PDA

View Full Version : probleem g-60 in mk1


menno
24-12-2006, 19:18
heb een vreemd probleem met m,m g-60.
heb g-60 in m,n golf 1 gebouwd,rustig proefgedraait alles in orde.
vandaag alles lekker op temperatuur laten komen en flink gas gegeven alles in orde.
nu rij ik terug naar m,n garage en daar beginnen de vreemde problemen.
als ik het contact uit zet dan gaat de fin draaien,zet ik het contact weer aan dan is ie uit,start ik de motor en laat hem op temp komen dan slaat ie dus niet meer aan.
wat er ook gebeurt is dat als het contact een min of 5 uit staat,dan gaat de brandstofpomp zomaar draaien :confused: .
heb alle massa punten nageken,relais nagekeken en de zekeringkast vervangen maar het probleem blijft.

Domi
24-12-2006, 19:23
Dat de fan en de pomp gaan draaien hoort zo.
Had mijn golf 2 g60 ook.

Vlakbij je injectoren zit een voeler die meet hoe warm het is. Denkt ie dat het wat warm wordt dan laat ie de fan draaien. Gelijk wordt dan ook de druk van je brandstofleiding gehaald door de pomp te laten draaien.
Mijn golf 2 G60 had dit altijd als ik bv smiddags thuis kwam. Even later sloeg de fan aan en begon de pomp te zoemen. Na een tijdje houdt dat op.

De voeler zit achter op je kleppendeksel en dan bij je 1ste en 2e cilinderhoogte. Zit een bruin draadje. Voeler hangt gewoon in beugeltje.

menno
24-12-2006, 19:32
Dat de fan en de pomp gaan draaien hoort zo.
Had mijn golf 2 g60 ook.

Vlakbij je injectoren zit een voeler die meet hoe warm het is. Denkt ie dat het wat warm wordt dan laat ie de fan draaien. Gelijk wordt dan ook de druk van je brandstofleiding gehaald door de pomp te laten draaien.
Mijn golf 2 G60 had dit altijd als ik bv smiddags thuis kwam. Even later sloeg de fan aan en begon de pomp te zoemen. Na een tijdje houdt dat op.

De voeler zit achter op je kleppendeksel en dan bij je 1ste en 2e cilinderhoogte. Zit een bruin draadje. Voeler hangt gewoon in beugeltje.

superbedankt man
heb die sensor zien zitten,het schuifje waar het stekkertje op gaat was afgebroken,dus die heb ik gesoldeert,dus geeft ie verkeerde waarde aan?
doet het nml ook bij koud blok.
als ik de stekker eraf haal,zou het probleem dan over moeten zijn(ff voor nood).

Rallye-VR6t
24-12-2006, 21:42
superbedankt man
heb die sensor zien zitten,het schuifje waar het stekkertje op gaat was afgebroken,dus die heb ik gesoldeert,dus geeft ie verkeerde waarde aan?
doet het nml ook bij koud blok.
als ik de stekker eraf haal,zou het probleem dan over moeten zijn(ff voor nood).

Als je deze isoleert wel. De temp.sensor zorgt n.l voor de massa.

menno
24-12-2006, 22:47
ga het morgen ff proberen.


bedankt voor de info
heb me de pleuris gezocht vanmiddag :rolleyes:

menno
26-12-2006, 17:03
probleem opgelost :thumbup:

bedankt domi :thumbup:

karretje
28-12-2006, 19:07
Gaat veel te hard ja! :eek:

Levensgevaarlijk :)

Goed hoor,nu nog ffe adapters voor je remmetjes... :woowoo: