PDA

View Full Version : tuning VW Golf 74KW versie


Merlin
02-01-2007, 21:43
Even een tweede topic plaatsen :) (en de derde komt vanavond ook ;) )

Hoe staan jullie tegen over Chiptuning van de rode I, TDI 74KW (100ps)?? :D

Het is er een van nov. 2002 met 150.000 km.
Wil er ca. 30.000 km per jaar mee gaan rijden.

Wat doet die chip met je motor en tot hoever tast het de betrouwbaarheid van de 1.9 aan?

En stijgt of daalt het verbruik bij gelijke rijstijl (door meer koppel)??

Graag jullie visie / reacties hierop svp.
Grt
Bart

vw dennis
02-01-2007, 21:47
Waar laat je hem chippen? Speelt ook wel een belangrijke rol ;)

Merlin
03-01-2007, 20:50
De garage kan het verzorgen voor € 350,--
Heb geen idee of er een type / merk het beste is.
Grt
Bart

Erwin G60
03-01-2007, 21:02
Wat ik altijd om me heen hoor word ie een beetje zuiniger en neemt het aantal koppel toe.Over de betrouwbaarheid durf ik niks te zeggen.Ik weet niet waar je woont maar in Stadskanaal zit een hele goeie www.gjmensen.nl nog nooit een klacht over gehoord.

vw dennis
03-01-2007, 22:09
VW dealer laat hem bij ABT chippen, verder zie ik nooit auto daarvan terug komen, met klachten door het chippen.

Achtung!
05-01-2007, 09:00
Even een tweede topic plaatsen :) (en de derde komt vanavond ook ;) )

Hoe staan jullie tegen over Chiptuning van de rode I, TDI 74KW (100ps)?? :D

Het is er een van nov. 2002 met 150.000 km.
Wil er ca. 30.000 km per jaar mee gaan rijden.

Wat doet die chip met je motor en tot hoever tast het de betrouwbaarheid van de 1.9 aan?

En stijgt of daalt het verbruik bij gelijke rijstijl (door meer koppel)??

Graag jullie visie / reacties hierop svp.
Grt
Bart

Ga gewoon naar één van de 'bekende' chiptuners in het land.
Chippen bij deze kmstand moet geen probleem zijn, enkele zijn pas gechipt bij standen > 250.000km zonder problemen. E.e.a. hangt natuurlijk af van de voorgeschiedenis van de auto ;)
Zou zeggen, ga naar meerdere adressen, spreek met meerder personen en laat je gevoel/budget spreken

:thumbup:

Larsv5
05-01-2007, 09:08
Gewoon naar chipmeister in leusden, daar kwam/komt vw zelf ook om te laten chippen.

arnus71
05-01-2007, 11:03
Probeer JD engineering: http://www.jdengineering.nl/
Dan weet je zeker dat je de juiste hebt.

pret
01-08-2008, 06:43
vind het vreemd dat het "chippen" zo veel geld moet kosten !!

blijkt iets van 10min werk te zijn... laptop d'r achter en hup daar gaat ie
met 130 of 150hp'tjes.

en dat kost dan maar liefst 250,- !! :shake:

denk dat het binnenkort toch maar moet gebeuren :D

callaway
07-08-2008, 09:41
wordt die chip bij VW ( ABT ) alleen geplaatst of ook afgestemd met de motor finetuned.

Ik heb veel goede berichten gehoord over ene Jos.
wie kan mij eens info sturen per mail of pm , ik denk dat reclame hiet niet mag.

jetta mk1 '82
07-08-2008, 11:33
neem geen kant en klare maar laat een chip op maat maken voor jou auto !

gr. Martijn

Ibibi
08-08-2008, 21:32
neem geen kant en klare maar laat een chip op maat maken voor jou auto !

gr. Martijn

Idd dit geeft de beste resultaten, weet niet wat je motorcode is maar als het een "axr" is zijn hier hele leuke dingen mee te doen.
Laatst een bij VVT gedaan , die ging naar 170.1pk* zijn al meerdere met ongeveer 160/165 alleen met chip, * dit was ook wel een xtreme chip(roet) :D
Alleen in diezelfde auto met 170.1 pk zat wel een sachs sportkoppeling + vast vliegwiel.

callaway
09-08-2008, 07:54
ik neem genoegen met een 130pk hoor, wat meer koppel dus turboduw :D in de rug is lekker.

maar ik wil niet aan zwaardere koppeling ed beginnen dus originele setup.

aangezien mijn auto eind deze maand voor een onderhoud moet wilde ik eigenlijk de EGR en kat al laten doen , kan dat of moet de chip dan ook meteen geplaatst/gemaakt worden ?

pret
09-08-2008, 15:09
vandaag met iemand gesproken en te horen gekregen dat volgens hem bij het obd tuning gedeelte de turbo druk verhoogd wordt en dit gevolgen voor de turbo zal hebben....

jaren met 8bar turbo druk rijden en dan opeens met 12bar turbo druk moet negatieve gevolgen hebben in schadelijke zin uiteraard !!


wie kan dit bevestigen of ontkrachten ?? :confused:




gr.pret :thumbup:

G-eert-40
09-08-2008, 15:24
jaren met 8bar turbo druk rijden en dan opeens met 12bar turbo druk

bedoel je niet met 0.8 en 1.2 bar turbo druk?

grtz.

pret
09-08-2008, 20:56
bedoel je niet met 0.8 en 1.2 bar turbo druk?

grtz.



ja dat bedoelde ik :rolleyes:

typfout weet je ;)

humaxima
13-08-2008, 10:15
Hoi,

Jou auto kan veilig en probleemloos gechipt worden tot 150 pk en meer kan ook, maar dan moet er bv. koppeling, vliegwiel en verstuivers. misschien turbo enz. vervangen worden.
De basis moet eerst goed zijn, wil je met chippen beginnen.
M.a.w. eerst de EGR afsluiten en de katalisator leegslaan c.q. vervangen.
Qua verbruik wordt je auto zuiniger bij dezelfde rijstijl en je auto rijdt soepeler en is schoner bv. de keuring, althans mijn auto.
Bij die km stand is je tdi eigenlijk pas ingereden, dus dat moet zeker geen probleem zijn.

Ik heb mijn auto laten chippen via JB autoservice in Dieverbrug.
Hij is 1 van de weinige tdi goeroes van Nederland samen met VVT tuning en JD engineering. Deze 3 gasten werken ook nauw samen. Dat zegt genoeg denk ik.

Zijn adresgegevens zijn te vinden via. TDIclub.nl (zijn banner staat op de homepage van deze site). Bel em eens en laat je informeren.