View Full Version : mk 2 met blauwe kenteken platen!!!
HUH zie ik me een foto met een mk 2 met blauwe platen snap er niks van!
Kenteken is nf-42-vf!
Mag dat kan dat ?
Mag niet ,kan makkelijk.gewoon laten maken.
ow!
Volgens mij was die foto van BK customs!!
Rijden mensen er ook gewoon mee rond?
classicline
28-12-2006, 17:08
Mijn golf 2 heeft ze er ook opzitten en het mag niet, de boete ligt rond de 50 euro.
Maar mijn vriendin rijd er alweer ik denk een maand of 4 mee rond en nog geen klachten gehad.
(en al wel twee keer aangehouden:)
Maar er rijd ook altijd een mooie meid in mischien dat dat er wat mee te maken heeft dat ze nog geen boete heeft gehad;)
het mag niet! die blauwe platen zit ook geen goedkeuringsstempel bij.
Er rijd ook bijna niemand met die blauwe platen op een Golf 2
houd dit zo, anders word er binnenkort streng op gelet en kunnen de auto's wie net geen blauwe platen mogen hebben (78-79) deze ook vervangen voor blauwe. en dat is zonde!
en zeg eerlijk, op een jaren 80 auto hoort het ook niet ;)
1977 is het laatste jaar met blauwe.
In 1978 zijn de gele gekomen.
Baldrimmer
28-12-2006, 17:36
1978 mag wel maar de lichtblauwe platen die even groot zijn als de gele .
1978 mag wel maar de lichtblauwe platen die even groot zijn als de gele .
Lichtblauw? Je bedoelt toch geen taxi neem ik aan :tongue:
Lichtblauw? Je bedoelt toch geen taxi neem ik aan :tongue:
nee natuurlijk niet :D
het is maar tot juni of juli 78 dat je ze officieel mag voeren, daarna is verplicht geel.
golf mkII 16v
29-12-2006, 12:09
het is maar tot juni of juli 78 dat je ze officieel mag voeren, daarna is verplicht geel.
Bouwjaar van de auto????
Of het kenteken.
Mijn pa heb een Franse [renault]auto van 1931 met een kenteken van 1984 en blauwe platen.
Of zijn er uitzonderingen!!!!!
Blauwe platen:
De juiste blauwe platen
De laatste soort boete waar vooral klassiekers nog wel eens mee te maken hebben is het niet voeren van de juiste kentekenplaten. Zo mag een blauwe plaat met witte letters alleen op voertuigen die een kenteken kregen voor 1-1-1978 en zijn combinaties met vier letters en twee cijfers op blauwe platen altijd taboe.
Is het kenteken van na 1-1-1978, maar heeft het nog wel de combinatie zoals deze in 1977 gevoerd werd (dus bijv 23-GK-31) dan kan je wel de blauwe platen MET stempel bestellen bij de onderdelenboer, want bij het maken van blauwe platen MET stempel wordt slechts gelet op de cijfer-letter combinatie, en hoeft het kentekenbewijs niet te worden getoont.
Bij controle/aanhouding door bijv. de apk/politie dient echter het kentekenbewijs te worden gecontroleerd, en alle auto's van NA 1-1-1978 moeten daarbij voorzien zijn van een set GAIK platen (geel) + stempel in kentekenbewijs.
Alle nieuwere cijfer/letter combinaties kan je wel in blauw laten slaan, maar dan ZONDER stempel/
1977 is een speciaal, want overgangs, jaar. In dit jaar werden 2 verschillende blauwe en de nieuwe (ondertussen oude) gele platen uitgegeven.
- Oud blauw (donkerblauw, witte letters zoals ons allemaal bekend en hier boven beschreven en nu nog te koop)
- Licht blauw ( lichter blauw, met witte letters, in het formaat van de nieuwe gele platen )
- Oud geel ( met zwarte letters, de oude niet GAIK platen dus )
Die licht blauwe platen werden gemaakt op het 'nieuwe' formaat van de 'nieuwe gele' plaat; iets groter dus dan de oude donkerblauwe platen, met een iets lichter blauw, maar gewoon met witte letters. In de wet teksten zijn deze lichtblauwe platen niet meer terug te vinden, omdat ze 'vergeten' zijn. Lichtblauw (maar dan met zwarte letters) is voorbehouden aan de taxi's. Deze lichtblauwe platen mogen (indien nog aanwezig :) ) nog gewoon gevoerd worden, want ze zijn immers uitgegeven in 1977 (dus voor 1-1-1978, dus geen GAIK verplichting), en voorzien van de juiste stempel (nl leeuw).
Deze lichtblauwe platen zijn 'te moeilijk' en dus ook niet terug te vinden op informatie sites zoals : http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=26
maar ploaties zat:
1977'er lichtblauwe overgangs plaat
http://www.a1.nl/phomepag/markerink/FJ55_Dutch/images/FJ55_2002-04-09_first_001.jpg
PS: Mocht iemand een adresje weten waar je deze platen nog nieuw kunt laten slaan, met stempel,.. let me know (voor mijn 1977'er)...
HUH zie ik me een foto met een mk 2 met blauwe platen snap er niks van!
Kenteken is nf-42-vf!
Mag dat kan dat ?
Da's ook wat, de NF-42-VF is mijn demo auto...
Nou ja, dat was het. Ik heb hem zojuist verkocht maar hij komt wel mee naar het VWforum meeting volgende week.
De blauwe platen mogen idd niet, er staat een boete op van 75 eurootjes........
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.