View Full Version : Kachel wil niet uit........???????
Luitjes,
Het volgende probleem doet zich voor: De verwarming van mijn MK1 GTI gaat niet meer uit. Ik heb de auto 2 zomers geleden gekocht, en kwam eronder weg achter dat de kachel blijft "bulderen". Is 's winters wel prettig, maar dan rij ik er toch niet in, maar in de zomer zit ik hier niet echt op te wachten.
Het maakt dus niks uit welke schuiven ik heen en weer doe, hij blijft gewoon warme lucht blazen.
Kent iemand dit probleem, zoja: Wat zou het kunnen zijn ????
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Groeten,
LRR
cabrio16v
18-01-2007, 13:42
ik ken het probleem... maar omdat ik een cabrio rijdt is het verder niet zo heel erg :wink:
lijkt mij dat de binnenkabel van de kabel waarmee je alles bediend niet meer volledig z'n werk doet !
dus in je motorruimte ff chekken of de schuif heen en weer gaat!
gr bauke
3 standen schakelaar van je aanjager defect?
je zegt dat de kachel blijft bulderen ???
Nou, ik denk het niet. Alle standen doen het nog wel naar behore, en volgens mij staat dat niet rechtstreeks in verbinding met de kachel.
@cabrio16v: Het zou kunnen, maar volgens mij werkten die schuiven oke. Maar ik moet alles straks toch weer inbouwen, en dan zal ik dat direkt even goed gangbaar maken. Kan nooit geen kwaad in ieder geval.
Groeten,
LRR
quattrodado
18-01-2007, 16:04
Volgens mij gaat het erom dat de verwarming op de "warm"
stand blijft, niet om de kracht waarmee de lucht geblazen wordt :thumbup:
@LRR
Hetzelfde als cabrio16V al zei. Kijk in je motorruimte. daar zit
een klep tussen 2 kachelslangen (koelvloeistof erin) met een
kabel die naar het interieur loopt. laat je vriendin de kachel
regelaar heen en weer schuiven en kijk in de motorruimte of
dat kabel de hendel van die klep heen en weer beweegt.
eventueel zit de kabel ergens los, of hij is zo versleten dat die
niet heen en weer gaat of dat klepje in de motorruimte is kaput
en doet van binnen niks.
EDIT:
Er was iemand sneller dan ik :)
Heb het ook gehad, klep in kachelkraantje sloot niet meer. Nieuwe erop en probleem is over.
kijk even onder de motorkap of het kachelkraantje helemaal dicht is. zo niet, dan is de kabel waarschijnlijk ergens losgeschoten of gebroken.
tip bij het monteren: zet de kachelkraan in de motorruimte eerst helemaal dicht, dan pas de kabel in het dashboard vastmaken ;)
golf mkII 16v
18-01-2007, 20:59
Klemmetje om de buitenkabel los geschoten
Of bij de kraan of bij de schuiven binnen
Een knik in de binnenkabel kan ook nog
manueel verzetten in je moterruimte, dat ie altijd koud doet
heb ik ook gehad is waarschijnlijk de kabel die in de motorruimte los is geschoten van het klepje.
Hey Leute,
Hartelijk dank voor de reacties !!!!
Ik denk dat ik er zo wel uitkom. Vermoedelijk zoals Rinus zegt de klep in het kraantje, want alle kabels zaten goed gemonteerd voordat ik het los heb gehaald.
Bij de opbouw hou ik het in de gaten, en laat jullie eventueel t.z.t. wel weten of het gelukt is. Anders meld ik me wel weer !!!
Groeten,
LRR
Kun je heel makkelijk checken, kraantje er even tussen uithalen en als je er doorheen kunt blazen terwijl ie dichtstaat is ie overleden. Dat kun je beter nu dien dan wanneer het blok er weer inzit. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.