PDA

View Full Version : Vaag pc probleem. (geen geldige win32-toepassing)


John
25-12-2006, 18:53
Ik heb een heel raar probleem met mijn pc.
Als ik iets wil installeren van een CD-rom heb ik nergens last van.
Installeer ik iets van DVD-rom dan werkt autorun niet en als ik in verkenner op autorun.exe of setup.exe klik dan geeft hij de foutmelding: autorun.exe is geen geldige win32-toepassing.
Of als ik Setup.exe aanklik dan staat er setup.exe is geen geldige win32-toepassing.
Hij doet dit niet bij iedere dvd en ook heb ik al een andere dvd-speler geprobeerd maar dat maakt ook niks uit.
PC ook al opnieuw geinstalleerd gehad maar ook geen resultaat.
Het zijn originele dvd's trouwens waarvan ik installeer.

Wie van de computerfreaks kan mij helpen??

maniacmark
26-12-2006, 14:40
welke dvdsoftware gebruik je?

John
26-12-2006, 14:45
dvdsoftware?? Geen.
XP ziet mijn dvd-speler gewoon en als ik een spel vanaf een dvd-rom wil installeren dan krijg ik die melding.

Heb de flatcable al vervangen, systeemherstel gedraaid, bios gereset maar niks helpt.
Ik kan wel de dvd kopieren naar de harde schijf maar soms kan ik bijvoorbeeld geen text-bestandje mee kopieren.Dan geeft hij een foutmelding dat dat niet gaat.

Denk dat de pc zelf (moederbord) het zachtjes aan het begeven is.

maniacmark
26-12-2006, 19:32
je kan altijd ff je dvdspeler losdraaien, in een andere pc zetten, kijken of deze daar gewoon functioneert en dan kan je zaken gaan uitsluiten
uit ervaring kan ik zeggen dat flatcables niet snel kaopt gaan, maar sommige spelers (het net zoals moederboarden) wel eens willen begeven.
Sluit dus eerst ff uit of je speler niet lastig doet: een speler kost nog geen 2 tientjes, een brander 3. Een mobo (als je al een mobo in de goede socket vindt alst al wat ouder is) is stukken duurder.
veel succes iig
verdere vragen kan je altijd posten

John
26-12-2006, 20:24
Ik heb mijn net nieuwe dvd-speler overgezet in mijn andere wat oudere pc en daar geeft ie geen problemen.
Dus het zit in de pc zelf ergens.

maniacmark
26-12-2006, 20:54
probeer eens de flatkabel aan te sluiten op de secondary ipv primary poort of andersom
misschien een poort dan naar de #%^&

John
27-12-2006, 22:40
Het is opgelost.
InCD van Nero 6.6 was de boosdoener.
Heb nu een vorige versie van Nero 6 erop gezet en het is over.

vwleusden
27-12-2006, 22:54
Illegale rommel zeker :rock: :D

vw team extreme
02-01-2007, 22:45
Als je incd hebt geinstalleerd dan schakeld hij meestal de autorun uit

MarlyNL
02-01-2007, 22:51
Dan is het waarschijnlijk een programma voor windows 98 ofzo.
Maar kun je ook naar deze computer en rechtermuisknop verkennen doen op dvd en dan starten wat je nodig hebt.
als dat niet werkt compatibiliteit veranderen.
Weet zo niet hoe...

maniacmark
03-01-2007, 10:07
zit bij eigenschappen - compatibiliteit en dan ff goed zetten