PDA

View Full Version : inlaat spruitstuk en info voor kr blokie


getto geta
13-12-2006, 20:14
waar vind iemand die inlaatspruitstuken voor motorfiets carbus op een 1.8 16v verkoopt.
Wat is hier de prijs van?
Af is het doenbaar voor de originele spruitstuk te veranderen en toch een goed resultaat te bekomen.
Ik had nog een koppel keihhin carbus van mijn cbr 900rr liggen en wil deze dus gebruiken.
welke aan passingen moeten er nog aan de wagen gebeuren voor ik dit kan toepassen.
En zou ik hiermee een vermogen winst krijgen?
de blok is anders een standaart kr maar wel met 4in1 van ashley 63.5mm en dan een op de maat gemaakte uitlaatlijn van een tuner uit belgie.
ps moet hetn zo doen want mijn e-mail is kapot
grtz hans

vwmk2driver
14-12-2006, 00:10
vermogens winst zal je er niet mee halen denk ik zo.

deze carbs komen van een 900cc motortje af en je wilt ze gaan zetten op een 1800cc dat is het dubbele dus de doorlaat zal snel te klein zijn.

berendd
14-12-2006, 00:18
let wel op het aantal toeren dat de boel draait bij een motorfiets, dus kan zeker wel genoeg leveren voor een 1300 of 1500.. voor een 1800 zal het inderdaad niet veel winst geven..

cabrio16v
14-12-2006, 09:05
of helemaal geen winst ... :wink:

een 900RR levert max 120pk.. dus... iets meer dan 120pk is realiseerbaar maar dan houdt het ook wel op !

een spruitstuk laten maken is best nog een geklooi.. want je zit met beperkte ruimte en een toch wel rare hoek in de inlaatbuizen !

gr bauke

serge pot
22-12-2006, 12:53
bla bla bla bla

jullie vergeten allemaal ,venturie en sproeier bezetting ,daar moet je naar kijken ,waar de venturimaat vandaan komt is kennerlijk voor de meeste ingespoten klisma motorliefhebbers een raadsel .

sander_beer
22-12-2006, 15:21
bla bla bla bla

jullie vergeten allemaal ,venturie en sproeier bezetting ,daar moet je naar kijken ,waar de venturimaat vandaan komt is kennerlijk voor de meeste ingespoten klisma motorliefhebbers een raadsel .

en nu de uitleg hoe het wel is dan kunnen we weer wat bijleren :)

serge pot
22-12-2006, 15:31
en zelfs dat is door mij hier al vaak genoeg gedaan .
simpele ezelsbrug is venturidiameter gelijk aan klepzetel diameter bij elke cylinder een carburateur,zodat de luchtstroom langs de klep gelijk is als die in de venturi .
een grotere venturi levert een tragere luchtstroom op en dus een motor met carburateur gat en trage gas reactie .zegdat je 40mm carburateur zet op 36mm kleppen ,das te groot 36mm venturi op 36mm kleppen (34mm klepzetel)
werkt dan wel goed bij getunede motoren ,34mm venturi werkt dan perfect op standaard motoren .
bij cv carbs heb je het dan over gasklep diameter ,
bij flachschiebers over de doorlaatkanaal