Log in

View Full Version : GTI uitrusting?

vwmenneke
23-12-2006, 01:38
Beste mensen, even een paar vragen. Ik ben bezig met een eventuele aanschaf van een golf mk3 gti 8v uit 1996, nu vroeg ik mij af, hoort hier af fabriek abs op te zitten?

Ik heb namelijk vanmiddag een proefrit gemaakt en van enige vorm van abs was geen sprake, maar zit/hoort het er altijd op?
Ik kon in de kofferbak namelijk geen sticker met opties vinden.

Bij mijn huidige gl zit de sticker (althans de resten) aan de binnenkant van de kofferruimte onder de tildrempel, maar bij de gti is het afgedekt met een originele kap.

Ik heb het forum al afgezocht maar kon er weinig/niks over vinden.

Ik wil geen rampenbak kopen maar het rijdt tegelijk wel erg lekker :rolleyes:
Het is een hollandse auto in originele toestand zonder boekjes, echter wel met autopas en weinig kilometers +/- 110.000, hij wil er €4500,- voor hebben.
Is dat teveel? (geen foto's helaas)

Sorry voor de lappen tekst...

Mocht je wat weten, let me know please :thumbup:

edit: 2.0 8v is toch een probleemloos blok?

NeFReT
23-12-2006, 01:49
een mk3 gti heeft naar mijn weten standaard ABS

Vento Vice
23-12-2006, 04:57
Hangt er ook vanaf, in welk land hij geleverd is.

Mijn Vento GT

(ook 2.0 8V; is dus eigenlijk technisch gezien gewoon een Golf GTI, maar dan met kont)

komt nl. uit Duitsland

('93 geleverd, '94 naar Nederland geïmporteerd)

, maar hij heeft bijv. geen ABS en elektrische ramen, terwijl dat in Nederland wel standaard is (was...)

Greetz Vento Vice :D

Antoineveld
23-12-2006, 18:03
Een GTI hoeft standaard geen ABS te hebben. Ze kunnen zelfs nogal vrij kaal zijn. Maar om te zien of het een echte GTI betreft, kun je zien aan het onderstel. Deze moet namelijk sowieso 5 gaats velgen hebben. Dit duid op een zogenaamd sportonderstel. Maar heb wel vaker golfjes 3 GTI gezien van bouwjaar 96 zonder ABS. Dus vreemd is het niet. Sticker zou ik niet weten aangezien het in mijn GTI ook niet zat. ;)

Pedaalemmer
23-12-2006, 18:07
Als hij orgnieel geleverd is door de dealer dan staat deze vermeld in het onderhoudsboekje. Bel de betreffende dealer op en vraag naar het kenteken of ze jouw kunnen vertellen of er abs op geleverd is.

dekilo
23-12-2006, 18:30
wat heb je tijdens de test gedaan om de de ABS te testen??

vwmenneke
23-12-2006, 20:01
Ik heb op asfalt vol geremd en kreeg hem niet aan het blokkeren, daarna heb ik het op een zandweg geprobeerd en daar voelde ik niet het "kloppen" in het pedaal en trok hij 2 flinke sporen.

Ik weet wel zeker dat het een gti is trouwens, 5 gaats velgen en het kenteken klopt.

Er zitten helaas geen boekjes bij en ik heb het idee dat de auto hier en daar bijgespoten is.
Misschien laat ik hem toch maar staan, bij een gti gaan bij mij toch altijd alarm belletjes rinkelen...

Antoineveld
25-12-2006, 13:43
Om te kijken of er ABS op zit of niet, trek de motorkap open, verschil zie je gelijk of het ABS is of niet.

Verder: waarom zou je een auto laten staan vanwege de uitvoering? Bedoel een GTI hoeft niet altijd afgertrapt te zijn, terwijl een simpel 1.4 dat wel kan zijn, omdat die in vermogen te kort komt. Vriend van me heeft een nieuwe nissan Micra 1.0, die moet er harder mee scheuren als ik om een beetje om gang te komen. Bij 120 ofzo maken die dingen bijna 4500 toeren. Dan rij ik makkelijk 170 ;)

Ik zou een auto kopen of laten staan aan de hand van de staat van de auto.

vwmenneke
25-12-2006, 14:26
Verder: waarom zou je een auto laten staan vanwege de uitvoering?

Ik laat de auto niet specifiek staan om het feit dat het een gti is, ik let nog meer op dan normaal :) Deze auto had namelijk een gl front (3 lamellen) en geen mistlampen meer, gevolg van een lichte schade die vermeld stond in/op? de autopas. De verkoper zei het er eerlijk bij trouwens.

Ook zaten er aan de binnenkant van het rechter portier zakkers in de lak en was hij volgens een bevriende garagehouder aan 1 kant overgespoten (schuurkrasjes e.d).

Het was de eerste auto in tijden waar ik serieus over na dacht, ik hou van een lekkere uitrusting en dan kom je gauw uit bij een gti.
Het rijdt super zo'n 2 liter, maar hard rijden kan je toch nergens meer.
Misschien moet ik maar eens op zoek naar een lekker luxe polo 6n 1.6, eens kijken wat beter bij me past.

Antoineveld
01-01-2007, 17:10
Mijn GTI heeft standaard ook een 3 lamellen front. Alleen de 16v en VR6 hadden een 2 lammellen grill in de eerste jaren. Later kreeg de GTI 8v ook de 2 lamellen grill.

spietjuh
07-02-2007, 21:46
Ik heb ook erg zitten twijfelen of ik nu wel of niet een GTI moest kopen (2.0 8v) , heb het uiteindelijk gedaan en geen moment spijt van, er waren wat kleine dingetjes maar nu is ie top en rijdt heerlijk! Edition uitvoering met dus een mooi interieur (ipv. grijze blokjes of paarse streepjes...) ABS, airco, alles elec. heerlijk!
Laat je dus vooral niet weerhouden door het type GTI! :D