vanavond de bestuurdersstoel proefpassen!
PJVL_G60
12-06-2007, 16:13
Goed bezig kerel :thumbup:
Edition-Blue
12-06-2007, 16:19
inmiddels ook een leren mk4 handrem pasgemaakt en nieuwe zwarte wolfsburg vloermatten liggen. vanavond de bestuurdersstoel proefpassen!
:postpics: :tongue:
Pedaalemmer
12-06-2007, 20:01
Waar heb je de vloermatten vandaan? ik zoek nog iets dergelijks voor mijn autootje.
vanavond een eerste pas-sessie gehad. gevolg: hoofdsteunen tegen het dak en de zitting 15 cm te hoog. frames weer compleet los geslepen en nu vanaf de bodem nieuwe frames in elkaar lassen. ik hou jullie op de hoogte en foto's komen wanneer de hele boel er in zit! dit zal toch nog wel een paar weken duren...
vloermatten heb ik trouwens op MP gescoord. deze kerel had maar 1 setje.
de stoelen zitten er -werkend- in! bij de bestuurdersstoel zit een scheurtje in de schaal waardoor de linkerwang wat "hangt". dit zal tzt nog even gerepareerd worden (of lassen of een stalen strip er onder langs). de stoelen zitten nu ongeveer net zo hoog als mijn originele polo stoelen (dus niet echt superlaag), maar dat vind ik zelf geen probleem, integendeel! Lager dan dit kunnen ze niet, of ik zou delen uit de auto moeten slijpen en dat wil ik niet. Zo kan ik altijd de originele stoelen weer terug plaatsen. ik heb wat foto's gemaakt van de inbouw, die zal ik vanavond even proberen te posten. nu maar eens gaan prutsen met de achterbank.
Mr.Markos
18-06-2007, 11:52
Ben benieuwd!
knap staaltje werk!
wordt eens steeds leukere polo! :cool:
classic-edition
18-06-2007, 19:20
foto's please !
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03823.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03824.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/DSC03825.jpg
classic-edition
18-06-2007, 19:32
goed bezig !
Mr.Markos
18-06-2007, 19:38
geil!
OK ik ben overtuigd! Heb even gewacht met reageren omdat ik in het begin dacht van dit weet ik niet... maar eenmaal gemonteerd staan ze super vind ik! Dikke luxus-Polo makker! :woowoo:
Pedaalemmer
18-06-2007, 20:42
Hele dikke stoelen!
Edition-Blue
18-06-2007, 21:18
Idd hele mooie stoelen !!!
Vorige week zaterdag in Drachten gespot ;)
Zowieso een gave bak, maar die stoelen :woowoo:
Ook best duur gok ik :tongue:
PJVL_G60
18-06-2007, 21:32
Dikke stoelen :thumbup:
Mooie stoelen !
Kun je nog fatsoenlijk schakelen, lijkt of de wangen beetje dicht bij elkaar staan in het midden. Bij elektrische recaro's wil dit nog wel eens een probleem zijn als de stoel ver naar voren staat en je zet hem in zijn 5 ;)
met schakelen geen problemen gelukkig! de stoelen leken op de eerste foto's veel groter dan ze daadwerkelijk zijn. mijn eerste reactie was ook toen ik ze in het echt zag: wat zijn ze eigenlijk klein! ik heb ze aangesloten op de 12v schakeling van mijn radio. als ik radio aanheb en stoelverwarming bij beide en dan electrisch begin te verstellen, gaat het mis. dat trekt ie niet. nu de achterbank eens pas proberen te maken, dat is weer een heel ander verhaal.
ik zou er een aparte zekering voor pakken want dat is echt te veel over dat ene draadje van je radio :)
ik zou er een aparte zekering voor pakken want dat is echt te veel over dat ene draadje van je radio :)
bedankt voor je reactie! die gedachte had ik ook al, alleen wil ik hem wel via het contactslot geschakeld houden dus moet ff prutsen hoe ik dat ga doen. ben niet de allerhandigste met stroom namelijk :D
ff met een meetpen te werk gaan :) doet wonderen.
Even een schakelrelaistje nemen. Je kunt dan de draad van je radio als stuurstroompje nemen en gewoon een pluskabel rechtstreeks vanaf de accu nemen; wanneer je deze over het relais schakelt werkt hij alleen over contact.
oké, dankje voor het advies arnaud, klinkt heel logisch!
vandaag een nieuwe supersport veerpootbrug, supersport stabi stang voor de onderkant en supersport stabi stang voor achter tussen de veerpoten aangeschaft. dus maximaal stug straks!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/STA60001.JPG.jpg
hoe monteer ik die onderste? (die korte)
iemand hier toevallig pics van?
Pedaalemmer
22-06-2007, 07:36
Wat ik voorheen in mijn golfje had voor de recaro`s en elketrische ramen was een plus kabel van de voeding van de sigaretten aanstekker (gebruik ik nooit) daarbij een dikkere zekering in de zekering kast en voila alles werkt.
dat is inderdaad ook nog wel een ideetje aangezien ik die ook nooit gebruik. qua organisatiestructuur vind ik de oplossing van arnaud wat mooier, maar jouw voorstel is voor tijdelijk ook een erg goede oplossing! bedankt voor het meedenken henk!
Is het wel vertrouwd om je vriendin te laten rijden? Zag je net rijden over de stationsweg in drachten. super polo.
zag ze er blond uit?? haha!
Die stoelen zitter er mooi in! Past perfect bij de auto. Heb er in Dr88 even naar gekeken. Kreas!
Edition-Blue
24-06-2007, 11:21
Idd staat super die stoelen, heb hem ook even bewondert in drachten.
Mooie wagen !!
echt vette stoel staat super dat zwarte leer zag je laatst in drachen nice
hoe staat het er eigenlijk voor met het interieur ??
Pedaalemmer
11-07-2007, 09:11
hoe staat het er eigenlijk voor met het interieur ??
even terug bladeren...
zo weer compleet relexed terug van vakantie... :D
de stoelframes moet ik nog even wat dingen aan veranderen, maar ik heb de komende anderhalve week vrij dus dat zal wel goed komen. ook zal ik dan een begin maken om de achterbank in te bouwen. ik hoop de komende anderhalve week nog wat kleine wijzigingen door te voeren maar daar hou ik jullie natuurlijk door middel van foto's van op de hoogte!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/STA60001.JPG.jpg
hoe monteer ik die onderste? (die korte)
iemand hier toevallig pics van?
bij een jetta/ golf 2 zit ie vast aan de draag arm
zal eens foto maken bij de jetta :thumbup:
Edition-Blue
11-07-2007, 21:33
bij een jetta/ golf 2 zit ie vast aan de draag arm
zal eens foto maken bij de jetta :thumbup:
Idd volgens mij ook alberto !!
Zo afgelopen week vrij gehad en mn vriendin moest werken, dus heb de handen maar even uit de mouwen gestoken. resultaat:
- custom voorbumper met golf mk4 bumpergrill in 2k lak
- veerpootbrug en stabilisatiestang achter
- audio in grote lijnen ingebouwd
- leren achterbank in grote lijnen ingebouwd
- roest van de wielkast verwijderd
- meegespoten 6n2 spiegels in 2k lak
- grill in de 2k lak
fotooooooooooooo's
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aa.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/b_186798.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/a_563227.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/e_273605.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/c_77705.jpg
nu zou hij achter nog een cm moeten zakken, maar ik moet stiekem bekennen dat ik steeds meer met de gedachte speel om een iets 'normalere' daily te nemen en een auto voor de hobby erbij. voor een dergelijke auto rij ik misschien toch wel wat teveel km's. Dan zou het interieur en de velgen weer voor de hobby auto gebruikt kunnen worden. Ik zit nu zelf wat te denken aan een Golf mk3 TDI (110pk). maar even kijken hoe dit allemaal af gaat lopen... :D
eddie-polo
20-07-2007, 13:40
Ziet er strak uit en de polo gewoon houden voor de hobby ;)
Pedaalemmer
20-07-2007, 14:25
ik rij met de g60 bijna 500 km per week...moet kunnen met een sdi dan al helemaal, en die velgen enzo..naja als je ze gewoon bijhoud geen punt toch. Hoe meer ik rij met mijn auto hoe meer lol ik ermee heb.
Zoalng het geen exotisch merk is blijft het voor mij gewoon een daily :D
bumpers en dergelijke zijn bijna niet heel te houden met zoveel km's en de hoogte van de auto. daarbij komt dat ik graag nog veel lager zou gaan met de auto. verder zou ik het lekker vinden als ik met een auto aan de slag kan zonder dat hij diezelfde avond weer rijdbaar moet zijn. en de wens van een oldtimer is er nog altijd...
Mr.Markos
20-07-2007, 18:05
airride!
heb ik trouwens al verteld dat ik verliefd ben op jou stoelen :woowoo:
Beetlefreak
20-07-2007, 20:28
En de wens van een oldtimer is er nog altijd...
ik weet namelijk nog een 74'er scirocco staan voor een prikje :D
Ziet er erg dik uit kerel, maar deze..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/b_186798.jpg
..foto overtuigd mij persoonlijk ervan dat er een kap zonder booskijker op moet! Denk persoonlijk dat dat een stuk meer "classy" staat!
En nee de Polo niet weg doen man! :) Hij is super zo!
Groet Arnaud, die weinig recht van spreken heeft omdat ondergetekende ook alweer concrete plannen heeft voor een andere auto..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.