PDA

View Full Version : Mijn Golf Function!

Pages : [1] 2 3

breadfan83
17-12-2006, 13:49
Afgelopen vrijdag eventjes naar Gouda op en neer geweest. Nouja, eventjes. Door een brandend treinstel in Eindhoven waren we 4 uur langer onderweg dan aanvankelijk de bedoeling was. NS, bedankt. Maar toch aangekomen om de sloper van €100,- op te halen.

Eenmaal daar aangekomen bleek dat de Golf toch wel iets anders uitzag dan verwacht, en van het ergste uitgaande kon dit alleen maar goed nieuws betekenen.

Erg vuil was ze wel, maar na een weekend poetsen zag ze er al beter uit.

http://img139.imageshack.us/img139/3139/dsc00120wl5.jpg (http://imageshack.us)

http://img139.imageshack.us/img139/3418/dsc00123gp2.jpg (http://imageshack.us)

Binnenin was het een grote asbak en een verzameling van vunzigheden en smerigheid. Maar ook dit is verholpen, en onder alle troep kwam dit vandaan:

http://img223.imageshack.us/img223/9819/dsc00106gm8.jpg (http://imageshack.us)

http://img139.imageshack.us/img139/1803/dsc00107rl9.jpg (http://imageshack.us)

Het gaat om een Golf 2 uit 1992 met een rikketik met 1300cc. Beetje schamel qua vermogen, maar het motortje loopt prima. Tot voor kort alle beurten gehad, en ook bijna alles bij de VAG-dealer.

De plannen:
- Andere achterbank (van een function, die zit er nu namelijk nog niet in).
- Bumper er op zetten.
- Roest weg halen.
- Verlagen.
- Misschien andere achterlichten. GTI of vol-rood.
- Andere wieletjes en goede banden. Die zijn namelijk op.
- Nieuwe hemel. Deze heeft een paar gaten. Van een potlood ofzo.
- Paar andere kleinigheden afwerken. Maar dan wel origineel, onopvallend.
- Nog meer poetsen!

Verder staat er niet veel bijzonders gepland.

Dank gaat uit naar Martijn (jetta mk1 '82 ) voor de bemiddeling en Andreas (mijn Bruderschen) voor het co-ownership. Anders zou ie me te duur worden, en ik moet dat joch toch de goede kant uit sturen. Voor je het weet heeft ie een Alto of een Peug ofzo. :rolleyes:
Is dus ook eigenlijk ONS Golfje, en niet de mijne. Maar als ik de titel ONS Golfje er boven zet hebben we dalijk een gemeenschappelijke Volksforum-tuut. Da's niet de bedoeling!
Danku, heren!

Zweiter
17-12-2006, 13:58
zo 1 heb ik er ook nog staan :P

leuke basis om wat van te maken chris! succes ermee

Kevin20v
17-12-2006, 14:44
Ziet er tof uit, ff flink plat en leuke velgjes en hij is af!!

Edrik
17-12-2006, 14:49
Puike bak voor 100 eypo!

Der Typ Siebzehn
17-12-2006, 14:55
Geen verkeerde auto, en dat voor maar 100,- pleuro´s!

Arnaud
17-12-2006, 14:55
Nette auto Bakkerswagen!
Is het een ex-grijskenteken? Vanwege het nieuwere kenteken en de afwijkende achterbank!

Ralph
17-12-2006, 15:30
Mooi op de buik leggen !! Andere wielen. Klaar.

Edition_one
17-12-2006, 15:41
das zeker een mooi auto'tje :D

RubenD
17-12-2006, 17:06
Ik zie geen foto's, of ligt dat aan deze pc? Is van mijn pa, die is zo beveiligd dat tie alles blokkeerd...

evilnyntje
17-12-2006, 17:14
Ik zie geen foto's, of ligt dat aan deze pc? Is van mijn pa, die is zo beveiligd dat tie alles blokkeerd...

Ligt aan die pc inderdaad.

breadfan83
17-12-2006, 17:35
Nette auto Bakkerswagen!
Is het een ex-grijskenteken? Vanwege het nieuwere kenteken en de afwijkende achterbank!

Zou best kunnen. Weet het niet, en heb ook geen idee hoe ik het na kan kijken. Al leek dat boerenerf waar ie op stond niet echt op de tuin van een bakker...
Ik zal de naam van de eerste eigenaar wel eens nakijken op Google.nl. Misschien dat er onder die naam een bakker oid. bestaat.

Zojuist nog even een nieuw verwarmingspaneeltje er op gezet, en een radio-blindplaatje om het gat te dichten. Het was me toch iets te koud om zonder verwarming te rijden.

Ik wil eigenlijk de Rial velgen er onder schroeven, maar ik ga eerst eens zien hoe de co-owner van de auto met het beestje om gaat. Als ie stoepranden meepakt ga ik er geen dure velgen onder schroeven.
Anders verbreed ik dit staal gewoon.

Sander, hoe ver was die van jou verlaagd?

Bedankt voor de leuke comments allemaal. :D

Erwin G60
17-12-2006, 18:42
Geen geld voor zon mooi wit wagentje daar kun je nog wel iets van maken Breadfan succes:D

jetta mk1 '82
17-12-2006, 19:10
hey chris hier de golfaankoopbemiddelaar ;) !!

van al die was en poest uurtjes is hij zeker van opgeknapt !

ik heb nog wel een setje roodzwarte achterlichten voor je moeten we ze wel ff omwisselen anders regend de rooie golf vol !

laat maar ff weten en suc6 met de plannen !!

gr. Martijn

RubenD
17-12-2006, 20:53
Ah, nu kan ik hem wel zien! Mooie aanschaf voor 100 euro!

Mister Cool
17-12-2006, 22:45
Prima kar voor dat geld! Veel plezier ermee :)

breadfan83
17-12-2006, 23:37
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ik ben er zelf ook wel blij mee. Vandaag de hele dag onderweg geweest, en het is toch wel weer lekker om in een Golfje rond te rijden.
Zo kijk ik ongeveer de hele dag: :D

Heeft iemand nog wat tips om die zwarte meuk er af te krijgen? Het zit echt verrekt vast, en ik wil liever niet met te hard boenen de lak beschadigen, want die is nog helemaal perfect!
Ik heb dingen gehoord, variërend van Commandant to tandpasta.
Er zit trouwens een kleine plekje op het dak, ik denk teer ofzo. Hoe gaat dat weg?

Ik ga morgen eerst even de vol rode lichten test-fitten, en van de week die van een GTI. Eens kijken wat beter staat.
Voor de andere veranderingen moet eerst het geldboompje even aangroeien.

Berserker
18-12-2006, 11:23
Weet even niet welke zwarte plak je bedoelt, maar voor die teer kun je t beste teer/lijm verwijderaar proberen, tast niet de lak aan en werkt goed...

Heb t zelf gebruikt om kit van mijn polo af te halen en ging goed, verkrijgbaar bij de heuts endergelijke...

Zweiter
18-12-2006, 12:39
voorpolijsten met commandant 4, napoetsen met meguairs wax and polish en hij glimt als een tiet. althans zo heb ik de mijne gedaan en ik kan je zeggen dat ie wit is!

verlaagd?! uhm voor ong 7/8 cm, achter 5cm, hangt af van de belading. Ligt nu volgeladen met meuk, dus reken nu op een cm of 8.

breadfan83
18-12-2006, 12:52
voorpolijsten met commandant 4, napoetsen met meguairs wax and polish en hij glimt als een tiet. althans zo heb ik de mijne gedaan en ik kan je zeggen dat ie wit is!

verlaagd?! uhm voor ong 7/8 cm, achter 5cm, hangt af van de belading. Ligt nu volgeladen met meuk, dus reken nu op een cm of 8.

Ok, dan probeer ik dat gewoon effe. Dat spul staat hier anders maar te staan.

Ik krijg trouwens steeds meer respect voor hoe schoon jij je auto altijd had! Man wat is dat een werk met een witte... :(

FGizmoS
18-12-2006, 13:07
heeft misschien wat aandacht nodig maar voor 100 euro
teer of van die zwarte silicone gaat weg met tandpasta maar dan heb je lichte krassen lichtjes polieren is ook een mogelijkheid probeer anders eens met wat warme azijn of alcohol
verder suc6 met de wagen

Drhardstyle16v
18-12-2006, 18:36
netjes hoor zo'n witte :D
i know wit is lastig.. elke week poetsen, maar dat doen we met liefde

Berserker
18-12-2006, 18:46
Achja beter een vieze witte dan een schone die 6 kleuren heeft :D :tongue: :rolleyes:

Erik
23-12-2006, 17:16
en vandaag gespot in Sittard ;), zag er wel leuk uit. Ik reed helaas in de bedrijfsbus :D

breadfan83
23-12-2006, 19:50
en vandaag gespot in Sittard ;), zag er wel leuk uit. Ik reed helaas in de bedrijfsbus :D

Met of zonder de achterbumper? :D

rickGT
23-12-2006, 20:11
als je toch goedkoop bezig bent, gebruik diesel voor die teer weg te halen

breadfan83
23-12-2006, 21:58
als je toch goedkoop bezig bent, gebruik diesel voor die teer weg te halen

Heb al even met Commandant geprobeerd, en dat lukt best. De rest van de auto moet toch gedaan.

Erik
24-12-2006, 11:59
Met of zonder de achterbumper? :D
zag alleen maar de voorkant helaas :D

breadfan83
25-12-2006, 13:49
zag alleen maar de voorkant helaas :D

Dan heb je ook mijn kop gezien. Mijn excuses daarvoor. :D

Erik
25-12-2006, 16:12
ja en dat net voor de kerstdagen ;):D, weet ik tenminste wie je bent op eventuele meetings ;)

breadfan83
02-02-2007, 06:40
Van de week even naar de keuring geweest, en een beetje ander gelopen dan verwacht.
Ik ging er eigenlijk naartoe om een lijstje te laten maken van de dingen die mis waren, zodat ik alles met rust in een keer kon vervangen.

Kerel is bezig met controle en begint wat gun gum op de uitlaat te smeren en een lampje voor te vervangen...
Eenmaal aan de balie zeg ik: hoi, ik wil graag een afspraak maken voor een herkeuring. Die vrouw kijkt me raar aan en zegt dat ie goed is gekeurd. Had dus geen cent bij me en kon weer naar huis om geld te halen.

Maar hij heeft dus weer een jaar APK met een aanmerking voor een achterband en een van de remslangetjes vooraan was niet helemaal ok meer en moest voor het volgend jaar vervangen zijn. Dat komt binnenkort wel allemaal.

Van de week wordt ie weer eens goed gepoetst en dan zal ik nog wat foto's plaatsen.

Tom80
02-02-2007, 07:54
100 euro en in één keer door de APK? Dan mag je de hele week met een grote grijns rondrijden! Wat een mazzel...

RubenD
06-02-2007, 20:04
Weet je wat ik nu zo mooi vind aan een 92er? Die hebben dezelfde zekeringskast als een Mk3. Een VR6 blok kan dus zo met de motorkabelboom aangesloten worden! :D

vw dennis
06-02-2007, 20:59
Haha, dit is wel comisch... Maar mooi dat je weer APK heb :D

golf mkII 16v
06-02-2007, 22:00
Goed onderhoud,en niet alles op z'n beloop laten tot de keuring[dan heb je ineens alles en grote kosten]
Lukt mij ook aardig iedere keer

breadfan83
08-02-2007, 15:45
Weet je wat ik nu zo mooi vind aan een 92er? Die hebben dezelfde zekeringskast als een Mk3. Een VR6 blok kan dus zo met de motorkabelboom aangesloten worden! :D

Leuk Ruben, breng me maar weer terug bij af verdomme.
Ik was net een beetje van dat hele VR6 gebeuren afgestapt.

Iemand een blokje over? :D

breadfan83
08-02-2007, 15:47
Goed onderhoud,en niet alles op z'n beloop laten tot de keuring[dan heb je ineens alles en grote kosten]
Lukt mij ook aardig iedere keer

Voor eind maart moeten de draagarmen er onder vandaan als ik zeker ben dat die rubbers gaar zijn, en dan komt gelijk de verlaging er onder.

Als dan toch de ophanging er onder uit is zet ik gelijk de nieuwe remleiding in.

En ik moet nog even een voorruitje hebben, want ik weet niet hoe lang die het gaat houden met deze kou.

Eerst maar effe geld sprokkelen...

breadfan83
08-02-2007, 15:48
Haha, dit is wel comisch... Maar mooi dat je weer APK heb :D

Ben er wel blij mee, maar had het niet verwacht. Die draagarmrubbers moeten er alsnog onder vandaan, ook al heeft ie er niks over gezegd.
Ik wil er liever zeker van zijn dat ze ok zijn voor ik dalijk een wiel verlies ofzo. Een vangrail is voorlopig wel effe genoeg. :tongue:

breadfan83
30-06-2007, 17:41
Wordt maar weer eens tijd voor een update!

Deze week nogal veel tijd verdaan met de auto weer een beetje netjes te krijgen. Ben er redelijk tevreden over, maar nog niet helemaal.

Binnenkort zullen de nieuwe draagarm rubbers er onder komen en als ik dat doe komt gelijk de verlaging er onder. En voor styling heb ik wat leuke kleine verandering geplanned. We zien wel wat er van komt, de auto is in ieder geval al waar schoon.

:D

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02030.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC01972.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02026.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02014.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02042.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02029.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02047.jpg

golfke
30-06-2007, 21:00
nice! Voor 100 euro heb je nog geen zo'n slechte koop gedaan! Ziet er wel netjes uit! Nu nog de stickertjes eraf zwieren en een vette verlaging en er is weer een vet golfje geboren!

ArjenE
30-06-2007, 21:04
zo kun je je motor-ruimte ook schoon maken ja... :D

Jettameister
30-06-2007, 22:23
proper 100euro autotje he

breadfan83
01-07-2007, 02:22
zo kun je je motor-ruimte ook schoon maken ja... :D

Hah, was 't maar zo makkelijk. Dat schuim heeft eigenlijk geen donder gedaan, maar met de warme hogedruk spuit is het redelijk gelukt. Ik zat erna wel helemaal onder de derrie.

Zelfde geldt trouwens voor de wielkassen. Die heb ik van binnen ook weer mooi schoon en wit. Tenminste... redelijk.

't Begint te komen. :thumbup:

RubenD
01-07-2007, 02:26
Jezus, ik zie het nu pas. Hij hangt wel in de kont. Zag ik toen niet. Maar hij staat er mooi bij.

P.S. hoe zit dat met je toelatingstest!?

breadfan83
01-07-2007, 02:27
nice! Voor 100 euro heb je nog geen zo'n slechte koop gedaan! Ziet er wel netjes uit! Nu nog de stickertjes eraf zwieren en een vette verlaging en er is weer een vet golfje geboren!

Stickers gaan er inderdaad nog af. Die van de Function blijven misschien zitten, weet ik nog niet zeker.

De verlagingsveren heb ik al, en die komen er gelijk met de nieuwe draagarm rubbers onder. Hoef ik de zooi maar een keer uit te lijnen.

En denk dat er ook gelijk nieuwe bandjes op moeten. Door de versleten rubbers in de draagarmen zijn de voorbanden aan de buitenkant helemaal glad. Levensgevaarlijk bij het kleinste beetje regen. :(

Dit is het plan:

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02030remake.jpg

RubenD
01-07-2007, 02:32
De klink heeft nog een slot! Maar nette shop. Mooie bakkie zo, deze blijft dus maar wel!?

Weltrusten, nu ga ik wel plat. Straks bier drinken in Arnhem, ben helaas niet aangenomen voor stage...

breadfan83
01-07-2007, 02:33
Jezus, ik zie het nu pas. Hij hangt wel in de kont. Zag ik toen niet. Maar hij staat er mooi bij.

P.S. hoe zit dat met je toelatingstest!?

Ja, echt recht staat ze niet meer. Maar heb nog wel een goede set veren en dempers onder de andere Golf zitten, dus die komen dan hier onder.

Test heb ik nog niks van gehoord. Ik moest gewoon geduldig zijn en wachten tot ze contact met me opnemen. Denk dat ze gek worden van mijn ge-bel. :D

breadfan83
01-07-2007, 02:37
De klink heeft nog een slot! Maar nette shop. Mooie bakkie zo, deze blijft dus maar wel!?

Weltrusten, nu ga ik wel plat. Straks bier drinken in Arnhem, ben helaas niet aangenomen voor stage...

Slot blijft denk ik ook wel, is me wat handiger. Kun je tenminste een vrouw de deur open doen. ;)

De auto blijft zo lang tot ik geld heb voor een andere auto. En heb geen idee wanneer dat is... En de veranderingen aan de auto kosten me hooguit een paar euro aan verf en die rubbers. Dat wil ik er nog wel in investeren. Zoals ik al zei, het is een hele goede fijne auto, maar voor snelheid hoef je het niet te doen. Wat ik wel merk is dat dit ding totaal geen brandstof verbruikt! Denk dat ik een maand uitkom met de tank. :D

Wat was de reden nu voor de stage? Heb je nog andere opties?
Ik ben ook naar bedje toe, ben kapot! Drink ze en have fun! :thumbup:

breadfan83
01-07-2007, 02:38
proper 100euro autotje he

Jow, en in één keer door de keuring. :D
Ben er erg tevreden over, maar zoals ik al aangaf is het gewoon een snelheids duivel... en ik wel. :D

RubenD
01-07-2007, 02:39
Ik was even het overschot bier aan het uitzitten...

Ga nu ook plat, weltrusten gozer. Leg het je deze week allemaal even uit!

willemvansoeren
04-07-2007, 20:33
mooie function wat ik appart vind deze heeft geen injectie en de mijne wel.
zeer appart. wel een 5 bak ,,,,8n bak er in?????? bij die van mij wel.

breadfan83
05-07-2007, 16:50
mooie function wat ik appart vind deze heeft geen injectie en de mijne wel.
zeer appart. wel een 5 bak ,,,,8n bak er in?????? bij die van mij wel.

Geen idee wat er precies voor bak aan hangt, maar 5-bak is het in ieder geval wel. En er is inderdaad geen injectie. Zou misschien in vermogen wel wa gescheeld hebben, maar echt veel zal het nog niet worden.

Heb er een tijdje over zitten denken een G40 blok er in te hangen. Maar eigenlijk wil ik gewoon van de auto af...

willemvansoeren
07-07-2007, 09:31
Geen idee wat er precies voor bak aan hangt, maar 5-bak is het in ieder geval wel. En er is inderdaad geen injectie. Zou misschien in vermogen wel wa gescheeld hebben, maar echt veel zal het nog niet worden.

Heb er een tijdje over zitten denken een G40 blok er in te hangen. Maar eigenlijk wil ik gewoon van de auto af...
zou je dat wel doen voor 100 piek. en zo gaaf en nog met een 5 bak ook.
ik zou em schorsen of maak er een project van ik heb op het andere forum en topic lopen van een zo auto.
http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=500675&highlight=#500675

breadfan83
07-07-2007, 13:00
zou je dat wel doen voor 100 piek. en zo gaaf en nog met een 5 bak ook.
ik zou em schorsen of maak er een project van ik heb op het andere forum en topic lopen van een zo auto.
http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=500675&highlight=#500675

Mag ik je raampjes niet hebben? :D

willemvansoeren
09-07-2007, 18:06
Mag ik je raampjes niet hebben? :D
nee die doe ik niet weg :D over een jaar gaat hij de weg op.

breadfan83
09-07-2007, 18:51
nee die doe ik niet weg :D over een jaar gaat hij de weg op.

Ben benieuwd. Denk alleen niet dat ik de mijne dan nog heb.
Al moet ik zeggen dat het wel prima bevalt nu ik er veel kilometers mee moet maken op de snelweg. Eén constante snelheid lukt prima, en hij is verdomd zuinig.

En ik heb gelijk een paar vraagjes:

1.) De auto is een 1.3 van '92, en nou moet ik de draagarm rubbers vervangen. Ben er al voor bij de dealer geweest, maar per vestiging krijg ik een andere lijst met benodigde onderdelen met de daar bij horende prijs. Wie kan me wat meer vertellen?

2.) Er zijn al verschillende topics geweest over die plastic stop op de bak (zeskant stop), maar ik weet even niet meer zeker waar dat ding voor is en of het kwaad kan als die er van af is en er zooi in komt (of water...) Hij is volgens mij om de versnellingsbak-olie bij te vullen.

3.) De auto loopt stationair nogal laag, en lijkt bijna af te slaan. Kan dit ook door die stop komen? Of moet de ontsteking gewoon nieuw gesteld worden (bijvoorbeeld doordat de nieuwe eigenaar een andere rijstijl heeft (minder lui :D )).

Dank u allen feestelijk. :thumbup:

Koen is sleeping
10-07-2007, 11:46
2.) Er zijn al verschillende topics geweest over die plastic stop op de bak (zeskant stop), maar ik weet even niet meer zeker waar dat ding voor is en of het kwaad kan als die er van af is en er zooi in komt (of water...) Hij is volgens mij om de versnellingsbak-olie bij te vullen.

:screwy: Zou ik niet doen als ik jou was...

Marcski
10-07-2007, 12:40
hij zou niet de eerste zijn :D

Gertjan
10-07-2007, 16:20
Daar ben ik ook een keertje ingetrapt ;)
Dat is volgens mij het gat om je ontsteking af te stellen ofzo?
Precies weet ik het ook niet. Is iig niet om je olie bij te vullen :D

breadfan83
10-07-2007, 16:22
hij zou niet de eerste zijn :D

Daarom vraag ik 't ook. Zo ver ik weet hoef je die derrie zo goed als niet te verversen omdat hij zo dik is dat het niet veel uit maakt als ie een klein beetje vuil wordt.

Maar zou wel graag weten waar het voor is en of het wel of niet kwaad kan dat die dop er los aan bungelde.

RubenD
10-07-2007, 22:23
Die dop die in het vliegwielhuis zit ;) Dat wil je niet, je hebt een droge koppeling en niet zoals veel motorfietsen een natte platen koppeling...

Maar heb je ETKA/ETOS al? Kan je anders wel voorzien van een printscreentje.

breadfan83
10-07-2007, 22:40
Die dop die in het vliegwielhuis zit ;) Dat wil je niet, je hebt een droge koppeling en niet zoals veel motorfietsen een natte platen koppeling...

Maar heb je ETKA/ETOS al? Kan je anders wel voorzien van een printscreentje.

Ok... en wat als daar water in komt? :D

Heb ik (nog) niet, maar ga me van de week denk ik effe een kopie van marktplaats halen ofzo, is wel zo makkelijk.

Thanks in ieder geval al. :thumbup:

breadfan83
31-07-2007, 21:40
Van de week even bij de Volkswagen over de grens geweest omdat ze hier in NL op nog geen 50 km afstand van elkaar een prijsverschil van ruim €250 hadden, en elk een ander advies gaven voor de reparatie.

De Duitse heren waren zich direct eens: de veren en schokbrekers onder de Golf waren het probleem, niet de draagarm rubbers. Morgen dus even een andere set ophalen en die er van het weekend onder schroeven.

Dan krijgt ie gelijk een uitlijn-beurt, in tegenstelling tot de vorige keer dat de schokbrekers zijn vervangen bij een andere eigenaar. De bandjes stonden voor aan ruim 5cm verder naar links dan die achter. :eek:

De auto zal dan gelijk maar effe een stukje zakken. En de neus wijst dan niet meer zo omhoog alsof het een verwaande tut is.

Daarna maar eens voor nieuwe bandjes gaan kijken. Waarschijnlijk Nang Kang van de online bandenboer voor op de Sebrings.

RubenD
31-07-2007, 22:39
Mooi zo, verlagen. Hopelijk is het geslinger dan weg! Welke bandenmaat?

Gijs
31-07-2007, 22:44
Verwaande tut :D
Sebring zullen goed gaan staan :cool: Hoeveel lager ga je?
Ik zou trouwens voor 195/45/15 banden gaan :)

breadfan83
31-07-2007, 22:53
Mooi zo, verlagen. Hopelijk is het geslinger dan weg! Welke bandenmaat?

Thanks. Hoop 't ook. Dit is niet echt meer lekker rijden...
185-45 waarschijnlijk.

breadfan83
31-07-2007, 22:55
Verwaande tut :D
Sebring zullen goed gaan staan :cool: Hoeveel lager ga je?
Ik zou trouwens voor 195/45/15 banden gaan :)

De veren zijn voor 60-60, maar ze zakken misschien nog een beetje.
Komen gewoon verlagingsveren onder. Niks afgezaagd, maar ook geen dure schroefset. 't Is maar een 1.3 ;)

Ietsje smaller. Is ook wat makkelijker te vinden en wat betaalbaarder. En ook hier weer... het is maar een 1.3

Erik
31-07-2007, 22:59
185-45 kun je morgen goed bekijken ;)

breadfan83
31-07-2007, 23:05
185-45 kun je morgen goed bekijken ;)

:thumbup:

Heb die maat ook naar aanleiding van hoe ze op jouw Sebrings staan, gekozen. Niet te getrokken of te plat, gewoon netjes.

erik_jetta
01-08-2007, 13:53
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/06-30-2007/DSC02030remake.jpg[/QUOTE]

Leuke lokatie :D :D

http://img441.imageshack.us/img441/5945/cimg3699ls6.jpg

en ene kleine photoshop,

http://img262.imageshack.us/img262/2193/dsc02030remake2kopiedf6.jpg

breadfan83
01-08-2007, 18:46
Leuke lokatie :D :D

http://img441.imageshack.us/img441/5945/cimg3699ls6.jpg

Haha, super gaaf! :D

Waar kom je vandaan?
De Jetta ziet er leuk uit. Mooie kleur ook. :P

erik_jetta
01-08-2007, 18:47
Haha, kom uit geleen,
en wit is DE kleur, een vriend van me heeft ook nog een witte Golf MK1

RubenD
01-08-2007, 18:48
Erik, ziet er zo goed uit. Alleen de chrome randjes op de achterbumpert vergeten.

breadfan83
01-08-2007, 18:53
Erik, ziet er zo goed uit. Alleen de chrome randjes op de achterbumpert vergeten.

Witte randjes. ;)

breadfan83
17-08-2007, 17:47
Hoe krijg ik RONDE bouten, RONDE moeren, RONDE kruiskop schroeven en RONDE imbussen los? :mad: :mad: :mad:

Gijs
17-08-2007, 18:02
Met een ronde steeksleutel, ronde doppenset, ronde kruiskop schroevendraaien en een ronde imbus sleutel?

breadfan83
17-08-2007, 18:06
Met een ronde steeksleutel, ronde doppenset, ronde kruiskop schroevendraaien en een ronde imbus sleutel?

:drill: :stick: :spank: :nuts: :brad:

golf mkII 16v
17-08-2007, 18:13
Zal hakken en slijpen worden
Moerensplijter of hakbijtel

breadfan83
17-08-2007, 18:22
Zal hakken en slijpen worden
Moerensplijter of hakbijtel

't Gaat met name om de ronde imbussen van de schokbrekers. Ik moet de bout los draaien maar de imbus moet blijven zitten. Kan dus ook niks gaan doorflexen zonder dat me de boel om de oren vliegt en ik kom er met geen mogelijkheid op een andere manier bij.

De rest van de bouten en moeren is er ook al niet veel beter aan toe, en er zijn hier en daar niet echt de juiste onderdelen gebruikt... :screwy:

Meeste heb ik wel nog liggen, dus dat is het probleem niet, maar moet het spul wel eerst los komen. :(

Lieuwe
17-08-2007, 18:22
Met een goeie griptang krijg je ook nog wel veel los.

Dan bedoel ik dus geen Gamma kwaliteit oid, maar gedore/facom etc

Split52
17-08-2007, 18:44
Is het heel erg rond? overmaats imbusje erin rammen wil soms nog wel eens lukken.
Anders een sneetje maken in je imbus zodat je hem met een schroevendraaier kunt blokkeren... Je hebt ze al van de auto dus? Je zou bijv. ook de veerschotel kunnen doorslijpen als laatste redmiddel... moet je wel een reserve hebben dus.

breadfan83
17-08-2007, 19:25
Met een goeie griptang krijg je ook nog wel veel los.

Dan bedoel ik dus geen Gamma kwaliteit oid, maar gedore/facom etc

Daarmee kom ik bij de meeste dingen niet bij. In ieder geval niet bij de imbus die aan het eind van de zuigerstang van de schokbreker zit...

Kan wel eens proberen die tang op de zuiger zelf te zetten. Hmmm.

breadfan83
17-08-2007, 19:27
Is het heel erg rond? overmaats imbusje erin rammen wil soms nog wel eens lukken.
Anders een sneetje maken in je imbus zodat je hem met een schroevendraaier kunt blokkeren... Je hebt ze al van de auto dus? Je zou bijv. ook de veerschotel kunnen doorslijpen als laatste redmiddel... moet je wel een reserve hebben dus.

Nee, de oude schokbrekers zitten er nog op, en komen voor geen meter los. Alle schroefdraden zitten vol met zand en zooi, en de imbussen ed. zijn helemaal rond. Helemaal als in helemaal. ;)

Split52
17-08-2007, 19:30
Nee, de oude schokbrekers zitten er nog op, en komen voor geen meter los. Alle schroefdraden zitten vol met zand en zooi, en de imbussen ed. zijn helemaal rond. Helemaal als in helemaal. ;)

dan ontkom je denk ik niet aan een slijptol te zetten op de schotel of je moet de beschikking hebben over een luchtsleutel..misschien dat je het daarmee nog los krijgt.

RubenD
17-08-2007, 19:34
De bout bovenop inboren en deze daarna met een beitel laten knappen. Zo heb ik dat wel eens gedaan. Griptang erop kan ook. Maar dan kom je zo moeilijk bij die bovenste bout als je de onderste ook vast moet houden ;)

Maar die bovenste kun je ook rustig helemaal los slijpen. Daaronder zit pas je toplager met nog een bout...

breadfan83
18-08-2007, 01:16
De bout bovenop inboren en deze daarna met een beitel laten knappen. Zo heb ik dat wel eens gedaan. Griptang erop kan ook. Maar dan kom je zo moeilijk bij die bovenste bout als je de onderste ook vast moet houden ;)

Maar die bovenste kun je ook rustig helemaal los slijpen. Daaronder zit pas je toplager met nog een bout...

Zou 't niet makkelijker zijn de imbus (dus de bovenkant van de zuiger van de schokbreker) uit te boren? Die schokbrekers donder ik naderhand toch bij het oud ijzer...

golf mkII 16v
18-08-2007, 07:00
Luchtsleutel er op en dan die grote ronde plaat vasthouden met een sokketang[moet de auto wel op de grond staan]
En de bouten waar de fusse mee vast zit aan de veerpoot wil ook nog wel eens nr18 zijn

breadfan83
18-08-2007, 11:08
Net bij de KwikFit in Sittard geweest en aan een van de heren monteurs gevraagd of ie "effe" kon proberen met de luchtsleutel de moertjes los te draaien. De hele schroefdraad is nou aan gort, maar de moertjes zijn los. :thumbup:

Danku heren KwikFit.
En bedankt voor de tips hier. Nu even wachten op m'n pa. Die heeft m'n krik meegenomen in z'n auto.

breadfan83
18-08-2007, 20:00
Van dit :( :

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/18-08-2008%20Lowered/DSC02388.jpg

Naar dit :D :

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/18-08-2008%20Lowered/DSC02416.jpg

Is nog niet helemaal klaar en moet nog uitgelijnd, maar het staan in ieder geval al een stuk beter. :thumbup:

knarfmk1
18-08-2007, 20:11
die wielen (en uiteraard de verlagin) staan m goed! nu nog even met de bumperzwart in de weer

breadfan83
18-08-2007, 20:36
die wielen (en uiteraard de verlagin) staan m goed! nu nog even met de bumperzwart in de weer

Thanks.

Velgen zijn maar voor tijdelijk. Volgende week komen de nieuwe banden op de Sebrings. Die zijn iets smaller en wat platter dan deze. Dit loopt nog ietsje aan...

Cosmetische dingen komen na volgende week.

Split52
19-08-2007, 11:10
Staat hem heel goed! Mooi dat het al met al meeviel!

breadfan83
19-08-2007, 12:33
Staat hem heel goed! Mooi dat het al met al meeviel!

Bedankt.
De montage van je schroefset was makkelijk, maar de demonage van de vastgeroeste meuk die er onder zat was een hel. Komende week gaat alles er weer onder vandaan als de nieuwe bouten en moeren ed. binnen zijn zodat ik alles gelijk fatsoenlijk in elkaar kan zetten. :thumbup:

Gijs
19-08-2007, 12:41
Ik vind deze velgen best cool staan. Zie je niet veel :)
Nu nog even de roest op je deur wegwerken ;)

breadfan83
19-08-2007, 12:43
Ik vind deze velgen best cool staan. Zie je niet veel :)
Nu nog even de roest op je deur wegwerken ;)

Was ik al mee bezig geweest. Aan de andere kant issie weg, en achteraan, maar moet voor het nette nog even wat aandacht hebben. Hij roest nou in ieder geval niet meer verder. :)

Erik
19-08-2007, 12:47
Sooo Chris, je hebt niet stil gezeten!
Vind deze velgen niet eens zo gek staan (misschien wat andere banden erom?)
Ben eens benieuwd hoe het wordt met de sebrings, je zult dan zeker nog een heel eind omlaag kunnen :cool:

breadfan83
19-08-2007, 14:15
Sooo Chris, je hebt niet stil gezeten!
Vind deze velgen niet eens zo gek staan (misschien wat andere banden erom?)
Ben eens benieuwd hoe het wordt met de sebrings, je zult dan zeker nog een heel eind omlaag kunnen :cool:

Was er ook al over aan't denken om de banden op deze velgen te leggen. Ze zijn iets aparter... moet ik nog maar effe zien wat ik doe.

Dalijk nog even de bogen bijsnijden en de kassen wat omrollen. Eén groot voordeel aan de 1300cc-tjes: de carterpan is zowat het hoogste punt van de hele auto, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik die kapot rij als ik hem nog meer verlaag. :D

Erik
19-08-2007, 19:22
Er zijn andere dingen waar je je meer zorgen om moet maken als je verlaagt :tongue:
Heb geen last van carterpan maar draagarmen en assen zijn een groter probleem :lick:

breadfan83
19-08-2007, 19:29
Er zijn andere dingen waar je je meer zorgen om moet maken als je verlaagt :tongue:
Heb geen last van carterpan maar draagarmen en assen zijn een groter probleem :lick:

Laat me nou ook effe een voordeel zien in die trage motor. :tongue:

breadfan83
22-08-2007, 23:30
Nog effe wat foto's geschoten.
Moet wel effe nodig gewassen worden...

http://img521.imageshack.us/img521/8076/s7300294hh1.jpg

http://img512.imageshack.us/img512/433/s7300328aj9.jpg

http://img512.imageshack.us/img512/1427/s7300338fx0.jpg

Ben aan 't twijfelen... of deze velgen met de platte bandjes of Sebrings...

Of 14" MSW's, maar dan moet ik weer nieuwe banden kopen, en komt ie denk ik wel erg laag.

Mister Cool
22-08-2007, 23:47
Hartstikke leuke auto zo man! Alleen nu het kunststof ff mooi zwart maken ;)

breadfan83
22-08-2007, 23:53
Hartstikke leuke auto zo man! Alleen nu het kunststof ff mooi zwart maken ;)

Komen bumpers met rode biezen op. ;)

Gertjan
23-08-2007, 00:40
Zit hier nou een schroefset onder?
Ik vind dat je deze velgen moet houden trouwens :D :thumbup:

breadfan83
23-08-2007, 00:47
Zit hier nou een schroefset onder?
Ik vind dat je deze velgen moet houden trouwens :D :thumbup:

Yes, met nog genoeg draad over.
Heb de set achteraan voor nu even wat hoger moeten zetten omdat ik een set velgen met banden moest vervoeren over een best lang stuk, en de banden die er nu op zitten niet echt plat zijn. Maar heb nog genoeg schroefdraad voor en achter over om nog wat te zakken.

Komt deze week wel in orde. ;)

Denk dat ik ook deze velgen er onder laat. Sebrings zie je de laatste tijd steeds meer...

erik_jetta
23-08-2007, 07:24
Hee, ik zou deze velgen er ook op laten, platter bandje erop en omlaag schroeven!

Zijn dit de oude velgen van ron geweest? met de zwarte passat?

Zweiter
23-08-2007, 08:07
netjes chris, doet me denken aan mn eigen witte. ff die sticker er af peuteren joh! super, go on!

Jazzblue
23-08-2007, 09:26
Mooie Golf geworden!

Edition-Blue
23-08-2007, 09:28
Mooie golf soow, ik had voor sebrings gegaan.
Staat altijd goed !!

breadfan83
23-08-2007, 10:50
Hee, ik zou deze velgen er ook op laten, platter bandje erop en omlaag schroeven!

Zijn dit de oude velgen van ron geweest? met de zwarte passat?

Hij had wel een zwarte Passat, en een rode Jetta. Weet alleen zo gauw zijn naam effe niet meer. Hij woont in Geleen. Hele goeie gast.

breadfan83
23-08-2007, 10:52
netjes chris, doet me denken aan mn eigen witte. ff die sticker er af peuteren joh! super, go on!

Heb al een deel van de stickers er af, maar heb nooit zo'n zin in dat piel-werk. Denk dat die van de Function er wel op blijven.

Jouw Golfje heb ik altijd netjes gevonden, dus zou niet erg zijn als ie daar een beetje mee wordt vergeleken. ;)

Heb je nog geen zin weer een Golf 2 te gaan rijden? :D

RubenD
23-08-2007, 12:43
Ik zeg ook: ditch the Sebrings! Die zie je inderdaad al veel meer als een half jaartje terug. Het zijn wel mooie wielen, daar niet van. Maar ik zou lekker deze er onder houden!

Gertjan
24-08-2007, 01:32
Yes, met nog genoeg draad over.
Heb de set achteraan voor nu even wat hoger moeten zetten omdat ik een set velgen met banden moest vervoeren over een best lang stuk, en de banden die er nu op zitten niet echt plat zijn. Maar heb nog genoeg schroefdraad voor en achter over om nog wat te zakken.

Komt deze week wel in orde. ;)

Denk dat ik ook deze velgen er onder laat. Sebrings zie je de laatste tijd steeds meer...
Zoals ie er nou bij staat, vind ik het eerlijk gezegd de mooiste hoogte (of laagte :tongue: )
Dit zet mij wel aan het denken om ook maar eens een schroefsetje te kopen om mijn Golf wat lager te zetten.

breadfan83
24-08-2007, 18:26
Zoals ie er nou bij staat, vind ik het eerlijk gezegd de mooiste hoogte (of laagte :tongue: )
Dit zet mij wel aan het denken om ook maar eens een schroefsetje te kopen om mijn Golf wat lager te zetten.

Mijn excuses dan... hij is vandaag nog een heel stuk gezakt namelijk. :D

Heb de platte bandjes d'r nu onder, dus het spul kon nog wat verder omlaag. Vooraan nog 4 cm en achteraan issie nog 3 cm verder gezakt (op de schroefdraad, plus het deel dat ie zakt door de plattere velgjes).

Morgen EINDELIJK uitlijnen. Hadden ze vandaag even geen tijd meer voor, en hij moest toch eerst effe omlaag van te voren.

Foto's komen morgen misschien, ben kapot.

erik_jetta
25-08-2007, 00:18
Foto's komen morgen misschien, ben kapot.

misschien?? dat ben je verplicht!! binnekort photoshoot?
White VS White
Low VS Low
Slow VS Slow

wat een overeenkomsten :cool:

breadfan83
25-08-2007, 00:39
misschien?? dat ben je verplicht!! binnekort photoshoot?
White VS White
Low VS Low
Slow VS Slow

wat een overeenkomsten :cool:

Kom maar eens langs, mij prima. :D
Ben na volgende week wel alleen nog in de weekenden hier.

Hoe gaat 't met de Jetta?

erik_jetta
25-08-2007, 07:43
Kom maar eens langs, mij prima. :D
Ben na volgende week wel alleen nog in de weekenden hier.

Hoe gaat 't met de Jetta?

ik pb je binnerkort wel ff, en de jetta, tja ruit kapot en spiegel kapot...het lijkt net een rat jetta....

breadfan83
25-08-2007, 19:45
ik pb je binnerkort wel ff, en de jetta, tja ruit kapot en spiegel kapot...het lijkt net een rat jetta....

Ja, had het gelezen.
Maffe wegwerkers. :screwy:

Vandaag nog effe de auto gewassen. Ding zat van buiten helemaal vol met smeervlekken door het gesleutel de laatste paar dagen, en van binnen was ie vol met rotzooi doordat ik van de week alle velgen die ik hier heb even van banden heb laten ontdoen.

Tijd voor wat nieuwe plaatjes op de nieuwe rijhoogte dus, en met de nieuwe bandjes.
Auto is alleen nog niet uitgelijnd omdat de twee bandenboeren / werkplaatsen waar ik vandaag ben geweest een auto met die hoogte niet aankonden... Morgen dus on-uitgelijnd naar Friezenland...

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/25-08-2007%20Day%20before%20Dinxperlo/S7300488.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/25-08-2007%20Day%20before%20Dinxperlo/S7300487.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/25-08-2007%20Day%20before%20Dinxperlo/S7300481.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/25-08-2007%20Day%20before%20Dinxperlo/S7300505.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/25-08-2007%20Day%20before%20Dinxperlo/S7300509.jpg

erik_jetta
25-08-2007, 19:48
Ziet er goed uit!!!!

maarre waar ga je hem nu uitlijnen? ik moet het ook nog doen, en mijne ligt nog iets lager dan joune...laat me dan mer ff weten waar je het laat doen!

TIP:(edit)
Thijsen in geleen of anders jamrozik in beek, 55 euro volgens mij

breadfan83
25-08-2007, 19:55
Ziet er goed uit!!!!

maarre waar ga je hem nu uitlijnen? ik moet het ook nog doen, en mijne ligt nog iets lager dan joune...laat me dan mer ff weten waar je het laat doen!

TIP:(edit)
Thijsen in geleen of anders jamrozik in beek, 55 euro volgens mij

Tip die ik van Erik kreeg was Kicken hier in Zitterd. Weet zo even niet wat het kost, maar die kregen zijn Golfje ook uitgelijnd, en die ligt nog ietsje lager dan de mijne.

Erik
25-08-2007, 22:34
Morgen dus on-uitgelijnd naar Friezenland...Dinxperlo ligt net even ergens anders Chris ;) :tongue:
Mooie lokatie ook waar je je foto's hebt geschoten :D

Heb die van mij idd uitgelijnd bij Kicken. Voor mij was het gratis maar ze vragen zich 40€ ervoor meen ik. :)

breadfan83
26-08-2007, 06:30
Dinxperlo ligt net even ergens anders Chris ;) :tongue:
Mooie lokatie ook waar je je foto's hebt geschoten :D

Heb die van mij idd uitgelijnd bij Kicken. Voor mij was het gratis maar ze vragen zich 40€ ervoor meen ik. :)

Verrek, da's tukkerland, niet Friezenland. :D
Gaat voor mij toch niet door vandaag, maar dat weet je al. :(

Morgen maar even bij Kicken langs dan. Is geen geld en 't is echt nodig...

En denk d'r aan he... ik was als eerste op die lokatie, alleen paar meter verderop. :tongue:

Split52
26-08-2007, 07:04
Hij staat er erg goed bij zo, zeer goede keus om deze vlegen te laten zitten, niet iedereen die zo rond rijdt. Moai wurk Durk! (Da's wel Fries ;))

breadfan83
26-08-2007, 11:05
Hij staat er erg goed bij zo, zeer goede keus om deze vlegen te laten zitten, niet iedereen die zo rond rijdt. Moai wurk Durk! (Da's wel Fries ;))

Thanks.
Vannacht dus naar Dortmund geweest met het nieuwe onderstelletje. Die Deutsche Autobahn is een RAMP! Man wat een hobbels en kuilen. Maar nergens aangelopen of tegen het asfalt geklapt. En zelfs ik met mijn reuma heb nog geen last van m'n rug.

M'n ouders vragen me alleen elke dag waarom ik niet gewoon een cm of 5 omhoog ga als dat toch zo gemakkelijk gaat. :screwy: :D

Dexter
26-08-2007, 12:20
Mooi bakkie zo.

Wit blijft toch altijd apart, heerlijk om te zien!

RubenD
26-08-2007, 16:51
Dortmund, een mooie stad! Daar laat ik altijd mijn Ebay.de pakketjes bezorgen :D

Als ik dit zo zie wil ik toch eigenlijk wel een schroefset en getrokken bandjes op de mijne!

Zoals ik al had gezegt: Lekkere velgen zo! Maar daar drinken we binnenkort wel een biertje op ;)

Sorry, Stöppelheane deze week :D

breadfan83
26-08-2007, 16:59
Dortmund, een mooie stad! Daar laat ik altijd mijn Ebay.de pakketjes bezorgen :D

Als ik dit zo zie wil ik toch eigenlijk wel een schroefset en getrokken bandjes op de mijne!

Zoals ik al had gezegt: Lekkere velgen zo! Maar daar drinken we binnenkort wel een biertje op ;)

Sorry, Stöppelheane deze week :D

Ze zijn gelukkig niet zo heel erg getrokken, maar meer dan ik had verwacht. Vind het zelf ook wel leuk uitzien.

Heb niet veel van Dortmund gezien, alleen pompstation Lichtendorf Nord. :D De weg erheen is wel echt vreselijk. Ik ben nog steeds duizelig van het gestuiter, en dat meen ik serieus. Zo laag met een schroefset op die wegen daar is vreselijk. Hier in Nederland heb ik helemaal nergens last van.

Zou eigenlijk komende week al in Arnhem moeten zijn voor de intro-week, maar die ga ik niet meer redden ben ik bang. Wel jammer, want lijkt me een leuk weekje. De week er op ben ik er wel, en ben altijd in voor een pilsje... of twee... of drie... :D

En Stoppel-wie? Is dat dat ding waar je komende week heen zou gaan? Met die moeziek?

breadfan83
26-08-2007, 17:26
En nog een update... ik ga op de elektrische stoel vanaf komende week. :D

Gijs
26-08-2007, 17:58
En nog een update... ik ga op de elektrische stoel vanaf komende week. :D
Shocking! :eek: (GTA2 ;))
Erg aparte velgen, ziet er goed uit. En wie laag wil zijn moet pijn lijden :D

Zijn dat geen Wolfrace velgen? Of pis ik dan heel erg langs het potje?

RubenD
26-08-2007, 18:14
Nee, dat met die moeziek is al een tijdje terug. Stöppelheane is ut dorpsfeest (duurt een hele week, band's, kermis, bier....

Tijdens de introweek worden projectgroepen gemaakt. Ik zou er wel heen gaan als het ff kan (gaat niet echt meer lukken denk ik maargoed). Anders zit je straks in "die" groep.

Jazzblue
26-08-2007, 18:45
Ziet er echt heel dik uit, vind deze velgen persoonlijk heel erg mooi staan!

breadfan83
26-08-2007, 21:10
Shocking! :eek: (GTA2 ;))
Erg aparte velgen, ziet er goed uit. En wie laag wil zijn moet pijn lijden :D

Zijn dat geen Wolfrace velgen? Of pis ik dan heel erg langs het potje?

Klopt, pijn geleden heb ik net al toen ik de parkeerplaats van de trainingshal wilde verlaten. Het ding blijft overal mee hangen, hoe recht / schuin / traag ik er ook vanaf ging. Nouja, we zijn weer veilig thuis... deze keer. :D

De velgen zijn van Fondmetal. Dit is de 15" versie, en is (dacht ik) 7J. Er is ook nog een 14" versie in 6J van gemaakt (staat één van op ebay als ik me niet vergis).

breadfan83
26-08-2007, 21:13
Tijdens de introweek worden projectgroepen gemaakt. Ik zou er wel heen gaan als het ff kan (gaat niet echt meer lukken denk ik maargoed). Anders zit je straks in "die" groep.

Misschien dat 't me nog gaat lukken even langs te komen, maar reken d'r eigenlijk niet op.

En ik ben vaak nogal druk, dus ze kennen me gauw genoeg. :D

breadfan83
26-08-2007, 21:15
Ziet er echt heel dik uit, vind deze velgen persoonlijk heel erg mooi staan!

Thanks.
Ook de anderen natuurlijk. :)

Mister Cool
26-08-2007, 22:09
Mooi gebakje man :thumbup: . Vind je wielen ook erg leuk :)

breadfan83
26-08-2007, 22:13
Mooi gebakje man :thumbup: . Vind je wielen ook erg leuk :)

Thanks, ruilen? :D :tongue:

Mister Cool
26-08-2007, 22:20
Thanks, ruilen? :D :tongue:

Alles is te koop en te ruil, dan moet je gewoon een goed bod pm-en :D ;)

breadfan83
26-08-2007, 22:39
Alles is te koop en te ruil, dan moet je gewoon een goed bod pm-en :D ;)

Ik mag geen nieuwe velgen meer aanschaffen. :(

Erik
27-08-2007, 16:59
Niet zo aanstellen over die wegen Chris. Daar heb je zelf voor gekozen.
Volgend jaar ook mee naar Oostenrijk ? ;)

Pedaalemmer
27-08-2007, 17:25
Leuke golfje geworden!

breadfan83
27-08-2007, 17:40
Niet zo aanstellen over die wegen Chris. Daar heb je zelf voor gekozen.
Volgend jaar ook mee naar Oostenrijk ? ;)

We'll see, eerst maar eens kijken of ik het tot in een andere provincie haal. :D

Heb zojuist de dikke lip er nog even onder gezet. Volgens mij komt ie nou nog dichter bij de grond dan de jouwe. :D

@Trapkliko: Thanks. Ben d'r ook wel tevreden mee. :)

vwleusden
27-08-2007, 22:52
Dat heet plastic laag ;) Ziet er tof uit. Met weinig spul maak je een Golf 2 leuk :)

erik_jetta
27-08-2007, 22:53
Dat heet plastic laag ;) Ziet er tof uit. Met weinig spul maak je een Golf 2 leuk :)

plastic laag ...hmmm kan beter draagarm laag liggen :cool:

breadfan83
28-08-2007, 00:11
plastic laag ...hmmm kan beter draagarm laag liggen :cool:

Die zit 1 cm boven het plastic laag... :D

breadfan83
29-08-2007, 17:08
Toen ik de Golf kocht zag ik dat nog maar één van de twee lampjes in het dash werkte, maar omdat er andere dingen waren die voorrang hadden ben ik niet echt aan toe gekomen dat te vervangen.

Toen laatst het tweede lampje het ook begaf was het toch wel nodig de boel even na te kijken omdat ik 's nachts helemaal niet meer kon zien of ik nog benzine had en hoe hard ik reed.

De rest van de tellerbak werkte wel nog prima. De teller en klok deden het, en alle lampjes voor oliedruk en knipperlicht ed. werkten zoals ze horen. Mijn eerste oplossing was dus de lampjes te vervangen, vooral omdat ze één voor één stuk zijn gegaan. Heb ze dus vervangen, en nog geen licht. Voor de zekerheid nog maar een setje geprobeerd, maar nog steeds: donker.

Andere oplossing het vervange van de lichtschakelaar. Ook die heb ik door twee exemplaren vervangen. Weer deden alle functies van de tellerbak het, alleen de lichtjes niet.

Heb nu net dus de derde en laatste oplossing die ik kon bedenken (op het vervangen van de kabelboom na) geprobeerd: de tellerbak vervangen. Ook hierbij weer met hetzelfde resultaat: wel functies, geen licht.

Kan iemand me vertellen wat ik nu nog kan nakijken? Heb er eigenlijk vrij weinig zin in de kabelboom te vervangen om even te proberen of dat het probleem misschien is.

Zekeringen heb ik uiteraard al nagekeken.

servibruls
29-08-2007, 17:25
je kan het licht toch harder en zachter laten schijnen? met zown ''rolletje'' :D :D :D

breadfan83
29-08-2007, 18:12
je kan het licht toch harder en zachter laten schijnen? met zown ''rolletje'' :D :D :D

Dit is niet m'n eerste Golfje hè.
't Schijnt helemaal niet... :rolleyes:

erik_jetta
29-08-2007, 21:38
ree jij toenet(rond half 11) door munstergeleen???

want zag een lage witte golf 2 met velgen die op die van jou leken, maarja da zie je nie zo goed als ie rijdt :tongue:

servibruls
30-08-2007, 08:52

Dit heb ik dus niet getypt :screwy: ben s'avonds na 9 uur pas thuis gekomen
Vraag me af wie er op mijn account kan zitten :confused:

Maar heb wel een vermoeden maarja wie ben ik...

breadfan83
30-08-2007, 22:00
ree jij toenet(rond half 11) door munstergeleen???

want zag een lage witte golf 2 met velgen die op die van jou leken, maarja da zie je nie zo goed als ie rijdt :tongue:

Zou best kunnen, m'n vriendin woont daar. :thumbup:

erik_jetta
30-08-2007, 22:02
Zou best kunnen, m'n vriendin woont daar. :thumbup:

haha ook al?? jij kwam net munstergeleen in gereden, en ik uit, ik had gele lampen :cool:

breadfan83
30-08-2007, 22:05
haha ook al?? jij kwam net munstergeleen in gereden, en ik uit, ik had gele lampen :cool:

Zouden alle goede vrouwen dan uit Munstergeleen komen?

't Zal toch zeker niet dezelfde zijn he... :rolleyes: :D

erik_jetta
30-08-2007, 22:08
Zouden alle goede vrouwen dan uit Munstergeleen komen?

't Zal toch zeker niet dezelfde zijn he... :rolleyes: :D

Ik hoop niet dat het dezelfde is, en als hetdezelfde is dan vind ze ons niet leuk maar onze witte VW'ens

breadfan83
30-08-2007, 22:31
Ik hoop niet dat het dezelfde is, en als hetdezelfde is dan vind ze ons niet leuk maar onze witte VW'ens

Ze geeft niks om auto's... :(

Maar wel om mij, dus 't is al ok... voor nu. :tongue:

Ik bedoel... mannenforum... cilinderkop, verbranding, rubber oproken, benzinegeur! :cool:

breadfan83
30-08-2007, 22:37
Owja...

http://images.kenwood.eu/files/products/product_id_648/category_8/KDC-W311A_AY.jpg

http://intoauto.ru/images/images/p1/MTXTHS502-1big.jpg

That's it. :D

breadfan83
31-08-2007, 02:10

Ben er van de week geweest, en ze hebben de auto uitgelijnd met uitzondering van de linker spoorstang. Die was zo vast, net als alle andere bouten en moeren aan deze auto, dat ie de zaak met geen mogelijkheid los kreeg. Advies was om even de zooi gangbaar te laten maken door het warm te laten stoken bij de garage en dan terug te komen. Heb er een tegoedbon voor gehad, dus ga ook wel komende week even langs.

Totale prijs was €50 excl. fooi voor de monteur die erg zijn best gedaan heeft om de vastzittende zooi in orde te krijgen.

Heb de dag van het uilijnen nog even de bouten en moeren waarmee de schokbrekers aan de fusees voren en aan de as achteren vast zitten vervangen door nieuwe exemplaren van de dealer. Mag ook wat kosten zeg, paar schroefjes... :screwy:

Vóór het uitlijnen de schroefset nog wat verder omlaag gedraaid. Heb nu voren nog anderhalve, en achter een halve centimeter over. En van de VAG-sloop nog een 16v lip gehaald met openingen voor de koelkanaaltjes van de remmen. Kanaaltjes zelf zoek ik nog, dus wie ze heeft liggen laat het me maar even horen.

Verder dus gisteren de radio / cd en compo setje opgehaald, en van 't weekend nog even naar Roermond rijden voor zwart-witte achterlichten. Als het een beetje uitziet komen die er in, anders gaan de huidige er weer terug in.

En vanaf dag één vielen de knoppen al uit het dash, dus maar gelijk de gebarsten knoppen-houder-plaat-dinges vervangen door een goede, en alles zit weer vast. En toen toch alles al uit mekaar lag de kappen achterin naast de achterbank geïnstalleerd. Wat een klote-werkje als je auto grijs kenteken geweest is... De metalen pinnen waar de achterbank in grendeld zitten niet helemaal op de juiste plek terug gelast, dus de kappen moeten bijgewerkt worden. Als iemand zich geroepen voelt de pinnen op de plek te komen lassen: het bier staat koud!

Ben van plan volgende week onder andere de hemel nieuw te bekleden op aanraden van Peter139, ben er alleen nog niet uit welke kleur en ja of nee een patroon... :confused: En gelijk ook nog even een Votex console installeren, heb er alwéér eentje van de sloop gehaald. :D

Verder moeten de Recaro's nog opgehaald worden en één van de stoelen moet een nieuw frame krijgen. Het zijn overigens G60 Recaro's, helemaal elektrish. :D

En als dit alles klaar is vinden we wel weer wat. Moet onder andere de bougies nog vervangen en de verdeelkap gelijk mee wisselen voor een nieuwe.

Pluspuntje: bij he nakijken van de bougies moest de luchtfilterbak er even af, en vond de carb er wel erg raar uitzien. Het is dus geen carb, maar een monopoint inj. Vandaar dus zo zuinig. :)

RubenD
31-08-2007, 11:55
Kom maar langs, neem het lasapparaat niet mee naar Arnhem ;)

Ik heb binnenkort 2 Recaro Golf 2 stoelframes. In hoogte verstelbaar, gewoon de originele dus!

Erik
31-08-2007, 17:00
Das nogal een prijsje chris :woowoo:
Ik had precies hetzelfde probleem met het vastzitten van de spoorstang. Maar met een beetje handigheid heb je die binnen 30 minuten weer gangbaar.
Zag je laatst nog rijden van een afstand maar leek net of je zwarte naafdeksels hebt, klopt dat?
En je zou eens wat nieuwe foto's kunnen plaatsen met de lip :tongue: ;)

breadfan83
01-09-2007, 18:57
Das nogal een prijsje chris :woowoo:
Ik had precies hetzelfde probleem met het vastzitten van de spoorstang. Maar met een beetje handigheid heb je die binnen 30 minuten weer gangbaar.
Zag je laatst nog rijden van een afstand maar leek net of je zwarte naafdeksels hebt, klopt dat?
En je zou eens wat nieuwe foto's kunnen plaatsen met de lip :tongue: ;)

Heb de deksels er nu af. Ze lijken niet helemaal te passen zoals het moet, en ik heb ze er maar zelf afgehaald voor ze er vanaf vallen.

Foto's komen na 't weekend ergens.

@Ruben: thanks, komt helemaal in orde. :thumbup:

breadfan83
03-09-2007, 19:22
Op weg naar huis maar even snel een feuteu gemaakt van de Golf met de dikke lip. Niet meer echt veel speling zo. :D

http://img441.imageshack.us/img441/3225/dsc02494xd1.jpg

Staat niet in een put ofzo. :P

erik_jetta
03-09-2007, 22:27
misschien dat ik toch maar weer die lip erop ga doen, ofja een nieuwe koop, omdat mijne immitatie was, en niet mee gaf :tongue:

breadfan83
09-09-2007, 14:13
Van de week nog even bij Alberto langs geweest voor onder andere een nieuw setje bumpers met rode bies. De oude bumpers met chromen bies werden nogal grijs, en ik vond het chroom niet zo mooi bij de witte auto passen.
Alberto, bedankt voor 't vasthouden en de koffie en gebak. :D

Hier nog even wat foto's met de nieuwe bumpertjes.

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02589.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02607.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02608.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02613.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02634.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02636.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02642.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02646.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02650.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02648.jpg

En tsja... hij's laag... :D

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02627.jpg

Onderweg naar huis gisteren nog een originele witte Golf gezien, en moest er toch effe naast gaan staan. :D

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02581.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02579.jpg

Erik
09-09-2007, 16:21
Kijk dat verschil :D
Erg netjes Chris, bumpers zijn een hele verbetering zo. Zou toch ook nog eens proberen het rode randje in de deurstrips te zetten. Denk dat je dan een beter geheel over de auto krijgt.
En eventueel dat grilletje ook erbij ;)

Jazzblue
09-09-2007, 17:16
Stoere foto's, Golfje is echt heel mooi geworden!

breadfan83
09-09-2007, 17:41
Kijk dat verschil :D
Erg netjes Chris, bumpers zijn een hele verbetering zo. Zou toch ook nog eens proberen het rode randje in de deurstrips te zetten. Denk dat je dan een beter geheel over de auto krijgt.
En eventueel dat grilletje ook erbij ;)

Wil komende week effe een rood randje om de gril gaan kliederen. Eens kijken of ik het niet al te veel verpruts.
En als iemand nog van die rode stripjes heeft liggen hoor ik het graag, maar ik ga d'r voorlopig nog niet naar op zoek.

En idd, hij is ietsje lager dan de originele he. :D

breadfan83
09-09-2007, 17:42
Stoere foto's, Golfje is echt heel mooi geworden!

Danku danku. :)

erik_jetta
09-09-2007, 17:42
Ziet er echt een stuk beter uit!!

Gertjan
09-09-2007, 18:09
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/09-09-2007%20Fotoshootjes/DSC02579.jpg

Hele gave foto :D
Auto ziet er ook erg netjes en leuk uit :thumbup:

RubenD
09-09-2007, 20:04
Chris, die rode strips. Heb je toen wel gezien. Die gaan er bij mij af.

Deze bedoel ik dus:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/7/GolfParebool.17.small_original.jpg

Mister Cool
09-09-2007, 22:38
Zo die bumpers staan wel netjes hoor! Erg leuk golfje geworden zo! Ben alleen niet zo'n gti-lip-fan... Mooi scrabblewoord :D

Vains
09-09-2007, 23:00
Die bumpers zijn een hele verbetering. En hij ligt goed laag :rolleyes:

breadfan83
10-09-2007, 00:18
Zo die bumpers staan wel netjes hoor! Erg leuk golfje geworden zo! Ben alleen niet zo'n gti-lip-fan... Mooi scrabblewoord :D

Heb nog wel een dikke 8-klepper lip met die gaten gesloten (gesloten zijn het eigenlijk ook geen gaten meer he, of wel? :D ) en een hele zooi aan dunne lippen. Maar de dikke zoals ie d'r nu op zit heeft bij mij voorkeur. Denk alleen niet dat ie d'r met dit tempo nog lang onder blijft zitten. :D

Bumpers ben ik zelf ook heel blij mee. :)

En ik ben een Breadfan. :cool:

breadfan83
10-09-2007, 00:19
Chris, die rode strips. Heb je toen wel gezien. Die gaan er bij mij af.

Doe mij die maar. :D

breadfan83
10-09-2007, 00:20
Hele gave foto :D
Auto ziet er ook erg netjes en leuk uit :thumbup:

Thanks.
Die ander lijkt wel een country zo... lijkt een beetje op de mijne tot voor kort. :tongue:

breadfan83
10-09-2007, 00:21
Die bumpers zijn een hele verbetering. En hij ligt goed laag :rolleyes:

Ik heb je Corrado gezien, dus ik weet dat jij weet waar je het over hebt als je zegt dat iets laag ligt. :D

breadfan83
10-09-2007, 00:23
Heb trouwens vandaag nog effe het eindstukje van de uitlaat gepolijst. Eens kijken hoe lang het houdt. Als het een beetje zo blijft gaat ie d'r binnenkort helemaal onder uit en wordt ie netjes gemaakt. Moet er toch onder vandaan voor de nieuwe ophangrubbers.
Met de verlaging d'r nu onder haal ik die rubbers maar effe bij de dealer. Heb gehoord dat de originele en namaak nogal verschillen in sterkte en dus levensduur. :D

Alberto
10-09-2007, 08:06
ding ligt echt laag :eek:
en zo rijd hij dus ook gewoon naar friesland :screwy:
graag gedaan chris bumpers staan hem prima
gebak had je aan hylco te danken :thumbup:

Thanks.
Die ander lijkt wel een country zo... lijkt een beetje op de mijne tot voor kort. :tongue:
hadden we wel ff kunnen doen .
jou witte naast mijn contry :D

breadfan83
10-09-2007, 18:38
ding ligt echt laag :eek:
en zo rijd hij dus ook gewoon naar friesland :screwy:

:D

graag gedaan chris bumpers staan hem prima

Nu niet meer... :(

Vandaag op weg van school naar huis zie ik en kerel achter me de hele tijd achteruit zitten. Zat waarschijnlijk wat op de achterbank te zoeken.
De file begint weer te rijden en hij laat de koppeling komen en gaat weer verder met wat ie ook maar op de achterbank aan het doen was, terwijl de file alweer stopt.
Meneer heeft niks in de gaten, dus ik druk op m'n claxon waardoor ie opschrikt en zich omdraait en keihard op de rem trapt.
Helaas net te laat. :(

Gevolg: deuk in het plastic van de bumper. Volgens mij is de binnenbalk nog ok. Hij heeft hem echt maar heel zachtjes aangetikt.

Ben blij dat ie geen metaal van de auto heeft geraakt en de schade bij de bumper is gebleven.

Geen echt royale deuk, en waarschijnlijk met een föhn via de achterkant van de bumper wel weer uit te deuken. Maar ik ga gewoon naar de dealer voor een offerte voor een nieuwe (als ze die nog verkopen). Kan ik me fijn van het geld daarvan m'n Recaro's kopen. :D

Bumpertje ga ik van het weekend ofzo maar eens mee aan de slag. Ben al lang blij dat die kerel gestopt is en achter me aan is gekomen en we even gegevens konden uitwisselen.

Eens zien hoe 't verder gaat...

gebak had je aan hyco te danken :thumbup:

Danku Hyco. :)

hadden we wel ff kunnen doen .
jou witte naast mijn contry :D

Moet je hem wel effe wit rollen. :tongue:

Erik
10-09-2007, 18:48
Damn das balen Chris :(
Erg veel schade is er gelukkig niet zo te horen, hopelijk loopt het goed af.

erik_jetta
10-09-2007, 18:51
Bij pepels in elsloo staat nog een witte golf, en die had het rode biesje langs de bumper, dus ff naar daar gaan!

breadfan83
10-09-2007, 18:51
Damn das balen Chris :(
Erg veel schade is er gelukkig niet zo te horen, hopelijk loopt het goed af.

Je moet weten dat het er zit om het te zien, maar ik weet het en stoor me d'r aan.
Denk wel dat het goed komt. Die jongen was zich het laplazarus geschrokken.
Ben blij dat de Golf netjes schoon en gepoetst was. Dan ziet het er al gelijk wat erger en duurder uit als er iets mee gebeurt. :D

Iemand een idee wat een achterbumper met rode bies bij de dealer kost?

breadfan83
10-09-2007, 18:52
Bij pepels in elsloo staat nog een witte golf, en die had het rode biesje langs de bumper, dus ff naar daar gaan!

Gaan we daar van het weekend effe heen. Kunnen we gelijk effe wat feuteus machen. ;)

Alberto
10-09-2007, 18:57
klooten man dingen waren gewoon nieuw

breadfan83
10-09-2007, 18:58
klooten man dingen waren gewoon nieuw

Zit ook te balen. Had ze d'r net een dag ofzo op zitten. :(

erik_jetta
10-09-2007, 19:02
Gaan we daar van het weekend effe heen. Kunnen we gelijk effe wat feuteus machen. ;)

haha is goed, hij heeft ook voor de zijkant die rode biesjes, maar zijn niet compleet op voorspatbord zitten ze volgens mij nog op en de deur, alleen achter nie!

breadfan83
13-09-2007, 21:17
Effe een update over de "zaak achterbumper"...

Zojuist contact gehad met de kerel die me achterop gereden is, en hem de prijs doorgegeven van een nieuwe bumper.
Het geld staat over anderhalve week op m'n rekening zo gauw ie de studiefinanciering of loon of wat dan ook binnen heeft.

Dat deukje probeer ik er eerst zelf uit te halen. Kan ik me van dat geld de Recaro's gaan betalen. :D

Mister Cool
13-09-2007, 21:24
Klote man! Zonde van je bumper. Maar 't word vast wel goed opgelost. Ben wel benieuwd hoe erg de schade is eigenlijk.

breadfan83
13-09-2007, 21:36
Klote man! Zonde van je bumper. Maar 't word vast wel goed opgelost. Ben wel benieuwd hoe erg de schade is eigenlijk.

Zit een heel klein deukje in het plastic. Eigenlijk niet echt de moeite waard, en ik zou er ook geen probleem van gemaakt hebben als het met de oude bumpers gebeurd was. Maar omdat deze helemaal nieuw zijn wilde ik er toch wel wat voor terug zien.

Zal morgen kijken of ik het plekje op foto krijg.

RubenD
13-09-2007, 22:17
Mja, viel gelukkig nog best mee. Ik denk ook wel dat je dat er nog netjes uit krijgt. Wat zou het zijn. 5cm breed en dan 0,5-1cm diep "netjes" bol ingedeukt?

Maar zoals iedereen al zegt, hij ligt goed laag. En de stugheid valt me alles mee. Nu ik nog, haha.

Snel op kamers, kunnen we eens een biertje doen!

breadfan83
13-09-2007, 23:52
Mja, viel gelukkig nog best mee. Ik denk ook wel dat je dat er nog netjes uit krijgt. Wat zou het zijn. 5cm breed en dan 0,5-1cm diep "netjes" bol ingedeukt?

Maar zoals iedereen al zegt, hij ligt goed laag. En de stugheid valt me alles mee. Nu ik nog, haha.

Snel op kamers, kunnen we eens een biertje doen!

Mwah, bakkie koffie en een cola gaan er ook altijd prima in. :D

Het is wat stugger, maar voor het comfort doen we het toch niet hè.
Bumpertje komt weer helemaal in orde, maar de deuk laat ik er effe in tot de beste man betaald heeft. Niet dat we dalijk problemen krijgen als ie het alsnog via de verzekering wil gaan spelen en er een expert bij komt kijken. ;)

breadfan83
18-09-2007, 22:39
M'n uitlaat is d'r vandaag definitief mee gekapt. De hele handel aan dempers heeft zich een beetje los gemaakt van het spruitstuk, dus ik lijk wel een Honda nu.

Heb de auto ergens langs de weg bij een pompstation moeten achterlaten voor de nacht omdat het echt geen doen was, en ik me liever niet langs de kant liet zetten door "die Herren von der Polizei". Heb het met de man van de pomp even overlegd en die vond het geen probleem.

Pix for clix:
http://img75.imageshack.us/img75/7136/dsc02696cd9.jpg

Lijkt me reden genoeg voor een nieuw blok, toch?
Wat groters... ofzo... :D

Iemand een uitlaatje kopen? Zo goed als nieuw!
En neen, ik heb niks geraakt. Dat ding was vanaf de eerste dag al lek. 't Is alleen steeds erger geworden. Raar hè. :tongue:

servibruls
19-09-2007, 09:22
misschien een vr6 blok iets?
Staat nog een tekoop op vwforum.nl met vanalles erbij geloof iets van €600

Siem
19-09-2007, 10:52
Golf ziet er netjes uit, jammer van de tegenslagen maar gaat vast weer helemaal goed komen...
Zal dit topic blijven volgen:rock:

Erik
19-09-2007, 10:54
En Chris, is het gelukt met die sperziebonen ?? :D

breadfan83
19-09-2007, 19:33
misschien een vr6 blok iets?
Staat nog een tekoop op vwforum.nl met vanalles erbij geloof iets van €600

Dan zit je weer met die type goedkeuring te kloten. Heb ik denk ik niet heel veel zin in. Maar heb je toch misschien die link voor me? :D

Heb misschien al iets van een ander blok gevonden. Moet alleen even wachten tot die man weer contact met me opneemt. :)

breadfan83
19-09-2007, 19:42
En Chris, is het gelukt met die sperziebonen ?? :D

Yes. De Golf staat sinds een dik uurtje weer thuis. Gelukkig is d'r vannacht niks vernield of gejat. :)

Thanks voor de tip. :thumbup:

servibruls
19-09-2007, 20:10
Dan zit je weer met die type goedkeuring te kloten. Heb ik denk ik niet heel veel zin in. Maar heb je toch misschien die link voor me? :D

Heb misschien al iets van een ander blok gevonden. Moet alleen even wachten tot die man weer contact met me opneemt. :)

Hier heb je de link,

http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=46463

is idd een gekloot met de goedkeuring

breadfan83
19-09-2007, 20:28
Hier heb je de link,

http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=46463

is idd een gekloot met de goedkeuring

Het is wel het goede blok. Tenminste, zo een zou ik willen. De 2.8 met rotor ontsteking.
Zal er denk ik wel weer een bulk werk aan hebben voor ik kan beginnen met het ding in te bouwen. Alles is gedemonteerd, en ik moet wat voor de bekabeling verzinnen (teller ed.).

En d'r zit geen computer bij...

Thanks voor de link, maar dat gaat hem niet worden.
Iemand nog een nette KR in de aanbieding? :D

breadfan83
21-09-2007, 14:05
Ok, ik heb een Golf 3. Ik geef 't op.
Vandaag al verschillende slopers gebeld en elke keer opnieuw weer de discussie.
De auto is van '92, en 't is een Golf 2.
Van ELKE sloper krijg ik te horen dat het dan een Golf 3 moet zijn. De Golf 2 gaat maar tot '90 / '91. Ze willen de grote discussie niet met me aangaan, en ik moet maar even met de auto langs komen zodat ze zelf kunnen kijken voor ze na gaan zoeken of ze het deel hebben liggen.

Met de Brezan gebeld, en die kunnen ze nieuw makkelijk binnen een dag leveren.
Prijs is 4 tientjes voor auto's zonder kat. Heb je een auto MET kat kost het €200,-. :eek:

Ik ging er eigenlijk van uit dat ik geen kat heb, maar bij de Brezan weten ze me weer anders te vertellen...

Help?

Erik
21-09-2007, 14:15
Kijk eens onder je auto, zie je vanzelf of je een katalysator hebt.
En meestal zit in die prijs de katalysator inbegrepen, die zijn duur.
En ik zou niet te moeilijk doen over je bouwjaar, zeg gewoon 1991, is toch geen verschil.

blackphantom
21-09-2007, 14:21
Staat ook op je kenteken aangegeven geloof met een K en een nummer.
Mijn golf is van 1987 en heeft ook een kat maar je bent er idd zo achter door er even onder te gaan kijken valt wel op zo'n kat.

breadfan83
21-09-2007, 15:28
Kijk eens onder je auto, zie je vanzelf of je een katalysator hebt.
En meestal zit in die prijs de katalysator inbegrepen, die zijn duur.
En ik zou niet te moeilijk doen over je bouwjaar, zeg gewoon 1991, is toch geen verschil.

Tsja, dat dacht ik dus ook. Maar als je van elke sloper en bijna elke automaterialen zaak raar wordt aangekeken als je zegt dat je er geen kat onder hebt zitten met dat bouwjaar ga je aan jezelf twijfelen...

Maar ik kom net terug van de Brezan, er zit inderdaad geen kat onder, en het pijpje is morgen binnen. Kan ik tenminste van het weekend weer rond rijden. :D

Owja, het is TOCH een Golf 2, en geen Golf 3. :rolleyes:

Staat ook op je kenteken aangegeven geloof met een K en een nummer.
Mijn golf is van 1987 en heeft ook een kat maar je bent er idd zo achter door er even onder te gaan kijken valt wel op zo'n kat.

Of er staat U9 op het papiertje als ik me goed herinner.
Dat wist ik nog wel, maar ook daarvan kon ik op de kentekenbewijzen niks terug vinden. Maar toch bedankt voor de tip.

Schijnt dat ik toch maar een beetje een rare auto heb... :screwy:

Richard
21-09-2007, 15:31
kan al eens zijn vervangen en dat ze toen ook al el cheapo geen kat hebben gedaan..;)

breadfan83
21-09-2007, 15:59
kan al eens zijn vervangen en dat ze toen ook al el cheapo geen kat hebben gedaan..;)

Kan. En hij is er zo meer door de APK gekomen, en hij reed prima, dus we gaan gewoon weer El Cheapo door.
Kan ik tenminste het geld aan deurpanelen, ruiten en achterlichten uitgeven. ;)

breadfan83
22-09-2007, 19:10
In de categorie "Etka en aanverwanten", wie kan mij even opzoeken hoeveel ophangpunten er voor mijn uitlaat zijn, en waar die moeten zitten.
Een plaatje zou handig zijn.

Heb zojuist namelijk even de nieuwe uitlaat er onder gehangen, of in ieder geval het deel dat, hoe heet dat... doormidden was... en nou ratelt die pijpp de hele tijd tegen mijn stuurhuus aan. "Iesj niet goet!"

Danku.

Domi
22-09-2007, 19:37
Heb je een NZ motortje???

breadfan83
22-09-2007, 20:02
Heb je een NZ motortje???

Heb ik een NZ motortje? Weet ik eigenlijk niet... :redface:

't Is een 40kW 1.3i met 5-bak, uit 1992, dat is eigenlijk alles dat ik d'r van af weet. Zonder kat. Schijnt nogal een vreemde combi te zijn volgens de garagisten hier in de buurt, en volgens de slopers is het een Golf 3... Naja.

Maar nee, ik weet 't dus niet zeker wat het voor iets is. Er komt in ieder geval maar één pijp uit het spruitstuk, er schijnen er namelijk ook te zijn waar twee pijpen uit het spruitstuk komen die dan overgaan naar één enkele pijp ter hoogte van het subframe.

Domi
22-09-2007, 21:00
Er komt in ieder geval maar één pijp uit het spruitstuk, er schijnen er namelijk ook te zijn waar twee pijpen uit het spruitstuk komen die dan overgaan naar één enkele pijp ter hoogte van het subframe.

Dat klopt idd, da geeft de etka bij mij ook aan.
Je uitlaat zit met 4 rubbers en een flensklem vast.
Einddemper 3 stuks. middendemper 1 rubber. Voorpijp met flens klem en volgens mij ook een klem van uitlaat naar blok toe.

breadfan83
22-09-2007, 21:52
Dat klopt idd, da geeft de etka bij mij ook aan.
Je uitlaat zit met 4 rubbers en een flensklem vast.
Einddemper 3 stuks. middendemper 1 rubber. Voorpijp met flens klem en volgens mij ook een klem van uitlaat naar blok toe.

Bij mij zit de eerste pijp met zo'n flensklem vast aan het spruitstuk, en daarna zit er eigenlijk niet veel meer. D'r komt een pijp met flexibel deel na die eerste pijp en die gaat direct door naar achteren. Daar beginnen de rubbers ook pas. Er zit geen klem of iets dergelijks naar het blok toe.

Heb je er misschien een printscreen (of onderdeelnummer) van?

Dasher
23-09-2007, 07:58
Je bedoeld zoiets? Eerste pijp zit rond de €35,- tweede pijp met spruitstuk-stuk zit rond de € 75,-

http://i21.ebayimg.com/06/i/08/53/a4/0f_1.JPG

Of zoiets
http://bilder.afterbuy.de/images/47230/02e2ffc2-ed03-4ac4-aeba-6525f334137f.jpg

Domi
23-09-2007, 08:22
deze.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/uitl.sized.jpg

Dasher
23-09-2007, 09:15
Duitsers gaan wel t/m 1992 :D Wat kost dat stukje pijp eigenlijk in Nederland?

Even op Ebay.de kieken. http://cgi.ebay.de/HOSENROHR-ROHR-AUSPUFF-AUSPUFFROHR-NEU-VW-Golf-2-Jetta_W0QQitemZ190152733922QQihZ009QQcategoryZ61431QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

breadfan83
23-09-2007, 19:14
deze.

Precies, die moet ik hebben / heb ik.

Dus nu moet ik in ieder geval nog nummers 21 en 22 bestellen, en daar zit die klem denk ik bij inbegrepen.

En misschien dat ik dan die rits onderdelen die daarboven staat ook nog d'r bij moet hebben... Nummers 15, 11, 9, 12, 7, 11 (nog 'n keer dus), 26, 14 en 13.

Weet je hier toevallig ook de onderdeelnummers van? En de prijzen?
Anders ga ik gewoon even met een uitdraai van 't plaatje naar de dealer.

In ieder geval al bedankt voor de hulp tot zo ver. :hug:

Domi
23-09-2007, 19:53
21 en 22 zijn gewoon een m8 55mm bout met moer.

Als naar de dealer gaat dan kunnen ze je het gewoon vertellen hoor.
je moet dus alleen het klein materiaal dus nog hebben.
Ik denk dat je met een kleine €25 euries alles wel hebt.

Als je onderdelen staan in hoofdgroep 071-00. (dealer weet dat wel)
Motorkeuze HZ en/of 2G

Erik
23-09-2007, 20:00
Chris, ik paas je wel eens ETKA 7 ;)
altijd handig in dergelijke situaties.

Domi
23-09-2007, 20:27

:thumbup:

RubenD
23-09-2007, 21:13
Als je Erik voorlopig niet ziet, ik kan het ook wel branden.

breadfan83
24-09-2007, 01:46

Ik kom van de week wel even bij je langs daarvoor dan, kun je gelijk even zien hoe de boutjes geworden zijn. Danku. :D

Domi, bedankt voor 't opzoeken, en Ruben bedankt voor 't aanbod. Maar ik kom binnenkort toch bij je in de buurt te wonen, dus ik hou me deze gunst nog wel effe van je te goed voor wat anders. :tongue:

breadfan83
24-09-2007, 21:52
Heb de hele zooi aan klemmetjes en ringetjes en weet ik wat nog meer net besteld. Totale kosten: bijna 4 tientjes! :eek:

Zitten dan wel ook de ophangrubbers voor de rest van de uitlaat bij.

En ik heb een nieuwe "co-piloot". Hij heet Ricardo.

breadfan83
26-09-2007, 17:20
Toch maar liever NIET naar de echte dealer.

Hoe moeilijk kan het zijn? Nog geen 10 onderdelen goed bestellen.
Ik heb nu iets meer dan €40,- betaald voor een beugel, twee boutjes, vier moertjes, een slangenklem en zes onderlegschijfjes.

Op zich geen probleem, als ik hier nou het probleem mee gefixed kreeg.
Bij het monteren blijkt dat er wat verkeerde onderdelen besteld zijn, en de hele zooi onbruikbaar is. Gevolg, de uitlaat blijft nog tot minimaal dit weekend tegen het stuurhuis aan rammelen. :mad:

Nog maar te zwijgen over de discussie over of het nou wel of geen Golf 2 is, en of ik de motor wel juist aangeef, en of de pijp inderdaad wel echt zo is als ik hem beschrijf. ALWEER die discussie.

Golfje kopen, iemand?

breadfan83
26-09-2007, 17:23
deze.

Domi, of iemand anders... zou je eens na kunnen kijken wat er over die klem in ETKA staat? De klem waar nummer 21 en 22 in gaan / aan vast zitten.

Die zit namelijk niet bij de nieuwe uitlaat die ik vorige week gekocht heb, en hij zit ook niet bij de hele lijst met onderdelen die ik vandaag heb opgehaald.

Zonder dat ding krijg ik de uitlaat NOG niet vast gemaakt. Niet zoals het moet tenminste. Zelf wat in elkaar knutsellen kan altijd nog.

breadfan83
26-09-2007, 20:41
De kleren van Ricardo hebben dit motief:

http://img69.imageshack.us/img69/5264/motiefno2.jpg

Kan iemand me vertellen in welke modellen dit geleverd is?

Arne
27-09-2007, 07:21
Chris,

Als je nou geen ETKA heeft, kijk dan op www.vagcat.com en maak even een accountje aan. Dan kun je de tekeningen die je nodig hebt ook vinden, en de onderdeelnummers die je nodig hebt zo overnemen. Als ik originele spullen nodig heb schrijf ik eerst alle nummers op vanaf die site en bel dat zo door naar de dealer...Gaat altijd goed!

Linkje:

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/1992/110/50/1088170/

breadfan83
29-09-2007, 14:13
Chris,

Als je nou geen ETKA heeft, kijk dan op www.vagcat.com en maak even een accountje aan. Dan kun je de tekeningen die je nodig hebt ook vinden, en de onderdeelnummers die je nodig hebt zo overnemen. Als ik originele spullen nodig heb schrijf ik eerst alle nummers op vanaf die site en bel dat zo door naar de dealer...Gaat altijd goed!

Linkje:

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/1992/110/50/1088170/

Thanks Arne. Maar heb zojuist al een versie van internet geplukt. Ik had er nog wel een maar die was verlopen. Was ook al 4 jaar oud, dus dat is niet zo raar.

En heb nog wat gevonden toen ik m'n kamer aan 't opruimen was... zou ik? :D

http://img443.imageshack.us/img443/913/dsc02875gc5.jpg

ArjenE
30-09-2007, 09:27
wel lekker retro zo'n golf zonneband :D

Mister Cool
30-09-2007, 10:00
Zijn die kleuren nou heel erg vertekend op die foto van ricardo's motiefje? Met die schuine strepen doet me aan een opeltje denken, maar kan zo geen foto vinden daarvan.

ArjenE
30-09-2007, 10:04
Zijn die kleuren nou heel erg vertekend op die foto van ricardo's motiefje? Met die schuine strepen doet me aan een opeltje denken, maar kan zo geen foto vinden daarvan.is G60 stof ;)
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/Golf%20GTD/golf002.jpg

Mister Cool
30-09-2007, 10:09
is G60 stof ;)

Tering joh, dan zal ik me wel vergisd hebben. Ik kan 't niet meer vinden ook. Ben ik toch benieuwd verder, aangezien het op ricardo zit :D

breadfan83
30-09-2007, 16:32
wel lekker retro zo'n golf zonneband :D

Kan er ook gelijk weer af als ik het niks vind, dus denk dat ik gewoon ga plakken. :D

breadfan83
30-09-2007, 16:33
is G60 stof ;)

Dat zijn ze, alleen zijn die schoon, en de mijne ... niet. :D

RubenD
30-09-2007, 21:09
Chris, die raamband is niks. Als je dan bij een stoplicht staat moet je helemaal met je bek op het dashboard gaan liggen, anders kun je de lampen niet zien :D

Mister Cool
30-09-2007, 22:10
Chris, die raamband is niks. Als je dan bij een stoplicht staat moet je helemaal met je bek op het dashboard gaan liggen, anders kun je de lampen niet zien :D

Gewoon 10 meter voor de lijn stoppen :D

breadfan83
30-09-2007, 22:11

Moet ik nu ook al. :tongue:

En dat is eigenlijk ook de reden dat ik hem er toen heb afgehaald. :D

breadfan83
30-09-2007, 22:13
Gewoon 10 meter voor de lijn stoppen :D

Of zoals vanmiddag zo'n griet deed... gewoon niet stoppen.
Ze reed me d'r bijna vol in. 't Is dat ik nog wel op tijd stil kwam voor die tut me vol d'r in racete. En dan wel nog een kind op de achterbank hebben. Zou je haast denken dat mensen wat normaler gaan rijden... :screwy:

RubenD
30-09-2007, 22:17
Daarnet ook in Arnhem, even wachten bij de grote rondweg in het centrum. Staat zo'n stoplicht met van die aftel ledjes (was op de fiets). De paal die er stond had weer 3 roodrijders erop gezet. Zo dom is dat, gevaarlijk ook nog eens.

RubenD
30-09-2007, 22:38
Hierbij de foto's van de blauwe kever, verder wel een behoorlijk gaar apparaat. Kun je ook wel aan de staat van de velgen zien. Maar wel 8 spaken!
http://img233.imageshack.us/img233/754/afb002oq4.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/1944/afb003td3.jpg

Erik
01-10-2007, 07:22
Of zoals vanmiddag zo'n griet deed... gewoon niet stoppen.
Ze reed me d'r bijna vol in. 't Is dat ik nog wel op tijd stil kwam voor die tut me vol d'r in racete. En dan wel nog een kind op de achterbank hebben. Zou je haast denken dat mensen wat normaler gaan rijden... :screwy:
Dat scheelde idd niet veel nee, anders was de schade niet te overzien.
Lag denk ik ook aan het soort kruispunt.

breadfan83
01-10-2007, 18:01
Dat scheelde idd niet veel nee, anders was de schade niet te overzien.
Lag denk ik ook aan het soort kruispunt.

Nouja, haar stoplicht kon eigenlijk niet veel roder zijn. Ik kon vanaf waar ik stond de gloed in die kap zien die boven de lamp van het stoplicht zit.

En ze had d'r een beste vaart in zitten. Maf wijf. :screwy:

@ Ruben: Dat zijn inderdaad de zelfde velgen. En die van mij zien er ook niet meer zo heel erg netjes uit. Toen de banden er op zijn gelegd hebben ze de randen ook aardig beschadigd. Heb ik wel vergoed gekregen, maar
't blijft toch wel zonde.

En vandaag de eerste helft van de vergoeding van de schade aan de achterbumper op mijn rekening gekregen. :)

breadfan83
06-10-2007, 15:49
Binnenkort, over twee weekjes, heb ik de Golf niet meer zo hard nodig, dus dan gaat er veel vanaf om hem eens helemaal in orde te maken (zo ver het geld en de tijd dit toelaten).
Eén ding dat me stoort is de schade aan de velgen. Nou kan ik ze weer gewoon saai zilver / grijs spuiten, maar ik was meer hier aan aan't denken:

http://img68.imageshack.us/img68/5310/velgenshoprc7.jpg

Zou ik? :D

Jazzblue
06-10-2007, 16:28
Ik vind het er heel dik uit zien, beter als zilver inderdaad:D.

maartenunplukt
06-10-2007, 16:30
doennnnnnn

breadfan83
06-10-2007, 18:37
Ik vind het er heel dik uit zien, beter als zilver inderdaad:D.

Ja, klopt.
Vond 't wel leuk omdat de rest van de auto ook een beetje deze kleurstelling heeft met die bumpers en de GTI achterlichten.

Ze worden dan wel mat / zijdeglans.

Berrychello
06-10-2007, 19:09
Velgen in zwart met rood staat gaaaaaaaaaaaaf!!! DOEN!!!

passatje2
06-10-2007, 19:29
ga je toch nog wat van die ouwe velgen van mij maken, :tongue: ,vet,ma hoe krijg je dat rood randje zo perfect dan????? :thumbup:

Edition_one
06-10-2007, 19:30
Hey chris
heb je geen foto van het recaro interieur die je nu erin heb zitten?
velgen zo zwart met rood randje staat hem goed
GR Mark

breadfan83
06-10-2007, 19:58
ga je toch nog wat van die ouwe velgen van mij maken, :tongue: ,vet,ma hoe krijg je dat rood randje zo perfect dan????? :thumbup:

Jazeker. Vind het toch wel gave velgjes. Jammer dat ze ze bij het opleggen van de banden wat beschadigd hebben. Maar 't is niks ernstigs, dus dat komt wel weer in orde.

Heb in andere topics gelezen dat dat randje het best met de roller te doen is. Dus we proberen 't maar eens zo he. :)

Heb jij trouwens toevallig nog een setje extra lange wielbouten liggen? Die velgen hebben echt een dik hart! :eek:

breadfan83
06-10-2007, 20:14
Hey chris
heb je geen foto van het recaro interieur die je nu erin heb zitten?
velgen zo zwart met rood randje staat hem goed
GR Mark

Heej Mark, long time no see.

Jawel hoor. Vanmiddag heb ik eindelijk weer eens de kans gekregen de auto te poetsen. Dus gelijk maar even een paar foto's geschoten nu ze nog schoon is.

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03028.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03026.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03024.jpg

De deurpanelen moet ik nog overzetten, maar misschien dat ik nog een set kan kopen die origineel bij deze set hoort. Dus ik wacht daar nog even mee.

De stoeltje bevallen prima. Ik moet alleen de bestuurdersstoel even nakijken, daar is ergens wat mis op het rechter scharnierend punt. Hij hangt daar wat door en er lijkt ergens wat niet goed vast te zitten of er is iets verbogen.

En er moeten nieuwe wangen in de bestuurdersstoel, en het vel dat onder het zitvlak zit moet vernieuwd. Dus als iemand die nog heeft liggen hoor ik het graag. :)

breadfan83
06-10-2007, 20:30
En dan gelijk nog maar wat foto's van de Golf gemaakt. Alweer. :D

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03058.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03056.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03049.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03045.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03043.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03042.jpg

En dan nog maar gelijk effe de fotosoep erbij zetten van hoe de velgen moeten worden omdat dat plaatje alweer op de vorige pagina staat.

http://img68.imageshack.us/img68/5310/velgenshoprc7.jpg

Zo, dat was het wel weer.

passatje2
07-10-2007, 06:57
Jazeker. Vind het toch wel gave velgjes. Jammer dat ze ze bij het opleggen van de banden wat beschadigd hebben. Maar 't is niks ernstigs, dus dat komt wel weer in orde.

Heb in andere topics gelezen dat dat randje het best met de roller te doen is. Dus we proberen 't maar eens zo he. :)

Heb jij trouwens toevallig nog een setje extra lange wielbouten liggen? Die velgen hebben echt een dik hart! :eek:

:confused: boh dan moet ik eens graven,heb zelf een setje nodig ma mischien heb ik nog wat liggen,laat je wel wat weten...gr

RubenD
07-10-2007, 10:52
Chris, deze week heb ik de camera ook nog bij me. Kom wel even proefzitten als er gelegenheid voor is! Maar over dat doorhangen, misschien een lasje geknapt. Kwam ik bij mijn oude bestuurdersstoel ook achter. Waarom die zo schommelde :tongue:

Zelf zou ik die velgen niet zwart maken. Maar opknappen zoals ze nu zijn en een mooie zilveren lak uitzoeken. Maar aan de andere kant heeft het ook wel wat!

Erik
07-10-2007, 11:01
Vind het wel strak uitzien!
Heb nog een halve pot matzwart staan voor in de compressor ;)

breadfan83
07-10-2007, 11:33
Vind het wel strak uitzien!

Danku. :D

Heb nog een halve pot matzwart staan voor in de compressor ;)

Kost dat?