Log in

View Full Version : bbs rs

sixpack
21-12-2006, 12:00
oude klant van me :

klikkie (http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-banden-en-velgen/66574653-3-delig-bbs-4x100-et25-7j-en-8j.html?return=eJwVyuEOgiAUhuF7cdN%2FSqBi4VyrO0Fh6TwCAzKrde8dtvPjefcdKaj4LuLUB0G7VmRBSz%2FN%2FRyjE4Ss1mlTbdKv0YGUMVQGiHxGW6pl1z5oQ6xR2isN2pSjRJsSb9fwwG3ibTXHDa4HDLRQYQCa17fmnNd3YCjeJkXUZ3GJB5JeGOddqnd6ZpQ1qdYX1jgGpA0LmhVuoFn%2F%2BwOZQDyo&df=1&fta=eNpNkk1u3DAMhe%2BiRdYkxR%2BJwpwlcDBBYdRFB3WbTBvk7rFpS9OlPpCP71GcXP1j9eLpz6%2Fl%2BW1a1tRW1%2Bzpvlzw6bpeFnQubSFXactv%2Fzff2nJ3rKRqbfnrTEhs7fu7v7ys7ec6Oz3dLrjLsKfb9O01tdlxe26i83XTnzyDf8wOLQarirFK7mUHEqLCO6KBmAFgR3mgTAayIz4RIEHRaJQDiVklrlGloxFKxphoJ2JloByodGSgirqj2huZBRjDarePmrFQ6OPwz9n4jDQCMJhKyGF%2BMNUcobBH0CxczxkyGNcqFKyHABCkXILZqAOieuj1GEqlZDvm1gfTyhb77Tm2oUwUnqnnoLJ5PpZOIwcRaDl6R45tCVDDM40cKGgc%2FqjnABHFs3d8BqIVq8HswcROL%2BU%2FVvJRVx9MKW9zP1evnn5M9%2Bf94rYju8Y3kqfpfT9F8JTO99t4f34Bwpi45w%3D%3D)

Larsv5
21-12-2006, 15:50
Verbaast me niets dat het een oude klant van je is, ze zien er super vet uit...!!

Lieuwe
21-12-2006, 16:00
Beetje jammer van de dikke banden :)

breadfan83
21-12-2006, 16:24
Beetje jammer van de dikke banden :)

Spaart de velgen wel he. :D

Beste prijs trouwens weer. Nondeju.
Dalijk zakt de rage in (dat is nu geloof ik ook al een beetje aan het gebeuren) en blijft iedereen met zijn dure velgjes zitten...

MMgolfnut1
21-12-2006, 17:06
Denk het niet. Tis geen rage en de prijzen liggen al jaren op hetzelfde niveau.

cabrio82er
21-12-2006, 17:22
Collega's van mij kunnen zich nog jaren herinneren dat de bbs-jes zo de oudijzerbak ingingen maar ik denk dat ze nu een status hebben wat ze niet meer kwijtraken. Duitse auto's en bbs is onlosmakelijk met elkaar verbonden, het is gewoon een super combi....

Arnaud
21-12-2006, 17:56
€1150 een beste prijs? Vind het persoonlijk nog wel meevallen. :)

sixpack
21-12-2006, 17:57
weet even niet of ik er 2 of 4 gedaan heb van die wielen, er waren er 2 n.l. "gedaan" (lees aangerand) door de velgendokter randen waren nog 1,5 mm dik :eek:

maar of ik ze dus alle 4 heb gedaan weet ik niet meer :redface:

Pedaalemmer
21-12-2006, 18:32
jaja de velgendokter..pff wat heb ik daar goeie herrineringen aan :(

breadfan83
21-12-2006, 18:42
Denk het niet. Tis geen rage en de prijzen liggen al jaren op hetzelfde niveau.

Laat ik het zo zeggen dan, het niveau van de prijs van die dingen is absurd.
Kwispel, ze zijn driedelig en ze glimmen. Maar om nou meteen meer er voor te lappen dan de gemiddelde Golf 2 waard is (waar ze 11 van de 10 keer onder worden gekwakt) vind ik een beetje overdreven.

De een noemt het vraag-aanbod, de ander noemt het hobby-kapotmakerij!

Maarja, de Euro zal vast wel positieve dingen met de economie... Jelle Jelle Jelle Jelle...

MMgolfnut1
21-12-2006, 18:52
Laat ik het zo zeggen dan, het niveau van de prijs van die dingen is absurd.
Kwispel, ze zijn driedelig en ze glimmen. Maar om nou meteen meer er voor te lappen dan de gemiddelde Golf 2 waard is (waar ze 11 van de 10 keer onder worden gekwakt) vind ik een beetje overdreven.

De een noemt het vraag-aanbod, de ander noemt het hobby-kapotmakerij!

Maarja, de Euro zal vast wel positieve dingen met de economie... Jelle Jelle Jelle Jelle...

Onzin. Ga nou eens na wat de spullen van de velg los kosten. Je hebt het niet over een 1-delige velg, die na 20 jaar nog maar 5 tientjes waard is. Een 3-delige velg blijft gewoon meer knaken waard en 1150 euro is zeker geen gekke prijs. En dat de gemiddeld Golf in Nederland minder waard is geeft een beetje het niveau van tuning in Nederland aan :D

MMgolfnut1
21-12-2006, 18:55
Ter vergelijk:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=371820#post371820

Minder populair, maar niet veel goedkoper. Wel een mooie prijs trouwens.

breadfan83
21-12-2006, 21:45
Onzin. Ga nou eens na wat de spullen van de velg los kosten. Je hebt het niet over een 1-delige velg, die na 20 jaar nog maar 5 tientjes waard is. Een 3-delige velg blijft gewoon meer knaken waard en 1150 euro is zeker geen gekke prijs. En dat de gemiddeld Golf in Nederland minder waard is geeft een beetje het niveau van tuning in Nederland aan :D

Dan zijn die losse onderdelen ook te duur.
Is toch belachelijk dat je voor een boutje ongeveer 80 cent kwijt bent! En dan is het vaak niet eens een "echte"!
In een 15 inch gaan er 30 van die dingen, dus dan zit je al op 24 euro voor een velg aan boutjes, dat is 96 euro aan ienimini kleine boutjes!!!
Bij de Gamma zijn ze niet zo duur!
En dan ook nog evenveel moertjes...

Voor dat geld van die boutjes koop je met een beetje zoekwerk een leuk setje andere velgen.

Ik weet dat andere RS-en vaak NOG DUURDER zijn, maar dat maakt deze niet goedkoop. Zelfs RM's worden al voor prijzen van tegen de 1000 euro (en soms erboven) verkocht.

Nog maar te zwijgen over het feit dat meer dan 3/4 van die dingen zo krom is als te pest, en soms zelfs levensgevaarlijk zijn door scheuren die er in zitten.

Ze zijn MINDER DUUR dan al die anderen, dat is wat anders dan (redelijk) GOEDKOOP.

sixpack
21-12-2006, 22:08
ik ga niet eens in discussie .... gamma vergelijken met bbs ... sorry maar dan weet je dus echt nietwaar je over praat .

Larsv5
21-12-2006, 22:14
ik ga niet eens in discussie .... gamma vergelijken met bbs ... sorry maar dan weet je dus echt nietwaar je over praat .

Mee eens peter, laat ze maar lullen...!!!! :rock:

MMgolfnut1
21-12-2006, 22:52
Ik haak nu ook ff volledig af........

breadfan83
21-12-2006, 23:10
Dan snap ik de ophef over die Porsche klinken van €250,- ook niet. Het is tenslotte geen Volkswagen, net zo min als BBS met de Gamma te vergelijken is, dus die klinkjes kunnen net zo goed een stuk duurder worden gemaakt dan Volkswagen klinken.
Kortom. als je toch aan het smijten bent, koop dan naast die velgen van 1000 of meer euro gelijk een setje deurgrepen van 250 euro.

Waren het guldens werd je vierkant uitgelachen, nu zijn het Euro's en is het opeens acceptabel?

Ik weet nog dat een jaar geleden werd gelachen om een advertentie waarin iemand €750,- voor die RS-en vroeg. Nu biedt iereeen ze voor een godsvermogen aan en dan zijn ze plotseling goedkoop...

Verdienen jullie geld als water?

MMgolfnut1
21-12-2006, 23:22
Ja man. Ik ben geen geen Nederlander, dus ik geef het sowieso makkelijker uit, maar ik verdien ze daarnaast ook nog eens te makkelijk.......

Marco
22-12-2006, 00:47
Leg je er nu eens bij neer dat een hobby geld kost en als je dat er niet voor over hebt moet je een andere hobby gaan zoeken, breien ofzo, stuk goedkoper !!

Plus als jij ervan overtuigd bent dat het goedkoper kan/moet dan wens ik je veel suc6

levis
22-12-2006, 13:03
idd. als je dikke wielen wil hebben dan moet je daar geld voor over hebben.

Lieuwe
22-12-2006, 14:18
Daar heb je weer de zoveelste discussie over BBS wielen. Als je het niet kan betalen / de prijs te hoog vind .. dan hou je toch lekker je klep dicht. Dat gemekker elke keer weer .. daar schiet je ook niets mee op.

En btw je kan beter in 1 keer een dikke set velgen kopen voor 1000€ dan 20 setjes kutvelgen kopen á 50€ p/set :rolleyes:

JK Le Mans
22-12-2006, 14:21
Ik heb 1 set kut velgen van €1900 :D:D:D:D

breadfan83
22-12-2006, 14:34
Daar heb je weer de zoveelste discussie over BBS wielen. Als je het niet kan betalen / de prijs te hoog vind .. dan hou je toch lekker je klep dicht. Dat gemekker elke keer weer .. daar schiet je ook niets mee op.

En btw je kan beter in 1 keer een dikke set velgen kopen voor 1000€ dan 20 setjes kutvelgen kopen á 50€ p/set :rolleyes:

Ik mag mekkeren zo veel ik wil.
Een jaar geleden mekkerde "iedereen".

hajee
22-12-2006, 14:43
(vermoeiende)kwestie van vraag en aanbod..
vraag is hoog, aanbod is laag..
dus gaan de prijzen ook omhoog.
zijn ze je te duur, kun je ze niet kopen
vind je ze te duur, moet je ze niet kopen
onder het motto, wie mooi wil zijn, moet(in de knip)pijn lijden..

classic-edition
22-12-2006, 21:15
Stel je eens voor dat jouw auto €10.000 euro waard is omdat ie erg zeldzaam is en jij vind hem zelf maar €500 waard verkoop je hem dan ook voor €500 :confused: :confused:

Vraag me af of de discussie nu gaat om de prijs van de wielen of over het feit dat als iemand ze heeft en er goed geld van kan beuren dit ook probeerd.
Tis vraag en aanbod zoals al eerder verteld.Als je het er niet mee eens bent dan koop je ze toch gewoon niet en koop je iets wat je wel kan betalen.

Mijn wielen hebben mij met nieuwe boutjes etc etc € 1700 gekost en ik zou het zo weer ervoor neer tellen. :tongue:

ps Ja ook ik verdiend ze lekker,ik krijg het alleen niet.
Maar goed daar ga ik begin 2007 is met me baas over praten ;)

breadfan83
22-12-2006, 21:23
Stel je eens voor dat jouw auto €10.000 euro waard is omdat ie erg zeldzaam is en jij vind hem zelf maar €500 waard verkoop je hem dan ook voor €500 :confused: :confused:

Vraag me af of de discussie nu gaat om de prijs van de wielen of over het feit dat als iemand ze heeft en er goed geld van kan beuren dit ook probeerd.
Tis vraag en aanbod zoals al eerder verteld.Als je het er niet mee eens bent dan koop je ze toch gewoon niet en koop je iets wat je wel kan betalen.

Mijn wielen hebben mij met nieuwe boutjes etc etc € 1700 gekost en ik zou het zo weer ervoor neer tellen. :tongue:

ps Ja ook ik verdiend ze lekker,ik krijg het alleen niet.
Maar goed daar ga ik begin 2007 is met me baas over praten ;)

Nee, daar gaat het me niet om. Het gaat mij er om dat een jaar geleden iedereen aan het klagen was over de prijzen van die dingen, omdat ze elders ook goedkoper te krijgen waren. Nu hanteert iedereen die achterlijke prijs, en dan is het opeens ok.

Een zeldzame auto stijgt niet in één jaar van 500 naar 10.000 euro, maar die BBS-en zijn in prijs meer dan verdubbeld in één jaartje tijd. En dan niet alleen de RS-en waar ik het nog enigszins van kan begrijpen, maar ook de RM's.

Op deze manier blijft een hobby als deze wel alleen maar mogelijk voor grootverdieners of mensen die buiten hun auto niks anders hebben waar ze hun geld aan spenderen.

Als jullie het willen en kunnen betalen, ga je gang, ik hou je niet tegen. Ik geef alleen mijn mening. Iets dat op Volksforum volgens mij nog steeds is toegestaan als het gaat om een MP advertentie.

MMgolfnut1
22-12-2006, 22:45
Op deze manier blijft een hobby als deze wel alleen maar mogelijk voor grootverdieners of mensen die buiten hun auto niks anders hebben waar ze hun geld aan spenderen.

Kijk, daar heb je een punt. En ik ben er heeeeeeelemaal voor! Aangezien ik in beide categorien val ;) , vind ik dit helemaal niet erg. Exclusiviteit is het sleutelwoord! :D

breadfan83
22-12-2006, 23:58
Kijk, daar heb je een punt. En ik ben er heeeeeeelemaal voor! Aangezien ik in beide categorien val ;) , vind ik dit helemaal niet erg. Exclusiviteit is het sleutelwoord! :D
`
Bal. :tongue:

O.Z racing
23-12-2006, 09:18
weet iemand eigenlijk nog wat die velgen toen nieuw kostte?

ik kwam laatst op zolder een oud tuner boek tegen (Rieger boek geloof ik) en daar stonden mijn velgen ook nog in.wel van JE design i.p.v. OZ maar toen vroegen ze voor 1 velg per stuk 890 ouderwetse Duitse Marken (7.5/15 inch)
grofweg omgerekend zijn mijn velgen dus eigenlijk niet minder waard geworden.aangezien sommige setjes hier ook voor 1000 euri of meer van eigenaar verwisselen. is dat bij de BBS RS ook het geval?

MMgolfnut1
23-12-2006, 17:23
`
Bal. :tongue:

Ja, kon het ff niet laten :D

MMgolfnut1
23-12-2006, 17:30

ik kwam laatst op zolder een oud tuner boek tegen (Rieger boek geloof ik) en daar stonden mijn velgen ook nog in.wel van JE design i.p.v. OZ maar toen vroegen ze voor 1 velg per stuk 890 ouderwetse Duitse Marken (7.5/15 inch)
grofweg omgerekend zijn mijn velgen dus eigenlijk niet minder waard geworden.aangezien sommige setjes hier ook voor 1000 euri of meer van eigenaar verwisselen. is dat bij de BBS RS ook het geval?

De meeste setjes die aangeboden worden zijn inmiddels voorzien van een gepolijsten rand en verchroomde boutjes. Dat zorgt dus voor een stukje meerwaarde.

Rekensommetje op basis van jouw nieuwprijs:

4*€405 (velgen)
4*€65 (banden)
4*€25 (polijsten)
4*€30 (boutjes chroom)
2*€10 (kit)

Levert een prijs op van €2120,- voor een setje nieuw. De prijs van €1000,- voor een setje 2ehands is zo gek nog niet, denk ik zo.

classic-edition
26-12-2006, 12:40

Ik kocht mijn 16"bbs rs-en (5x130 et 49 8j) vorig jaar nieuw bij een man die stopte met zijn banden/velgenzaak.Hij had deze velgen in 1987 nieuw verkocht aan een klant met een Porsche 944.Echter omdat het voor wiel iets tegen zijn remklauw aan liep en de man er geen spacer tussen wilden hebben heeft hij toen de koop toen geannuleerd.De verkoper veltelde mij dat de set toen ongeveer 4000 gulden kosten :confused: :confused: .De velgen zijn terug in de doos gegaan en stonden er anno 2005 nog.

p.s wel leuk te horen dat mijn 2e set wielen welke ik nu aan het opknappen ben (ook oz turbo) dezelfde waarde hebben gehad.

greetz