Log in

View Full Version : vraag over bobine

g-men
25-12-2006, 18:21
na de motorwissel bij de golf 1 van 1.5 jb blok naar 1.8 carb motor 66kw van golf cabrio uit 86 (volgens mij ex motorcode)
Heb ik ook een andere bobine gemonteerd omdat de nieuwe bougiekabels met kliksysteem waren. Deze bobine dus met pinaansluiting komt van een golf 2 8klepper gti.

Nu hoor ik bij het starten en bij het loslaten van het gas een "klik" komen van de bobine net alsof er een vonk overspringt. Deze zie je echter niet in het donker en voel je ook niet als je je hand erbij houd :D

Omdat de motor ook belachelijk kut op 3 cilinders loopt 'bij koude motor dacht ik eens de verdelerkap te checken en rotor. Deze zijn behoorlijk verbrand.

Kan het dat de bobine niet past bij deze motor?
Bv te krachtig of niet passend bij de ontstekingscomputer.

Welke bobine moet ik dan gebruiken, kan die van de 1.5 JB anders?

Thanks alvast!

g-men
26-12-2006, 15:07
Niemand die weet of er verschillen zitten in die bobines??

dekilo
26-12-2006, 23:52
misschien is de condensator kapot ik weet het niet maar ik gooi maar ff een balletje op!

g-men
27-12-2006, 13:22
thanks maar waar zit die condensator dan bij een elektronische ontsteking??

dekilo
27-12-2006, 13:38
mmm ik ben niet zo technisch.
Ik was altijd in de veronderstelling dat een electronische onsteking geen bobine had!

carbreaker de autosloper
27-12-2006, 13:42
dat bobine tje met als jer in kijkt met een pinnetje is voor een elctronishe onsteking deze zit ook op de gti type een als je dehele instalatie hebt overgebouwd inclusief module dan klopt het en zal die beroerd lopen

g-men
28-12-2006, 18:24
Heb de "klik" in ieder geval gelokaliseerd. De bobine is het niet en heb het model nagevraagd blijkt de juiste te zijn voor de elektronische ontsteking.

Een onderdeel op de carbarateur geeft de klik.

http://i143.photobucket.com/albums/r126/g-men_photos/2e2.gif
Deze carb heb ik pierburg 2E2

http://i143.photobucket.com/albums/r126/g-men_photos/2e2onderdeel.gif
Dit onderdeel geeft de luide klik. Blijft het membraan hierin misschien hangen?

Lijkt me niet dat het van invloed is op het lopen op 3 cilinders bij koude motor toch?

Marco
29-12-2006, 11:14
volgens mij is dat gewoon een solenoid (elektrisch klepje) en hoort ie te klikken, als ie dat niet doet is ie juist stuk