Log in

View Full Version : Blokkerende voorwielen

Jurgen Santana
30-12-2006, 16:28
Mijn Jetta heeft de laatste tijd heel erg snel last van blokkerende voorwielen tijdens remmen. Ik kan zonder al te veel snelheid en moeite met piepende banden remmen :mad:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Jetta MaNiA
30-12-2006, 16:39
Komt door die giga remmen die je gemonteerd hebt:D

Banden glad?
Nat wegdek?
Doen je achterremmen wel wat?

Das wat ik kan bedenken.

Jurgen Santana
30-12-2006, 16:42
Banden zijn Semperit winterbanden met ruimvoldoende profiel. Wegdek maakt niet erg veel uit. Hij doet het op elk wegdek:(

En als ik de achterremmen meehelp met de handrem blokkeren ze ook nog. De handrem werkt.

golf mkII 16v
30-12-2006, 17:03
Hoofdremcilinder!!!!
Even op de remmentestbank kijken of de achterremmen mee doen

Dennis@polo86c.nl
30-12-2006, 17:24
Als beide voorwielen blokkeren kan de hoofdremcylinder toch niet kapot zijn?
Gezien diagonaal gescheiden remsysteem.

golf mkII 16v
30-12-2006, 19:01
Heb het een keer aan de hand gehad
Dacht dat eerst ook,de remblokken sleeten als een gek
Hoofdremcilinder vervangen en het probleem was weg

Jurgen Santana
30-12-2006, 19:32
Heb het een keer aan de hand gehad
Dacht dat eerst ook,de remblokken sleeten als een gek
Hoofdremcilinder vervangen en het probleem was weg

Mijn remblokken slijten niet harder dan normaal, voorremmen blijven niet hangen. Heb de auto opgekrikt, zodra je het pedaal loslaat draaien de wielen weer vrij.

Ga inderdaad eens over de remmenbank heen en dan de achterstewielremcillinders en remkrachtverdeler eens controleren.

Vind het wel vreemd dat de voorwielen ook nog blokkeren als ik de handrem er twee tandjes op heb staan.

Jetta MaNiA
30-12-2006, 22:48
Mijn voorwielen blokkeerde vanavond ook:(

Volgens mij doen mun achterremmen geen moer.
Als de hoofdremcilinder het niet goed doet is ie dus lek? Dat houd in dat je dat ook moet kunnen merken in je pedaal bij langdurig langzaam remmen. Dan zakt je pedaal weg toch?

Berserker
31-12-2006, 12:48
Mijn voorwielen blokkeerde vanavond ook:(

Volgens mij doen mun achterremmen geen moer.
Als de hoofdremcilinder het niet goed doet is ie dus lek? Dat houd in dat je dat ook moet kunnen merken in je pedaal bij langdurig langzaam remmen. Dan zakt je pedaal weg toch?

Had t niet misschien geijzeld?

Jetta MaNiA
31-12-2006, 12:59
Had t niet misschien geijzeld?

Nee joh was 7 graden boven 0.

Jurgen Santana
31-12-2006, 17:04
Hmmm, de remkrachtverdeler werkt zo te zien. Na stevig rem intrappen en snel loslaten beweegt hij. En met de rem ingetrapt kan ik de achterwielen ook met geen mogelijkheid bewegen.

Ga de remkrachtverdeler maar wat strakker zetten. Kijken of het dan beter wordt.

jettaracing
31-12-2006, 17:50
Zou je zeker kunnen proberen ,heb ik toen ook bij de witte jetta gedaan ,toen ik de as met schijven achter heb gemonteerd.
Die remde achter ook te weinig ,ik heb de veer van de verdeler iets op voorspanning gezet ,let dan wel op dat dan wel de wielen op de grond moet staan !
Als je de auto op de krik zet en dan de veer spant ,en de auto dan weer laat zakken dan staat de veer op een veel te hoge spanning .
iets wat ook vaak word vergeten bij verlagen ,om dan even de veer van de verdeler iets te ontspannen ,anders remt hij te veel ! En dan krijg je weer andere problemen.

In ieder geval succes ;)

M.I.V.W
01-01-2007, 16:44
Ik zou porsche remmen monteren achter:):);)

Jurgen Santana
02-01-2007, 18:53
Vandaag bandenspanning van 2.0 naar 1.8 bar verlaagd. De remkrachtverdeler strakker gezet maar het probleem blijft zich voordoen.

Morgen kijken of er tijd is om hem over de remmentestbank heen te halen.

Of de achterremmen doen te weinig of de banden zijn heel erg klote. Dat laatste lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk met het profiel dat er nog op zit.

Jurgen Santana
03-01-2007, 15:13
Vandaag op de remmentestbank geweest. Achterremmen remmen niet supergoed maar wel goed genoeg voor de APK.

Eerst maar eens goed schoonmaken dus.

Dennis@polo86c.nl
03-01-2007, 15:21
Is de uitlijning van de voorwielen wel goed?
Minder rubber op het asfalt is natuurlijk ook sneller blokkeren..

Jurgen Santana
03-01-2007, 18:28
Hij is nog niet zo lang geleden uitgelijnd. Dus mag ik er hoop ik vanuit gaan dat dat goed is.

Dennis@polo86c.nl
25-01-2007, 13:13
Nog wat wijzer geworden?

Jurgen Santana
25-01-2007, 15:07
Ik ga binnenkort de achterremmen compleet vervangen (ombouw naar schijven gelijk). Ze remmen goed genoeg voor de APK maar het kan veel beter volgens de remmentestbank.

Jurgen Santana
27-10-2007, 21:36
En het probleem zat hem uiteindelijk in de te oude Semperitwinterbanden. Blijkbaar kun je die krengen na 4 jaar weggooien...

Ferry24
28-10-2007, 20:42
ja snap toch al niet dat je bij de vw die dingen als 2e merk aanbieden is helemaal ruk naar mijn mening :)

Misschien te maken dat ze erg droog waren ook?

Jurgen Santana
28-10-2007, 21:50
De banden zien er op het oog goed uit.

En waarom ze bij de dealer als 2e merk aangeboden worden, Pon is importeur (B-merk van Continental) en mensen, ook leasemaatschappijen, geven liever niet teveel geld uit voor het tweede setje.

Dirtbag
28-10-2007, 22:48
En het probleem zat hem uiteindelijk in de te oude Semperitwinterbanden. Blijkbaar kun je die krengen na 4 jaar weggooien...

Op gummen :)

db