PDA

View Full Version : oliedruk sensor??????????


bobby-digital
03-05-2004, 10:36
beste vw vrienden,

m'n oliedruk sensor is kaduuk, ik ff naar de brezan nieuwe halen, maar dan blijkt dat daar weer 20 verschillende in zijn die bij diverse drukken opengaan... iemand enig idee welke ik nodig heb voor een KR16 kleppert????

cheerio maarten

Stijn
03-05-2004, 11:45
Mijn tip: even naar de dealer, kost ook daar maar een paar euro en dan heb je (met motorcode en bouwjaar van het blok erbij) zeker de goede.

bobby-digital
03-05-2004, 17:42
vw-dealer weet niets die zijn niet zo slim in weert, ben der inmiddels al achter
evengoed bedankt

GTD Special
03-05-2004, 17:53
Ga dan even naar een andere dealer :D

Bij mij hebben ze er ook een keer een verkeerde oliedruksensor gemonteerd, waardoor ik na een tijdje continu storingen kreeg (lampje knipperen, zoemer afgaan). Er bleek een universele oliedruk sensor op te zitten (hoeft natuurlijk geen probleem te zijn), maar daar zat dus wel het verschil in met de originele. Dus voor mij alleen nog maar originele onderdelen die bij mijn motor horen :rolleyes:

Stijn
03-05-2004, 22:09
Als je het onderdeelnummer van je oude sensor opschrijft kan er weinig mis.

Marco
03-05-2004, 22:46
Geloof dat ze om en nabij 12 euro kosten bij de dealert

bobby-digital
05-05-2004, 08:31
heb ze erop zitten, nog even een vraagje.....
ik heb de sensor op de voorkant van het blok vervangen maar het olielampje blijft nog steeds branden.
is de oliesensor op de achterkant ook voor de oliedruk??? en moet die ook worden aangesloten????

Erwin16v
05-05-2004, 19:35
Haal de stekker er even af en zorg ervoor dat hij geen metaal raakt dan kijken of lampje uit is weet je meteen of hij goed is ofniet

Koen is sleeping
10-05-2004, 20:52
Als je het onderdeelnummer van je oude sensor opschrijft kan er weinig mis.

Ja, inderdaad..... Maar als je maar 1 rijdende auto hebt (zoals ik.....)
en er is een sensor kapot (zoals bij mijn golfje.....)
en je hebt dus geen nummer opgeschreven (zoals ik.....)
en de dealer vraagt alleen om de kleur van de sensor (zoals bij mij.....)
en je hebt thuis ineens 2 hogedruksensoren in je auto zitten (zoals ik dus had.....)
dan vervloek je de dealer ook wel een beetje (zoals....... :mad: )
:D

Zestienkleppen
10-05-2004, 21:30
Heb je dat nummer nu dan? Ik hep een van de 2 ook laten vervangen, het onderdeelnummer staat op de bon. Als je het dus wil weten...

Koen is sleeping
13-05-2004, 21:54
Meneer de dealert was zo vriendelijk het onderdeel te ruilen. Maar tis dus niet de sensor. En de fout zit ook niet in het tellerhuis (is ook vervangen). Is dan dus OF de oliepomp OF de zuigerveren????

Heleen
14-05-2004, 09:16
Brezan, 2 euro nog wat en ik kreeg gelijk de goede... 't ligt er maar aan waar je woont geloof ik :D

Erwin16v
14-05-2004, 19:00
Dan had ik maar snel je olie druk laten meten maar als die echt niet goed is zou je het haast wel moeten horen aan het tikken ed. maar heb je ook geen draad breuk ofzo?
dat hij ergens anders aan de massa ligt

Zestienkleppen
14-05-2004, 22:07
Bij mijn is het probleem ook weer terug, na het vervangen van de sensor. De oliedruk is gemeten en die is goed, ik lees nu iets over het tellerhuis? Ik ben niet van plan lukraak onderdelen te gaan vervangen, maar vertel er eens wat over.

Fred
14-05-2004, 22:22
Bij mijn is het probleem ook weer terug, na het vervangen van de sensor. De oliedruk is gemeten en die is goed, ik lees nu iets over het tellerhuis? Ik ben niet van plan lukraak onderdelen te gaan vervangen, maar vertel er eens wat over.


Bij jouw Golf zitten er TWEE oliedruk sensoren op he, één op het filterhuis, en éen aan de zijkant van de cylinderkop, aan de zijde van de versnellingsbak....

Zijn ze beiden vervangen ???? of slechts één ??

Koen is sleeping
15-05-2004, 21:19
Geldt dat ook voor de mijne? Heb alleen de sensor bij het oliefilter vervangen, de andere die daar zat was al vervangen (Toch Ernst?)

evilnyntje
16-05-2004, 03:21
Geldt dat ook voor de mijne? Heb alleen de sensor bij het oliefilter vervangen, de andere die daar zat was al vervangen (Toch Ernst?)

Ik heb een sensor voor op het blok vervangen ja

Fred
16-05-2004, 09:31
Geldt dat ook voor de mijne? Heb alleen de sensor bij het oliefilter vervangen, de andere die daar zat was al vervangen (Toch Ernst?)


DE andere sensor die daar zit is voor de olie temperatuur

evilnyntje
16-05-2004, 12:02
DE andere sensor die daar zit is voor de olie temperatuur

Idd die heb ik vervangen ja

Koen is sleeping
16-05-2004, 21:28
Euh, dacht te zien dat ze allebei voor de druk waren? 1tje voor de lage en de andere voor de hoge? :confused:
Zeg maar de witte en de bruine (of blauwe, whatever)

Fred
16-05-2004, 21:41
Euh, dacht te zien dat ze allebei voor de druk waren? 1tje voor de lage en de andere voor de hoge? :confused:
Zeg maar de witte en de bruine (of blauwe, whatever)


Nee, ééntje is voor de oliedruk, dit is als je naar de motor kijkt de achterste, deze heeft voor zover ik weet een schakeldruk van 1,8 bar, de ander meet de olietemperatuur, das de voorste.
De tweede oliedruk sensor zit aan de zijkant van de cilinderkop, deze heeft een schakeldruk van 0,3 bar

Je kan trouwens de juiste sensor herkennen aan de kleur van het deel onder het stekkertje......

Koen is sleeping
23-05-2004, 18:31
En sinds gisteren doet de MFA ook niet meer aan olietemp-weergave.....
sensorsucks!

Nyts
30-05-2004, 07:01
Ff massaknooppunt op de cilinderkop nakijken of daar nog alle draden goed aan vast zitten. Als die niet goed zitten wil de MFA nog wel eens apart doen over de olie-temp. Of er wordt nix aangegeven, of de olietemp is altijd 160...

Johan-dtc
19-08-2004, 17:11
Ff massaknooppunt op de cilinderkop nakijken of daar nog alle draden goed aan vast zitten. Als die niet goed zitten wil de MFA nog wel eens apart doen over de olie-temp. Of er wordt nix aangegeven, of de olietemp is altijd 160...


ik had een keer onder het rijden de olietemperatuur op 204 graden staan, meteen auto uitgezet, bleek de massa stekker op de kleppendeksel te zijn losgetrild,vastgezet en probleem opgelost

golf1gtd
19-08-2004, 17:40
mijn gtd type 1 had ook geen oliedruk, lampje ging pas aan als de olie warmer was dan 70 graden celsius, en bleef dan aan.... maar als de oliedruk echt te laag is moet er ergens wel wat zo uitgehold zijn, dat je iets moet horen, of nog erger, hij begint te roken en te veranderen in een oliebootje, maar hier heb ik je niet over gehoord, dus het zal niet ernstig zijn, bij mij hoorde je dus de pompaslagers, grrr omdat het blok eruit moest gelijk alle pakkingen en koppeling nieuw.

bij oudere dashoards zeker types 2, gaat er achter in je klokje nog wel es wat kapot aan de printplaat, zo blijft bij bij me koelvl. verklikker altijd branden, alles gecheckt, en meten is weten, dus het ligt aan mijn klokje en deze is van een type 2 gtd.

succes

Ron21
19-08-2004, 17:42
Bij een 16v zitten er 2 sensoren voor op het blok op het oliefilter, de voorste is wit met de gele draad en de achterste is een zwarte met een blauw zwarte draad. Het zijn niet meer dan "schakelaars" naar massa. de ene is een "maak" contact en de ander is een "breek" contact. Met een multimeter kun je ze dus naar massa doormeten met de motor uit en met de motor aan. De sensor van de olietemp. zit bij een 16v achterop de cilinderkop, net om de hoek bij de ontsteking en is voorzien van een groen/zwarte draad. Zat de topic net telezen en moest dit even kwijt.

p.s. de oliedruk controle schakeling op het tellerhuis wil ook nog weleens kapot gaan.

Zestienkleppen
19-08-2004, 17:49
**ik heb het al gevonden, sorry**

ff domme vraag, maar hoe demonteer je het tellerhuis, voordat ik de halve auto weer uitelkaar heb liggen. Zo op het eerste gezicht zie ik geen duidelijke schroefies.

Marcski
20-08-2004, 00:47
ff domme vraag, maar hoe demonteer je het tellerhuis, voordat ik de halve auto weer uitelkaar heb liggen. Zo op het eerste gezicht zie ik geen duidelijke schroefies.

Maak ff een nieuw topic aan, dit is off-topic ;)

Allart-Ghetta
22-08-2004, 17:24
16V op het oliefilterhuis 2 druksensoren een zwarte en een witte met een blauwe en een gele draad (welke hoge druk en welke lage druk is weet ik niet maar staat op de sensor zelf).
8V op het oliefilterhuis een druksensor (hoge lijkt me logisch) en een temperatuursensor en op de cilinderkop nog een druksensor.

Er is heel vaak gezeik met dat oliedruklampje, ik heb bij mijn golf ook alles vervangen: 2 sensoren complete motorkabelboom complete dashboardkabelboom en uiteindelijk 3 klokkenunits en nu is het over. De enige permanente oplossing is hjet lampje en de zoemer eruit slopen en een afleesbare oliedrukmeter in de auto monteren.