View Full Version : Jetta I, voor een liefhebbert
Hellow
Had eigenlijk nog wel wat plannen met de jetta, maar zit er toch wel gauw eens aan te denken hem te verkopen....
Reden: zin in wat anders, ander model, ander 'project'... (eerst eens weer wat sparen... Want er staat binnenkort een auto dagelijks tot mijn beschikking, dus dan beweeg ik me daar wel mee.)
hier wat info enzo, foto's:
jetta project topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=504)
heb net voor een aardig vermogen in de motor verspijkerd... honda cbr 600 carb's op een bewerkte HH kop met grotere inlaatkleppen(37mm.) en 296 graden nokkenas...
nieuwe hoofdremcilinder, en nieuwe remblokken voor...
APK tot eind juni....
richtprijs(de hoofdprijs ;) ): €2750,-
waarschijnlijk zie je mij over 2 jaar nog in de jetta rijden, maar proberen kan altijd.
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/richting_Hoogeveen.jpg
owjah: incl. het originele jetta interieur, en het blauwe zonneklepje heb ik ook nog liggen...
Nog een paar verschillende foto's van de Jetta...:
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/Jetta_op_de_oprit.JPG
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/jetta....jpg
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=199&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=213&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=260&stc=1
andere bumpers zitten er voor jou bij voor deze prijs... verkocht dus??? ;)
SplitBien
10-05-2004, 08:54
Hmmm interessant!! Bob is net op zoek naar een jetta 1, zal het hem ff melden!!
Hij kan em de 31e bewonderen... en misschien sta ik dan ook wel bij de speed-club, als er nog een plaats geregeld kan worden...
SplitBien
10-05-2004, 10:02
Dat zou mooi zijn!! De vr6 moet toch eerst nog de deur uit......
En wordt dit niks voor Bob : weet er nog wel een
Maar eerlijk is eerlijk : eerst naar die van Tommy gaan kijken
Goede auto deze : heb er ook nog ff in rondgetufd !!
SplitBien
10-05-2004, 11:46
Heb bob net gebeld, is behoorlijk enthousiast!! Hij heeft hem in Assen volgens mij al gezien, dus hij weet over welke ik het heb!!! Hoop dat hij hem de 31ste nog ff wat beter kan bekijken en de vr6 snel verkocht is!!!
Johan Fire and Ice
10-05-2004, 12:06
maar zolang heeft bob de vr6 toch nog niet
en nu dan alweer wat anders willen
SplitBien
10-05-2004, 12:15
T'ja hij is niet praktisch, past niet bij hem, hij wil iets totaal anders......
Dus op zoek naar polo met kont (classis???) of jetta 1
Johan Fire and Ice
10-05-2004, 12:19
zijn idd ook leuke dingen
SplitBien
11-05-2004, 14:59
@Tommy; check pb!! ;)
owjah... sorry, maareh, ik had een poging gedaan je terug te PB-en, maar je box zit vol.... heb em mezelf dus maar ge-PB-t, en kan em zo FWD-en... ;)
Even box legen dus...
SplitBien
11-05-2004, 15:09
haha mijn box alweer vol?? Tjonge jonge, had hem net geleegd!!
Maar ik heb hem inmiddels gehad, thnx en tot de 31ste!!!!!!!!!!!!!
En wordt dit niks voor Bob : weet er nog wel een
Maar eerlijk is eerlijk : eerst naar die van Tommy gaan kijken
Goede auto deze : heb er ook nog ff in rondgetufd !!
De mijne hoeft niet weg, alleen als ik er wat aan terug kan verdienen... Heb er veel ingestopt, en daarom schijt ik hem niet zo weg... Mocht Bob het te duur vinden, dan weet Gert er dus nog wel 1... :D
(zou het zonde vinden als bijvoorbeeld de motor wordt vervangen door een GTI ofzo... maar dat zou ook niet uit kunnen voor Bob dan. Dan zou ie beter een andere Jetta, of Polo, zoeken...)
SplitBien
11-05-2004, 15:34
Bob wil gewoon genieten van het rijden, het hoeft niet perse snel, als hij wil blazen mag hij mijn g60 wel meenemen......
Dus mocht bob hem kopen komen er hoogstens andere wielen onder en knapt hij hem verder op! (dus geen zwarte ramen en no fear stickers! haha :D)
Tis een vlotte 1300, dat zeker! Maar nog geen GTI...
We zien wel.... heb er desnoods 14 inch wolfrace bij te koop... ;) :D (wordt het al irritant? het aansmeren van wolfrace aan iedereen? :p )
SplitBien
11-05-2004, 16:02
haha nee hoor, maar no thanks, geen wolfrace, bob heeft al hele mooi op het oog!!!!!!
De jetta staat momenteel al anderhalve week stil... De kop die momenteel op de motor zit is niet zoals het zou horen...(na mijn mening) Al met al heb ik niet zoveel zin meer in de jetta, en alles er omheen... een auto moet rijden, en er moet niet teveel in geïnvesteerd hoeven worden vind ik eigenlijk... Maar dat had ik beter kunnen bedenken voor ik de motor ging verbouwen... verder was er niks aan de hand... alleen de carb was slecht, dus liep niet helemaal zuiver, en zoop nogal...
Ik wou eigenlijk wel graag sneller, vandaar de ombouw, maar achteraf had ik beter kunnen kiezen voor gewoon doorrijden... kleine investering in de ori-opstelling... en gewoon km's maken...
Ik zit nu aan een paar opties te denken, i.v.m. het toch willen verkopen.
Ik kan de carb van de ouwe kop reviseren... en de originele kop weer plaatsen... als weer in originele staat terug brengen...
Ik kan de carb's op de ori kop pas laten maken... Dan heeft ie dus meer vermogen... en zal ie goed lopen... maar dan moet ik wel weer wat gaan investeren...
Ik kan een 1.3 van marktplaats ofzo gaan zoeken, en die monteren... moet ik ook weer investeren, en weet ik niet wat ik koop...(allerlaatste optie)
Ik kan de auto aanbieden zoals ie er nu bij staat... incl de bewerkte kop(volgens mij deugt ie niet.. maar anderen zeggen dat het een kwestie van afstellen is met het goede gereedschap... :( ) met motorfietscarb's en scherpe nokkenas... met wat werk dus... en dan de keus aan de koper laten... (en wat dalen met de prijs...)
Ik kan de auto aanbieden zonder de bewerkte kop, carb's en nokker... Dus een onderblok zonder kop in de steunen, en met losse originele kop, waarvan de carb gereviseerd moet worden, en wat dingen weer in oude staat terug moeten worden gebracht(gaskabel en choke bijv.) (nog meer dalen met de prijs)
Ik kan de auto in onderdelen aanbieden... losse carroserie, losse schroefset, losse motor... losse velgen met goede banden.... enz enz.
Al met al... Als iemand mij een goed bod doet... bijvoorbeeld een van de dingen die boven staan... dan wil ik graag van de jetta af, en op zoek naar een standaard golfje II, met 1600 motor waar ik alleen een schroefset onder wil hebben in de toekomst... en wat kleine aanpassinkjes... en gewoon km's kunnen maken, en daar veel plezier mee hebben...
Pedaalemmer
25-05-2004, 15:16
everybody wants al golf :D:D
ik zou je werk gewoon afmaken waarmee je begonnen bent...inversteer dan net wat meer en maak hem in orde...
misschien bevalt ie je dan wel zo dat je hem wilt houden....zoiets weet je pas als alles gefixt is..ik heb ook veel gezeik aan mij auto maar ik los het gewoon stap voor stap op en kies daarmee voor een wat duurdere maar voor mij een betere oplossing...als ik een andere golf koop weet ik niet wat ik koop en daarbij komt dat ik weer opnieuw moet beginnen...
oftewel ik verkoop mijn golfje pas als ik ermee klaar ben of hem om een boom vouw....thats just my point of view ;)
Moet je nog winst draaien op de fireblade carbs?
Zo nee... PM please wat ze moeten kosten :)
Inlaat 'braai' ik zo in elkaar, maar als je wil, mag je ook daarvoor je prijs noemen..
verkoop het dan liever compleet.. carb's en inlaat en de kop... Maar als je voor alle drie betaalt, dan hou ik de inlaat en kop wel.... ;) hehehe
Het gaat me er om dat ik de auto kan verkopen... wat over blijft verkoop ik los.... Dus de carbs los verkopen doe ik misschien over een maandje ofzo...
Golfzilla
25-05-2004, 16:01
mijn verhaal ken je al hé ;D :D
in ieder geval als je geld te kort komt, dan ben je het zo kwijt begrijp ik hier ;)
Zestienkleppen
25-05-2004, 16:06
Kop op Tommy, wel volhouden he! Zo'n 1.6 golf ga je ook al snel wat aan doen en dat kost ook geld. Nu weet je wat je hebt, ik zou proberen dat af te maken (daarna levert ie ook weer meer op).
sja.....
ondertussen onderneem ik wel wat dingen.. dus we zien wel... maar als ik em kwijt kan.... WEG ERMEE! ;)
Golfzilla
25-05-2004, 16:11
ja persoonlijk zou ik er ook nog ff mee doorgaan, je hebt er nu zoveel bloed en geld in zitten ;) dat het sonde is er afstand van te doen nu..............
..........marja it's your call
1.6 is kut, ben je ook weer zo zat... pak dan een 1.8 kost evenveel, superdegelijke blokkies en veel meer mogelijkheden in het low-price tuning segment
Golfzilla
25-05-2004, 16:15
Nice Avatar..
waar?? waar?? ;):D benk ff aant ouwehoere met avatars, had ik die zwart wit (die nice one) niet op me harde schijf staan :(, dusja is nu weg :mad:
525 euro voor de bewerkte kop met 37 mm inlaatkleppen, inlaatspruitstuk, carb's(+extra set... niet compleet, maar wel handig voor kleine onderdeeltjes, Ebay miskoop), nokkenas... (een gesneden Audi/VW as? 296 of 298 graden zou ie moeten zijn) probleem met de kop is dat ik de klepspeling niet kan veranderen.... maar of het aan mij ligt of aan de kop... Ik weet het niet meer... :S
Verkoop die motorfiets carbs en koop een degelijke weber voor op je originele kop, en rijden! Soms is origineel helemaal niet zo slecht.
Als je een andere auto koopt weet je gewoon niet altijd WAT je koopt - pas na een paar maanden begin je de auto te kennen.
En een Jetta 1 is gewoon een super gaaf bakkie, zeker met zonnedak!
Houden dus zeg ik!
topic mag closed...
Ik hou em... Dan staat ie voorlopig maar stil... Zodra ie weer rijdt zie ik wel weer verder. Waarschijnlijk krijg ik er dan wel weer lol in.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.