PDA

View Full Version : mhw tellerfolie verwijderen....


rallyegolf driver
08-01-2007, 14:43
Ik heb een vraagje;

in het verleden heb ik de fout gemaakt om mijn tellers te voorzien van grijze tellerfolie van het merk MHW, de tellernaalden heb ik met Revell-modelverf rood gemaakt.

Nu wil ik dit ongedaan maken. Is die folie gemakkelijk te verwijderen , zonder schade aan de originele tellerplaten?

De tellernaalden, zijn deze te vervangen door witte, of moet ik hiervan de verf eraf krassen?

Ik wil weer terug naar origineel......

Richard
08-01-2007, 14:56
Heb het er laatst ook eraf gehaald.. geen enkel probleem.naalden lijkt me makkelijker om of wit te verven of ff in de terpentine

Stijn
08-01-2007, 14:59
Ik wil weer terug naar origineel......

Uiteindelijk zien we allemaal het licht, Rene... :thumbup:

rallyegolf driver
08-01-2007, 15:30
Uiteindelijk zien we allemaal het licht, Rene... :thumbup:

yep.....

ben wel aan het denken aan een 300 km/h tellerplaat van neutec....

Stijn
08-01-2007, 16:28
:d

bugdaddy
08-01-2007, 17:04
HEE, wie deed het licht uit?? :tongue:

rallyegolf driver
08-01-2007, 21:22
hmmm,

de tellerfolie eraf halen was een eitje....

de tellernaalden weer terug in het wit krijgen een drama.....

is er een mogelijkheid om de naaldjes uit te wisselen uit een ander tellerhuis?

Ik vind dit wel heel erg priegelwerk, met allerlei veertjes etc erachter.

Is dit mogelijk, dan komen er andere naaldjes in. De naald van de watertemperatuur en die van de benzine, denk dat ik daarvoor maar een ander klokje ervoor plaats.

orange polo
08-01-2007, 21:30
de wijzers van km/toerenteller kunnen er af zitten alleen erg strak er af halen doe ik altijd met een gebaks vorkje deze doe je onder de wijzer en wijzerplaat dan rustig wiebelen/vrikken komen ze los !!

vw dennis
08-01-2007, 21:32
De wijzers moeten er gewoon af kunnen

rallyegolf driver
08-01-2007, 21:53
deze zul je toch moeten stellen of iets dergelijks? omdat er van die spanningsveertjes onder zitten. Zometeen geven ze de verkeerde waardes aan?

Stijn
08-01-2007, 21:56
Voor zover ik weet, is het zaak om de wijzers over het stoppennetje heen te tillen, zodat de veer helemaal kan ontspannen. Teken dan aan waar de wijzer in ruststand staat, haal 'm er dan af en doe de nieuwe wijzer er op dezelfde positie op, en weer over de pen.

FGizmoS
08-01-2007, 22:00
deze zul je toch moeten stellen of iets dergelijks? omdat er van die spanningsveertjes onder zitten. Zometeen geven ze de verkeerde waardes aan?
yep en doe je dit niet kan je met een tellerunit van neutec gemakkelijk 300 halen :tongue:
en ook wel 8000 rpm :D
en door dit veel te demonteren kunnen er soms rare waarden op je tellerunit te voorschijn komen
ik had ooit eens dat mijn km teller sneller dan de toerenteller ging (was het maar waar :mad: ) nuja met nieuwe tellerunit was dit terug opgelost

rallyegolf driver
09-01-2007, 21:22
Nou,

Vandaag na het werk een Motometer tellerhuis van een 16v opgehaald bij NAS (waarvoor dank) voor 40 eurootjes, naar huis gereden en begonnen aan het werkje.

Het watertemperatuurklokje eruit halen ging easy, omgewisseld met het van de rallye ( dit moet ik persé van dit type hebben, omdat het lampje hiervan IN de schaalverdeling zit ipv tussen de andere controle lampjes.

Daarna moest de tellernaald van de toerenteller van de 16v eraf, die moest ik ook hebben, en ook het benzinemeterklokje onder de schaalverdelingsplaat. Dat met dat gebaksvorkje ging redelijk, alhoewel ik ERG voorzichtig was en het was erg moeilijk, aangezien ik een vrij lompe kracht ben, durfde ik dit niet goed aan. toch gedaan, en met resultaat. Hierdoor vreesde ik al voor mijn eigen toerenteller.

Daarna was mijn eigen tellerhuis aan de beurt. De klokjes van watertemperatuur en benzinemeter overgezet, dat ging goed. Maar met het eraf proberen te halen van de toerentellernaald hoorde ik een klikje, en dat vond ik niet zo mooi.... :mad:

De voet van de naald van de kilometerteller is ook een beetje verbogen, dus nu zit de punt van de naald veel dichter bij de schaalverdeling. Daar ben ik ook niet zo blij mee! :mad:

Het ergste komt nog, na test-inbouw blijkt de toerenteller niet meer te werken!!!!! :mad: :mad:

Normaliter als je de naald beweegt, dan veert hij weer terug naar de 0-stand. Dat doet hij nu dus niet meer. :mad:

Hoe moet ik dit oplossen, of ben ik gedoemd een nieuwe toerenteller te kopen?

Graag uw hulp en medewerking, voor dit soort dingen ben ik gewoon een te lompe kracht.... :(

Kevin20v
09-01-2007, 21:28
hmm zonde man, hoop dat het zo weer goed komt... Heb helaas geen oplossing

FGizmoS
10-01-2007, 19:23
als je de naalt van de toerenteller tot boven de helft brengt zou in uw geval de naalt gewoon omvallen tot einde toeren?
ik heb dit ook eens voorgehad maar dat heeft zichzelf terug opgelost
wat het was weet ik niet maar ik was blij dat mijn toerenteller terug werkte