g-men
25-12-2006, 18:21
na de motorwissel bij de golf 1 van 1.5 jb blok naar 1.8 carb motor 66kw van golf cabrio uit 86 (volgens mij ex motorcode)
Heb ik ook een andere bobine gemonteerd omdat de nieuwe bougiekabels met kliksysteem waren. Deze bobine dus met pinaansluiting komt van een golf 2 8klepper gti.
Nu hoor ik bij het starten en bij het loslaten van het gas een "klik" komen van de bobine net alsof er een vonk overspringt. Deze zie je echter niet in het donker en voel je ook niet als je je hand erbij houd :D
Omdat de motor ook belachelijk kut op 3 cilinders loopt 'bij koude motor dacht ik eens de verdelerkap te checken en rotor. Deze zijn behoorlijk verbrand.
Kan het dat de bobine niet past bij deze motor?
Bv te krachtig of niet passend bij de ontstekingscomputer.
Welke bobine moet ik dan gebruiken, kan die van de 1.5 JB anders?
Thanks alvast!
Heb ik ook een andere bobine gemonteerd omdat de nieuwe bougiekabels met kliksysteem waren. Deze bobine dus met pinaansluiting komt van een golf 2 8klepper gti.
Nu hoor ik bij het starten en bij het loslaten van het gas een "klik" komen van de bobine net alsof er een vonk overspringt. Deze zie je echter niet in het donker en voel je ook niet als je je hand erbij houd :D
Omdat de motor ook belachelijk kut op 3 cilinders loopt 'bij koude motor dacht ik eens de verdelerkap te checken en rotor. Deze zijn behoorlijk verbrand.
Kan het dat de bobine niet past bij deze motor?
Bv te krachtig of niet passend bij de ontstekingscomputer.
Welke bobine moet ik dan gebruiken, kan die van de 1.5 JB anders?
Thanks alvast!